Kaukovittuilija kirjoitti:
Minua itseänikin kummastuttaa kovasti aihe, jossa väitetään RK:ita ja Norincoja vanhentuneiksi.
Tuota, ne ovat vanhentuneita. Rynkyistä tuoreimmatkin ovat toistakymmentä vuotta vanhoja.
Kyse on kuitenkin vain yksittäisestä asejärjestelmästä, jonka rooli itsessään ei vielä ole ratkaiseva.
Jalkaväkitaistelijan suhteen se rynkky on kuitenkin
the asejärjestelmä. Jos voi luottaa ettei käsissä ole Kiinassa sweat shopissa 10 minuuttia ennen taukoa rakennettu satunnaisesta QA:sta läpi päässyt yksilö, voi tapella paremmin.
Georgian armeijassa (tossa 2008) huomattiin sellainenkin seikka, etteivät maataistelujoukot, jotka on varustettu: uudenaikaisten rynnäkkökiväärein, sirpale- ja luotiliivein, maastopuvuin ja pimeänäkölaitteiden avulla kykene tekemään käytännössä mitään sellaiselle vastustajalle, jolla on käytössään huomattava panssari- ja tykistö ylivoima.
Ne kuitenkin pärjäsivät paremmin kuin ne hädissään perustetut massapohjaiseen liikekannallepanoon perustuvat joukot, joilla oli sitä tuttua ja turvallista halpaa neukkukalustoa, varsinkin kun ottaa huomioon että käytännössä yksi pataljoona näitä hyvin varustettuja georgialaisia pidätteli koko 58. armeijaa yllättävän kauan. Minä ainakin tuntisin oloni paremmaksi ja sitä myöten moraalin ja tappeluhengen korkeammaksi, jos minulla olisi kunnon luotiliivi, pimeänäkölaite, rynkky optisella tähtäimellä ja maastopuku joka on IR-suojattu, kuin jos minulla olisi Made in China -rynkky, 62-puku, kumpparit, ei luotiliiviä ja peltikypärä eikä pimeänäkökykyä ollenkaan.
Libyassakin kapinalliset aseistettiin tarkoituksella sellaisin asein, jotka ovat riittävän helppoja ja nopeasti omaksuttavia
Koska ne aseistettavat olivat väkeä joilla ei monessa tapauksessa ollut armeijakoulutusta ollenkaan.
Gaddafin koulutetut, vahvat ja nykyaikaiset maataistelujoukot lyötiin verrattaen sutjakkaasti.
Gaddafin puolella taisteluiden pääosissa olivat afrikkalaiset palkkasoturit. Ne vahvat ja nykyaikaiset joukot pommitettiin ilmasta kappaleiksi.