Valmistautuuko Venäjä suursotaan?

Tällaista kepulaisen Suomenmaan jutussa tänään:
Venäjän Ulkoministeriön tiedottaja Aleksandr Lukashevitsh toteaa Yhdysvaltojen mahdollisesta aseavusta:
"Yhdysvallat pyrkii toimillaan haittaamaan Neuvostoliittoon aikoinaan kuuluneiden maiden integraatiota ja repimään Ukrainan erilleen Venäjästä, Lukashevitsh painotti.
Piti oikein lukea toiseen kertaan kun näin tuon tekstin. Siellä siis myönnetään jo avoimesti NL:n palauttamisyritykset. Vai onko kyse käännöskukkasesta?
 
Venäjän pitää voida napata maat yksitellen. Pidetään kaikki muut rauhallisena samalla, kun Venäjän armeija häärii yhden maan kimpussa. Varmaan me olemme täällä huoletta, joo vesikauhuinen karhu vaahto suusta tippuen selittää, että: odott ... eikun olkaa rauhassa vaan.

Olisimme varmaan aika tomppeleita, jos uskoisimme Venäjän sanomisiin. Venäjä käy sotaa tavoittaana estää Naton eteneminen Ukrainaan ja Valko-Venäjälle. Nato nimittäin todellakin aikoo edetä näihin maihin. Ukrainan projekti etenee hyvin nyt, kun Janukovitsh saatiin vaihdettua Poroshenkoon. Tässä pitää vain saada seuraavaksi Venäjän joukot pois Ukrainasta ja mahdollisesti vielä vallanvaihto Kremlissä länsimieliseen.

Sehän nyt on selvää mikä touhun nimi on vaikka kaikki puhuvat kaikkea muuta kuin mitä tekevät.
Nato etenee.. sanotaan Kremlissä. Täysivaltaiset valtiot haluavat järjestää turvallisuutensa Naton varaan koska naapurissa on arvaamaton sotapolitiikkaa harjoittava fasistiklikin hallitsema valtio.

Tietysti pitää saada Venäjän joukot pois Ukrainasta.
 
Itse, kun en ole diplomaatti, enkä poliitikko minulla on vähän suoraviivaisia ilmaisuja koska en jaksa pelleillä. Jätän kiertoilmaukset diplomaateille ja poliitikoille. Minä sanon suoraan niin kuin näen asian olevan. Että Nato nappaa ja Nato etenee ja Nato voittaa. Miksi ihmeessä sitä ei voisi sanoa suoraankin ihan rehellisesti. Länsi tekee operaatioita kaapatakseen maita ja vaihtaakseen hallintoja, jos niissä sattunee olemaan vihollisen lakeija vallassa. Ja en aio vaieta vaikka joku sanoisi, että hys hys ilmiselvistä operaatioista, jos vihollinen sanoo, että te kaadoitte tuon hallinnon napataksenne tämän maan, niin me vastaamme että: niin teimme ja entäs sitten.
Kerrotkos mikä on se Naton päättävä elin, joka "kaataa hallintoja" ja "kaappaa maita" ilman kansallisia päättäjiä? Miten se toimii ja mitä todisteita tällaisesta Naton toiminnasta löytyy?
 
Itse, kun en ole diplomaatti, enkä poliitikko minulla on vähän suoraviivaisia ilmaisuja koska en jaksa pelleillä. Jätän kiertoilmaukset diplomaateille ja poliitikoille. Minä sanon suoraan niin kuin näen asian olevan. Että Nato nappaa ja Nato etenee ja Nato voittaa. Miksi ihmeessä sitä ei voisi sanoa suoraankin ihan rehellisesti. Länsi tekee operaatioita kaapatakseen maita ja vaihtaakseen hallintoja, jos niissä sattunee olemaan vihollisen lakeija vallassa. Ja en aio vaieta vaikka joku sanoisi, että hys hys ilmiselvistä operaatioista, jos vihollinen sanoo, että te kaadoitte tuon hallinnon napataksenne tämän maan, niin me vastaamme että: niin teimme ja entäs sitten.
Ja mikä on on se Länsi joka tekee operaatioita? Kuka tekee tällaisia päätöksiä "Lännessä". Kuka toteuttaa nämä katalat salaliitot?
 
artti, ei varmaan kukaan ole kiistänyt, etteikö Natolla olisi ollut sotilasoperaatioita, joilla se on reagoinut johonkin vallitsevaan tilanteeseen jossakin valtiossa. On kuitenkin ihan eri asia väittää, että Natolla, jonka päätöksenteossa ovat mukana kaikki sen jäsenvaltioiden päättäjät, olisi suunnitelmia, joiden mukaan se pyrkii aktiivisesti horjuttamaan stabiileja valtioita ja kaappaamaan ne suojiinsa niin kuin esimerkiksi Ukrainan ja Valko-Venäjän (näon väitit aiemmin). Ensin siis mahdollisesti Nato-vastainen hallinto on kaadettava ja tilalle junailtava Nato-myönteiset poliitikot. Sitten on vielä saatava tämä valtio hakemaan jäsenyyttä ja kaikkien jo olemassa olevien jäsenmaiden on puollettava hakemusta. Tämä edellyttää sitä, että jokaisen Nato-maan hallitus (jotka vaihtuvat jatkuvasti) on mukana tässä salaisessa juonessa vuodesta toiseen. Aika pitkät antennit pitää olla, jos tällaista menee väittämään.
 
Mehän kuulutaan EU:hun nykyään ja tämä tarkoittaa että Suomi on puoltanut joka kerta pakotteita Venäjää vastaan. Minun silmissä ne pakotteet on yhtä paljon meidän ansiota kuin kaikkien muidenkin. Ei niitten tarvi meitä erikseen kuuluttaa koska "länsimaat" on ottanut tuulen alleen.

Itse näen kuitenkin noita asioita aika erillisinä.
Kyllä, Suomi on mukana pakotteissa, jotka ovat EU:n päättämiä. - talouspolitiikkaa.
Ei, Suomea ei ole mainittu sellaisessa vihamielisessä viiteryhmässä, joka täällä yleisesti vedetään esiin "länsimaana". - tuo on yleistä politiikkaa ja yleisesti heitetty asia Venäjän puolella.
Ei, Suomi ei ole entinen neuvostomaa ja siksi nekään viittaukset eivät koske Suomea. - sotilaspolitiikkaa.

Tietenkin Suomi pitää - ja sen pitää jatkossakin pitää - erittäin hyvää huolta omasta puolustuskyvystään sen varalle että tilanne muuttuisi huonommaksi. Mutta täällä huutelu yli äyräiden menee mielestäni överiksi juurikin edellä kertomieni perustelujen vuoksi.
Rauha.
 
Venäjän pitää voida napata maat yksitellen......Varmaan me olemme täällä huoletta....... Olisimme varmaan aika tomppeleita, .

Sitä mä kritisoin että täällä vauhkoonnutaan ja kirjoitellaan Venäjän uhkaavan Suomea koska se ei pidä paikkaansa. Sellaista ei ole konkreettisesti näkynyt. Älkää tulkitko asioita liian suoraviivaisesti, politiikka ei ole suoraviivaista. Venäjälle ja USA:lle molemmille voi sopia aivan hyvin että täällä pohjolassa on yksi iso alue joka ei ole kenenkään maata. Tällainen sotilaalliseti liittoutumaton rooli sopii erittäin hyvin Suomelle.

Olen koko ajan sanonut että reserevin äijät tiukemmin vireeseen täällä. Siihen saa Suomen päättäjät vaikuttaa reservin toimintamahdollisuuksia parantamalla. Nyt ne on huonot, s****na!
On ihan sama mikä jonkun toisen maan agendalla on Suomea kohtaan. Jos päättää tänne hyökätä, niin sitten taistellaan ja joukkoa pitää nykyisestä kasvattaa.
Mulle on ok kaatua saappaat jalassa ja taistellen siinä tapauksessa. Kunhan ensin vetää mukana vähintään 10 heikäläistä.

Jos teidän pelko on jo nyt noin vauhkoa ja paskahousuista, niin oletteko taistelun alkaessa sitten täysin toimintakyvyttömiä?
 
On ihan sama mikä jonkun toisen maan agendalla on Suomea kohtaan. Jos päättää tänne hyökätä, niin sitten taistellaan ja joukkoa pitää nykyisestä kasvattaa.
Mulle on ok kaatua saappaat jalassa ja taistellen siinä tapauksessa. Kunhan ensin vetää mukana vähintään 10 heikäläistä.
Rauhankyyhkyksi olet aika sotaisa. Kuoleminen on helppoa. Elävänä rakentaa isänmaatakin paljon tehokkaammin. Jos naapurissa on väkivaltainen bodari niin kannattaa suosiolla hankkiutua semmoiseen kaveriporukkaan, että nyrkistä saamisen todennäköisyys vähenee.
 
Jos naapurissa on väkivaltainen bodari niin kannattaa suosiolla hankkiutua semmoiseen kaveriporukkaan, että nyrkistä saamisen todennäköisyys vähenee.

Noh, nämähän ovat täysin uskon asioita. Minä en usko että tuo "kaveriporukka" ajattelu toimii tässä, koska muilla mailla ei niin ole intressejä Suomen puolustamiseen. Ei ne tänne tule apuun jos tulipalo alkaa, se vaan kannattaa nyt hyväksyä vaikka kirpaisee.
Minä uskon lähtökohtaisesti rauhalliseen naapuruussuhteeseen. Kuka mihinkin uskoo......?
 
Noh, nämähän ovat täysin uskon asioita. Minä en usko että tuo "kaveriporukka" ajattelu toimii tässä, koska muilla mailla ei niin ole intressejä Suomen puolustamiseen. Ei ne tänne tule apuun jos tulipalo alkaa, se vaan kannattaa nyt hyväksyä vaikka kirpaisee.
Silloin ei ainakaan sotilaallisia apuja tule, jos ei ole puolustusliiton jäsen. Sehän on nähty jo. Nato hajoaa siihen hetkeen, kun se ei auta hyökkäyksen kohteeksi joutunutta jäsentään. Virollekin Obama antoi erittäin suorasanaisen auttamisvakuutuksensa.
Minä uskon lähtökohtaisesti rauhalliseen naapuruussuhteeseen. Kuka mihinkin uskoo......?
Nimenomaan kuka uskoo mihinkin. Se rauhanomainen rinnakkainelo harvoin vain on valitettavasti kiinni meidän omasta uskostamme.

Venäjä ei pelkää meidän Nato-jäsenyydessämme sitä, että Nato-panssarit syöksyvät Pietariin Nato-Suomen kautta. Se pelkää sitä, ettei sillä olisi enää "Suomi-optiota" eli käytännössä vapaita käsiä meidän painostamiseemme ja jopa kimppuumme hyökkäämiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti iso osa länsieuroopan maita uskoo tuohon kaveriporukkaan, varsinkin moni entinen Neuvostoliiton vasalli.
Rauhallinen naapuruussuhde kuullostaa hyvältä. Oma näkemykseni siitä on, että käydään kauppaa ja välillä puolin sun toisin sovitusti kylässä.
Kun tullaan kylään jätetään se tankki, tai hävittäjäkone kotiin, ellei erikseen ole kutsuttu sen kanssa. Samaan käytössääntöjen kokoelmaan kuuluu myös muita sääntöjä, joissa ei hermostuteta naapuria hyökkäilemällä muihin naapureihin.

Mutta kuten sanoit, kuka mihinkin uskoo.
 
"Suomi-optiota" eli käytännössä vapaita käsiä meidän painostamiseemme ja jopa kimppuumme hyökkäämiseen.

No just tätä en ymmärrä ollenkaan?! Jos ei ole tarvetta painostaa niin sitä ei vaan ole.
Kun katsoo karttaan me olemme Euroopasta katsottuna saarella ja Venäjän mantereessa kiinni noin 1400 km. Meillä on täydet edellytykset 5 miljoonan kansana elää yhdessä lähellä olevien noin 100 miljoonan venäläisen kanssa. Kannattaako asiassa siis rakentaa ongelmaa itselle? Minusta suomettumisessa ei ole tältä kulmalta katsottuna mitään vikaa - itse asiassa sellainen pitäisi nostaa valtion viralliseksi linjaksi ja tällä profiililla poiketa muusta Euroopasta.

Rauhaa ennen aseita. Mitäs siihen olette mieltä?
 
Suomalaiset eivät halua "elää yhdessä" Venäjän kanssa, vaan itsenäisenä valtiona. Venäjä on terrorisoimassa Ukrainan kansaa eikä sellaista tarvitse vain katsoa vierestä. Muuten olen sitä mieltä että alttereille bannia ja ylläpito voisi ryhtyä toimenpiteisiin jolla alttereiden rekisteröitymistä vaikeutettaisiin.
 
Back
Top