Fremen
Greatest Leader
Wille Rydman
19 min ·
Tänään on sosiaalisessa mediassa herättänyt aivan ansaittua tuohtumusta se tapa, jolla kokoomuksen virallisilla fb-sivuilla ja twitter-tilillä on reagoitu Brysselin tapahtumiin. Aivan oikeutetusti on muodostunut kuva, kuin kokoomus vähättelisi terrorismia ja terroritekojen keskelläkin kantaisi huolta vain "rasismista".
Tämän johdosta haluan todeta seuraavaa. Kokoomuksen somekanavia hallinnoidaan puoluetoimistolta käsin, ja niitä käyttävät puoluevirkailijat, joita ei ole vaaleilla valittu. Olen aivan varma, että selvä enemmistö kokoomuslaisista pitää tämänpäiväistä puoluetoimistolta tullutta someviestintää erittäin epäonnistuneena. Uskallan väittää: kyseiset päivitykset kuvastavat enemmän niiden kirjoittajan henkilökohtaista ajatusmaailmaa kuin kokoomuksen valtavirtaa.
Oireellisempaa on se, että vaikka lukuisat kokoomuslaiset, minä mukaan lukien, ovat pyytäneet puoluetoimistoa poistamaan kyseiset somepostit tai ainakin pyytämään anteeksi niiden aiheuttamaa mielipahaa, ei mitään ole tapahtunut. Näin ollen katson ainoaksi vaihtoehdokseni turvautua viimeiseen oljenkorteeni asian suhteen, ja se on julkisuus.
Kokoomuksen viestintä on tällä hetkellä erittäin ammattitaidottomissa käsissä ja käytännössä täysin irrallaan eduskuntaryhmästä ja niistä kokoomuslaisista, joita joku on joskus äänestänytkin. Tilanne on täysin kestämätön. Virhearviointeja on tapahtunut jatkuvasti, ja tämä viimeisin on niistä vakavin.
Minulla ei ole minkäänlaista luottamusta kokoomuksen viestintäpäällikköä Pauliina Pulkkista kohtaan, ja toivon hänen eroavan tai että hänet erotetaan.
Unohdetaan 'oljenkorsi', mutta tama viesti oli muilta osin erittain helvetin asiallinen.