Ajatusrikos! Voi tätä synnin tuskaa! Vilkaisin minkkiketjua viestin yllyttämänä ihan vain sivusilmällä. Optisen houkutuksen kuvantuessa aivojen näköalueelle vilahti geenimateriaalin yhdistäminen ohikiitävän hetken neuroneissa kun DNA:n peruskomento pakko-ohjasi hermosolujen sähkökemiallista toimintaa. En voinut estää automaattisen ajatustoiminnon toteutumista, vaikka yritin kaikkeni! Tuokaa ruoska niin rankaisen itseäni, minä syntinen kurja...
———
Kantaväestön lisääntymiseen vaikuttavat monet tekijät. Sama pätee myös maahan muuttaneisiin eri kansallisuuksia edustaviin ryhmiin ja yksilöihin. Ja onhan niitä ruodittu täällä. Geneettisiä, kulttuurisia jne. eroja ja yhteneväisyyksiä.
Miksi nuoret aikuiset suomalaiset eivät tee lapsia, on se ydinkysymys. En ruodi kysymystä kuitenkaan tällä kertaa tässä, vaan keskityn hutaisten muihin asiaa likenteleviin seikkoihin.
Halu ja kyky integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan ja suomalaiseksi olisi mielestäni hyvä tarkastelun kohde maahanmuuttoportin kohdalla. Jos henkilö on esim. 20v maassaolon jälkeen jokseenkin kielitaidoton ja loisii yhteiskunnan tukien varassa, ei hän ole kyllä montaa kortta yhteisen hyvän kekoon kantanut. Mitä nyt ”verotuloja”, jotka me muut olemme kuitenkin todellisuudessa maksaneet. Turvapaikanhakija, joka paettuaan kuoleman uhkaa lomailee vuosi toisensa perään kotiseudullaan on myös minulle hieman vaikeasti ymmärrettävä asia.
Etnisesti eritaustaisten henkilöiden välillä solmittujen avioliittojen kompastuskivenä ovat monesti erilaiset kulttuurit ja erilaiset tavat. Pahimmillaan ja äärimmillään ne asettautuvat näkyville lööppiuutisina ja niissä kuvattuina hirmutekoina. Aina ei kuitenkaan näin ole, sillä tavallista elämää elävien ihmisten arki ei juurikaan ylitä uutiskynnystä.
”Sannasta” ja ”Fatimasta”
Omituisinta avioliiton muodostumisessa on sellainen lähtötilanne, jossa toinen alistuu tai alistetaan (usein nainen) kääntämään ajatteluaan ihmissuhteista ja tasa-arvosta 180 astetta. Harhassaan elävä käännynnäinen puolustaa jopa muita fanaattisemmin kuplaansa, jotta hänen ei tarvitsisi kohdata totuutta ja sitä, mikä vaikutus omilla valinnoilla on ollut vallitsevaan asiaintilaan.
Suomi ei kaadu siihen, että väestörakenne on kieroutunut. Jos kaadumme, se tapahtuu hengen ja ruumiin laiskuuden vuoksi. Ja sitä kehitystä voidaan vauhdittaa tuomalla tänne omien notkujien lisäksi lisää nettonauttijoita. Olen itse sitä ikäpolvea, joka ajetaan sorvissa loppuun saakka sen vuoksi, että me suoritamme vaikka ronkkoa kolottaisi. En valita, sillä älysin tämän jo 80-luvun alussa tarkastellessani koulukirjassa olevia väestön ikäpyramideja meillä ja muualla.