baikal kirjoitti:
HK-rintamalta löytynee tarpeeseen koko kirjo ja saapi jokainen ne herkut siihen ympättyä mitä mieli tekee ja tarvis vaatii. Joo, hintaa on.
Hintaa on, mutta köyhällä ei vanhan sanonnan mukaan ole varaa ostaa halpaa. Nämä esitetyt kauniisti sanotusti vinku-Intia-ratkaisut ovat minun mielestäni veren kaivamista nenästä. Helkkarin Koch tekee laatuaseita, eikä tarvitse pelätä onko se valmistettu juuri ennen siestan paikallista vastinetta perjantaina tai onko sen kasannut 10 sentin tuntipalkalla Norincon saatanallisiin myllyihin pakkovärvätty kiinalainen.
Jos hankitaan joku "halvempi" ja aletaan taas tuskailemaan vaikka millaisten hökötysviritysten kanssa niin eipä se kovin hääviä ole sekään.
Aa, tuo suomalainen ratkaisu: ostetaan puolivalmis ja säädetään sitä itse... Onneksi kukaan ei tosissaan (toivon mukaan) ole ehdittäny OMAN aseen suunnittelua.
ammuin Clockin uusimmalla uudenkarhealla tuossa iltahämärissä 10 ls. Jos jossain pislarissa on vielä huonompi liipaisu niin huutakaa hep. Minusta luokaton laukaistava lämiskä. No, kai sen saa säädettyä ja ehkä se hioutuu käytössä, en tiedä.
Olen omistanut vain yhden Glockin (22), mutta useamman eri sorttisen pistoolin, ja voin sanoa että jokainen pakasta vedetty mutka tarvitsee useamman sata laukausta ennen kuin laukaisusta on hioutunut uudenkarheus pois. 500 laukauksen jälkeen ei luulisi enää karheutta esiintyvän, joten iso säilykepurkki auki vaan ja lyijy lentämään.
Huonoista liipaisuista: ensimmäiseksi se ensimmäinen pistooli jolla ammuin, tornin pistooli 80-91, joka oikeasti olisi ollut parempi heitto- kuin tuliaseena. Myös kaikissa DAO-pistooleissa, oli se sitten kuudestilaukeava tai hirveä järeä itselataava, on helvetin onneton laukaisutuntuma näin omalta kantilta: huonoin tähän mennessä oli joku S&W:n ysi, joka oli kuin kiveä vääntäisi etusormella. En halua edes ajatella millainen
sen laukaisu oli uutena. Omista aseista surkein on ollut, ei mitenkään yllättäen, Norincon 1911-kopio jossa ei tuntunut olevan selvää breikkiä ollenkaan. Ihmeellistä, koska saman firman 228-kopiossa (NP34) on ihmeellisen hyvä laukaisu. Ilmeisesti se on Konfutsen kädessä millaisen kiinalaisen saa.