Uusi taistelijan ase

Nytkö saa ottaa ressujen Nato-Arskatkin mukaan, kun ei enää tarvitse tuoda omia Wolffin patruunia kotoa? ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Itse oletan että valinnan syyt ovat olleet enemmän kauppateknisiä kuin itse aseeseen liittyviä. Hinta, maksuehdot, varaosien saatavuus, toimitusnopeus ja varmuus jne jne.
 
hyvä tussari on hankittu... Olisivat nyt ostaneet edes sen 10 000 kpl strategisen hankintarajan verran... Olisi kappalehinta pudonnut merkittävästi..
 
Itse oletan että valinnan syyt ovat olleet enemmän kauppateknisiä kuin itse aseeseen liittyviä. Hinta, maksuehdot, varaosien saatavuus, toimitusnopeus ja varmuus jne jne.

Taloudellis-logistiset tekijät rupeavat vaikuttamaan isommalti peliin kun puhutaan vaikkapa kymmenistä miljoonista, tässä oli kyseessä muutaman sadan tuhannen euron ostos yhdelle pikkuporukalle.

EDIT jaha Vääpeli ehtikin jo.
 
Juuri oikea valinta. Jotkut uumoili ettö tulis jotain perusrynkkyä mutta erikoisjoukot saa mitä haluaa ja näin pitää ollakin. Seuraavaksi sitten kenttäarmeijalle jotain ihan muuta.
 
Juuri oikea valinta. Jotkut uumoili ettö tulis jotain perusrynkkyä mutta erikoisjoukot saa mitä haluaa ja näin pitää ollakin. Seuraavaksi sitten kenttäarmeijalle jotain ihan muuta.

Tai lisää samanlaista. Ei kai tuo huono vaihtoehto olisi? Tuodaan ne sitten vaikka huoltopurettuina että saadaan persuille se kotimainen kokoonpano...
 

Hitostako minä mitään tiedän. Onko joku syy olettaa tuo olennaisesti vaikkapa kovasti mainostettua Berettaa kalliimmaksi tai jollain muulla tavalla esim. varusmiehille sopimattomaksi?
 
Useimmilla mailla taitaa olla sama tilanne kuin Suomella: kylmän sodan jäljiltä jäi niin paljon kiväärejä yli, ettei niitä olla hereästi vaihtamassa uuteen malliin. Niinpä uudet rk:t ovat käyneet kaupaksi lähinnä erikoisjoukoille.
Hyvä että saatiin uutta pyssyä vähän enemmänkin nyt käyttöön, voidaanpa sitten testata perinpohjin että miten härpäke toimii myös kotimaisissa erikoisolosuhteissa. Lyhyet testirupeamat eivät useinkaan paljasta todellisia ongelmia: muutenhan firma ei olisi ikinä valinnut pistooliksi FN:ää...
 
Saako Immolalaisetkin näitä herkkuja?
 
Asemessuilla sanoivat, että Sig 551 on sata kertaa laadukkaampi kuin G36. Pitääkö paikkaansa?
 
Back
Top