Tuo Corvuksen case deflector on ihan kiva, kunnes se ei olekkaan enää kiinni aseessa, ja kokeilet miltä se hylsy hampaissa tuntuu.
Samoin crossbolt safety + liipaisinkaaren totaalinen puuttuminen on ihan oikea ja hengenvaarallinen ongelma.
Kaasuportin paikka. Ainakin meikäläisen sormet ovat sen verran pitkät, ja ampumaote sellainen, että sormet kyllä löytävät kaasuportin, joka ikinen kerta.
Häiriöiden poistaminen on kanssa huomattavasti vaikeampaa kuin "perinteisissä" vehkeissä.
Piipun pikairroitus. Käytännössä johtaa siihen, että hyvin palvelleiden AUGien piiput saattavat ejektoida itsensä. (Tämä ominaisuus onkin taidettu poistaa ainakin uudemmista siviilimalleista..)
Toki, se on kokonaismitaltaan lyhyt pitkällä piipulla, painava, mutta takapainoinen ja rekyyli on mieto. Tekee käsittelystä ja ampumisesta helppoa. Anekdoottina olen itse ampunut osumia 75% SRA maaleihin jostain 75 - 100m väliltä yhdeltä kädellä, samalla kahvakuulaa kantaen.
Alkuperäinen kiikari jakaa mielipiteitä. En itse tykkää kuviosta, mutta ymmärrän sen pointin. Olisi pitänyt ostaa halpa AUG ylijäämä upperi, kun niitä vielä sai ja viedä se sepälle pilkottavaksi.
Markkinoille tullessaan oli uusi ja futuristinen, monella hienolla idealla ja toteutuksella, mutta nykyään sitä vaivaa vähän sama ongelma, kuin AK:takin, aika on ajanut ohi.
Toki AUGia on huomattavasti helpompi päivittää nykyaikaan kuin AK.
Kuva liittyy.
Katso liite: 53238
Vekit naamassa paranevat itsestään, muovia on vaikeampi ehjätä.