Leaderwolf
Respected Leader
Zumwalthan oli koeajollaan aiheuttanut pienimuotoista hämmennystä muissa merenkulkijoissa, kun tutkassa oli näkynyt troolarin kokoinen purtilo lähistöllä, ja silmien eteen höyrysikin 180 metrinen sotalaiva
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jenkkilaivatkin pitävät vissiin aika hemmetin tiukkaa emissiokuria, onko tuossa voinut olla kyseessä esim. harjoitusten vaatima tutkien pois päältä olo yhdistettynä huonoon näkyvyyteen, tms?
Käsittääkseni Venäjän laivaston tilanne ei liity mitenkään:USN lienee maailman suurin laivasto. Mitattiin sitten tonnistossa tai alusvuorokausina.
Mikä mahtaisi olla vaikkapa Venäjän laivaston luku, jos merellä pyöritettäisiin vastaavaa fleettiä vastaavilla alusvuorokausilla? Vinkki: heillä on jo uponnut yksi alus tänä vuonna, vaikka laivasto on kärpäsen paskan kokoinen jenkkeihin verrattuna ja seisoo enimmäkseen satamassa.
https://www.washingtonpost.com/worl...54b062-2b45-11e7-be51-b3fc6ff7faee_story.html
http://www.imo.org/en/About/conventions/listofconventions/pages/colreg.aspxKun katsoo tätä tilannekuvaa niin tulee mieleen miksi helvetissä John McCain oli poikittain tuolla väylällä ison osaston hyökyessä päälle.
Paikan valinta ylitykseen on sitten asia erikseen, mikäli tarkoitit sitä, on aika vaikea ottaa järkevästi vielä kantaa asiaan tietämättä mistä oli tulossa ja minne menossa.Rule 10 states that ships crossing traffic lanes are required to do so "as nearly as practicable at right angles to the general direction of traffic flow." This reduces confusion to other ships as to the crossing vessel's intentions and course and at the same time enables that vessel to cross the lane as quickly as possible.
Jenkkilaivatkin pitävät vissiin aika hemmetin tiukkaa emissiokuria, onko tuossa voinut olla kyseessä esim. harjoitusten vaatima tutkien pois päältä olo yhdistettynä huonoon näkyvyyteen, tms? Edellisen tapauksen kohdalla taisi mennä selitykset tuohon suuntaan?
niin mites sitten käy kun paljon pienemmällä miehityksellä toimiva LCS tulee laajempaan käyttöön?
Ohoh, koko 7. laivaston pomo saamassa lähteiden mukaan kenkää, raportoi WaPo. Lainaus johdannosta:
The Navy will relieve the admiral in charge of the service’s 7th Fleet based in Japan in response to four embarrassing accidents this year, two of which killed sailors at sea, two U.S. officials said.
Vice Adm. Joseph P. Aucoin will be removed from his job formally Wednesday, the officials said. The incidents include the deadly collision Monday of the destroyer USS John S. McCain with a much heavier oil tanker off Singapore, and a June 17 accident in which the destroyer USS Fitzgerald was ripped open by a larger Japanese container ship.
Eipä tuo paha rangaistus ole kun olisi jäänyt ensikuussa eläkkeelle....
Tuntuisi ihmeelliseltä alkaa pitää tuommoisia harjoituksia keskellä erästä maailman vilkkaimmista laivaväylistä.
Ensimmäiset ruumiit on löydetty ja pahalta näyttää ettei yhtään 10 kadonneesta löydy enää elossa.
Upseeriston ylikuormitusta on tarjottu monelta taholta selitykseksi onnettomuuksiin. USN:stä onkin sanottu että se oli rauhantilassa viimeksi 6. joulukuuta 1941, ja sitä seuraavana päivänä alkoi aikakausi jolloin laivasto ei käytännössä koskaan ole nähnyt 'rauhanajan rutiineja'.
Herättää kysymyksiä vaikkapa LCS:n suhteen se, että jos jo perinteisesti miehitetyillä sotalaivoilla tahtoo miehistö ylikuormittua niin että ihan perus-merenkulussa tulee ongelmia, niin mites sitten käy kun paljon pienemmällä miehityksellä toimiva LCS tulee laajempaan käyttöön?
Kiinalainen sanomalehti: USN "riski merenkululle"
Niin siis eihän häntä erotettu laivastosta, vaan komentajuus vain otettiin pois. Arvo säilyy ja palkka juoksee ja eläke jatkossa.Tiedä sitten onko tuolla ollut tapana antaa viimehetken ylennyksiä, jotta voi siirtyä sen arvon mukaiselle eläkkeelle. Ja mitä muita vaikutuksia siinä on, jos erotetaan eikä vain jää eläkkeelle. Voisin ainakin olettaa, että voi vaikuttaa henkilön palkattavuuteen siviilissä.
http://www.defenseone.com/technolog...nt-hacked-what-if-it-was/140458/?oref=d-riverThe collision between the USS John S. McCain and an oil tanker in the Straits of Malacca has led some to speculate—without any evidence—that the tragedy could have been caused by a foreign nation that hacked the destroyer’s navigation system. Some of the speculation connected the McCain collision with the incident earlier this summer when a container ship struck the USS Fitzgerald off the Japanese coast in June. The Fitzgerald investigation has turned up no indications of cyber foul play and identified other factors behind the collision, such as poor seamanship. The evaluation of the McCain incident will probably produce similar conclusions. However, the incidents provide an interesting hypothetical: how would international law treat the collisions if they were the result of state-sponsored cyber operations? And what would it mean for the cyber norms debate?
Ei pitäisi olla mitään merkitystä onko sähköinen navigointisyssteemi häkkeröity. Onhan sillalla ihmisiä joilla jokaisella 2 kpl;tta Mk1 Eyeball-tähystysvälinettä. Eli silmät päässä. Ja kyseinen sota-alus pitäisi olla melko ketterä liikkeissään, olen nähnyt videoilla.
Ohoh, koko 7. laivaston pomo saamassa lähteiden mukaan kenkää, raportoi WaPo. Lainaus johdannosta:
The Navy will relieve the admiral in charge of the service’s 7th Fleet based in Japan in response to four embarrassing accidents this year, two of which killed sailors at sea, two U.S. officials said.
Vice Adm. Joseph P. Aucoin will be removed from his job formally Wednesday, the officials said. The incidents include the deadly collision Monday of the destroyer USS John S. McCain with a much heavier oil tanker off Singapore, and a June 17 accident in which the destroyer USS Fitzgerald was ripped open by a larger Japanese container ship.
Onko jollain takaraivossa mitkä neljä "häpeällistä" onnettomuutta on tänä vuonna tapahtunut, näiden kahden haverin lisäksi on vielä kaksi jotain muuta?