US Navy - Yhdysvaltain laivasto

Esim. ranskalaisten Charles De Gaullessa Aster 15 VLS siilot on asennettu aluksen kylkeen, joten ne eivät vie tilaa yhtään miltään.

Kaikissa tukialuksissa on ilmapuolustusta, mutta tarkoitinkin näitä risteilyohjuksia sun muita. Venäläiset näyttävät olevan ainoita jotka tuhlaavat konetilaa tuollaisen aseistuksen takia.
 
Jep, mutta Zumwalt ei ole lentotukialus ja lentotukialusten ohjuksistahan me tässä puhuttiin.
Vitullako se periaatteena eroaa mitä minä sanoin Zumwaltia esimerkkinä käyttäen että vyö reunalle, mitä sinä lentotukialusta käyttäen että reunalle. Kummatkin puhuivat täysin samasta sijoittelusta, oli esimerkkialus sitten Tarja Halosen emätin tai lentotukialus, reunalle tarkoittaa reunalle.
 
Mutta eikö se ole lähes mahdotonta laittaa ohjussiiloja lentotukialuksen kylkiin koska lentokannen reunan alla on tyhjää tilaa. Jolloin siilot tulisivat melkein keskelle lentokantta.

oiqrznvhc6vnxcrfmyig.jpg


8174613_f496.jpg
 
Ei suinkaan, kyllä noihin ulokkeisiin muutaman metrin omasuojasiilot mahtuu. Lentokansi on yli 17 metrin korkeudessa merenpinnasta, joten nuo sivu-ulokkeet eivät ole niin ohuet kuin kuvissa näyttää.
 
landscape-1430412680-navy-3000.jpg


Ei ole ihan päiväyksessään, mutta jokseenkin antaa suuntaa pelinappuloista laudalla.

Sitten offtopic: Mietin tässä, että paljonkohan mahtaa Yhdysvaltain laivastoon kuuluvia aluksia olla tällä hetkellä itämerelle? Viitaten vienosti siihen, ensi viikoksi saapuu kuitenkin ihan mukava määrä Venäjän ja Kiinan aluksia merelle? Varmasti haluavat kuitenkin seurata tätäkin harjoitusta, vai riittäisikö vain ilmavalvonnan kautta saatu data?
 
Ei suinkaan, kyllä noihin ulokkeisiin muutaman metrin omasuojasiilot mahtuu. Lentokansi on yli 17 metrin korkeudessa merenpinnasta, joten nuo sivu-ulokkeet eivät ole niin ohuet kuin kuvissa näyttää.

Miksi ne ohjukset pitäisi olla siiloissa?

Sekä Nimitz että Ford luokan aluksilla on aseistuksena ESSM + RAM + CIWS. Ihan riittävä aseistus.
 
Miksi ne ohjukset pitäisi olla siiloissa?

Sekä Nimitz että Ford luokan aluksilla on aseistuksena ESSM + RAM + CIWS. Ihan riittävä aseistus.
Ei uusia uhkia vastaan. Droneparvi, tai ohjustorjunnan läpi päässyt DF-21 jne, niitä vastaan tarvitaan uusia aseita, kuten voimakkaita lasereita jotka osuvat valonnopeudella hypersooniseenkin ohjukseen. Railgunit varmaan jäävät saattueessa oleville taistelualuksille hyökkäysaseiksi. Mutta tukialukset tulevat tarvitsemaan omasuojakseen lasereita. Laws on ponnahduslauta juurikin niihin. Ja mikäs sen parempi alusta suurteholasereille kuin ydinreaktoreista voimaa ottava lentotukialus?

Siihen on syy miksi Amiraali Richardson sanoi energia-aseiden olevan tulossa Fordiin. Ne tarvitsevat niitä uusia uhkia vastaan.
 
landscape-1430412680-navy-3000.jpg


Ei ole ihan päiväyksessään, mutta jokseenkin antaa suuntaa pelinappuloista laudalla.

Sitten offtopic: Mietin tässä, että paljonkohan mahtaa Yhdysvaltain laivastoon kuuluvia aluksia olla tällä hetkellä itämerelle? Viitaten vienosti siihen, ensi viikoksi saapuu kuitenkin ihan mukava määrä Venäjän ja Kiinan aluksia merelle? Varmasti haluavat kuitenkin seurata tätäkin harjoitusta, vai riittäisikö vain ilmavalvonnan kautta saatu data?

Itämeri on sellainen lätäkkö että luulisi tosiaan ilmasta ja maalta saatavan riittävästi dataa, kaikki meren ympärillä olevat liittolaisetkin keräävät samaa ja heillä on laivojakin.
 
Miksi ne ohjukset pitäisi olla siiloissa?

Sekä Nimitz että Ford luokan aluksilla on aseistuksena ESSM + RAM + CIWS. Ihan riittävä aseistus.
Ei tarvitse, vastasin vain kysymykseen voisiko ne laittaa. CdeG:ssä tosin on Sylver-siiloja Aster-15:sta.
 
USS Gerald R. Ford liitetään laivastoon huomenna.

170704-N-IX020-0021.jpg


Navy to Commission New First-In-Class Aircraft Carrier Gerald R. Ford
Press Operations

Release No: NR-274-17
July 20, 2017
Alpha

PRINT | E-MAIL
The Navy will commission its newest aircraft carrier, the future USS Gerald R. Ford (CVN 78), during a 10 a.m. EDT ceremony Saturday, July 22, at Naval Station Norfolk.

USS Gerald R. Ford (CVN 78) is the lead ship of the new Gerald R. Ford class of aircraft carrier, the first new class in more than 40 years, and will begin the phased replacement of Nimitz-class carriers when the ship is commissioned.

CVN 78 honors the 38th president of the United States and pays tribute to his lifetime of service in the Navy, in the U.S. government and to the nation. During World War II, Ford attained the rank of lieutenant commander in the Navy, serving on the light carrier USS Monterey (CVL-26). Released from active duty in February 1946, Ford remained in the Naval Reserve until 1963. Ford was elected to the U.S. House of Representatives in 1948, where he served until President Nixon tapped him to become Vice President in 1973. Ford became president in the aftermath of the Watergate scandal and served in the country's highest office from 1974-1977.

President Donald J. Trump will deliver the ceremony's principal address. Susan Ford Bales, President Ford’s daughter, serves as the ship’s sponsor.

“The nation's going to be very proud of USS Gerald R. Ford,” said Chief of Naval Operations Adm. John Richardson. “I am incredibly thankful for the shipyard workers and sailors who worked amazingly hard to bring this mighty ship to life. This Saturday will be a huge day for our Navy and our nation. The new technology and warfighting capabilities that Ford brings will transform naval warfare, making us a more lethal Navy. The increased combat power will enable new ways to combine information, ships, aircraft and undersea forces, changing how we operate and fight.”

The Navy plans to spend $43 billion developing and building the three new Ford-class ships—Ford, the future USS John F. Kennedy (CVN 79), and the future USS Enterprise (CVN 80). Built by Huntington Ingalls Industries, the Gerald R. Ford class is designed with significant quality-of-life improvements and reduced maintenance. These innovations are expected to improve operational availability and capability compared with Nimitz-class carriers.

The Gerald R. Ford class incorporates advances in technology such as a new reactor plant, propulsion system, electric plant, Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS), Advanced Arresting Gear (AAG), machinery control, Dual Band Radar and integrated warfare systems. Compared to Nimitz-class carriers, the Gerald R. Ford-class carriers have more than 23 new or modified systems.

The ceremony can be viewed on the Navy Live blog at http://navylive.dodlive.mil.

https://www.defense.gov/News/News-R...aft-carrier-gerald-r-ford/source/GovDelivery/
 
Lentotukialuksella driftaamista a'la US NAVY

Aika ketterän oloinen botski kyllä kun otetaan huomioon kuinka massiivinen vekotin on kyseessä!

Isot sotalaivat voivat olla yllättävän ketteriä koska niissä on usein paljon peräsinpinta-alaa. Kerrotaan että massiivinen Yamato omasi pienemmän kääntösäteen kuin useimmat hävittäjäalukset.
 
Annetaan hetki kunniaa luultavasti huonoiten tunnetulle US Navyn alusluokalle, joka kuitenkin tälläkin hetkellä on etulinjan etummaisena pitämässä vartiota Iranin rajalla. Jenkeissä kaikki on suurta ja mahtavaa joten tämä pieni mutta pippurinen alus on joutunut seilaamaan kaukana parrasvaloista, oikea arjen vaatimaton sankari. Kaverit on niin pieniä ettei US Navy edes suostu laskemaan niitä ns.Battle forceensa.

14 aluksen luokka.

Class and type: Cyclone-class patrol ship
Displacement:
  • 341 long tons full load
  • 372 long tons full load (PC 14)
Length:
  • 170 ft (51.8 m)
  • 179 ft (54.5 m) (PC 14)
Beam: 25 ft (7.62 m)
Propulsion:
Speed: 35 knots (65 km/h; 40 mph)
Complement:
  • 4 officers
  • 24 enlisted
  • 8 special forces
Sensors and
processing systems: Sperry Vision 2100M integrated navigation/combat system

pc1scan2.jpg
Cyclone%2Bclass.jpg
800px-US_Navy_030321-N-0000G-008_Sailor_scans_the_horizon_for_contacts_and_potential_aggressors_from_aboard_the_Cyclone_Class_patrol_boat%252C_USS_Chinook_%2528PC_9%2529.jpg

uss-typhoon-pc-5-launches-an-mk-60-surface-to-su.jpg

The ships are equipped with a Furuno navigation radar and the AN/SPS-73(V)12 surface search radar that replaced the Sperry RASCAR 3400C and AN/SPS-64(V)9 radars. The Radar Set AN/SPS-73(V)12 is a short range, 2-D, surface- search/navigation radar system that provides contact range and bearing information. This radar has become a standard for navigational radars in the U.S. Navy fleet as it is currently installed onboard approximately 100 ships across CVN, CG, DDG, LHA, LHD, LPD, LSD, LCC, PC and MCM ship classes. The AN/SPS-73(V)12 provides for signal processing and automatic target detection capability. The AN/SPS-73(V)12 surface search function provides short-range detection and surveillance of surface units and low-flying air units, while the AN/SPS-73(V)12 navigation function enables quick and accurate determination of own ship position relative to nearby vessels and navigational hazards. The system’s radar processors and displays combine Commercial-Off-The-Shelf (COTS) products and specialized technologies to create navigational awareness. The AN/SPS-73(V)12 is replacing the AN/SPS-64(V) and AN/SPS-55(V) systems in their capacity as navigational radars on the US Navy Ships.

The AN/SPS-73(V) radar has Built-In-Test functionality for improved reliability, capability and maintainability. The AN/SPS-73(V) can track up to 200 targets on a single system or 300 targets on a dual system with speeds up to 210 knots. The AN/SPS-73(V) Radar tracks surface crafts, obstructions, shorelines, buoys, and navigational markers in order to assist in navigation, collision avoidance, surface surveillance, and limited detection of low flying aircraft.

The ships when are deployed in wartime operations can be equipped with an Electronic Warfare antenna to counter attacks.

USS Hurricane "The hurt and pain"
USS Monsoon "Strike with fury"
USS Whirlwind "Second to none"
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top