Erikoista noissa tapauksissa on, että jokainen opettaja hyvinkin kauniita ja vetävän näköisiä, joilla takuuvarmasti vientiä koulun ulkopuolellakin, ettei varmasti olisi tarvinnut puutteessa olla.
Mikä lie sitten alaikäisissä oppilaissa vetosi....?
Minulla on useita teorioita!
1) Naisen halu hallita, ja kasvattaa mieleisensä mies, parhaaksi katsomistaan "raaka-aineista". (pääasiallisin teoria)
2) Viaton halu tehdä pojasta mies, aidolla rakkaudella, ja tarjota hänelle oikein räjäyttävä ensikokemus.
3) Kyllästyminen kakaramaisten poikien vinoutuneisiin naisnäkemyksiin, nähden niiden muuttuvan vain pahemmiksi jos niihin ei puututa ajoissa. Tapauksien pojankolttiaisiin ei saattanut opettajan mielestä enää tehota puhe vaan "tarvittiin käytännön opetusta".
4) Jokainen tapauksen nuorista on saattanut muistuttaa opettajaa jostain aiemmasta hyvästä ihmisestä, mikä sitten manifestoituu tiedostamattomana ihastuksena. Huom. myös erään tapauksen kohdalla opettaja oli nähnyt eroottisen unen oppilaastaan, mikä riitti langettamaan opettajan oppilaaseen, eli nainen meni unesta sekaisin, mikä ei ole missään mielessä uutta.
5) Viiimeisenä toki itsekkyys ym. perinteiset seksuaalisen hyväksikäytön negatiiviset taustasyyt, joissa kohteen mielipidettä ei kysytä.
Opettajat ja opettajakouluttajat osaisivat ehkä vastata paremmin. Aidot psykologit myös. Minulla on korkeintaan näkymätön tutkinto keittiöpsykologiasta. En yhtään ihmettelisi jos opettajille taotaan koulutuksen aikana "Kuinka vastustaa kiusausta"
. Asian saralta voi tehdä nettihakuja naispuolisten pedofiilien lähtökohdasta. Netin syövereissä on varmasti selityksiä ja teorioita erilaisten lasten- ja nuoriinsekaantujien käytökseen.
Ks. myös https://en.wikipedia.org/wiki/Ephebophilia (Herman ehti ensin)
Minä en tiedä vanhempi-ikäisiin sekaantumisesta muuta kuin sen että olen himoinnut joitain 16-35 -vuotiaita naisia 12-vuotiaasta lähtien, ja ikähaitarin yläraja näyttää vain kasvavan oman vanhenemisen myötä. Puolet yläasteen luokkani likoista oli lääpällään erääseen kolmekymppiseen miesopettajaan. 100% pojista oli puolestaan lääpällään pariin naisopettajaan (omanikäistensä likkojen lisäksi). Ei nykynuori ole terve jos hän ei nuoruutensa aikana lankea edes yhteen opettajaan.
Jokainen miettikööt omalla kohdallaan ketä opettajaa himoitsi, kunhan siis vain opettajatarjonta oli tarpeeksi laaja, eikä puhuta mistään kyläkoulun opettajapariskunnasta, joista molemmat olivat kurppaisia. Pointti tässä on se, että ne opettajiinsa ihastuneet nuoret kasvavat aikuisiksi, ja joistain heistä tulee myös itse opettajia. Jossain vaiheessa joku heidän oppilaansa ihastuu heihin, ja siinä kohtaa opettaja muistelee kun ei itse saanut aikanaan vastarakkautta ihastukseltaan, eikä hän omasta mielestään halua jatkaa sykliä ja kieltää viatonta rakkautta silloin kun sille olisi kysyntää, kun hän samaan aikaan on myös varma, että pystyy hallitsemaan ja manipuloimaan oppilaansa (hyvin)vointia. Kun optimismi sanelee että "ei tässä voi huonosti käydä" niin silloin liikutaan eteenpäin. Sillä ei ole niinkään väliä, että onko opettaja naimisissa vai ei. Toki se on mahdollista purkaa ihastumistaan ulkopuoliseen henkilöön, kuten esim. omaan aviomieheensä. Mikään määrä rakastelua yhden ihmisen toimesta ei ole milloinkaan ollut tae siitä, etteikö rakastelun kohde katsoisi toisinaan toisia ehdokkaita. Kaikki ihmiset eivät ole yksiavioisia, kaikki ihmiset eivät ole moniavioisia.
Siihen sitten loppuukin minun ymmärrykseni asiasta, koska itse en ole lykkinyt yhtään opettajaani tai oppilastani. Jos olisin joskus päässyt erästä tiettyä opettajaani lykkimään, en tiedä olisiko se korruptoinut minua yhtään sen katalammin kuin mitä eräät aidot toteutuneet suhteeni tähän mennessä. Minun on vaikea kuvitella että pahempaa vahinkoa oltaisiin voitu saada aikaan, vaikka elämällä on toki aina keinonsa yllättää, ylittää ja alittaa kaikki odotukset.