Uusi taistelijan ase

Kyseisessä värkissä on tällä hetkellä Corvuksen etutukki.
Tuo Claw Gearin vaikuttaa oikein hyvältä idealta, lähinnä mietityttää tuon heat shieldin kestävyys.

Osittain kyseessä on myös treeni-ongelma, joten tuosta pääsisi kyllä eroon. Ase kyllä muistuttaa sormien paikasta heti ekalla laukauksella. ;)
Mietin, että jos siihen vaihtaisi vain vinon etukahvan, niin sekin voisi riittää korjaamaan ongelman.

Itse ase ei ole (vielä) minun, vaikka minä sillä olen tainnut pääsääntöisesti viimeiset vuodet ampua.
Kyseinen AUG on jo melko vanha, ilmeisesti aika lailla ensimmäisiä "siviilisoituja" versiota, niin ikäkin alkaa jo painaa. Pitäisi viedä sepälle, joka vaihtaisi kaikki jouset yms. osat, niin sillä kehtaisi taas ampua enemmän.

Ymmärrän hyvin, että miksi moni armeija päätyi AUG:iin. Eivätkä Itävaltalaiset tutut ole juuri valittaneet aseesta. Voi toki johtua siitä, että sielläkin on varusmiehiä, joten ehkä ongelmat eivät tule esille samalla tavalla, kuin ammattiarmeijoissa.

@Mengele_Joseph Kannattaa myös heittää sähköpostia Steyerille, olivat ihan yhteistyökykyisiä.
 
Ehdottomasti suorakaasu. Se asejärjestelmä suunniteltiin "suorakaasuiseksi" ja jos ostat sellaisen niin ei tarvitse murehtia varaosien tms. saatavuutta.
Jos ostat männän, niin varaosien saatavuus on tasan sen yhden valmistajan takana, koska ei ole mitään "kaasumäntä arska" speksiä, johon kaikkien tulisi sopia.
(y)
(y)(y)
 
Mielenkiintoista keskustelua ja välillä vähän vänkäämistäkin. Rynchestereistä muiden kuin karvalakkimallin kuuskekkosen suhteen märkäkorvana ja iän suhteen sen verran varttuneempana gubbersonina että sotavaltio tuskin muuta käteen koskaan jakaa, on todettava seuraavaa:

Puolustusvoimat ei saa hankittua sellaista asetta, joka olisi liian vaikea oppia ja kouluttaa joukoille.
Vanhatkin koirat voivat oppia käyttämään uusia vermeitä ja ihan helposti, mutta meille papparaisille jaetaan AK-pohjaista kauraa takuulla niin kauan kuin kekkosissa nallipiikin nakse käy. Ja se voi käydä pitempään kuin oman rollaattorin pyörät pyörivät.

Jos seuraava PV:n rynnäkkökivääri on AR- tai mikä tahansa muu -pohjainen, se ei varmasti tuota koulutuksellista pullonkaulaa tai ongelmia. Tavalliselle jantterille riittää kun peruskäsittely ja päivittäiskäytön vaatima huolto on hanskassa. Samahan se on kuuskekkosen kanssa, ei siihen itse mitään puhdistusta ja kohdistusta kummempaa tehdä. Rynnäkkökivääri on käyttöesine olipa sen malli ja merkki mikä tahansa ja vaikka siitä tulee pitää hyvää huolta että se toimisi luotettavasti, on muistettava että se on vain tiettyä tarkoitusta ja käyttöä varten tehty työkalu.
 
Joltisella aikajanalla tulee Ase Jeesuksen video RK95:sta ulos, katsokaa ja oppikaa. Samaan syssyyn voinee mainita myös, että Salakarin jalustasta tulee myös video. Ja M27RV.
 
Haluan nähdä sen päivän, kun varusmies laittelee omia varaosia pvn pössykkään

Pidän epätodennäköisenä, että alkuperäisen kysyjän aseesta tulee koskaan "pv:n pössykkä". Vaikka onhan sekin mahdollista, jos PERK:ssä innostuvat lunastamaan ko. kapineen.
 
Pidän epätodennäköisenä, että alkuperäisen kysyjän aseesta tulee koskaan "pv:n pössykkä". Vaikka onhan sekin mahdollista, jos PERK:ssä innostuvat lunastamaan ko. kapineen.
Ketjun nimi viittaa taistelijan aseeseen, ollaan vähän rönsyilty. Ottamatta kantaa kaasusysteemeihin, on suunnattoman huvittavaa verrata viritintapista kuusen kylkeen lyötyä ja paljon käytettyä varusmiesasetta johonkin sra pimpattuun aseeseen, kuten vaikuttaa useista postauksista paistavan :cool: . Oikea testi pitäisi suorittaa taisteluvarustuksessa hangosta petsamoon pahinpien soiden kautta, jonka jälkeen paukuteltaisiin ne osumat, näkisi senkin mitä asetta on kiva roikottaa matkassa
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Joltisella aikajanalla tulee Ase Jeesuksen video RK95:sta ulos, katsokaa ja oppikaa. Samaan syssyyn voinee mainita myös, että Salakarin jalustasta tulee myös video. Ja M27RV.
Ja vielä myöhemmin vielä ties mitä. Ainakin Suomi-konepistooleja kuvattu iso kasa instagramin mukaan. Ian ripottelee näitä pikkuhiljaa, voi olla että julkaistaan vasta joskus ensi vuonna vaikka videot kuvattu nyt helmikuussa? kun oli Suomessa vierailulla.
 
Kumpi voitti? Pelaajat, koska koukkasivat rohkeammin ja pääsivät iskemään sivusta - high risk, high reward -moovi.
Toi on itse asiassa näin vanhana Kaartin kaupunkijääkärijoukkueen johtajana pitkään (noin 25 vuotta) mietityttänyt meikäläistä... pitäsikö vaan hävyttömästi rynniä nenistä syrjään niille Alfoille ja Vympeleille, viis protokollista ja ohjesäännöistä...?

Vai pitäisikö polttaa naapuritalo, ettei niiden tarkka-ampujat saa suuntaa, ja sit räjäyttää telluilla se, jossa ne on? Ja sit seuraava, jos on tarpeen. Jossain vaiheessa niilläkin loppuu jotkut fakin yleisavaimet tai saatanan kellaritunnelit.
Sen tiedän sentään kokemuksesta.
 
Toi on itse asiassa näin vanhana Kaartin kaupunkijääkärijoukkueen johtajana pitkään (noin 25 vuotta) mietityttänyt meikäläistä... pitäsikö vaan hävyttömästi rynniä nenistä syrjään niille Alfoille ja Vympeleille, viis protokollista ja ohjesäännöistä...?

Vai pitäisikö polttaa naapuritalo, ettei niiden tarkka-ampujat saa suuntaa, ja sit räjäyttää telluilla se, jossa ne on? Ja sit seuraava, jos on tarpeen. Jossain vaiheessa niilläkin loppuu jotkut fakin yleisavaimet tai saatanan kellaritunnelit.
Sen tiedän sentään kokemuksesta.
Oma mielipide, mahdollisimman kova, suora ja rujo toiminta...
 
Toi on itse asiassa näin vanhana Kaartin kaupunkijääkärijoukkueen johtajana pitkään (noin 25 vuotta) mietityttänyt meikäläistä... pitäsikö vaan hävyttömästi rynniä nenistä syrjään niille Alfoille ja Vympeleille, viis protokollista ja ohjesäännöistä...?

Vai pitäisikö polttaa naapuritalo, ettei niiden tarkka-ampujat saa suuntaa, ja sit räjäyttää telluilla se, jossa ne on? Ja sit seuraava, jos on tarpeen. Jossain vaiheessa niilläkin loppuu jotkut fakin yleisavaimet tai saatanan kellaritunnelit.
Sen tiedän sentään kokemuksesta.
Oma mielipide että ammutaan kaikki mahdollinen pillun päreiks ja käydään tökkimässä raunioita, taloon en mene sisälle ellei ole pakko. Tappiot jo simulaattorissakin liian kovat että kallistun kaiken räjäyttämisen puolelle.
 
Back
Top