Ukrainan konflikti/sota

Venjän kerrotaan palauttavan Ukrainan rannikolla sieppaamat alukset takaisin Ukrainan laivastolle. Taisivat ampua reikiäkin niihin. Alkavatko pakotteet purra ja liennytystä haetaan? Haetaan taas talouteen uutta puhtia jotta voidaan hyökätä taas jonnekin 10 vuoden kuluttua. Näin se vaan menee..
Huippukokous tulossa, haetaan hyvää tahtoa että saadaan myönnytyksiä pöydässä. Tapaamisen loppulausuntojen viimeisien sanojen kaikuessa tankit lähtevät jo liikkeelle ja rajat ovat uusilla paikoilla samaan aikaan kun länsilehdistössä vielä kehutaan miten nyt saatiin rauha maailmaan ja ihmisille hyvä tahto. Tai näin se on ainakin edellisillä kerroilla mennyt.
 
Venjän kerrotaan palauttavan Ukrainan rannikolla sieppaamat alukset takaisin Ukrainan laivastolle. Taisivat ampua reikiäkin niihin. Alkavatko pakotteet purra ja liennytystä haetaan? Haetaan taas talouteen uutta puhtia jotta voidaan hyökätä taas jonnekin 10 vuoden kuluttua. Näin se vaan menee..
Mitä ryssä niillä olisi itse tehnyt? Samoja ruosteromuja löytyy venäjältä omasta takaa ihan tarpeeksi.
 
Onko Venäjä saanut itselleen mitään made on länsi sotasaaliista viime vuosina? Itselleni tulee pelkästään Georgian Hummerit mieleen. Krimiltä kenties jostain saatu myös?
 
Mitä ryssä niillä olisi itse tehnyt? Samoja ruosteromuja löytyy venäjältä omasta takaa ihan tarpeeksi.
Ei tietenkään mitään ryssä niillä tekisi, tarkoitus oli näyttää vain että he voivat. Ja kun tilaisuus on näyttää että hyvää pataa tässä ollaan niin kaikki sataa omaan laariin heidän mielestään.
Länsimaissa tietenkin ollaan vähän eri mieltä, ainakin toivon näin.
Ensimmäinen viestini tänne, voi olla vähän sekavaa mutta jollain tavalla se on aloitettava.
Olen kyllä seurannut tätä palstaa jo pitkän aikaa ja ihan mielenkiintoista keskustelua on ollut.
 
Mitä ryssä niillä olisi itse tehnyt? Samoja ruosteromuja löytyy venäjältä omasta takaa ihan tarpeeksi.
Minä käsitin että kyseisten laivojen mukana saivat vangiksi ukrainalaisen tiedustelu-upseerin. Tämä oli kaiketi se kohde ja laivat tuli vain bonuksena.
 
Mitä ryssä niillä olisi itse tehnyt? Samoja ruosteromuja löytyy venäjältä omasta takaa ihan tarpeeksi.
Berdyansk ja Nikopol ovat Ukrainan uusimpia aluksia, jotka otettu käyttöön 2016-2018. Eli alukset kaapattu, esimerkiksi siksi että saataisiin tutkittua tuorein tekniikka mitä niissä käytössä?

Kaappaus ja aluksia kohti ampuminen olivat myös todella härski rikos kansainvälistä oikeutta vastaan sen lisäksi että tämä kaikki tapahtui Ukrainan aluevesillä.
 
Berdyansk ja Nikopol ovat Ukrainan uusimpia aluksia, jotka otettu käyttöön 2016-2018. Eli alukset kaapattu, esimerkiksi siksi että saataisiin tutkittua tuorein tekniikka mitä niissä käytössä?

Kaappaus ja aluksia kohti ampuminen olivat myös todella härski rikos kansainvälistä oikeutta vastaan sen lisäksi että tämä kaikki tapahtui Ukrainan aluevesillä.
Ok olin sitten väärässä. Onkohan noissa kuitenkaan mitään mikä venäläisiä kiinostaisi? Jotain länsikamaa?
 
Onkohan mahdollista, että nuo alukset ovat jatkossa käyttökelvotonta tavaraa, tarkoitan siis että ohjelmistoihin on muokattu esimekiksi ruskin omaa softaa sisään, tai runkoon on piilotettu gps lähetintä, yms. Ja vaikka näin ei olisikaan, niin saisiko tälläisten asioden pelko, hylkäämään alukset?
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Onko Venäjä saanut itselleen mitään made on länsi sotasaaliista viime vuosina? Itselleni tulee pelkästään Georgian Hummerit mieleen. Krimiltä kenties jostain saatu myös?

Syyriasta väittävät saaneensa kaksi räjähtämätöntä Tomahawkkia.

Isommassa kuvassa tämä aihe ansaitsisi jopa ihan oman ketjunsa. Vanjan hamuava käsi on tunnetusti pitkä ja etsii kyllä keinot löytää maailmalta haluamansa (kuten tekee Kiina ja Pohjois-Koreakin). Turha enää yrittää saada haltuun materiaa kun data ja tieto liikkuu helpomminkin. Kannattaa lukea esimerkiksi tämä, vaikka pari vuotta vanha artikkeli onkin: https://nypost.com/2018/02/07/russian-cyberspies-stole-sensitive-us-defense-technology/
Lyhyt referaatti: Yhdysvalloissa on koettu Venäjän aiheuttaman turvallisuusuhan lisääntyneen huomattavasti viimevuosina ja kohdistuneen erityisesti lentävää romua valmistaviin yrityksiin sekä näiden työntekijöihin.
 
Onkohan mahdollista, että nuo alukset ovat jatkossa käyttökelvotonta tavaraa, tarkoitan siis että ohjelmistoihin on muokattu esimekiksi ruskin omaa softaa sisään, tai runkoon on piilotettu gps lähetintä, yms. Ja vaikka näin ei olisikaan, niin saisiko tälläisten asioden pelko, hylkäämään alukset?

Nyt on kyse pahaisesta pienen pienestä tykki lotjasta.

Siellä nyt ei mitää valtavis hienouksia ole mihinkä vois softaa piilottaa.

Näillä veneillä tuskin mitään sotilaallista arvoa on. Olisko lähinnä vartioveneitä.
 
Noi varastetut tai muista syistä kadonneet vessanpytyt ovat melko hyvä propagandavoitto Ukrainalle.

En hämmästyisi jos joku mulkero olisi rikkonut ne ihan vain moukkamaisuuttaan osoittaakseen ja saisi nyt kovasti huomiota esimiehiltään siitä hyvästä.
 
Noi varastetut tai muista syistä kadonneet vessanpytyt ovat melko hyvä propagandavoitto Ukrainalle.

En hämmästyisi jos joku mulkero olisi rikkonut ne ihan vain moukkamaisuuttaan osoittaakseen ja saisi nyt kovasti huomiota esimiehiltään siitä hyvästä.
1574959626412.jpeg
 
Noi varastetut tai muista syistä kadonneet vessanpytyt ovat melko hyvä propagandavoitto Ukrainalle.

Kävipähän mielessä, että onkohan nuo pytyt jälleen yksi artikkeli mitä on venäläisiin laivoihin valmistettu Ukrainassa ja mitä ei enää saa mistään edes varaosiksi?
 
Back
Top