US Navy - Yhdysvaltain laivasto

 
Itsemurhien sarja USS George Washingtonilla

Vuosia jatkunut remontti pistää seilorit ahtaalle:

Crisostomo and several other George Washington sailors said their struggles were directly related to a culture where seeking help is not met with the necessary resources, as well as nearly uninhabitable living conditions aboard the ship, including constant construction noise that made sleeping impossible and a lack of hot water and electricity.

Since Crisostomo’s attempt, at least five of her shipmates on the George Washington have died by suicide, including three within a span of a week this April, military officials said.
 
Hehe, taisi tulla vähän kökkömyrskyä kun seiloreiden näkemyksiä alettiin vähättelemään. Onhan rempan keskellä perseestä elää ja yrittää nukkua, tämän nyt tietää arkimaailmastakin.
Tuossa artikkelissa kerrottiin että eräskin merimies kertoi istuneensa "kaksi vuotta ämpärin päällä sammutin kädessä" tulipalovahtina. Liity laivastoon ja näe maailmaa, hiio hoi. Ihmekö tuo jos alkaa potuttamaan ja tekisi mieli vaikka tuikata koko roska tuleen....
 
Hehe, taisi tulla vähän kökkömyrskyä kun seiloreiden näkemyksiä alettiin vähättelemään. Onhan rempan keskellä perseestä elää ja yrittää nukkua, tämän nyt tietää arkimaailmastakin.
Tuossa artikkelissa kerrottiin että eräskin merimies kertoi istuneensa "kaksi vuotta ämpärin päällä sammutin kädessä" tulipalovahtina. Liity laivastoon ja näe maailmaa, hiio hoi. Ihmekö tuo jos alkaa potuttamaan ja tekisi mieli vaikka tuikata koko roska tuleen....
Laivaston rahat on loppu ja miehistöä ei voida majoittaa maihin.
Tai sitten vain hyvin tavallista ei tajuta ihmisten valituksia.
 
Surgea on ollut toisen peraan laivastossa, eli ajavat laivat ja miehistöt loppuun. Nupin ja raudan hoitoon ei ole aikaa tarpeeksi. Millä sitten aikovat ottaa vielä enemmän irti tositilanteessa?
 
Viimeksi muokattu:
 
Viimeksi muokattu:
"But documents obtained by Navy Times warn that cracks can grow if the ships transits faster than 15 knots in seas with maximum wave heights of about eight feet."
Ei kuulosta hirveän hyvältä, toisaalta ei nuo murtumat tavattomia ole sotalaivoissa ja usein niiden kanssa pärjätään. Ticonderogissa oli, etenkin alkupään laivoissa, aika pahojakin runkomurtumia ja luokka on silti palvellut vuosikymmeniä.
 

Nyt ylitti uutiskynnyksen Suomessakin Jenkkilaivaston ongelmat

Yhdysvaltain laivasto on kärsinyt viime aikoina erinäisistä ongelmista, kuten epäonnisesta Gerald R. Ford -lentotukialuksen rakennusprojektista sekä ilmeisen ruosteisesta hävittäjäaluksesta. Huonoja uutisia laivastolle on nyt tullut lisää, kun viime viikolla selvisi, että eräiden laivojen rungot kirjaimellisesti halkeilevat.

Navy Times uutisoi ja laivasto vahvisti, että sen LCS-ohjelman aluksista lähes puolet – tarkemmin kuusi 13:sta – kärsii rakenteellisista vioista, jotka aiheuttavat rungon halkeamia. LCS tulee englannin kielen sanoista littoral combat ship, merenrannan taistelualus.

Halkeamista kärsivät Austal USA -laivanrakentajan valmistamat Independence-luokan alukset, joissa on kolme alumiinirunkoa – eli ne ovat niin sanottuja trimaraaneja. Austal aikoo korjata ongelman, mutta korjaustyön kustannuksista ei ole vielä varmaa tietoa. Laivaston mukaan halkeamista ei koidu vaaraa aluksilla oleville ihmisille.


Halkeamat muodostuvat, kun alukset kulkevat vähintään 15 solmun nopeudella, mikä tarkoittaa noin 28 kilometriä tunnissa.

Esimerkiksi 440 miljoonan dollarin (418 miljoonan euron) USS Omaha -nimistä laivaa kiellettiin kulkemasta 15 solmua kovempaa, jos aallokko on vähintään 1,25 metriä korkeaa. Yli 2,5-metrisessä aallokossa laiva ei saa operoida lainkaan. Eläköityneen laivastoupseeri Bradley Martinin mukaan etenkin 1,25–2,5 metrin aallokko on suhteellisen yleinen.

”On melkoinen rajoite, ettei tämän tason aallokossa voi kulkea nopeasti. 15 solmua on tyypillinen kuljetusnopeus. LCS-alusten oletetusta maksiminopeudesta se on alle puolet”, Martin kertoo Navy Timesille.

Popular Mechanicsin mukaan yksi LCS-alusten myyntivaltti on ollut yli 40 solmun nopeudet, joiden avulla laivat pääsisivät nopeasti kriisialueille. Tämän tiedon valossa halkeamien pakottamat nopeusrajoitukset ovat erityisen kiusallisia.

Merenrannan taistelualukset koostuvat Independence- ja Freedom-luokan aluksista. Jos näistä ensimmäisessä on halkeamia, niin toinen luokka on kenties vielä huonommassa jamassa. Laivasto on esittänyt kaikkien Freedom-alusten poistamista käytöstä. Osa aluksista on vain kolmen vuoden ikäisiä.

Yhdysvaltain laivasto on ylipäätään kärsinyt viivästyksistä, teknisistä ongelmista ja voimakkaasti nousseista hinnoista. Esimerkiksi Zumwalt-hävittäjäaluksia piti valmistaa alunperin 32, mutta lopulta niitä tehtiin kohonneiden kustannusten takia vain kolme.
 
Hehe, taisi tulla vähän kökkömyrskyä kun seiloreiden näkemyksiä alettiin vähättelemään. Onhan rempan keskellä perseestä elää ja yrittää nukkua, tämän nyt tietää arkimaailmastakin.
Tuossa artikkelissa kerrottiin että eräskin merimies kertoi istuneensa "kaksi vuotta ämpärin päällä sammutin kädessä" tulipalovahtina. Liity laivastoon ja näe maailmaa, hiio hoi. Ihmekö tuo jos alkaa potuttamaan ja tekisi mieli vaikka tuikata koko roska tuleen....
Eiköhän tuo korona-aikakin näy tuossa jotenkin. Laivassa eläminen ahtaasti voi olla aika hankalaa ja ahdistaa kun on tartuntatautia samassa paatissa. Amerikkalaiset ovat myös ylipainoisinta kansaa joka lisää riskiä ja jos kotiväki sairastaa samalla pahasti kun olet jopa 6 kk poissa niin eihän se mukavaa ole. Pahimmassa tapauksessa et pääse edes hautajaisiin.
 
Back
Top