Jos Kangaspuron johtama tutkimuskeskus haluaisi aidosti auttaa Venäjää, Kangaspuro keskittyisi nostamaan venäläisille esille Venäjän epäkohtia, jotta keskustelu niiden korjaamiseksi voisi edetä.
Hyvä, että Suomessa muut pystyvät siihen mihin Kangaspuro ei pysty. Tällä linjalla muut voivat jatkaa.
Venäjä ei tuosta naapurista mihinkään siirry. Suomalaisten on elettävä venäläisten kanssa.
On siis suomalaistenkin intressissä, että siellä kehitys olisi rauhanomainen ja maidemme yhteiseloa edistävä. Minulla ei edelleenkään ole mitään tavallista Venäjän kansalaista vastaan vaikka niillä hölmö johtaja onkin.
Jos sen sijaan pitää tehdä valintaa siitä millä linjalla Venäjää kohtelemme, niin minun valintani on sanoa suoraan päin naamaa mikä mättää ja odottaa Venäjältä kehitysaskeleita sellaisen keskustelun pohjalta.
Kangaspuro ei osoita oikeaa välittämistä venäläisistä, koska laittaa päätä pensaaseen sekä vähättelee ja vääristellee tunnettuja tosiasioita.
Vaikka Venäjä valmistautuisikin suursotaan, niin suomalaisten tulee osaltaan lieventää sellaista kehitystä. Mielestäni meidän tulee olla läheisessä yhteydessä Venäjän johtoon ja nosta kissoja pöydille rohkeasti. Ei niistä tarvitse mediassa toitottaa ja kansaamme vakuuttaa, minulle riittäisi kun se keskustelu on avointa siellä kabineteissa. Viesti pitää olla tulevaisuuteen katsovaa, ystävällistä, Suomi-Venäjä epäselvyyksiä poistavaa.....ja viime kädessä myös selkeää siltä osin, että rajan yli ei ole tulemista sotilallisessa mielessä.
.