Uutisia Kiinasta

Ja taas räjähti..nyt puhutaan jo "salaisesta sodasta"
 
Kiinaiset järjestelevät paraatia.

DF-21 ohjuksia uudella TEL alustalla.
CaQDGuA.jpg

MC7R5W0.jpg


DF-26
9qXqs4Z.jpg

rGJ5eD0.jpg


DF-31
QEDDCTS.jpg

eFzS1sG.jpg

NhI5Cze.jpg


Lisää kuvia täällä.
http://forummarine.forumactif.com/t7886-information-defile-du-70eme-anniversaire-de-la-victoire
 
Olisiko se Kiinan romahdus Euroopan kannalta hyvä vai huono asia. Ensiksi tulee tietysti mieleen lisäisikö se työllisyyttä ja verotuloja Euroopassa. Toisaalta voi olla, että työpaikat siirtyvät vain toisiin halpamaihin. Toisaalta voi olla, että Kiinan romahduksen ketjureaktio voi saada aikaan arvaamattomia kehityskulkuja. Toisaalta voi olla, että valmistus Kiinassa voikin olla yllättävän helppo korvata koska se on varmaankin ollut vain osien kokoonpanoa. Jurvalainen Kiinassa teettävä halpamattotehdas siirtää tilaukset Vietnamiin. Tietysti Kiinan romahdus vaikuttaa Kiinassa teettävien yritysten osakkeisiin ja voi varmaankin luoda tilapäistä pulaa kaikista niistä tuotteista joiden kokoonpano on tehty Kiinassa. Gigantin hyllyt varmaan tyhjenee ja ne lomauttaa, kunnes uusi tuotteiden toimitusketju on saatu pystyyn.
 
Kiina ei ole mihinkään romahtanut, nyt nähty on markkinoiden korjausliike.

Kiinalaisten osakkeitten omistajissa on paljon piensijoittajia jotka ovat tottuneet vuosia jatkuneeseen tasaiseen - rankalla velkaantumisella rahoitettuun - nousuun. Nousun taittuminen laukaisi sitten myyntipaniikin joka sitten näkyy pörssikursseissa.

Kiinan talous on murroksessa koska sen vientiteollisuus on kyllästänyt omat markkinansa eikä länsimaista löydy enää tähänastisen kaltaiseen kasvuun eväitä. Nyt Kiinan teollisuuden pitää löytää asiakkaita kotimarkkinoiltaan ja se tuntuu kivuliaalta: Kiinalaiset ovat tottuneet säästämään, eivät kuluttamaan.

Mutta ei Kiina ole mihinkään romahtanut. Se on edelleen ihan iskussaan huolimatta raskaasta velkataakastaan. Valtionvelkaa on maltilliset 36-38% BKT:sta mutta jos päälle laitetaan yksityiset velat niin Kiinalla on velkaa muistaakseni kahdeksan kertaa BKT:n verran.
 
Kiinassa suoristetaan mutkia.

President Xi Jinping will as soon as this month announce the most sweeping overhaul of the Chinese military in at least three decades, moving it closer to a U.S.-style joint command structure, people familiar with the matter said.

The blueprint would unify the army, navy, air force and strategic missile corps under one command, said the people, who asked not to be identified because the proposal hasn’t been released. The plans call for thinning the ranks of officers and traditional ground forces, helping elevate the role of the navy and air force, to better project force in a modern conflict, they said.

It would also consolidate the country’s seven military regions to as few as four, one of the people said.
http://www.bloomberg.com/news/artic...l-of-military-as-xi-solidifies-power-ie043vht
 
Erikoista käytöstä ammattilentäjiltä.


Lentäjän ja perämiehen erimielisyydet kärjistyivät nyrkkitappeluksi China United Airlines -yhtiön lennolla heinäkuussa, kertoi uutistoimisto Xinhua tiistaina.


(MOSTPHOTOS.COM)
Lentoyhtiö itse vakuutti, ettei kaksikon väärinkäsityksestä alkanut eripura edennyt juuri sanaharkkaa pidemmälle, vaikka heidän välilleen syntyikin "pientä fyysistä kontaktia". Kaksikko sai lentoyhtiöltä puolen vuoden lentopannan.

Xinhua ei kertonut, millä reitillä riitapukarien kone lensi tai kuinka monta matkustajaa siinä oli.

Matkustajien surkea käytös lennoilla on Kiinassa jokapäiväistä. Tammikuussa poliisi pidätti 25 matkustajaa, jotka avasivat koneen hätäuloskäynnit ennen koneen nousua, kun lento oli myöhästynyt lumimyrskyn takia. Joulukuussa Bangkokista Kiinaan matkalla ollut kone joutui palaamaan takaisin, kun kiinalaismatkustaja heitti lentoemännän päälle kiehuvaa vettä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015090120280562_ul.shtml
 
HS:n ex-kirjeenvaihtaja Sami Sillanpää kirjoitti tuosta käytöksestä kirjassaan "Kiina-ilmiöitä". Kiinalaisilla on esimerkiksi tapana nousta seisomaan ja ottamaan laukkujaan ennen kuin kone on edes laskeutunut ja sitten kiroillaan hölmöille ulkomaalaisille jotka istuvat paikoillaan tien tukkeena.
 
Kiinan paraatista myös. On kyllä outo naamiointi. Ilmeisesti nuo kuitenkin pystyvät lentämään.
Ensimmäisen rivin vaunujen ääriviivoja on kyllä vaikea huomata. Se myönnettäköön.

10361310_775878375857941_2625411016868663691_n.jpg
 
Kiinalaista 'merijalkavakea'... huom siniset telat! Se on niinkuin veden vari :D 中国人民解放军海军陆战队

中国 'Central Kingdom' 人民 'Peoples' 解放军 'With power free' 军 "Sea army' 陆战队 'some shit I'm too drunk to translate'

"Hai" eli 'meri' on sama kuin 'Shanghain' 上 ... "'meren paalla'

Helppo kieli noin vanhaksi ;).

Varsinkin jos siella on asunut 3 vuotta.
 
Joku ulkopoliittisen instituutin tytteli analysoi eilen radiouutisissa Kiinan paraatia. Siitä, että Putin oli katselemassa, ei voi kuulemma vetää mitään johtopäätöksiä. Paraatissa oli mukana venäläinen osasto ja kiinalainen laivasto-osasto kävi näyttäytymässä ensi kertaa historiassa Alaskan edustalla Obaman ollessa siellä. Näistä ei tietty keskusteltu. Olisi mukava kuulla puljun analyysi tapahtumasta, jossa Suomen itsenäisyyspäivän paraatia seuraisi Obama ja mukana olisi amerikkalainen osasto, voisiko sitten vetää jopa jotain johtopäätöksiä.
 
Joku ulkopoliittisen instituutin tytteli analysoi eilen radiouutisissa Kiinan paraatia. Siitä, että Putin oli katselemassa, ei voi kuulemma vetää mitään johtopäätöksiä. Paraatissa oli mukana venäläinen osasto ja kiinalainen laivasto-osasto kävi näyttäytymässä ensi kertaa historiassa Alaskan edustalla Obaman ollessa siellä. Näistä ei tietty keskusteltu. Olisi mukava kuulla puljun analyysi tapahtumasta, jossa Suomen itsenäisyyspäivän paraatia seuraisi Obama ja mukana olisi amerikkalainen osasto, voisiko sitten vetää jopa jotain johtopäätöksiä.

Mielestäni asia pitäisi ennemminkin esittää siten, että jos Putin ei olisi ollut Pekingissä, tuolloin tapahtuneesta olisi pitänyt vetää jonkin sortin merkittävämpiä johtopäätöksiä - sen sijaan vierailu Pekingiin oli Putinin osalta "normaalia protokollaa" ja käytännössä vastaus sille, että Kiina oli voimakkaasti mukana toukokuussa juhlimassa voitonpäivää ja otti osaa sotilasosastolla juhlallisuuksiin Moskovassa.

Tietyt asiat ovat siis "normaaleja" ja tässä tapauksessa Putinin Pekingin vierailu oli sitä, mutta toki siitä on vedettävä se johtopäätös, että vierailu oli sikäli tärkeä ja tarpeellinen, että Putin piti tärkeänä ja tarpeellisena sitä, että hän itse on paikalla eikä pelkkä delegaatio Moskovan suunnalta.

Tässä suhteessa Yhdysvaltojen presidentin vierailu Suomen itsenäisyyspäivän paraatissa ei ole aivan verrannollinen, koska mitään vastaavaa historiaa ei ole olemassa - kyseessä olisi siis merkittävällä tavalla erilainen tapahtuma - uniikki - ja tuolloin sen välittämä signaali naapurimaihin olisi aivan toinen ja kertoisi mahdollisesti hyvinkin paljon Suomen ja Yhdysvaltojen sen hetken suhteesta ja siitä, että niissä on tapahtunut merkittävä muutos. ON toki huomioitava se, että itsenäisyyspäivän paraati ei ole aivan verrannollinen toisen maailmansodan päättymistä juhlistavaan paraatiin Pekingissä - Moskovassa voiton päivän paraatilla on merkittävästi suurempi arvo mitä Kiinan vastaavalla paraatilla. Moskovan paraati on verrannollisempi Suomen itsenäisyyspäivän paraatiin.

vlad.
 
Helppo kieli noin vanhaksi ;).
Tonaalisuus on mielenkiintoinen piirre siinä kielessä, joskin hankaloittaa oppimista. Mitään yhtenäistä Kiinan kieltähän ei siinä mielessä ole, että alueellisia eroja on paljon (kuten mainitsitkin Shanghain).

Kiinassa on yleistä, että kun autoilija on törmännyt jalankulkijaan, autoilija peruuttaa uhrin päälle ja ajaa uudelleen yli (kenties useamman kerran). Syynä on se, että kun uhri kuolee, se tulee halvemmaksi kuin maksaa hänen hoidostaan. Ilmeisesti pitävät tätä taloudellista seikkaa niin tärkeänä, että se kannattaa. Monessa tapauksessa tälläisestä tahallisesta taposta ei tule tuomiota taposta/murhasta, vaan sitä pidetään ihan vaan liikenneonnettomuutena.

http://www.slate.com/articles/news_...ly_kill_the_pedestrians_they_hit_china_s.html
 
Tonaalisuus on mielenkiintoinen piirre siinä kielessä, joskin hankaloittaa oppimista. Mitään yhtenäistä Kiinan kieltähän ei siinä mielessä ole, että alueellisia eroja on paljon (kuten mainitsitkin Shanghain).

Kiinassa on yleistä, että kun autoilija on törmännyt jalankulkijaan, autoilija peruuttaa uhrin päälle ja ajaa uudelleen yli (kenties useamman kerran). Syynä on se, että kun uhri kuolee, se tulee halvemmaksi kuin maksaa hänen hoidostaan. Ilmeisesti pitävät tätä taloudellista seikkaa niin tärkeänä, että se kannattaa. Monessa tapauksessa tälläisestä tahallisesta taposta ei tule tuomiota taposta/murhasta, vaan sitä pidetään ihan vaan liikenneonnettomuutena.

http://www.slate.com/articles/news_...ly_kill_the_pedestrians_they_hit_china_s.html

Pitaa taysin paikkansa. Laki on:

Double indemnity

Double indemnity is a clause or provision in a life insurance or accident policy whereby the company agrees to pay the stated multiple (i.e., double, triple, etc.) of the face amount in the contract in cases of death caused by accidental means. This includes murder by a person other than, and not in collusion with, the beneficiary of the insurance policy, and most accidental deaths. It excludes suicide, and deaths caused by the insured person's own gross negligence, as well as natural causes.[1]

In 2006, 5.01% of all deaths in the United States were declared accidental.[2] For this reason, double-indemnity clauses are usually relatively cheap and often aggressively marketed, especially to people over 45. People with dangerous jobs, such as heavy construction, as well as children, are not generally eligible for multiple-indemnity coverage.[3]
 
Pitaa taysin paikkansa. Laki on:

Double indemnity

Double indemnity is a clause or provision in a life insurance or accident policy whereby the company agrees to pay the stated multiple (i.e., double, triple, etc.) of the face amount in the contract in cases of death caused by accidental means. This includes murder by a person other than, and not in collusion with, the beneficiary of the insurance policy, and most accidental deaths. It excludes suicide, and deaths caused by the insured person's own gross negligence, as well as natural causes.[1]

In 2006, 5.01% of all deaths in the United States were declared accidental.[2] For this reason, double-indemnity clauses are usually relatively cheap and often aggressively marketed, especially to people over 45. People with dangerous jobs, such as heavy construction, as well as children, are not generally eligible for multiple-indemnity coverage.[3]

Siis tämä lainaus on Yhdysvaltojen pykälä, joka liity Kiinaan mitenkään.

Kiinassa on yleistä, että kun autoilija on törmännyt jalankulkijaan, autoilija peruuttaa uhrin päälle ja ajaa uudelleen yli (kenties useamman kerran). Syynä on se, että kun uhri kuolee, se tulee halvemmaksi kuin maksaa hänen hoidostaan. Ilmeisesti pitävät tätä taloudellista seikkaa niin tärkeänä, että se kannattaa. Monessa tapauksessa tälläisestä tahallisesta taposta ei tule tuomiota taposta/murhasta, vaan sitä pidetään ihan vaan liikenneonnettomuutena.

Muistuttaisin, että Kiinassa on voimassa kuolemantuomio, jota käytetään hyvinkin kerkeästi. Päätyy vielä elinkauppaan, jos voidaan osoittaa, että viimeisteli yliajon. Toisekseen aasialaisissa kulttuureissa on sellaisia kuin karma ja tao ja jing ja jang. Eli ihmiset uskovat, että he saavat tuta pahat tekonsa. Toisaalta eihän se niitä ole estänytkään, esimerkiksi Japanin armeijan hirmuteot Mantsuriassa ja kommunistien hirmuteot heidän viimeistellessään valtaannousuaan. Ja Japanihan sitten saikin lujaa tuta hirmutekonsa. Esimerkiksi Hiroshima ja Nagasaki ja totaalinen tappio. Saas nähdä miten käy Kiinan kommunistipuolueen, saavatko hekin tuta hirmutekonsa vielä joskus.
 
Muistuttaisin, että Kiinassa on voimassa kuolemantuomio, jota käytetään hyvinkin kerkeästi. Päätyy vielä elinkauppaan, jos voidaan osoittaa, että viimeisteli yliajon.
Eräs ongelma onkin, että tämä "viimeistely" monesti tulkitaan oikeudessa normaaliksi liikenneonnettomuudeksi.
 
Eräs ongelma onkin, että tämä "viimeistely" monesti tulkitaan oikeudessa normaaliksi liikenneonnettomuudeksi.

Tiedotusvälineet toimii hiukan samalla periaatteella, että ne valitsevat provokatiivisen puheenaiheen, jota mullikarja ei vaan voi ohittaa vaan siitä nousee mölinä ja provokaation laittaja on tietysti tosi tyytyväinen provokaationsa erinomaisesta toimivuudesta. Kannattaisi varmaan hakeutua tiedotusvälinehommiin näyttönä tämä loistava provokaatio. :D
 
Tiedotusvälineet toimii hiukan samalla periaatteella, että ne valitsevat provokatiivisen puheenaiheen, jota mullikarja ei vaan voi ohittaa vaan siitä nousee mölinä ja provokaation laittaja on tietysti tosi tyytyväinen provokaationsa erinomaisesta toimivuudesta. Kannattaisi varmaan hakeutua tiedotusvälinehommiin näyttönä tämä loistava provokaatio. :D
Mikäs tuossa provosoi? o_O
 
Pitaa taysin paikkansa. Laki on:

Double indemnity

Double indemnity is a clause or provision in a life insurance or accident policy whereby the company agrees to pay the stated multiple (i.e., double, triple, etc.) of the face amount in the contract in cases of death caused by accidental means. This includes murder by a person other than, and not in collusion with, the beneficiary of the insurance policy, and most accidental deaths. It excludes suicide, and deaths caused by the insured person's own gross negligence, as well as natural causes.[1]

In 2006, 5.01% of all deaths in the United States were declared accidental.[2] For this reason, double-indemnity clauses are usually relatively cheap and often aggressively marketed, especially to people over 45. People with dangerous jobs, such as heavy construction, as well as children, are not generally eligible for multiple-indemnity coverage.[3]
En oikein ymmärtänyt miten tämä liittyy asiaan. Kyse on siis siitä, että se tulee halvemmaksi yliajajalle joka joutuu maksamaan pienemmät korvaukset, mikäli uhri kuolee. Ei siis mikään vakuutuksiin liittyvä asia. Yliajaja siis miettii miten päästä halvalla, ja toteaa että jos kerta uhrin kuolema on halvempaa, niin eikun pakki päälle ja..
 
Back
Top