John Hilly
Ylipäällikkö
USA:n komitea haluaa säilyttää yhden vanhan risteilijä ja neljä maihinnousualusta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
An investigation into the fire, released in October 2021, outlined several failures leading up to the fire and during the response. But Brown’s comments offer additional details and a new perspective on how the fire response came together and what was left out of the formal investigation.
Brown said he is sharing his story with Defense News now as he faces a secretarial letter of censure. He was named in the investigation as contributing to the loss of the ship, but was cleared by what’s known as a Consolidated Disposition Authority in December. He said he was not interviewed for the investigation into the fire.
Capt. J.D. Dorsey, a spokesman for Secretary of the Navy Carlos Del Toro, told Defense News “the secretary is still in the process of reviewing the command investigation and has not yet made any final decisions on actions beyond what the CDA has imposed.”
Brown grew concerned the ship’s crew and federal firefighters were squandering a limited opportunity to contain the fire in the lower vehicle storage area, where it originated. The investigation into the fire noted the ship’s crew was slow to call for help and did not take actions to prevent the fire from spreading to other areas of the ship.
So Brown called ship commanding officer, Capt. Gregory Scott Thoroman, who said he and the crew had left the ship and were on the pier. The investigation into the fire noted the crew pulled out of the ship twice during the firefight that morning.
Instead, Brown said, “I could just tell in his responses that he was unsure on how to coordinate the resources that were at his disposal. It was clear to me there was friction that was developing” between the Navy and civilian commands, with the federal firefighters having been pulled out of the ship multiple times and the Navy firefighters lacking the gear they needed to fully tackle the fire on their own.
Brown called the Expeditionary Strike Group 3 commander, Rear Adm. Phil Sobeck, around 11 a.m.
“Phil, you can tell me to eff off, because I’m not in your chain of command, but you have to get down to that pier and provide leadership and guidance because they’re all sitting at the end of the pier watching the ship burn,” Brown said he told Sobeck. “And he goes, ‘Admiral, I’m getting in the car, I’m on my way.’”
Brown took other actions during that time, including some outside his typical authorities as a type commander. He ordered destroyers Fitzgerald and Russell to leave the pier they shared with Bonhomme Richard, even if it meant damaging brows and cables, so no other ships would suffer fire damage.
But the firefighting itself was still disorganized, he said.
Brown directed his staff to contact U.S. 3rd Fleet around 12:30 p.m., but 3rd Fleet’s position was, “The ship’s in maintenance, it’s not our problem.”
Tuo on jo iso määrä.Burkeja tehty jo 72 kpl ja lisää tulee. Viimeisin on nimetty II MS Merijalkaväen kersantti John Basilonen mukaan. Basilone taisteli Tyynellä valtamerellä Guadalcanalilla ja kaatui Iwo Jimalla 1944. Joku saattaa muistaa että Pacific- sarjassa häntä kuvattiin yhtenä päähenkilöistä. Kirjaversiossa hänestä on paljon enemmän tietoa. Basilonelle myönnettiin Medal of Honor Guadalcanalilta ja Navy Cross postuumisti Iwo Jimalta.
https://www.navalnews.com/naval-new...stens-its-72nd-arleigh-burke-class-destroyer/
USS John Basilone (DDG 122) on "Flight" 2A -versio. Kolmosia alkaa tulemaan kohta liukuhihnalta.Burkeja tehty jo 72 kpl ja lisää tulee.
Kiina on kai se johon nykyään verrataan. Venäjä lähinnä tiristelee lisävuosia muutamiin Neuvostoliitossa rakennettuihin runkoihin.USS John Basilone (DDG 122) on "Flight" 2A -versio. Kolmosia alkaa tulemaan kohta liukuhihnalta.
Tuon jälkeen jo nimettynä ja tilattuna seuraavat 17 kpl (DDG-123 - DDG-139).
"In June 2013, the U.S. Navy awarded $6.2 billion in destroyer contracts.
Up to 42 Flight III ships may be procured by the U.S. Navy with the first ship entering service in 2023.)
Btw. Ryssällä aktiivisia hävittäjä-aluksia (Udaloy -luokkaa) KUUSI (6) kpl.
Kun käytte tsekkaamassa, että miltä näyttää Kearsarge, niin toi on 10m pidempi kuin USS Enterprise CV-6. Suunnilleen samaa kokoa kuin alkupään Essex -class CV:t.Jättimäinen sota-alus saapuu Helsinkiin Hernesaaren satamaan – Suomi harjoittelee noin 2 000 yhdysvaltalaisen kanssa
257-metrinen alus siirtyy Helsingin vierailun jälkeen pohjoiselle Itämerelle ja Hangon seudulle. Harjoitusten myötä pinta-alusten liikenne ja lentomelu saattaa lisääntyä.yle.fi
Kävin katsomassa.Kun käytte tsekkaamassa, että miltä näyttää Kearsarge, niin toi on 10m pidempi kuin USS Enterprise CV-6. Suunnilleen samaa kokoa kuin alkupään Essex -class CV:t.
Huputettu ase Sea Sparrow:n alapuolella on 25mm konetykki. Noita on aluksella useita mm. pikavenemaaleja vastaan. Lisäksi on useita raskaita konekiväärejä. Siis noiden sexympien omasuoja-aseiden lisäksi.Tää oli Harrier II koneilla, mutta varmaan aika bossii päräyttää menee tuolta kannelta.
Onko toi huputettu mörkö takakannella vaan joku nosturi vai 40mm Bofors rinkulatähtäimellä?
Katso liite: 64345
Tää oli Harrier II koneilla, mutta varmaan aika bossii päräyttää menee tuolta kannelta.
Onko toi huputettu mörkö takakannella vaan joku nosturi vai 40mm Bofors rinkulatähtäimellä?
Katso liite: 64345
Tää oli Harrier II koneilla, mutta varmaan aika bossii päräyttää menee tuolta kannelta.
Onko toi huputettu mörkö takakannella vaan joku nosturi vai 40mm Bofors rinkulatähtäimellä?
Katso liite: 64345