Huhta
Greatest Leader
Eikös näitä kontteja pinota rahtilaivoissa ja satamissa useita päällekkäin ja kaikissa täynnä rahtia? Pakko kai ne aika mainittavia kuormia on kantaa, kun pitää merenkäyntikin kestää? Ei ne nyt niin heiveröisiä ole, etteikö muutamaa metriä maata kantaisi päällänsä? Tai lastia hiekkaa, vaikka useampi kontti päällekkäinkin?
Katso liite: 61495
Kuten sanoin, lattia ja runko kestävät. Voimat ovat (enimmäkseen) niiden varassa ja ne ovat paksua tavaraa.
Kontit lepäävät toistensa päällä kulmista, eivät koko pinnalta. Kuten alapuolisesta voi havaita, katto on hieman kulmien konttilukkoja alempana. Samoin kyljet ovat runkoa sisempänä.
Sen sijaan seinät ja katto tehdään ohkaisiksi, koska niiden ei tarvitse kestää paljoakaan. Onneksi tehdäänkin. Kontit olisivat varsin kalliita ja painavia ihan tyhjinäkin, jos ne olisivat tasapaksusta metallilevystä hitsattuja kuutioita.
The thickness of the metal sides of a shipping container is 1.6 to 2 mm.
Why are the Walls of the Shipping Container Corrugated? | Live in a Container
We see wavy metal walls and roofs on industrial, agricultural, and homes all around the world. There are several good reasons why the metal walls…
liveinacontainer.com
Jenkkisurvivalistit ovat kokeilleet käytännössä, miten peruskontit kestävät hautaamista... ei hyvin. Toki kaikenlaisia vahvistuksia voi hitsailla, mutta se on sitten toinen asia samoin kuin muihin käyttötarkoituksiin kuin rahtikuljetuksiin tarkoitetut kontit.
Why you shouldn't bury shipping containers for bunkers
There's a lot more that you have to consider if you're thinking about burying a shipping container to be used as a bunker. They're not designed for that and you could end up being crushed if you don't know what you're doing.
graywolfsurvival.com
Epäilisin, että seinätkin saattavat näyttää repeilemisen merkkejä, jos kontin yrittää lapioida ääriään myöten täyteen hiekkaa.