Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
^koska uhkaa ei ole niin silloinhan ei tarvita edes omaa inttiä.
En minä sitä kysynyt.
Kyllä kysyit, itse asiassa. Koeta nyt kestää se että väitteisiisi vastataan....
Minä en ymmärrä mitä NATO-jäsenyydellä yritetään ratkaista
...
Missä se tuki ja selkänoja?
Tuntuu jotenkin likaiselta lainata itsee itseään:
Niin, aivan - tuki ja selkänoja mitä vastaan? Itseäsi lainaten:
Sotilaallista uhkaa ei ole
Poliittinen painostus on minimaalista
Taloudellinen painostus on minimaalista
FSB toimii maassa suhteellisen sammutetuin lyhdyin
Jos ei uhkakuvaa ole, silloinhan ei tarvita puolustusvoimiakaan, vai mitä? Jos taas on uhkakuva olemassa, silloinhan edellä mainitut väitteesi ovat puppua. Koeta nyt päättää kumpaa mieltä olet. Väitteesi ovat toisensa poissulkevia.
Mikä näistä väittämistä oli virheellinen,väitinkö minä ettei puolustusvoimia tarvita? Ole ystävällinen äläkä laita sanoja minun suuhuni. Minä yritän selvittää miksi Suomi kokee liittoutumattomana vähemmän uhkaa ja painostusta kuin Viro NATO:n jäsenenä ja miten tilanne paranisi jos liittyisimme?
En ole pannut sanoja suuhusi, ihan itse ne sinne panet veli Creidiki. Minähän lainasin sinua sanatarkasti, halusin vain selvyyden mitä mieltä olet.
En tiedä paranisiko tilanne, vai huononisi, jos liittyisimme. Minulla ei ole ennustajan lahjoja.
Viron kokema painostus taas ei ole heidän Nato-jäsenyytensä seurausta, vaan yksi sen syistä. Painostus johtuu Viron geopoliittisesta asemasta, historiasta ja väestön rakenteesta, joista johtuen Venäjä kokee Viron olevan etupiiriinsä kuuluva maa. Viro reagoi huonoon asemaansa Nato-jäsenyydellä. Korrelaatio ei osoita kausaliteettia, eikä varsinkaan sen suuntaa, ts. sinulla on nyt väitteessäsi syy ja seuraus väärin päin.
Eli et sinällään näe vääräksi neljää väitettäni sotilaallisen uhkan puutteesta, taloudellisen ta poliittisen painostuksen puutteesta ja rajatusta salaisesta toiminnasta Suomessa? Missä kohtaa minä esitin väitteen maanpuolustuksen tarpeettomuudesta?
Korrelaatio ei todista kausaalisuutta mutta mistä korrelaation puute kertoo. NATO jäsenyys on tuonut Virolle velvoitteita ja muutamia sankarivainajia ja helpottanut painetta idästä miten?
Näen vääräksi väitteesi sotilaallisen uhkan puutteesta (pitemmällä akavälillä, ei akuutisti), taloudellisen ja poliittisen painostuksen puutteesta ja rajatusta salaisesta toiminnasta Suomessa.
TS. Väität että Suomea kohtaa Venäjän taholta: sotilaallinen uhka pitkällä aikavälillä, taloudellinen- ja poliittinen painostus ja muita valtioita olennaisesti rajumpi salainen toiminta.
Russelin teekannun mukaan todistustaakka on sinulla
http://fi.wikipedia.org/wiki/Russellin_teekannu
Siis tämähän korostuu kaikessa. Niin velivenäläisen tallaajan kommenteissa kuin säännöllisesti tapahtuvassa suurimman johtajan vierailuissa. En tiedä miten ystävällisyysmielisyyttä pitää perustella. Aina kun kyselty venäläisiltä kadunkulkijoilta esim suomen Natojäsenyydestä he ihmettelevät että miksi? Mehän olemme kavereita. Toki nyt täytyy ottaa huomioon nämä nykypäivän kauppakamarinulikat. Stubit ja muut tollot jotka kaikkensa pomppivat että saisimme selän käännettyä venäjälle. Syytä tähän ei ole. Ainakaan mitään järkevää. On se niin vaikeaa elää suurimman naapurin kanssa sovussa ja yhteistyössä. Ongelmia on mutta suurimmat ovat omissa asenteissa. Se on erittäin tärkeä asia että olemme heidän kavereitaan. Jos meinataan puolueettomina olla. Liittoutuminen on aivan älytöntä oli sillä puolustuksellista merkitystä tai ei. Nato on venäjän vihollinen. Me ei olla.Perustele sinäkin tuo kohta, ole hyvä.
Russelin teekannun mukaan jos toinen väittää ja toinen epäilee, niin todistustaakka on väittäjällä.En väitä. Väitän että mihin tahansa pieneen valtioon ison valtion kainalossa kohdistuu sotilaallinen uhka pitkällä aikavälillä (johtuen yksinkertaisesti voimavarojen eroista), taloudellinen- ja poliittinen painostus (esimerkkejä viime ajoilta lapsikaappausjutut, kenr Makarovin rähinä sotaharjoitusten järjestämisestä...) ja muihin valtioihin verrattuna samantasoinen salainen toiminta.
Russellin teekannun mukaan muuten todistustaakka on sinulla, sillä sinä väitit että Venäjän salainen toiminta Suomessa on normaalia vähäisempää. Erityisesti tämä väite oli sen verran erikoinen että kuulisin hyvin mielelläni sille perusteluja.
Lasketaanko apulaispuolustusministerin rähinä?Mitä tulee noihin painostuksen muotoihin, niin otetaanpa kunnollinen vertailukohta, eli se Puola. Rähiseekö Venäjän pääesikunnan päällikkö Puolalle sotaharjoitusten järjestämisestä?
Voit olla varma että Venäläiset virkamiehet kommentoivat sisäpoliittisista syistä paljonkin Puolan sisäisiä asioita.Kommentoiko Venäjän lapsiasiamies Puolan sisäisiä asioita?
Mitä tulee noihin painostuksen muotoihin, niin otetaanpa kunnollinen vertailukohta, eli se Puola. Rähiseekö Venäjän pääesikunnan päällikkö Puolalle sotaharjoitusten järjestämisestä? Kommentoiko Venäjän lapsiasiamies Puolan sisäisiä asioita? Ei muuten rähise, eikä kommentoi.
Toisaalta vaikka toisin olisi niin ei siitä Suomessa uutisoida. Asiaa kannattanee tiedustella Puolasta ja puolalaisilta.
On joskus Suomessakin Venäjä-uutisointi hieman tarkoitushakuista. Vladimir Zirinovski oli epäpätevä juoppo joka keräsi ääniä lupaamalla halvempaa votkaa. Suomen lehdistöstä hänestä tehtiin peikko ja paholainen joka tuee ja syö jos ei nyt heti liitytä EU:n
Odotamme koska seuraava kylähullu kaivetaan otsikoihin vakuuttamaan kansa NATO-jäsenyydestä, muut keinot on jo kokeiltu.
Siis tämähän korostuu kaikessa. Niin velivenäläisen tallaajan kommenteissa kuin säännöllisesti tapahtuvassa suurimman johtajan vierailuissa. En tiedä miten ystävällisyysmielisyyttä pitää perustella. Aina kun kyselty venäläisiltä kadunkulkijoilta esim suomen Natojäsenyydestä he ihmettelevät että miksi? Mehän olemme kavereita. Toki nyt täytyy ottaa huomioon nämä nykypäivän kauppakamarinulikat. Stubit ja muut tollot jotka kaikkensa pomppivat että saisimme selän käännettyä venäjälle. Syytä tähän ei ole. Ainakaan mitään järkevää. On se niin vaikeaa elää suurimman naapurin kanssa sovussa ja yhteistyössä. Ongelmia on mutta suurimmat ovat omissa asenteissa. Se on erittäin tärkeä asia että olemme heidän kavereitaan. Jos meinataan puolueettomina olla. Liittoutuminen on aivan älytöntä oli sillä puolustuksellista merkitystä tai ei. Nato on venäjän vihollinen. Me ei olla.
Tiedän, siksi nimenomaan pyysin sinua todistamaan väitteesi, että tiedustelutoiminta Suomessa on vähäisempää kuin muualla. Et ole sitä todistanut ainakaan vielä.Russelin teekannun mukaan jos toinen väittää ja toinen epäilee, niin todistustaakka on väittäjällä.
Väitän että sotilaallinen uhka Venäjän taholta ei ole yhtään suurempi kuin se uhka että Suomen aluetta käytetään sotilastoimiin Venäjää vastaan.
Väitän että Venäjän tiedustelutoiminta on samantasoista ja samoihin päämääriin pyrkivää kuin muukin ulkomaalainen tiedustelutoiminta Suomessa toisin kuin ne aktiiviset toimet joita harjoitetaan Baltian maissa.
Lasketaan, tosin on diplomatian kielenkäytössä aika lailla eri asia kommentoidaanko asioita poliittiselta tasolta siviilien toimesta, vai asepukuisen sotilaan toimesta. Sotilaat kommentoivat yleensä vain sotilaallisia asioita. Se, että Suomen harjoituksia kommentoi asepukuinen kenraali, oli viesti itsessään, eikä edes mitenkään peitelty.Lasketaanko apulaispuolustusministerin rähinä?
http://en.ria.ru/military_news/20130725/182415452/Russia-Slams-Cold-War-Spirit-NATO-Exercise.html
Olen siitä varma heti kun kaivat minulle yhden esimerkin.Voit olla varma että Venäläiset virkamiehet kommentoivat sisäpoliittisista syistä paljonkin Puolan sisäisiä asioita.
Liittoutuminen on aivan älytöntä oli sillä puolustuksellista merkitystä tai ei. Nato on venäjän vihollinen. Me ei olla.