Vapaata keskustelua musiikista

Otetaan googlella kappalen ja artistin nimi ja "lyriks"
 

Joshua Tree.Muusikko, Gram Parsons, joka kuoli hänkin 27 vuotiana, kuten yllättävän moni muusikko siihen aikaan..huumeet. Hän on toivonut että hänet poltetaan tässä paikassa ja näin kuulemma tehtiin, kuten ystäväni asken kertoi minulle.
Tämä kaunis kappale ja minun suosikki sunnittelija Paola Suhonen teki vaatekokoelman hänen muistoksi, This is for you Gram.
Siinä vilauttaa yksi asu, joka ostin tänään (taas :rolleyes: )

Edit Dream > Tree
 
Viimeksi muokattu:
Joshua Dream. Muusikko, Gram Parsons, joka kuoli hänkin 27 vuotiana, kuten yllättävän moni muusikko siihen aikaan..huumeet. Hän on toivonut että hänet poltetaan tässä paikassa ja näin kuulemma tehtiin, kuten ystäväni asken kertoi minulle.
Tämä kaunis kappale ja minun suosikki sunnittelija Paola Suhonen teki vaatekokoelman hänen muistoksi, This is for you Gram.
Siinä vilauttaa yksi asu, joka ostin tänään (taas :rolleyes: )
Se mitä Parsonsin ruumiille tapahtui kuoleman jälkeen, on melko bisarri tarina. Wikipedia kertoo:

To fulfill Parsons' funeral wishes, Kaufman and a friend stole his body from the airport and in a borrowed hearse drove it to Joshua Tree. Upon reaching the Cap Rock section of the park, they attempted to cremate Parsons' corpse by pouring five gallons of gasoline into the open coffin and throwing a lit match inside. What resulted was an enormous fireball. The police gave chase but, as one account puts it, "were encumbered by sobriety," and the men escaped.[37] The two were arrested several days later. Since there was no law against stealing a dead body, they were only fined $750[40] for stealing the coffin and were not prosecuted for leaving 35 pounds (16 kg) of his charred remains in the desert. Parsons's body was eventually buried in Garden of Memories Cemetery in Metairie, Louisiana.

Mutta hienoa musiikkia mies sai aikaiseksi mm. The Byrdsin ja The Flying Burrito Brothersin kanssa ennen lyhyttä soolouraansa. Tämä on yksi suosikeistani:
Huomatkaa Parsonsin unikonkukka- ja hampunlehtikuvioinneilla koristeltu ns. "Nudie suit".
Edit: myös tämä tuomiopäivän lieskoilla hehkuttava balladi piti mainita:
Edit 2: enpäs muuten muistanut, että noita räikeitä kantriasuja räätälöinyt mies, Nudie Cohen, oli ukrainanjuutalaista syntyperää, oikealta nimeltään Nuta Kotlyarenko. Parsonsin lisäksi Kotlyarenko alias Cohen teki pukuja mm. itse Elvis Presleylle.
Edit 3: Nudie COHN, siis. Joutui pakenemaan ennen toista maailmansotaa Venäjän imperiumin pogromeita Yhdysvaltoihin veljensä kanssa. Tässäpä riemastuttavilla kuvituksella ryyditetty artikkeli Cohnin suunnittelemista vaatteista ja autoista:

https://stargazermercantile.com/the-patron-saint-of-rockabilly-nudie-cohn/
 
Viimeksi muokattu:
Weird! :cool: Kiitos, V.Levola linkista. Olen melko varma että P.Suhonen sai inpiratiota myös Nuta Kotlyarenkon tyylista.
Gram Parsonsin kappaleet ovat kuin huumetta :rolleyes:

Tässä vielä yksi bändi, josta pidän tosi paljon, tosi harmi että heiltä tuli vain pari albumia.


Ian Curtiksesta on tehtyy myös elokuva Control.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ian_Curtis
 
Viimeksi muokattu:
Weird! :cool: Kiitos, V.Levola linkista. Olen melko varma että P.Suhonen sai inpiratiota myös Nuta Kotlyarenkon tyylista.
Gram Parsonsin kappaleet ovat kuin huumetta :rolleyes:

Tässä vielä yksi bändi, josta pidän tosi paljon, tosi harmi että heiltä tuli vain pari albumia.


Ian Curtiksesta on tehtyy myös elokuva Control.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ian_Curtis

Omasta mielestäni paras Joy Divisionin kappale.
 
Weird! :cool: Kiitos, V.Levola linkista. Olen melko varma että P.Suhonen sai inpiratiota myös Nuta Kotlyarenkon tyylista.
Gram Parsonsin kappaleet ovat kuin huumetta :rolleyes:

Tässä vielä yksi bändi, josta pidän tosi paljon, tosi harmi että heiltä tuli vain pari albumia.
Ole hyvä, @Maidan ! Eikö olekin hauska ajatus, kuinka tärkeä osa Americanan visuaalista ilmettä tuli tavallaan Ukrainan kautta?

Joy Division kuuluu minunkin suosikkeihini. Vaikka Ian Curtis onkin yksi rockhistorian traagisista hahmoista, on yhtyeen musiikissa jotain katarttista. Kuten vaikkapa tässä raidassa, jonka legendaarinen tiskijukka John Peel soitti ohjelmassaan kerrottuaan Curtisin kuolemasta:
 
Omasta mielestäni paras Joy Divisionin kappale.
On muuten paras, olen sama mieltä. Ainakin nyt tuntuu siltä.

Näyttelijän valinta Ian Curtiksen rooliin Control elokuvassa oli täysosuma. Ja sitten tämä nuori nainen, jonka kanssa hänellä on katsekontakti videolla ja se on vangittu hyvin kameralle. Oliko silloin edes kunnon lääkkeitä epilepsiaan?
 
Ole hyvä, @Maidan ! Eikö olekin hauska ajatus, kuinka tärkeä osa Americanan visuaalista ilmettä tuli tavallaan Ukrainan kautta?
On se.

Jatketaan sitten Americanalla Mississipilla. Vaikka tämä bändi soittaa mm muiden kappaleita, minusta he soittavat hyvin.

Ja Hank III tietenkin!
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top