US Navy - Yhdysvaltain laivasto

The House on Thursday passed the annual defense policy bill with a $23.9 billion increase to the defense top line and a significant boost to the Navy’s shipbuilding account.
The bill authorizes a total of 13 battleforce ships: two Virginia-class attack boats, three Arleigh Burke-class destroyers, one Constellation-class frigate, one America-class amphibious assault ship, two Expeditionary Fast Transport vessels, two John Lewis-class fleet oilers, one Navajo-class towing, salvage and rescue ship, and one T-AGOS(X) ocean surveillance ship.
The bill also includes language that would allow the Navy to retire four of the seven Ticonderoga-class cruisers it asked to decommission in the FY 2022 budget request. The service can retire USS Port Royal (CG-73), USS Vella Gulf (CG-72), USS Hué City (CG-66) and USS Anzio (CG-68) in FY 2022, meaning it must keep USS San Jacinto (CG-56), USS Lake Champlain (CG-57) and USS Monterey (CG-61) in the fleet.
 
Auts. Uusi Fat Leonard -kupru? Eli bisnesjamppa voiteli USN:n päättäjiä käteisellä ja sitten laskutti ylimääräistä ainakin 50 miljoonaa voitetun laivojen ylläpitosopimuksen puitteissa.

Aikamoinen oli tämä aiempi. "Since 2013, 31 people have been criminally charged in connection with the Fat Leonard bribery and corruption scandal. According to investigators, by November 2017, more than 440 people — including 60 admirals — have come under scrutiny under the inquiry"
 
US Navy joutuu vaihtamaan eli kannibalisoimaan Virginia-luokan sukellusveneiden osia aluksesta toiseen, koska osat kuluvat nopeammin kuin oli oletettu ja niitä ei siten ole tarpeeksi.

 
Amerikkalaispariskunta yritti myydä salaista tietoa ydinsukellusveneestä

YHDYSVALLOISSA merivoimien ydinvoimainsinööri ja hänen vaimonsa ovat jääneet kiinni yrityksestä myydä salaista tietoa ydinsukellusveneistä ulkovalloille, kertovat muun muassa sanomalehti The Washington Post ja uutistoimisto AFP.

Pariskunnan suunnitelmat alkoivat paljastua, kun Yhdysvaltojen liittovaltion poliisi FBI sai käsiinsä paketin, jonka epäilty oli lähettänyt ulkovaltojen edustajalle. Paketissa oli merivoimien asiakirjoja, kirje ja ohjeet salaisen viestinnän purkamiseen.

”Välittäkää tämä kirje sotilastiedustelullenne. Uskon, että näistä tiedoista on paljon hyötyä maallenne”, kirjeessä luki.
--------------------------------------------------------

Artikkelista saa sen käsityksen että kiinni jäätiin jo yhteydenottovaiheessa, eli isompaa vahinkoa ei olisi tapahtunut?
Kohtuullinen kakku voi silti olla tiedossa, ameriikoissa oikeusistuimilta voi vakoilutapauksissa odottaa muutakin kuin päänsilittelyä.
 
Amerikkalaispariskunta yritti myydä salaista tietoa ydinsukellusveneestä

YHDYSVALLOISSA merivoimien ydinvoimainsinööri ja hänen vaimonsa ovat jääneet kiinni yrityksestä myydä salaista tietoa ydinsukellusveneistä ulkovalloille, kertovat muun muassa sanomalehti The Washington Post ja uutistoimisto AFP.

Pariskunnan suunnitelmat alkoivat paljastua, kun Yhdysvaltojen liittovaltion poliisi FBI sai käsiinsä paketin, jonka epäilty oli lähettänyt ulkovaltojen edustajalle. Paketissa oli merivoimien asiakirjoja, kirje ja ohjeet salaisen viestinnän purkamiseen.

”Välittäkää tämä kirje sotilastiedustelullenne. Uskon, että näistä tiedoista on paljon hyötyä maallenne”, kirjeessä luki.
--------------------------------------------------------

Artikkelista saa sen käsityksen että kiinni jäätiin jo yhteydenottovaiheessa, eli isompaa vahinkoa ei olisi tapahtunut?
Kohtuullinen kakku voi silti olla tiedossa, ameriikoissa oikeusistuimilta voi vakoilutapauksissa odottaa muutakin kuin päänsilittelyä.
Varoittava esimerkki helppoa tiliä suunnitteleville. Se ei välttämättä olekaan Kiinalainen ostaja jonka kanssa kuvittelee asioivansa. Joten jos aito kinuski ottaisi yhteyttä ja olisi oikeasti maksamassa miljoonan peräsimen piirrustuksista, ei siihen ehkä lähdetä vaikka isänmaallisuus ei olekaan syynä.
 
Amatöörivakoojien nimet on nyt selvillä, eli Jonathan & Diana Toebbe. Nähtävästi tässä tapauksessa kohdemaa ei ollutkaan Kiina tai Venäjä, vaan 'liittolaisvaltio' jonka tämä tyyppi oli jostain syystä arvellut olevan kiinnostunut tällaisesta teknologiasta. Ranska, Israel, Brasilia, Pakistan, Intia...? Eivät kuitenkaan olleet vissiin halunneet alkaa näin epäreiluun peliin vaan palauttaneet paketin FBI:lle että mikäs tämä tällanen heppu on, tiedättekö tapauksesta jotain? FBI oli sitten ruvennut 'vastapeluriksi' jotta saavat äijän verekseltään kiinni.
 
Amatöörivakoojien nimet on nyt selvillä, eli Jonathan & Diana Toebbe. Nähtävästi tässä tapauksessa kohdemaa ei ollutkaan Kiina tai Venäjä, vaan 'liittolaisvaltio' jonka tämä tyyppi oli jostain syystä arvellut olevan kiinnostunut tällaisesta teknologiasta. Ranska, Israel, Brasilia, Pakistan, Intia...? Eivät kuitenkaan olleet vissiin halunneet alkaa näin epäreiluun peliin vaan palauttaneet paketin FBI:lle että mikäs tämä tällanen heppu on, tiedättekö tapauksesta jotain? FBI oli sitten ruvennut 'vastapeluriksi' jotta saavat äijän verekseltään kiinni.
Eli.. Ilman luotettavaa liittolaista, USA:n tiedustelulta olisi mennyt täysin ohi koko homma ja salaisuudet matkanneet maailmalle taas kerran.
 
Eli.. Ilman luotettavaa liittolaista, USA:n tiedustelulta olisi mennyt täysin ohi koko homma ja salaisuudet matkanneet maailmalle taas kerran.
Syytteen mukaan tyyppi oli lähettänyt kirjeensä huhtikuussa 2020, ja FBI:tä oli informoitu joulukuussa. Eli jos siinä ekassa paketissa oli mitään kiintoisaa, niin 'hyvä liittolainen' ehti sen kyllä hyvin syynätä läpi.
Tuolla videolla asian_tuntija puhelee tapauksesta ja huomauttaa, ettei kaikki 'huippusalainen' tieto ole välttämättä niin arvokasta tai muille maille kiinnostavaa.

Miksihän kohdemaaksi ei sitten otettu Kiinaa tai Venäjää, onko yritetty isänmaallisuuden rippeitä pelastaa perustelemalla itselleen ettei tämä niin paha juttu ole.
 
Nyt on sitten selvää ettei yhdestäkään konventionaalisesta supercarrieristä tule museota, kun viimeiset niistä, Kitty Hawk ja John F. Kennedy on päätetty romuttaa. On epätodennäköistä, että myöskään ydinkäyttöisistä supercarriereistä tulisi museolaivoja. Todella suuri vahinko!

 
On, ja vähän yllättävääkin kun USA on museolaivojen luvattu maa. Taistelulaivojakin säilytetty vaikka kuinka (britit eivät säilyttäneet yhtään jos Warrioria ei lasketa). Kyllä on sääli jos yhtään supercarrieria ei saada säilytettyä. Onhan siellä toki Midway, muttei se nyt ole sama.
 
Ei mahdu mosurin pieneen päähän miten nuo pystyy laskeutumaan tuollaisessa hernerokassa & nolla-näkyvyydessä...??
Esim kohdassa 8:00.

Hyvä kun edes löytävät takaisin laivalle!
Pakko olla ensiluokkainen tarkkuuslaskeutumisjärjestelmä. Jos matkustajakone ja kiitorata on varustettu ILS Cat IIIc mukaisesti, lentäjien ei tarvitse nähdä ulos koneesta. IIIb riittää yli 50 jalkaa pystysuunnassa ja vähintään 150 vaakasuunnassa. IIIa vaatikin jo yli 100 jalkaa pystysuunnassa ja vähintään 700 vaakasuunnassa. Laskeutuminen huonolla näkyvyydellä lyhyelle, liikkuvalle ja kallistelevalle tukialukselle... Hattua päästä noille lentäjille.
 
"AN/SPN-46(V) Automatic Carrier Landing System (ACLS) is a precision approach landing system (PALS) which provides electronic guidance to carrier-based aircraft and allows them to land in all-weather conditions with no limitations due to low ceiling or restricted visibility."

Perustuu aluksessa olevaan tutkaan, joka data-linkillä lähettää ohjauskomennot koneelle. Käsin lennettäessä näyttää kuskille ILS:iltä ja ilmeisesti, jos ei ole kova aallokko, autopilotti tuo koneen kannelle asti. Onneksi kovalla tuulella ei esiinny hernerokkasumua.
 
Back
Top