Normaalisti voisin ottaa n. 200 e + alv ja matkakorvaukset mutta koska olen anteliaalla päällä niin ilman patruunoiden lisäkulutusta homma on mahdollista ainoastaan lisäämällä ajallisesti ja laadullisesti kylmäharjoituksia aseenkäytöstä muistakin asennoista kuin makuulta. Perusammunta-asentoja ovat muutkin kuin makuulta ampumaradalla sekä seisaaltaan lipastuelta ampumaleirillä juoksuhaudasta...
Sinällään tuolla 200 e/h liksalla pitäisi myös nähdä mitä nykyään opetetaan koska tietenkin olen omien kokemusteni vanki. Esimerkiksi varuskunnassani oli aikoinaan nooptel-laitteisto sinkohallissa, joka rikkoutumisvaaran vuoksi siirrettiin pois. Siihen loppui minun omaehtoinen harjoittelu vapaa-ajalla (jota oli aivan vitusti). Olisi hyvä opettaa erilaisia sovellettuja ampuma-asentoja sekä perusampuma-asennot, puoleltavaihdot sekä ajaa näitä helvetin paljon lihasmuistiin kuivaharjoittelulla, jotta sitten oikeillakin patruunoilla saataisiin tehoa enemmän irti. Omana aikana harjoiteltiin kylmäharjoitteluna aika paljon vain makuuammuntoihin kääntyviin tauluihin, eli joku 18 lks testi muistaakseni koska kapiukot saivat kouutustuloksen mukaan palkanlisää kuulemma.
Sitten eipä harjoiteltu pystystä ammuntaa, polvelta, sovelletuista asennoista, suojan käyttöä, heikommalta puolelta ammuntaa kuivana tai kovilla.
Tämä näkyi sitten taisteluammunnoissa valitettavasti sekä itseni että muiden kohdalla. Varsinkin pistemäisiin (ilmapalloihin) oli vaikea osua, koska ei ollut silloin tietoa pyyhkäisyalasta.