Rajajääkäri
Ylipäällikkö
Ruotsalaiset ovat pelimiehiä. Yrittävät huonoilla korteillansa bluffata niin kauan, kuin mahdollista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mut rehellisyyden nimissä mua vähän huvittaa tuo Ruotsin vauhkoaminen. Ne on julkisesti paljon isompi paska housussa ku täällä ollaan, vaikka tuota rajaa meillä Venäjän kanssa on varsin mittavasti- toisin kuin länsinaapurillamme.
Mutta niin, vaikea uskoa että jos tämä tilanne jatkuu tällaisena niin siitä mitään hyvää seuraisi; lähinnä ajaudutaan hitaasti mutta varmasti jonkinsorttiseen katastrofiin. Evoluutiolla todellakin on sairas huumorintaju. En ole valmis laittamaan foliohattua päähän, mutta täytyyhän se nyt myöntää että kyllä nämä pistää miettimään isoja kysymyksiä välillä.
Eurooppa on joutunut vapaaseen pudotukseen Krimin miehityksen jälkeen, sanoo ulkoministeriön erikoistutkijana ja Venäjä-asiantuntijana parhaillaan työskentelevä Tampereen yliopiston kansainvälisen politiikan professori Hiski Haukkala
"Meidän täytyy ottaa vakavasti myös sen mahdollisuus, että edessä on iso kriisi."
Se on se perinteinen Venäläinen tapa antaa "kultainen kädenpuristus"..Kyllä esim. Putin saattaa tajuta, mutta hänellä ei kohta ole muita vaihtoehtoja, koska hänen syrjäyttäjänsä antaa hänelle Naganilla niskalaukauksen.
Tietääkö Ilves jotain, mitä me emme tiedä, aavisteleeko, arvaileeko, vai ainoastaan panikoi?
”Jos Venäjä hyökkää, kaikki on ohi 4 tunnissa”
Voisivat tehdä itse asialle jotain, vaikkapa yleinen asevelvollisuus ja nostaisivat veroja että olisi varaa rahoittaa puolustusvoimia. Muita huudetaan apuun mutta itse ei mitään. Helvetin pummit.Tietääkö Ilves jotain, mitä me emme tiedä, aavisteleeko, arvaileeko, vai ainoastaan panikoi?
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/80...ilta-jos-venaja-hyokkaa-kaikki-ohi-4-tunnissa
Hätähuuto Viron presidentiltä: ”Jos Venäjä hyökkää, kaikki on ohi 4 tunnissa”
Voisivat tehdä itse asialle jotain, vaikkapa yleinen asevelvollisuus ja nostaisivat veroja että olisi varaa rahoittaa puolustusvoimia. Muita huudetaan apuun mutta itse ei mitään. Helvetin pummit.
Voisivat tehdä itse asialle jotain, vaikkapa yleinen asevelvollisuus ja nostaisivat veroja että olisi varaa rahoittaa puolustusvoimia. Muita huudetaan apuun mutta itse ei mitään. Helvetin pummit.
Tämä ketjun avaus on kyllä hyvä kysymys, jota tulee nykyisin jatkuvasti miettineeksi - outoja aikoja elämme... Kaikki järki sanoo (kuten Tannerille kesällä -39), etteivät voi olla niin hulluja, mutta jos eivät ole niin mitä ihmettä tämä viime vuosien elämöinti ja systemaattinen kansalliskiihkon ja revansismin lietsominen sitten on ollut? Anyway, ihan normaali liike-elämästä tuttu riskin vaikutuspotentiaali/todennäköisyys -analyysi saa ajattelemaan, että Suomen on joka tapauksessa reagoitava sillä tasolla, että tämä on ihan reaalinen mahdollisuus. Nyt länsi ja itä eivät enää ole vastakkain Saksan sisäosissa vaan Itämerellä. Olemme siis mahdollisen kriisin polttopisteessä, halusimme tai emme. Meidän on valmistauduttava, harjoiteltava, nostettava puolustusvalmiuttamme. Ihan riippumatta siitä, onko Nato-jäsenyyden kannattaja vai (olettavasti) sinänsä patrioottinen lehtomäkeläinen (Väyrysestä en osaa sanoa, mikä lintu tai kala on).
Samoja kysymyksiä mielessä pyörii. Jos ei mitään suunnittele niin miksi. Tosin vastaus saattaa olla yksinkertainen. Kaikki tämä vain sen vuoksi että saa rohmuta mahdollisimman paljon rahaa ja pysyy silti vallassa. Se vaatii suurvalta aseman osoittamista ennenkaikkea omille kansalaisille. Miksi propaganda on suomessa niin voimakasta tiettyjen toimijoiden joukossa. Milloin Kreml päätti alkaa rahoittamaan suomen ilmapiirin muokkaamista ja mikä siinä on tavoitteena.. Tosin huonosti menee sillä rintamalla. Päinvastoin. Natokannatus on nousussa ja jopa suuret ikäluokat alkavat havahtumaan maailman muutokseen. Se on jo sinällänsä biologinen ihme.
Tämä ketjun avaus on kyllä hyvä kysymys, jota tulee nykyisin jatkuvasti miettineeksi - outoja aikoja elämme... Kaikki järki sanoo (kuten Tannerille kesällä -39), etteivät voi olla niin hulluja, mutta jos eivät ole niin mitä ihmettä tämä viime vuosien elämöinti ja systemaattinen kansalliskiihkon ja revansismin lietsominen sitten on ollut? Anyway, ihan normaali liike-elämästä tuttu riskin vaikutuspotentiaali/todennäköisyys -analyysi saa ajattelemaan, että Suomen on joka tapauksessa reagoitava sillä tasolla, että tämä on ihan reaalinen mahdollisuus. Nyt länsi ja itä eivät enää ole vastakkain Saksan sisäosissa vaan Itämerellä. Olemme siis mahdollisen kriisin polttopisteessä, halusimme tai emme. Meidän on valmistauduttava, harjoiteltava, nostettava puolustusvalmiuttamme. Ihan riippumatta siitä, onko Nato-jäsenyyden kannattaja vai (olettavasti) sinänsä patrioottinen lehtomäkeläinen (Väyrysestä en osaa sanoa, mikä lintu tai kala on).
No ei ole virolaisten reservi 218 000 miestä tai sitten sillä luvulla tarkoitetaan reservissä olevia miehiä jolloin Suomen reservi on 700 000 ukkoa.