US Navy - Yhdysvaltain laivasto

Vaalea auto toimii just niinkuin pitääkin kolarissa. Nokka menee törmäyksessä ruttuun imien törmäysvoimaa ja täten vähentää matkustajien saamaa vahinkoa. Peräpään taas ei tarvitse olla niin pehmeä koska selkänoja suojaa matkustajia takaapäin tulleesta iskusta ja takaa tullut isku ei ole yleensä niin raju kuin nokkaan tuleva koska auton liike yleensä eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Nähdäänköhän viimeinkin se päivä, kun eurooppalainen sotalaiva kuuluu Yhdysvaltojen laivastoon? FREMM olisi kova sana US Navyn jokapaikanhöyläksi.

Jenkeissä havahduttiin samaan asiaan.

"Ei pentele, mitä täällä meinaa tapahtua?" US Navy, Made in USA!

 
Noh, mikäs siinä sitten. Maksakoon vaan kolme kertaa enemmän made in USA laivasta, joka tulee luultavasti olemaan silti suorituskyvyiltään heikompi kuin FREMM tai F100 johdannainen.
 
Jet planes fly past overhead. 80,000 ton American aircraft carrier "Saratoga" is seen from the air. Planes take off. Men are seen at work on board. Model aircraft are moved around a lay out of the flight deck. C/U of cartoon figures painted on side of aircraft - Felix the cat, an owl and a black panther. Various shots of American Air Force pilots being briefed in the squadron room. They get their kit on - including gun holsters.

Escalator to the flight deck. Aircraft are moved into place on platforms. Pilots put on their helmets and prepare for flight. Rescue helicopter takes off, then a radar aircraft which is known affectionately as "Willy Fudd". Narrator tells us that the Pathe cameraman Martin Rolfe: "scrambled close to these monster jets to snatch these dramatic shots of catapult launchings." Various aircraft are seen taking off. Captain's view from the bridge.

Television screen shows details of the aircraft take offs. Flight paths are plotted. Wheel which is used to steer the fortress is seen. Various shots of different parts of the ship. Control deck, ship's laundry, bakery, canteen, barbers shop, dentist, etc. Hanger where aircraft are checked and repaired. On board chapel. Air Force personnel take communion. Patrolling destroyer approaches Saratoga to deliver a man who needs treatment at the on board hotel. A brass band plays him aboard. The man comes aboard via a flying fox - looks scary. Little jazz band play for the on board television channel.

There are film shows on board ship also. Television is used to record the landing of planes. One misses the "arrester wires" and has to try again. Control room - men track movements of the aircraft on charts. Radar tracking equipment shown.
 
Merijalkaväen uusi komentaja kenraali Berger aloittaa heti kovilla panoksilla, todeten että nykyinen amfibiosodankäynnin malli on vanhentunut. Over-the-horizon -doktriini jossa avainasemassa ovat hyvin suuret maihinnousualukset joilta maihinnousu laukaistaan mereltä, on hänen mielestään jäänyt ajastaan jälkeen torjunnan kehittyessä.

"We recognize that we must distribute our forces ashore given the growth of adversary precision strike capabilities, so it would be illogical to continue to concentrate our forces on a few large ships. The adversary will quickly recognize that striking while concentrated (aboard ship) is the preferred option. We need to change this calculus with a new fleet design of smaller, more lethal, and more risk-worthy platforms. We must be fully integrated with the Navy to develop a vision and a new fleet architecture that can be successful against our peer adversaries while also maintaining affordability. To achieve this difficult task, the Navy and Marine Corps must ensure larger surface combatants possess mission agility across sea control, littoral, and amphibious operations, while we concurrently expand the quantity of more specialized manned and unmanned platforms.

Eli onko tässä suunnitteilla jonkunmoinen paluu vanhempiin autonomisiin LST-tyylisiin aluksiin, vai kenties LCS:n tapaisiin nopeisiin monitoimialuksiin.
 
showed that a touchscreen system that was complex and that sailors had been poorly trained to use contributed to a loss of control of the ship just before it crossed paths with a merchant ship in the Singapore Strait.
 
https://news.usni.org/2019/08/06/nt...were-primary-causes-of-fatal-mccain-collision

En jaksa uskoa etteikö tuo seikka olisi ollut tiedossa jo ennen kuin tuollaiset vemputtimet alunperin asennettiin laivoihin, mutta joku vaan päätti että kosketusnäyttö oli tarpeeksi ja näytti modernilta. Arvatenkin tämä henkilö myöskin ajatteli että eihän laivaa kukaan ohjaa yksistään, joten ei haittaa vaikka "ruorimies" ei saakkaan erityistä tuntumaa laivaan ohjaimien välityksellä.
 
Kävin taannoin Kotipizzassa lounaalla. Perinteinen juoma-automaatti oli korvattu kosketusnäyttövirityksellä. Aikaisemmin painoit nappia "Coca-cola" ja limua valui lasiin, siinä se. Kosketusnäyttömaatilla pitää tökkiä näyttöä kolmesti ja joka kerta odottaa hemmetin hidas 'välianimaatio' ennenkuin mitään lirisee. Koko toimitukseen menee noin 5 kertaa enemmän aikaa. Haloo...
 
Kävin taannoin Kotipizzassa lounaalla. Perinteinen juoma-automaatti oli korvattu kosketusnäyttövirityksellä. Aikaisemmin painoit nappia "Coca-cola" ja limua valui lasiin, siinä se. Kosketusnäyttömaatilla pitää tökkiä näyttöä kolmesti ja joka kerta odottaa hemmetin hidas 'välianimaatio' ennenkuin mitään lirisee. Koko toimitukseen menee noin 5 kertaa enemmän aikaa. Haloo...
Hyvää kehitystä. Se laite tukee lisämakuja eri juomiin. Voit ottaa esimerkiksi kirsikkaa colan joukkoon. Täällä härmässä ollaan vaan totuttu, että vaihtoehtoina on pelkästään cola, Jaffa sekä pommac. Amerikassa makuja on kymmenittäin. Jos valitset Lemonade, niin alavalikosta tulee 10 erilaista. Niin sen olla pitää.B9DF5037-91F5-42FE-9B18-12AB7D3BE447.jpeg4DBDC0F9-5BE8-41AD-8B03-1CFF8C90106F.png
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top