US Navy - Yhdysvaltain laivasto

Siis onko tää joku final boss Seigei, jossa operaattori istuu lämpimässä ja kulit vaihtaa kasettia. Sivulla on tuollaiset kiskot, että siihen saa verhot, jotta ei tarvitse välittää lataajien ja putken vaihtajien tuskasta.
Laivakokkina jouduin toimimaan kyseisen foorumimme perinneaseen lataajana. 18 vuotiaana kukkakeppinä se oli tappohommaa. Laatikot ja putket painoivat kuin synti. 57mm lataajana keulapiikissä oli paljon rennompaa.
 
Siis onko tää joku final boss Seigei, jossa operaattori istuu lämpimässä ja kulit vaihtaa kasettia. Sivulla on tuollaiset kiskot, että siihen saa verhot, jotta ei tarvitse välittää lataajien ja putken vaihtajien tuskasta.
Vyökannuista näkee, että se on ZPU-2 eli 14,5mm ITKK, ei Sergei.

Edit: En tiiä, saattaa olla myös ZU-23-2M, ainakin Googlen kuvahaun mukaan. Lippaat ja putkensuut vaan on kovin erilaisia kuin perus-Sergeissä.
 
Viimeksi muokattu:
Vyökannuista näkee, että se on ZPU-2 eli 14,5mm ITKK, ei Sergei.

Edit: En tiiä, saattaa olla myös ZU-23-2M, ainakin Googlen kuvahaun mukaan. Lippaat ja putkensuut vaan on kovin erilaisia kuin perus-Sergeissä.
Kyllä se Sergei on ja nimenomaan Puolan merivoimien käyttämä versio. Alus lienee siis joku puolalainen huolto- tai apualus, jonka nimessä on 3 vokaalia ja 38 konsonanttia :oops:

Jos jollain on laivastoluettelo käsillä, niin voi kaivaa tarkemman infon.
 
Kaikesta päätellen tässä säikeessä käsitellään myös US Marinea.

Norjassa sattunut Osprey-onnettumuus on osoittautunut lentäjän virheeksi.
Syy on onnettomuuteen oli kaartosakkaus.
Kuitenkaan ei tiedetä kuka lentäjistä on ollut ohjaimissa.

Data from the recovered pieces of the aircraft show that the low altitude maneuvers that investigators point to for the cause of the crash included a left turn at a 68 degrees angle-of-bank.

“The steepness of the turn resulted in the loss of both airspeed and altitude, followed by an overcorrected maneuver with a right turn in excess of 80 degrees from which the aircraft could not recover,” according to the statement.

Both maneuvers were out of the official thresholds.

“The Naval Air Training and Operating Procedures Standardization Manual states the limit for an angle-of-bank in an MV-22B Osprey is 60 degrees,” according to the statement.

 
Mielenkiintoinen esittely taistelulaiva New Jerseyn 5-tuuman tykeistä. Taistelulaiva oli täynnä aikansa huipputeknologiaa, joka toimii nykypäivänäkin vielä.
 
5 tuumaa, 5-tuumainen. Ei ole vaikea asia.
 
Yhdysvaltain rannikkovartioston uusien jäänmurtajien rakentajaksi valittu telakka vaihtaa omistajaa 15 miljoonalla dollarilla. Singaporelainen emoyhtiö taisi todeta, ettei jäänmurtajaa rakenneta jenkeissä 750 miljoonalla dollarilla - varsinkin tuo Forbesin artikkeli on tässä suhteessa varsin kriittinen. Saas nähdä, kuinka Halter Marine -telakan ostanut Bollinger Shipyards selviää urakasta...


 
Back
Top