Valmistautuuko Venäjä suursotaan?

Aika pienet eväät on sinun perusteluillesi.
Kaltaisesi myötäjuoksijat vetävät herneen nenään, jos joku edes yhdellä lauseella tiivistää nykyisen turvallisuustilanteen.
Toisaalta ymmärrän, ettei asioista puhuta edes yleisellä tasolla, koska ei tuota laukalle lähtöä jaksa kukaan.

Muuten, jos sulle tulisi käskykirje, kuinka toimisit?
Mikä käskykirje? Kertauskutsuja tulee edelleen vuoden välein, vaikka olen jo pian 40v ruutiukko. En ikävä kyllä ole päässyt osallistumaan näihin vapaaehtoisiin harjoituksiin kertaakaan. Työmatkoja kun pukkaa aika usein. (Länteen):)
 
Mikä käskykirje? Kertauskutsuja tulee edelleen vuoden välein, vaikka olen jo pian 40v ruutiukko. En ikävä kyllä ole päässyt osallistumaan näihin vapaaehtoisiin harjoituksiin kertaakaan. Työmatkoja kun pukkaa aika usein. (Länteen):)
Ohjusveneen kokille kertauskutsu vuoden välein? Tuskin ne Perunankuorimistaidot ihan niin nopeasti unohtuu.

Eiköhän se nyt olisi jo aika lopettaa satuilu.
 
Mikä käskykirje? Kertauskutsuja tulee edelleen vuoden välein, vaikka olen jo pian 40v ruutiukko. En ikävä kyllä ole päässyt osallistumaan näihin vapaaehtoisiin harjoituksiin kertaakaan. Työmatkoja kun pukkaa aika usein. (Länteen):)
Olisko noin ;)?
Sittenhän sinulla on erittäin hyvä tilaisuus keskustella turvallisuuspoliittisesta tilanteesta ihan kapiaisten kanssa. Tuo mielipiteesi esille ja kerro meillekin. Hienoahan se olisi, jos he toteaisivat, että ei tässä mitään, Suomella on hyvät välit Venäjään. Kokkia muuten vaan vuoden välein kertautetaan :sneaky:.
 
Ohjusveneen kokille kertauskutsu vuoden välein? Tuskin ne Perunankuorimistaidot ihan niin nopeasti unohtuu.

Eiköhän se nyt olisi jo aika lopettaa satuilu.
Maakuntakompania on sijoituspaikka. Koskaan se ei ole ollut aluksella. Liekö siksi tulee säännöllisesti koska en ole osallistunut.
 
Mutta ei liity mielestäsi kasvaneeseen sodan uhkaan?
En kyllä näe itse mitään kasvanutta uhkaa valtiolliselta taholta. Toki aina kun lähellä rajaa on paljon aktiviteettia, niin siihen tulee reagoida. Tunnistuslentoja ollut paljon viime vuosina. Ihan viime ajoilta ei olla ollenkaan näistä uutisoitu tai sitten mennyt ohi minulta.
Uudet korvetit tulevat tässä kohtaa hyvään saumaan.
 
Maakuntajoukkouhin on ns heitetty väkeä reservin puolelta.
Se että maakuntajoukkojen ukko saa pakollisen kutsun kerranvuodessa ei minusta pidä kyllä paikkansa koska kovia kertauksia järjestetään karkeasti 1kpl per 2v maakkilaisille.

Vapaa-ehtoisiin voikin sitten mennä niinpaljon kun kello ja rahat antaa myöden
 
En kyllä näe itse mitään kasvanutta uhkaa valtiolliselta taholta. Toki aina kun lähellä rajaa on paljon aktiviteettia, niin siihen tulee reagoida. Tunnistuslentoja ollut paljon viime vuosina. Ihan viime ajoilta ei olla ollenkaan näistä uutisoitu tai sitten mennyt ohi minulta.
Uudet korvetit tulevat tässä kohtaa hyvään saumaan.
Et kommenttoinut näitä:
Onko sinulla näihin mitään kommenttia:

"Supo epäilee, että näitä ulkomaalaisten – käytännössä Venäjän tai venäläisten – Suomesta ostamia kiinteistöjä saatetaan käyttää tunnuksettomien sotilasjoukkojen majapaikkoina."

”toimenpiteitä, joissa saattaa olla kyse valmistautumisesta tulevaan vaikuttamiseen kriisitilanteessa, havaitaan jatkuvasti”.

"Maan väkilukuun suhteutettuna Suomeen pysyvästi sijoitettujen ulkomaalaisten tiedustelu-upseereiden määrä länsimaissa on yksi suurimmista."

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/20...sti-il-supo-epailee-venajan-ostaneen-suomesta

Katso liite: 21961

Normaalia toimintaa hyväntahtoiselta naapurilta? Tekeekö Ruotsi samaa?
 
Maakuntajoukkouhin on ns heitetty väkeä reservin puolelta.
Se että maakuntajoukkojen ukko saa pakollisen kutsun kerranvuodessa ei minusta pidä kyllä paikkansa koska kovia kertauksia järjestetään karkeasti 1kpl per 2v

Vapaa-ehtoisiin voikin sitten mennä niinpaljon kun kello ja rahat antaa myöden
Nyt olisi ollut toukokuussa jokin harjoitus ja viime vuonna oli myös. Silloin perheeseen syntyi vauva jonka takia jouduin kieltäytymään. Tänä vuonna olin reissussa. Minulla ei ole harmainta aavistusta harjoituksista muuten. Saas nähdä tuleeko edes enää, kun kahdesti peruutettu.
Edit: kutsut ovat olleet vapaaehtoisia
 
Viimeksi muokattu:
Et kommenttoinut näitä:


Normaalia toimintaa hyväntahtoiselta naapurilta? Tekeekö Ruotsi samaa?
Tottahan tuo on. Esimerkiksi Skinnarvikin ympärillä monet tontit ryssän omistuksessa. Miksi helvetissä näitä sallitaan myydä ulkomaalaisille edes?Kantaverkot, vesilaitokset, tutka-asemat, valtion fasiliteetit (etenkin saaristossa), ilmavoimien tukikohtien sekä varalaskupaikkojen ympärillä, syväväylien reiteillä kaikkialla sama tilanne.
Edit: Tietoliikenne mastoista tuli muuten dokumentti taannoin. Kylän miehet olivat huolestuneita ja seurasivat tilannetta mutta ilmoitukset asiasta eivät hyödyttäneet.
 
VEH kutsusta varmaan puhut?

Ihan btw.
Puhuit ulkomaanmatkasta niin oletko muuten ammatiltasi linja-autonkuljettaja?
 
Tottahan tuo on. Esimerkiksi Skinnarvikin ympärillä monet tontit ryssän omistuksessa. Miksi helvetissä näitä sallitaan myydä ulkomaalaisille edes?
Hedelmällisempää olisi tässä kontekstissa kysyä, miksi ne ostavat noita?

Kun keksit vastauksen, voit peilata sitä vasten vertaustasi Ruotsiin, ja tajuat toivottavasti itsekin kuinka vitun typerä se oli.
 
Back
Top