US Navy - Yhdysvaltain laivasto

Jenkkilaivatkin pitävät vissiin aika hemmetin tiukkaa emissiokuria, onko tuossa voinut olla kyseessä esim. harjoitusten vaatima tutkien pois päältä olo yhdistettynä huonoon näkyvyyteen, tms?

Eli menisit vilkkaalle laivaväylälle kaikki pimeenä. Missä olivat tähystäjät?
 
USN lienee maailman suurin laivasto. Mitattiin sitten tonnistossa tai alusvuorokausina.

Mikä mahtaisi olla vaikkapa Venäjän laivaston luku, jos merellä pyöritettäisiin vastaavaa fleettiä vastaavilla alusvuorokausilla? Vinkki: heillä on jo uponnut yksi alus tänä vuonna, vaikka laivasto on kärpäsen paskan kokoinen jenkkeihin verrattuna ja seisoo enimmäkseen satamassa.

https://www.washingtonpost.com/worl...54b062-2b45-11e7-be51-b3fc6ff7faee_story.html
Käsittääkseni Venäjän laivaston tilanne ei liity mitenkään:
1) tähän viestiketjuun
2) mihinkään kirjoittamaani mitä yllä lainasit
3) USA:n laivaston toistuviin ongelmiin perusmerenkulkutaidoissa, joita on aivan liian paljon ollakseen sattumaa, ts ne ovat tilastollisesti merkittäviä, ja josta lukuisat USA:n kansalaiset jotka ovat myös merenkulkuun perehtyneitä siviiliammattilaisia ovat samaa mieltä.

USA:n laivasto on todellakin maailman suurin, mutta sillä ei ole mitään tilaston tulkintaan vaikuttavaa merkitystä.
 
Kun katsoo tätä tilannekuvaa niin tulee mieleen miksi helvetissä John McCain oli poikittain tuolla väylällä ison osaston hyökyessä päälle.
http://www.imo.org/en/About/conventions/listofconventions/pages/colreg.aspx
Rule 10 states that ships crossing traffic lanes are required to do so "as nearly as practicable at right angles to the general direction of traffic flow." This reduces confusion to other ships as to the crossing vessel's intentions and course and at the same time enables that vessel to cross the lane as quickly as possible.
Paikan valinta ylitykseen on sitten asia erikseen, mikäli tarkoitit sitä, on aika vaikea ottaa järkevästi vielä kantaa asiaan tietämättä mistä oli tulossa ja minne menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Jenkkilaivatkin pitävät vissiin aika hemmetin tiukkaa emissiokuria, onko tuossa voinut olla kyseessä esim. harjoitusten vaatima tutkien pois päältä olo yhdistettynä huonoon näkyvyyteen, tms? Edellisen tapauksen kohdalla taisi mennä selitykset tuohon suuntaan?

Tuntuisi ihmeelliseltä alkaa pitää tuommoisia harjoituksia keskellä erästä maailman vilkkaimmista laivaväylistä.
Ensimmäiset ruumiit on löydetty ja pahalta näyttää ettei yhtään 10 kadonneesta löydy enää elossa.
Upseeriston ylikuormitusta on tarjottu monelta taholta selitykseksi onnettomuuksiin. USN:stä onkin sanottu että se oli rauhantilassa viimeksi 6. joulukuuta 1941, ja sitä seuraavana päivänä alkoi aikakausi jolloin laivasto ei käytännössä koskaan ole nähnyt 'rauhanajan rutiineja'.
Herättää kysymyksiä vaikkapa LCS:n suhteen se, että jos jo perinteisesti miehitetyillä sotalaivoilla tahtoo miehistö ylikuormittua niin että ihan perus-merenkulussa tulee ongelmia, niin mites sitten käy kun paljon pienemmällä miehityksellä toimiva LCS tulee laajempaan käyttöön?

Kiinalainen sanomalehti: USN "riski merenkululle"
 
niin mites sitten käy kun paljon pienemmällä miehityksellä toimiva LCS tulee laajempaan käyttöön?

LCS on enemmän automatisoitu ja komentosillalta on paljon parempi näkyvyys joka suuntaan kuin perryltä. Videossa jonka postasin tänne vähän aikaa sitten, komentaja selitti että LCSssä on automatiikka kaiken aikaa päällä ja he antavat navigointi käskyjä autopilotille. Joten ei ainakaan tuossa mallissa miehistön kuormitus ole maksimaalista. En kuitenkaan tiedä miten pitkä vahtivuoroja heillä on ja miten paljon on sitä harjoitusta päällä.
 
Nähtävästi LCS ei tule olemaan mikään menestystarina ja sitä ohjelmaa todennäköisesti leikataan rankasti.
 
Ohoh, koko 7. laivaston pomo saamassa lähteiden mukaan kenkää, raportoi WaPo. Lainaus johdannosta:

The Navy will relieve the admiral in charge of the service’s 7th Fleet based in Japan in response to four embarrassing accidents this year, two of which killed sailors at sea, two U.S. officials said.

Vice Adm. Joseph P. Aucoin will be removed from his job formally Wednesday, the officials said. The incidents include the deadly collision Monday of the destroyer USS John S. McCain with a much heavier oil tanker off Singapore, and a June 17 accident in which the destroyer USS Fitzgerald was ripped open by a larger Japanese container ship.
 
Ohoh, koko 7. laivaston pomo saamassa lähteiden mukaan kenkää, raportoi WaPo. Lainaus johdannosta:

The Navy will relieve the admiral in charge of the service’s 7th Fleet based in Japan in response to four embarrassing accidents this year, two of which killed sailors at sea, two U.S. officials said.

Vice Adm. Joseph P. Aucoin will be removed from his job formally Wednesday, the officials said. The incidents include the deadly collision Monday of the destroyer USS John S. McCain with a much heavier oil tanker off Singapore, and a June 17 accident in which the destroyer USS Fitzgerald was ripped open by a larger Japanese container ship.

Nyt on tullut vahvistus asiaan.

7th Fleet commander relieved due to loss of confidence
From U.S. Pacific Fleet Public Affairs

Posted August 22, 2017


YOKOSUKA, Japan - Adm. Scott Swift, commander of U.S. Pacific Fleet, today relieved the commander of Seventh Fleet, Vice Adm. Joseph Aucoin, due to a loss of confidence in his ability to command.

Rear Adm. Phil Sawyer, who has already been nominated and confirmed for the position and promotion to Vice Adm., will assume command immediately.

http://www.cpf.navy.mil/news.aspx/110335
 
Eipä tuo paha rangaistus ole kun olisi jäänyt ensikuussa eläkkeelle....
 
Eipä tuo paha rangaistus ole kun olisi jäänyt ensikuussa eläkkeelle....

Tiedä sitten onko tuolla ollut tapana antaa viimehetken ylennyksiä, jotta voi siirtyä sen arvon mukaiselle eläkkeelle. Ja mitä muita vaikutuksia siinä on, jos erotetaan eikä vain jää eläkkeelle. Voisin ainakin olettaa, että voi vaikuttaa henkilön palkattavuuteen siviilissä.
 
Tuntuisi ihmeelliseltä alkaa pitää tuommoisia harjoituksia keskellä erästä maailman vilkkaimmista laivaväylistä.
Ensimmäiset ruumiit on löydetty ja pahalta näyttää ettei yhtään 10 kadonneesta löydy enää elossa.
Upseeriston ylikuormitusta on tarjottu monelta taholta selitykseksi onnettomuuksiin. USN:stä onkin sanottu että se oli rauhantilassa viimeksi 6. joulukuuta 1941, ja sitä seuraavana päivänä alkoi aikakausi jolloin laivasto ei käytännössä koskaan ole nähnyt 'rauhanajan rutiineja'.
Herättää kysymyksiä vaikkapa LCS:n suhteen se, että jos jo perinteisesti miehitetyillä sotalaivoilla tahtoo miehistö ylikuormittua niin että ihan perus-merenkulussa tulee ongelmia, niin mites sitten käy kun paljon pienemmällä miehityksellä toimiva LCS tulee laajempaan käyttöön?

Kiinalainen sanomalehti: USN "riski merenkululle"

Niin, eli liikaa hommaa ja liian tiukka tahti. Sitä tarjotaan selitykseksi. No nyt puuttuu kaksi laivaa ennestään ylityöllistetyltä laivastolta tyynen meren puolella. Ne täytyy korvata jotenkin. Joten ei tämä ainakaan helpota.

Joku sotkee järjestelmiä eivätkä jenkit edes huomaa, tai sitten eivät kerro kun ovat helisemässä asian kanssa. Tai sitten joku on antanut käskyn laivastolle ja se käsky on ristiriidassa kapasiteetin kanssa.
Tuollainen yleinen työtahti ja sillä selittäminen on tekosyy. Laivastolla ollut tahti päällä jo kauan. Nyt yhtäkkiä kolisee sitten.
 
Tiedä sitten onko tuolla ollut tapana antaa viimehetken ylennyksiä, jotta voi siirtyä sen arvon mukaiselle eläkkeelle. Ja mitä muita vaikutuksia siinä on, jos erotetaan eikä vain jää eläkkeelle. Voisin ainakin olettaa, että voi vaikuttaa henkilön palkattavuuteen siviilissä.
Niin siis eihän häntä erotettu laivastosta, vaan komentajuus vain otettiin pois. Arvo säilyy ja palkka juoksee ja eläke jatkossa.
 
The collision between the USS John S. McCain and an oil tanker in the Straits of Malacca has led some to speculate—without any evidence—that the tragedy could have been caused by a foreign nation that hacked the destroyer’s navigation system. Some of the speculation connected the McCain collision with the incident earlier this summer when a container ship struck the USS Fitzgerald off the Japanese coast in June. The Fitzgerald investigation has turned up no indications of cyber foul play and identified other factors behind the collision, such as poor seamanship. The evaluation of the McCain incident will probably produce similar conclusions. However, the incidents provide an interesting hypothetical: how would international law treat the collisions if they were the result of state-sponsored cyber operations? And what would it mean for the cyber norms debate?
http://www.defenseone.com/technolog...nt-hacked-what-if-it-was/140458/?oref=d-river
 
Ei pitäisi olla mitään merkitystä onko sähköinen navigointisyssteemi häkkeröity. Onhan sillalla ihmisiä joilla jokaisella 2 kpl;tta Mk1 Eyeball-tähystysvälinettä. Eli silmät päässä. Ja kyseinen sota-alus pitäisi olla melko ketterä liikkeissään, olen nähnyt videoilla.
 
Ei pitäisi olla mitään merkitystä onko sähköinen navigointisyssteemi häkkeröity. Onhan sillalla ihmisiä joilla jokaisella 2 kpl;tta Mk1 Eyeball-tähystysvälinettä. Eli silmät päässä. Ja kyseinen sota-alus pitäisi olla melko ketterä liikkeissään, olen nähnyt videoilla.

Selvä :salut:
 
Aivan. Ei tommonen hävittäjä-alus mihinkään törmää jos sillä on vaan ohjauskyky tallella ja joku muistaa tähystää ulos. Maailman meriä seilaa kuitenkin tälläkin hetkellä valtava määrä epämääräisessä kunnossa olevia rahtilaivoja vilkkailla väylillä joissa on komentosillalla vain yksi perämies. Yöllä voi seurana olla matruusi juttuseurana pitämässä hereillä ja tähystämässä ikävöiden perhettään jossain Filippiineillä, Ukrainassa tai Kreikassa. Eivät nämä alukset silti koko ajan kolaroi. Ehkä Yhdysvaltojen laivastossa on vaan mahdollisesti väsyneenä ja stressaantuneena kokemattomilta kavereilta päässeet perusjutut muutamaksi minuutiksi unohtumaan. Taustalla ehkä yleisempi turvallisuuskulttuurin rapautuminen johon toivottavasti nyt puututaan.

Edit: Piti oikein etsiä liikenteen perussäännöt ja plärätä ne itsekin pitkästä aikaa läpi. Fyysikko ne oli tuohon jo aikaisemmin etsinyt eivätkä ne näemmä ole näemmä viime vuosina mihinkään muuttuneet: https://en.wikipedia.org/wiki/International_Regulations_for_Preventing_Collisions_at_Sea
 
Viimeksi muokattu:
Ohoh, koko 7. laivaston pomo saamassa lähteiden mukaan kenkää, raportoi WaPo. Lainaus johdannosta:

The Navy will relieve the admiral in charge of the service’s 7th Fleet based in Japan in response to four embarrassing accidents this year, two of which killed sailors at sea, two U.S. officials said.

Vice Adm. Joseph P. Aucoin will be removed from his job formally Wednesday, the officials said. The incidents include the deadly collision Monday of the destroyer USS John S. McCain with a much heavier oil tanker off Singapore, and a June 17 accident in which the destroyer USS Fitzgerald was ripped open by a larger Japanese container ship.

Onko jollain takaraivossa mitkä neljä "häpeällistä" onnettomuutta on tänä vuonna tapahtunut, näiden kahden haverin lisäksi on vielä kaksi jotain muuta?
 
Viimeksi muokattu:
Onko jollain takaraivossa mitkä neljä "häpeällistä" onnettomuutta on tänä vuonna tapahtunut, näiden kahden haverin lisäksi on vielä kaksi jotain muuta?

Risteilijä USS Lake Champlain kolaroi kevyesti korealaisen kalastusaluksen kanssa ja risteilijä USS Antietam ajoi karille päästäen vähän öljyä mereen Tokionlahdella.

Edit: Tämä mainittiin jo ketjussa aikaisemmin toisten toimesta. Mitä ei kai ole ruodittu ovat säästöt Yhdysvaltojen laivaston henkilöstön koulutuksesssa yhdistettynä miehistöpulaan. Jos ei kukaan takaa että henkilökunnan navigointiosaaminen todella karttuu niin sinne päätyy myös johtotehtäviin upseereita joilla on puutteellinen osaaminen perusasioista. Nämä ovat sitten saattaneet antaa käskyjä joissa navigoinnista huolehtiminen on unohtunut. Näin ihan mutuna.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top