US Navy - Yhdysvaltain laivasto

Senkö takia tuota chieffiä syytetään, että erikoisjoukkokoulutuksessa on tullut tötöiltyä?

Tuntuu, että aina löytyy joku varpu johon voi tarttua kun hukkuminen uhkaa?

En yhtään ihmettelisi vaikka Sealit lopetettaisiin ja perustettaisiin uusi erikoisjoukko puhtaalta pöydältä.

Chieffi on kuulemma joukkueen varajohtajana sota-alueella toimiessaan keskittynyt lähinnä ammuskelemaan siviilejä ja puukottamaan vankeja hengiltä.

Tästähän avaudutaan että syynä on hiekkasotien aiheuttaman kaaoksen tuoma lisäys SOF joukkojen käyttöön, jolloin nykyisin niitä rekrytoidaan massiivisesti enemmän kuin 90 luvulla. Käytännössä esim Ranger schoolin läpäisee yli 60% kynnelle kykynevistä ja läpäisyyn vaativat tulokset ovat ilmeisesti jokseenkin heikompia. Merijalkaväkeen aloitettiin oma MARSOC, koska operaattoreiden tarvetta ei ilmeisesti saatu muuten täyteen.

BUDSin läpäisyprosentissa on ilmeisesti suuria vuosittaisia eroja, riippuen avoimien SEAL operaattoreiden "viroista".

(Ja ei sillä, tällä sohvaperunan outlookilla ei paljon vinoilla. Kovia jätkiähän nuo on, ei siinä mitään)
 
Senkö takia tuota chieffiä syytetään, että erikoisjoukkokoulutuksessa on tullut tötöiltyä?

Tuntuu, että aina löytyy joku varpu johon voi tarttua kun hukkuminen uhkaa?

En yhtään ihmettelisi vaikka Sealit lopetettaisiin ja perustettaisiin uusi erikoisjoukko puhtaalta pöydältä.

Virossahan meni myös överiksi 90-luvulla, kun turhautunut operaattori yritti pankkiryöstöä ja koko joukko lakkautettiin. Ahkera googlettaja ja translatettaja varmaan löytää lisääkin tietoa, tässä nyt muutama viite tapaukseen:

On May 15, 1999, one of SOG’s members attempted an armed robbery using his duty weapon. After investigation, the commission under the Ministry of Defence suggested to disband the unit mainly due lack of clear tasks assigned to it.


In 1999, a member of SOG attempted an armed robbery using the units weapons, which led to the disbanding of the unit.[2]

 
Jos en nyt ihan väärin muista, niin virolaiset operaattorit houkuttelivat väijytykseen joukon paikallisia isäntiä joilla oli mukana huomattava summa käteistä traktorin ostoon.

Virolaiset isännät eivät kuitenkaan antaneet ryöstää itseään ja yksi aliupseeri sai luodin päähänsä ja menetti muistinsa juuri sopivasti.

Canadian Aiborne Regiment oli myös aikoinaan kurittomien kovien poikien yksikkö, joka sitten lakkautettiin Somalian sekoilujen jälkeen.
 

Suomi voi saada satojen miljoonien tilaukset – Yhdysvaltain pitkään hierottu jäänmurtajatilaus nytkähti eteenpäin

Yhdysvallat on vihdoin aloittanut arktisille alueille tarkoitetun jäänmurtajakaluston uusimisen.

Yhdysvaltain jäänmurtajatilauksiin sovelletaan sota-alusten hankintasäännöksiä.
Niiden kotimaisuusaste pitää olla vähintään 51 prosenttia.

Suomalaiset meriteollisuusyhtiöt voivat siis periaatteessa olla alle 50 prosentin osuudella laivakisassa mukana osatoimittajina ja suunnittelijoina.
Sekin tietäisi Suomeen satojen miljoonien eurojen tilauksia.
Usealla suomalaisyhtiöllä arvioidaan olevan sopimusneuvottelut jo pitkällä.
 
Niin, ei ehkä ole vielä valmista. Silti jonkinlainen suunnitelma vaikuttaisi olevan kun oli jo listattuna muiden osien kanssa. Caterpillarin myllyt, ABB:n Azipod jne.
 
PSC:n suunnittelu on tarjouskilpailun tässä vaiheessa jo sen verran pitkällä, ettei propulsiolaitteita enää Azipodeista toisiksi vaihdeta. ABB lienee myös antanut sitovan tarjouksen eli propulsiopaketin hinta on jo sovittu, vaikka varsinaista sopimusta ei olekaan allekirjoitettu. Tuleekohan myös keskellä oleva akselilinja samalta toimittajalta?

VT Halterin tarjoama alus muuten perustuu saksalaisten Polarstern II -konseptiin, jota lienee muokatun aika reippaasti USCG:n tarpeisiin.
 
PSC:n suunnittelu on tarjouskilpailun tässä vaiheessa jo sen verran pitkällä, ettei propulsiolaitteita enää Azipodeista toisiksi vaihdeta. ABB lienee myös antanut sitovan tarjouksen eli propulsiopaketin hinta on jo sovittu, vaikka varsinaista sopimusta ei olekaan allekirjoitettu. Tuleekohan myös keskellä oleva akselilinja samalta toimittajalta?

VT Halterin tarjoama alus muuten perustuu saksalaisten Polarstern II -konseptiin, jota lienee muokatun aika reippaasti USCG:n tarpeisiin.
tuleeko abban gentsut pillerin myllyjen perään?? Iso kauppa suomalaisille alihankkijoille.
Konventionaalisten akselilinjojen toimittaminen onnistuisi myös Suomesta, vaikka Moventas on tainnut toimittaa vaihteistojaan pääasiassa viimevuodet tuulivoimaan? Rautpohjassa ovat tehneet laivalaatikoitakin historiassa.
 
Minua taas kiinnostaa, mitkä Caterpillarin moottorit laivaan tulee. Uutisten perusteella jäänmurtajaan tulisi kuusi dieselgeneraattoria, mutta C280-16 ei ole riittävän tehokas, joten pääkoneet löytynevät Caterpillarin omistaman MaK:n mallistosta. Päätös lienee poliittinen - Wärtsilä olisi ollut teknisesti parempi.

Vaihteistot eivät minua kiinnosta, koska dieselsähköisissä jäänmurtajissa akselit ovat suoravetoisia. Propulsiomoottori voi toki olla ABB:n mallistosta.
 
Viimeksi muokattu:
VT Halter Marine is teamed with Technology Associates, Inc. (TAI), New Orleans, La., as the ship designer and, for over two years, has participated in the U.S. Coast Guard’s Heavy Polar Icebreaker Industry Study.

The ship design is an evolution from the mature Polar Stern II, currently in design and construction in Germany. The team has worked rigorously to demonstrate its maturity and reliability. During the study, TAI incrementally adjusted the design and conducted a series of five ship model tank tests to optimize the design.

The propulsion will be diesel electric at over 45,200 horse power and readily capable of breaking ice between six to eight feet thick.

In addition to TAI, VT Halter Marine has teamed with ABB/Trident Marine for its Azipod propulsion system, Raytheon for command and control systems integration, Caterpillar for the main engines, Jamestown Metal Marine for joiner package, and Bronswerk for the HVAC system.
 
Minua taas kiinnostaa, mitkä Caterpillarin moottorit laivaan tulee. Uutisten perusteella jäänmurtajaan tulisi kuusi dieselgeneraattoria, mutta C280-16 ei ole riittävän tehokas, joten pääkoneet löytynevät Caterpillarin omistaman MaK:n mallistosta. Päätös lienee poliittinen - Wärtsilä olisi ollut teknisesti parempi.
Olisi perin huvittavaa, kun päätyisivät samanlaiseen "hyväksi" havaittuun moottoriratkaisuun kuin Botnicassa. Siinähän on 12 kpl Caterpillarin nopeakäyntistä 12 sylinteristä (3512B) moottoria. Vaatimattomat 144 huollettavaa sylinteriä nopeakäyntisen huoltovälillä. Mitenhän virolaiset pärjäilevät sen kanssa...
 
En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa tälle?

During his Memorial Day visit to the USS Wasp (LHD-1) at anchor at Yokosuka, Japan, President Donald Trump made comments indicating that he is ordering changes to the aircraft catapult system of the USS Gerald R. Ford and the remaining ships of its class.

Trump has long derided the Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS), an all-electric aircraft catapult designed for the Ford, as too complicated and too expensive. After polling the preference of assembled Marines and sailors, he declared he was ordering the Navy to switch to steam.

PRESIDENT TRUMP: So then, let me ask you a question. Catapult—right? The catapult system. Do you like electric or steam?
AUDIENCE MEMBERS: Steam!
AUDIENCE MEMBERS: Electric!
PRESIDENT TRUMP: Steam. Who said "electric"? There's one guy back there. (Laughter.) OK, I really need this information because, you know, we're building carriers. We're building one. They're using an electric catapult and an electric elevator. Number one, I can't imagine, in the case of battle—it must be very delicate, OK? And, you know, steam has only worked for about 65 years, perfectly. And I won't tell you this because it's before my time by a little bit, but they have a $900 million cost overrun on this crazy electric catapult. I said, "What was wrong with steam?" I would like to know—all of the folks that know exactly what I'm talking about, the catapult system—steam or electric? Ready? Steam. (Applause.) Electric.
AUDIENCE MEMBERS: Yeah! (Laughter.)
PRESIDENT TRUMP: He works for the enemy.

Then Trump declared, "No, we want to go with steam." He complained that "They're always coming up with new ideas... they're making planes so complex you can't fly them. They want to show next, next, next... and we all want innovation, but it's too much. But there's never been anything like the steam catapults."

Trump said that he had visited the Ford, which is still being outfitted—and has had problems during EMALS' initial testing.

"I was talking to the catapult people, and they said 'steam,'" Trump said. "In the meantime, we're spending all that money on electric, and nobody knows what it's going to be like in bad conditions. So I think I'm going to put an order. When we build a new aircraft carrier, we're going to use steam. We don't need that extra speed."

Ars called a US Navy spokesperson for comment, who directed all inquiries to the White House press office. The White House has not responded to inquiries about Trump's statements.
https://arstechnica.com/tech-policy...ays-pulls-plug-on-electric-carrier-catapults/
 

USA:n sotalaivat Itämerelle suurharjoituksiin

Yhdysvaltain uudelleenaktivoitu 2. laivasto saapuu ensimmäistä kertaa Eurooppaan.

Yhdysvaltain 2. laivasto on saatu toiminnalliseen valmiuteen Baltops 2019 -sotaharjoituksen alla, kertoo USNI News.

2. laivasto lakkautettiin vuonna 2011 tarpeettomana mutta aktivoitiin uudestaan vuonna 2018 vastaamaan voimapolitiikan nousuun Atlantilla.

Erityisenä syynä toiminnan herättämiselle on Venäjä, joka on viime vuosina lisännyt laivastonsa voimaa ja aktiivisuutta pohjoisella Atlantilla, arktisella alueella ja Itämerellä. 2. laivasto painottaa toimintaansa näille alueille.

2. laivasto saapuu ensi kertaa Eurooppaan, kun se johtaa Naton, Suomen ja Ruotsin yhteistä Baltops 2019-suurharjoitusta, joka järjestetään kesäkuussa Etelä-Ruotsin Skånessa.

2. laivastoa johtava vara-amiraali AndrewWoodyLewis totesi tällä viikolla medialle Baltopsin olevan ”yhteinen mahdollisuus promotoida rauhaa ja turvallisuutta”.
 
LockMart luopuu FFG(X)-kisasta

Lockheed Martin won’t submit a bid to compete in the design of the Navy’s next-generation guided-missile (FFG(X)) frigate competition, company officials told USNI News on Tuesday.

The company elected to focus on its involvement developing the frigate combat system and other systems rather than forward its Freedom-class LCS design for the detailed design and construction contract Naval Sea Systems Command plans to issue this summer, Joe DePietro, Lockheed Martin vice president of small combatants and ship systems, told USNI News.

“We reviewed the entire program and obviously, given some of the stuff that has already happened that is outside of the contract for the program – that includes the designation of our combat management system, COMBATSS 21, derived off of Aegis; we have the Mk-41 vertical launch system; the processing for our anti-submarine warfare area; advanced [electronic warfare] and platform integration,” he said.
“As we evaluated all of those different areas, we determined not to pursue, as a prime contractor, the FFG(X) detailed design and construction.”

The company informed the Navy on May 23 it would not join the other bidders for the hull design, two sources familiar with the notification told USNI News.

While the design passed two Navy reviews, the company told the service it felt the Freedom design would be stretched too far to accommodate all the capabilities required, one source told USNI News.

------------------------------------------------------------------

Freedom-luokan kehitelmä ei taipunut vaatimuksiin, joten LM tyytyy olemaan järjestelmätoimittaja sille kuka sitten voittaakin.
 
VIDEO: Russian Destroyer Put U.S. Cruiser at Risk with ‘Unsafe’ Maneuver


 
VIDEO: Russian Destroyer Put U.S. Cruiser at Risk with ‘Unsafe’ Maneuver




Törmäyksen lopputulos?

 
Back
Top