US Navy - Yhdysvaltain laivasto

Tuskin. Heillä on sotilas gps käytössä ja muita suunnistamisvälineitä. Eikä öljytankkeri ole niitä pienimpiä aluksia. GPSn häirinnästä artikkeli keskellä sivua https://maanpuolustus.net/threads/elso-elektroninen-sodankäynti-radiotaajuuksilla-radiotiedustelu-taajuushäirintä-emp-etc.4760/page-6

Twitteristit viittasivat (vai pitäisikö sanoa twiittasivat) siis tähän tapaukseen liittyvän epäilyn: http://www.tekniikkatalous.fi/tekni...n-testasiko-venaja-uudenlaista-asetta-6668548

Eli kun Mustalla merellä jenkkipoikien geepeeässät näyttivät yhtäkkiä 32 kilometriä pieleen. Ja nyt kun nämä jenkkien hävittäjäalukset tuntuvat törmäilevän jatkuvasti, että onko näillä asioilla joku yhteys.
 
Eli kun Mustalla merellä jenkkipoikien geepeeässät näyttivät yhtäkkiä 32 kilometriä pieleen. Ja nyt kun nämä jenkkien hävittäjäalukset tuntuvat törmäilevän jatkuvasti, että onko näillä asioilla joku yhteys.

Eli tutkalla ei ole käyttöä ja tilannevalvojat on perseestä? GPS on apuväline suunnistamisessa, ei taikaväline aluevalvonnassa. Jos olisin vastustaja niin todisteet elso/cyberhyökkäyksestä löytyisivät tankkerin logeista, ei sotalaivasta.

Toinen asia, singaporen edusta on täynnä laivoja ja paikka edustaa yhtä vilkkaimmista satamista. Jenkit on tunnetusti ylimielisiä, joten mahdollisuus on että myös ylpeydellä on ollut osaa asiaa vaikkakin se on pelkkää spekulointia.

The port is the world's busiest port in terms of shipping tonnage handled, with 1.15 billion gross tons (GT) handled in 2005. In terms of cargo tonnage, Singapore is behind Shanghai with 423 million freight tons handled.
https://en.wikipedia.org/wiki/Port_of_Singapore

Jos GPSä hallittiin ulkopuolisen toimesta, niin miksi muita törmäyksiä ei sattunut?
 
Viimeksi muokattu:
Luulen että tässä GPS jutussa on käynyt kuten tässä hauskassa videossa.


Kaikki on tuijoittaneet ruutuihinsa ilman mitään hajua mitä on tapahtumassa.
 
Mistä sitten lieneekään lähtöisin, mutta kyllähän nämä jenkkien törmäilyt näyttävät liittyvän heikkoon merimiestaitoon. Ainakin laivan (laivojen) päällystössä. Onko syynä sitten minkä hallinnon toimet ja mihin kaikkeen se ulottuu tai on ulottumatta on vaikeampi asia sanoa.
McCain ja Fitzgerald sattuvat kuulumaan samaan hävittäjälaivueeseen (Destroyer Squadron 15) ja tukikohtaan (United States Fleet Activities Yokosuka), joten syyllistävät katseet kohdistuvat varmaan ensimmäisenä tuonne.
 
https://www.navytimes.com/news/your...leet-wide-review-in-light-of-mccain-disaster/
The McCain collision was the fourth significant safety incident of 2017 involving a U.S. 7th Fleet ship.
In January, the cruiser Antietam ran aground in Tokyo Bay.
In May, the cruiser Lake Champlain collided with a Korean fishing boat in the Sea of Japan.
A merchant vessel struck the destroyer Fitzgerald on June 17, opening a massive gash in its side that flooded living quarters and led to the drowning deaths of seven sailors.
Tarttis vissiin tehrä jo jotain ... Koulutus/organisaatio tasolla.
 
Tai sitten voi levitellä käsiään ja syyttää Obamaa :)
Voi toki, mutta sitten veikkaan ettei luku jää neljään tänä vuonna, vaan kasvaa vielä lisää.
Toisaalta sen linkkaamani jutun otsikko oli:
Navy’s top officer calls for fleet-wide review in light of McCain disaster
Ja laajahko sisältö nähdäkseni on otsikon mukainen, joten jotain vissiin aiotaan tehdä.
 
Voi toki, mutta sitten veikkaan ettei luku jää neljään tänä vuonna, vaan kasvaa vielä lisää.
Toisaalta sen linkkaamani jutun otsikko oli:

Ja laajahko sisältö nähdäkseni on otsikon mukainen, joten jotain vissiin aiotaan tehdä.

Yksikin törmäys on liikaa joten kaksi näin lyhyen ajan sisällä kertoo jo karua kieltä.
 
Yksikin törmäys on liikaa joten kaksi näin lyhyen ajan sisällä kertoo jo karua kieltä.

Shit happens. Kaksi tapausta lyhyen ajan sisällä on anekdootti, ei tilasto. Joskus käy vain huono tuuri ja onnettomuudet kasaantuvat. Kaksi Unkarin ilmavoimien Gripeniä joutui onnettomuuteen alle 30 päivän sisällä toisistaan. Sitä ennen asiat olivat menneet hyvin monta vuotta ja sen jälkeenkään ei vastaavia tragedioita ole kohdattu.
 
Lentokoneisiin voi tulla teknisiä ongelmia. Mutta ellei tässä tapauksessa ole konerikko tai ohjauslaiterikko niin en keksi muuta kuin että tähystys on epäonnistunut täysin, sekä silmin että elektronisesti. Kyllähän sota-aluksella pitäisi koko ajan olla tiedssa kuka liikkuu (ja missä) oman laivan ympäristössä.
 
Shit happens. Kaksi tapausta lyhyen ajan sisällä on anekdootti, ei tilasto. Joskus käy vain huono tuuri ja onnettomuudet kasaantuvat. Kaksi Unkarin ilmavoimien Gripeniä joutui onnettomuuteen alle 30 päivän sisällä toisistaan. Sitä ennen asiat olivat menneet hyvin monta vuotta ja sen jälkeenkään ei vastaavia tragedioita ole kohdattu.
Neljä tapausta tänä vuonna kertoo jostain muusta kuin pelkästä sattumasta, kuten jo viestissäni https://maanpuolustus.net/threads/us-navy-yhdysvaltain-laivasto.5790/page-6#post-516787 mainitsin. Eikä tämä vuosi suinkaan ole ensimmäinen jona törmäilyjä on sattunut. Jos lasket vaikka kaikki tilanteet tältä vuosituhannelta on siinä jo ihan riittävästi tilastollista merkitystä eikä lopputulemaa voi järkevästi pitää sattumana.
 
Neljä tapausta tänä vuonna kertoo jostain muusta kuin pelkästä sattumasta, kuten jo viestissäni https://maanpuolustus.net/threads/us-navy-yhdysvaltain-laivasto.5790/page-6#post-516787 mainitsin. Eikä tämä vuosi suinkaan ole ensimmäinen jona törmäilyjä on sattunut. Jos lasket vaikka kaikki tilanteet tältä vuosituhannelta on siinä jo ihan riittävästi tilastollista merkitystä eikä lopputulemaa voi järkevästi pitää sattumana.

USN lienee maailman suurin laivasto. Mitattiin sitten tonnistossa tai alusvuorokausina.

Mikä mahtaisi olla vaikkapa Venäjän laivaston luku, jos merellä pyöritettäisiin vastaavaa fleettiä vastaavilla alusvuorokausilla? Vinkki: heillä on jo uponnut yksi alus tänä vuonna, vaikka laivasto on kärpäsen paskan kokoinen jenkkeihin verrattuna ja seisoo enimmäkseen satamassa.

https://www.washingtonpost.com/worl...54b062-2b45-11e7-be51-b3fc6ff7faee_story.html
 
Shit happens. Kaksi tapausta lyhyen ajan sisällä on anekdootti, ei tilasto. Joskus käy vain huono tuuri ja onnettomuudet kasaantuvat. Kaksi Unkarin ilmavoimien Gripeniä joutui onnettomuuteen alle 30 päivän sisällä toisistaan. Sitä ennen asiat olivat menneet hyvin monta vuotta ja sen jälkeenkään ei vastaavia tragedioita ole kohdattu.

Kaksi aiheuttaa varmasti tutkintaa. Ja kun tutkitaan löydetään varmasti syitä myös hutkintaan. Sekin on tärkeää mille asiat näyttävät.

Hämmästyn suuresti jos näiden kolarointien selittäjäksi löytyy joku tekninen vika samalla tapaa kuin lento-onnettomuudessa. Ei se tietysti mahdotonta ole että laivat ovat menettäneet ohjattavuutensa ja sensorit sekä tähystäjät sokeutuneet samalla hetkellä. Varsin epätodennäköistä se kylläkin on.
 
Paljon kun seilataan niin aina sitä sattuu ja tapahtuu, mutta onhan nuo toistuvat törmäilyt paitsi noloja myös jo operatiivisesti ongelmallisia, kun niissä kolhiutuu laivaston parhaimpia aluksia joiden kolarointi tulee kalliiksi.
Fitzgeraldin törmäyksen tutkinta alkaa valmistua ja päällystöä on vapautettu tehtävistä:

Warship captain in collision that killed 7 to lose command


Yhteensä 14 henkilöä upseeristosta ja vahtivuorosta on saanut eri asteisia rangaistuksia. Alustavien tutkimusten mukaan molempia aluksia ohjailtiin huonosti mutta Fitzgeraldin siltamiehitys "menetti tilannetiedon". Ettei siellä vaan olisi plarattu tinderiä eikä vahdittu mitä ulkona tapahtuu?
Kokonaisuutena kolarien taustalla lienee sama ilmiö mikä on havaittu lentoliikenteessä (ja tullaan havaitsemaan myös robottiautojen yhteydessä): kun erilaiset hilavitkuttimet tekevät isomman osan työstä niin perus-merimiestaidot rapautuvat.
 
USS Antietamin 'karilleajo' tammikuussa näyttää johtuneen lähinnä olosuhteista, ankkurointi petti kovassa tuulessa & vuorovedessä. Tosin voi olla että miehistö reagoi liian hitaasti. McCainin on huhuttu saaneen jonkunlaisen ohjattavuusongelman ennen törmäystä.

Mielipide toiselta foorumilta:
I'm hearing from my RCN friends that in their opinion, it is general overwork. USN SWO's (Surface warfare officers) are generalists, and are often multi-tasked, for example, they may have their normal watch duties, but afterwords, they also have to say, conduct strike planning or go down to engineering to do ship maintenance work, conduct administrative tasks, or spend time in the CIC, etc. In their opinion, it leads to fatigue and inattentiveness when they are conducting their watch duties, along with a reduced level of practical proficiency, as RCN MARS (Maritime surface and subsurface) officers do not do any of those tasks; the RCN considers MARS officers, specialists and as a result, they ONLY do ship handling and surface warfare.

Also, the quality of training is lacking; back in the 1980's to early 2000's, the USN had the Surface Warfare Officers School - Division Officers Course (SWOSDOC), which was a course specifically designed to train new bridge officers in ship handling and warfighting. This course was disestablished in 2003 and replaced by another training system that moved to a computer based training course, which declared a failure and the USN switched back to a more traditional classroom and deckhouse training course in 2012. Even then, the course was shortened significantly compared to the original SWOSDOC course, which was a multi-month course compared to the current revision which is only a few weeks long. In the opinion of my RCN friends, this had lead to a major decrease in performance and proficiency in USN SWO's.
 
Parin päivän operaatiokielto US NAVY:ssä törmäyksen takia.

Navy Operations Chief 'Devastated' Over McCain Collision

Serious Incident, Operational Pause Directed


Richardson directed the Navy to take an "operational pause" in all of its fleets around the world, to allow fleet commanders to assess and review with their commands the fundamental practice to safe and effective operations.

He said he envisions the pause lasting "one to two days," but said he is leaving the specifics to the fleet commanders.

"This is obviously an extremely serious incident and is the second such incident in a very short period of time, within inside of three months and very similar as well and is the last of a series of incidents in the Pacific fleet in particular," the admiral said.

In addition to the operational pause, Richardson said he directed a more comprehensive review to find the contributing factors and root causes of the incidents.

U.S. Fleet Forces Command Chief to Lead Comprehensive Review

Richardson said he tasked Navy Adm. Phil Davidson, the commander of U.S. Fleet Forces Command, to take charge of a comprehensive review that will include representation from throughout the Navy, as well as from other services and the private sector.

That review will look at the processes the Navy uses to train and certify the forward deployed forces in Japan. Another area for examination, as Richardson outlined, is how the Navy trains and certifies its surface warfare community, including tactical and navigational proficiency.

"My hope is that we will learn, continue to improve in the short term, validating that we are sound on the fundamentals and if not then we'll take action to correct that, and then look at broader, more systemic issues that we may find through this comprehensive review," Richardson said.

The comprehensive review is in addition to the investigations into the Fitzgerald and McCain, he added.

https://www.defense.gov/News/Articl...ted-over-mccain-collision/source/GovDelivery/
 
Aika hyvää pohdintaa US NAVY:n tilasta:

The U.S. Navy’s Greatest Enemy Might Be Exhaustion
Over-stretched ships and learning on the job
3692026-e1503397337226-970x350.jpg


WIB sea August 22, 2017 Dave Majumdar

U.S. Navy40
With the USS John S. McCain knocked out of commission after a collision on Aug. 21 near the Straits of Malacca, the U.S. Navy is down two ballistic missile defense-capable Aegis destroyers in the Pacific.

With USS Fitzgerald being also being knocked out of action after a June 17 collision off the Japanese coast, the loss of the two vessels from operational service could not come at a worse time for the Navy, which needs of all the ballistic missile defense assets it can get to deal with the North Korean threat. Nor does the Navy have a good way to mitigate for the loss of those vessels — the 275-ship fleet is stretched thin.

“The U.S. combat fleet is already over-stretched,” Seth Cropsey, director of the Center for American Seapower at the Hudson Institute told The National Interest.

“Being short of two Aegis-equipped DDGs that provide ballistic missile defense while North Korea is threatening to launch ballistic missiles at local U.S. targets or allies is deeply unhelpful and regrettably timed. The overall impact on the Navy should be measured not only in the loss of sailors’ lives and unavailability of the ships as they are repaired, but in the possibility that requirements have exceeded capabilities so far that the training needed to avoid such accidents has been impaired.”

Bryan McGrath, managing director of the naval consultancy FerryBridge Group, agreed with Cropsey’s assessment.

“Two fewer DDGs — I believe both of which are BMD equipped — leaves a sizable hole in a fleet that is already too small for what is being asked of it in the Western Pacific,” McGrath told The National Interest.


Above–sailors aboard USS ‘John S. McCain’ during a fire drill in July 2017. At top — USS ‘John S. McCain’ limps into Singapore after a collision with an oil and chemical tanker. U.S. Navy photo


“I imagine that the Navy will have to move ships out of their regular cycles from Hawaii and CONUS [continental United States] to cover down on Pacific requirements.”

It will not be easy to cover for the loss of the two destroyers, explains Bryan Clark, a senior fellow at the Center for Strategic and Budgetary Assessments.

“With two FDNF [Forward Deployed Naval Forces] DDGs out, the Navy would either need to forego some operations, work the remaining 10 cruisers and destroyers harder, or bring ships from Hawaii or CONUS to cover for them,” Clark told The National Interest.

Indeed, the fact that the Navy is forcing its fleet to do more with fewer ships to perform its global mission might have contributed to both collisions.

“Since the workload in FDNF may be a contributing factor to the collisions, the Navy would probably use ships from Hawaii from CONUS to cover for the loss,” Clark said.

“If those ships are following the Optimized FRP [Fleet Response Plan], the Navy will need five ships to cover for the two lost from FDNF. Each FDNF ship maintains an about 50 percent OPTEMPO, and an OFRP ship is about 20 percent deployed (one seven-month deployment each, 36 months).”



The ‘Nimitz’-class carrier USS ‘Carl Vinson’ docks in Singapore in April 2017. U.S. Navy photo


In fact, because the fleet is being pushed so hard, the Navy might be using its time at sea to train during operational deployments because there is no other option, Jerry Hendrix, director of the Defense Strategies and Assessments Program at the Center for a New American Security, told The National Interest.

“Something has to give, and right now, it’s training,” Hendrix said.

“A year ago, or two years ago, it was maintenance, but now it’s training. We’re probably trying to make up training while we’re underway during the deployment because there just isn’t enough room in the schedule to get it all done.”

It is simply not sustainable to have a 275-ship Navy that has 100 ships underway at any given time. The Navy needs to expand its numbers with smaller, cheaper surface combatants such a new multi-mission frigate that the can relieve high-end warships such as DDGs from mundane missions such as forward presence. With frigates relieving the DDGs from those roles, cruisers and destroyers can focus on high-end missions such as missile defense.

“We need those 50 to 75 frigates — not to mention more fast attack submarines — to make up those gaps,” Hendrix said.

But ships take time to build. What the Navy can do immediately is to bring retired Oliver Hazard Perry-class frigate back into the fleet as a stopgap.

“You can use things like the Perrys with some missiles to do the show-the-flag missions until we can get the new frigate up and you could probably get eight ships right there,” Hendrix said.

https://warisboring.com/the-u-s-navys-greatest-enemy-might-be-exhaustion/
 
Luulen että tässä GPS jutussa on käynyt kuten tässä hauskassa videossa.


Kaikki on tuijoittaneet ruutuihinsa ilman mitään hajua mitä on tapahtumassa.

Oli. Pakko. Katsoa.

Luulin että skootteri on isompi juttu kuin pieni viemäriaukko tms mutta taas oppi uutta :confused:
 
Jenkkilaivatkin pitävät vissiin aika hemmetin tiukkaa emissiokuria, onko tuossa voinut olla kyseessä esim. harjoitusten vaatima tutkien pois päältä olo yhdistettynä huonoon näkyvyyteen, tms? Edellisen tapauksen kohdalla taisi mennä selitykset tuohon suuntaan?
 
Back
Top