Venäjän Armata T-14

Russian-made_main_battle_tank_T-14_Armata_protected_with_new_generation_of_ERA_armor_640_002.jpg


The new Russian T-14 Armata main battle tank (MBT) is equipped with a new-generation ERA armor, according to a source in JSC Tractor Plants. The ERA was developed by NII Stali (a subsidiary of Tractor Plants). "It (the new ERA) can be described as an innovative one. Its specifications exceed those of Contact-1, Contact-5 and Relict", said the source. He didn't provide further details, saying only that the ERA has "no known world analogues".

The source said that the new armor's resistance to armor-piercing fin-stabilized discarding sabot rounds (APFSDS) was significantly increased in comparison with the older ERA systems. "The high protective characteristics of the new armor aren't provided by the simple increase of explosive mass in its containers", said the source. He pointed out, that the detonation of an ERA container wouldn't damage the electronics and other equipment installed under armor.

"The new ERA can resist to the anti-tank gun shells adopted by the NATO countries, including the state-of-the-art APFSDS DM53 and DM63 developed by Rheinmetall. It also resists to prospective anti-tank guided missiles (ATGM) with high-explosive anti-tank warheads" the source told.

T-14 is also equipped with bar-slat armor located at the rear part of the hull. It was also developed by NII Stali, the source told. "It provides the protection from 50-60% of RPG grenades", he said.

Armata is also equipped with metal-ceramic plates as basic armor. Novosibirsk-based enterprise NEVZ-Ceramics has already launched the serial production of such elements, told the head of the company's armored ceramics bureau Andrey Nikitin. "We finished the trials this year, and the elements revealed their declared capability", he said. Nikitin pointed out, that the armor-ceramic plates resistance is in one and half time higher, than of the full-metal ones.
http://www.armyrecognition.com/weap...ith_new_generation_of_era_armor_10402161.html
 
Jonkun venäläisen TV-ohjelman mainos jossa Armata käynnistyessään sylkee lieskaa pakoputkesta. Johtuuko APU:n käynnistymisestä?

 
Venäjä on lanseerannut uuden panssarivaunusukupolven, johon kuuluu tst-vaunu, kuljetusvaunu ja liikkuva-alustainen tykki. Taistelupanssarivaunun ominaisuuksia on hypetetty monella taholla, missä enemmän ja missä vähemmän. Jos positiivisin hype pitää paikkansa, tulee ko. vaunu olemaan ehkä paras vaunu ominaisuuksiltaan tällä hetkellä.

Mitä merkitsevät tällaisen vaunun ominaisuudet taistelukentällä, jos lähtökohtaisesti vastassa on enemmän tai vähemmän altavastaajavaunu?

Teemaa voidaan tietysti tarkastella sekä julkisuudessa olevien tietojen pohjalta että tiettyjen todennäköisyyksien avulla.

Vaunun teknisiä ominaisuuksia on syytä pohtia ja koetetaan referoida linkkejä.


Tämä sotilasaiheinen avaus on sellainen harjoitusversio keskusteltuun linjaan liittyen. Eli pidetään keskustelu tiukasti topikin aiheessa, mutta ei tässä mitään syytä ole liian ankarasti itseään suitsia. Opetellaan ja harjoitellaan sitä, miten voisimme paremmin käsitellä nimenomaan sotilasaiheita.
 
Heitän oman vahvan mutuni joukkoon.

Jos Armatan taisteluvaunu olisi teknisesti niin edistynyt kuin on annettu ymmärtää, olisi se valtava muutos mekanisoidun taistelun voimatasapainoon. Varsinkin kyky torjua ohjukset muuttaisi läntisen maailman pst-doktriinit vanhanaikaiseksi kertaheitolla.
Suomi olisi vaikeuksissa ja ainoat todella pst-kykyiset yksiköt olisivat taisteluvaunukomppaniat.

Silti on hyvä muistaa, ettei mekanisoitu sodankäynti ole pelkkää tekniikkaa, vaan mitä suurimmassa määrin ihmisten tekemistä. Tässä motivaatiolla ja taidolla on suuri merkitys. Siksi on mahdollista pärjätä myös ei niin kurantilla kalustolla. Se kuitenkin tekee asioista vaikeampaa ja jos vihollinen on vielä määrällisesti ylivoimainen, jo todella vaikeaa.

Pidän kuitenkin epätodennäköisenä, että Venäjä olisi kyennyt luomaan tuollaisen vaunun. Puhumattakaan sen kyvystä tuottaa sitä suuria määriä. Venäjän puolustusteollisuus nojaa varsinkin elektroniikassa ja optroniikassa vahvasti läntisen maailman tuotteisiin, mm. lämpökamerat. Kun oma perustekeminen on ollut vuosikymmenet ei niin "state of art", on syytä epäillä onnistuisiko teknologia loikka helposti.

Merkittävää on kuitenkin visio johon Armata perustuu ja se onkin todennäköisesti koko jutun merkittävin saavutus. Venäläiset ovat kuitenkin lähteneet ennakkoluulottomasti kehittämään jotain uutta aiheesta, jossa uutuudet ovat olleet vähissä.
Epäilen, että turvallisuuspoliittinen maailmantilanne, saattaa ajaa länsimaat omiin projekteihinsa nopeastikkin, ellei niitä ole jo aloitettu kaikessa hiljaisuudessa.

Edit: Typo
 
Viimeksi muokattu:
Ei Armata ole todennäköisesti käänteentekevä kapine mekanisoidussa taistelukentässä.
Hyviä visioita on, mutta tuskin vielä tässävaiheessa toimii oikeasti kaikki visiot.. :)
 
Noissa kuvissahan tornissa on jonkinlaiset lisäpanssarit.
Armastasta on kuvia, joissa lisäpanssarit on poistettukin tornista, jolloin torni on jonkin verran pienempi.
tumblr_nz401miwQm1soir95o1_1280.jpg
 
Tuota kuvaa katsellessa ei voi välttyä miettimästä että mitä sarja 30mm kranaatteja tekee sensoreille.

Joo, sellaisia "kovanokkia" kun tuohon ravauttaa lippaallisen, niin saavat lähettää lippumiehen kävelemään edellä, että tietävät minne kääntää, jotta pääsevät kotiin... :D
Miten tuo "telapyörä" näyttää olevan pienempi, kun T72 tai aiemmissa versioissa??? vai onko tuo koko höskä vaan isompi???
 
Ohessa Armata talvi-olosuhteissa. Häijyn oloinen.

Lisäksi sisälivekuvaa, miten miehistö käyttää namiskuukkeleitaan.

 
Vähän lisää Uralvagonzavodin ja nimenomaa ChTZ Uraltrackin talousongelmista. ChTZ Uraltrack valmistaa 12H360 moottoria jonka on sanottu olevan Armatassa.

http://chtz-uraltrac.ru/catalog/items/206.php

ChTZ Uraltrack on Uralvagonzavodin tytäryhtiö joka ei kykene suoriutumaan veloistaan. Nyt niitä velkoja karhutaan UVZ:ltä ja valtionjohto on puuttumassa asiaan vähintäänkin antamalla UVZ:lle valtiontakauksen.

Oikeus jäädyttänyt UVZ/Uraltrackin varoja 528miljoonan ruplan edestä.

http://tass.ru/ekonomika/1975425

UVZ ei ole tyytyväinen Alfa-Bankin toimiin joka oikeusteitse on lähtenyt karhuamaan rahojaan ja UVZ uhkaakin lopettaa kaiken toimintansa Alfa-Bankin kanssa.

http://tass.ru/ekonomika/1979146

Todennäköisin lopputulos lienee että Venäjän valtio joutuu tukemaan Uralvagonzavodia halvalla lainalla valtion pankista tai rahastosta. Tai sitten UVZ:lle myönnetään sopiva urakka sopivaan ylihintaan. Eikä näitä kuluja varmasti lasketa Armata vaunujen hintaan :D

Vuosi on viestistä vierähtänyt ja Alpha-Bank heitti viimeviikolla jonkinsortin juridisen ilmoituksen aikomuksestaan hakea hakea rahojaan UVZ:ltä ja sen tytäryhtiöiltä konkurssimenettelyllä.

http://www.fedresurs.ru/messages/F874125EFC561779FD54B451E38F643D

http://www.interfax.ru/business/509067

Automaattikäännös:

Alfa-Bank going bankrupt "Uralvagonzavod"
Also, the bank filed a similar application in respect of the two "daughters" of the company

ural700.jpg

Central entrance of "Uralvagonzavod" in Nizhny Tagil
Photo: TASS, Xenia Dranitsina
Moscow. May 19. INTERFAX.RU - Alpha Bank informed on Thursday of its intention to apply to the arbitration court for recognition of OAO "NPK" Uralvagonzavod "(DC) insolvent (bankrupt), according to the communication in the Federal Register of information about the facts of legal entities activity.

The bank on Thursday filed two similar statements with respect to the two "daughters" Uralvagonzavod - "Uraltrac" and OOO "Technopark" Traktorozavod ".

Uralvagonzavod spokesman would not comment on "relationship with Alfa-Bank." "The bank does not stop trying to find a compromise solution Negotiations are continuing and now unfortunately, still acceptable option was not offered to us, however, we hope to reach a compromise...", - Said the "Interfax" a representative of Alfa-Bank.

Later UVZ representative said that "the corporation is in constructive talks with Alfa-Bank." "In this case, the corporation is not a debtor of the bank - the borrowers are the structure included in the perimeter of the corporation," - he stressed.

On Wednesday it became known that the company "Uraltrac", part of the Corporation "Uralvagonzavod" (DC), filed a second lawsuit on the notification of illegality on the part of Alpha Bank for early termination of the six credit agreements within the framework of a lawsuit to recover from the Uralvagonzavod " Uraltrac "and OOO" Technopark "Traktorozavod" (TPT is also within the Uralvagonzavod) payable on these loans for a total amount of more than seven billion rubles and $ 30.2 million.

In addition, "Uraltrac" re-filed a counterclaim on the establishment of maximum foreign currency equivalent under the agreement on the opening of multi-currency credit facility dated May 28, 2013 at a rate of 35 rubles ./$ 1.

Previously, these claims were returned to the court due to the fact that they were not to eliminate the violations in their submission. "Uraltrac" tried to challenge the refund claims, filing an appeal, which was rejected by the tenth of May.

On Wednesday, the court resumed the trial on the lawsuit, Alfa-Bank to the CTZ, Uralvagonzavod and TFTs for the recovery of the debt in six credits, which was suspended during the pendency of the appeal.

As part of the court hearing on Wednesday UVZ, CTZ and OOO "Technopark Traktorozavod" also lodged a petition to reduce the size of the penalty imposed on the collection of Alfa Bank. In particular, Alfa Bank filed to collect the penalty, which is calculated based on the rate of 73% per annum for ruble and 56% per annum for foreign currency loans. As a result, the amount of the penalty according to the September 1, 2015 is estimated at 1.107 billion rubles and $ 166 thousand.

Uralvagonzavod "Uraltrac" TFT and offered the court determining the penalty amount on the basis of a double rate CBR on the date of notice of termination of credit agreements, or double the average rate on concluded credit agreements, as is common in the judicial practice. According to calculations of Uralvagonzavod and its "daughters" on the basis of these methods the size of the penalty does not exceed 250 million rubles.

"We ask our kontrraschet (penalty) is not regarded as recognition of the claim (the primary filed Alfa-bank - IF)," - he said at the same time representative of Uralvagonzavod.

Respondents were also asked to declare a break in the hearing, to provide in support of the application to reduce the size of the penalty documents classified as "secret", in particular, the existing state contracts. According to Uralvagonzavod, possible satisfaction of the claim at Alfa Bank for the recovery of debts and penalties can affect the performance of the state defense order contracts.

The court, the defendants agreed to the request, as well as the need to study the counter-claims, adjourned the meeting until 24 May.

As previously reported, the battle between Alfa-Bank on the one hand and Uralvagonzavod and its "daughters" Company "Uraltrac" and OOO "Technopark" Traktorozavod "the other began after" Uraltrac "made a late loan Alpha- Bank surety by which act UVZ and TFT. After that, the bank demands to return the entire loan of 338 million rubles. in April 2015, the bank filed a lawsuit to recover the debt in several loans, the amount of the claim, taking into account arrears and penalties amounted to 6.054 billion rubles and $ 39.7 million. Later, Alfa Bank said the amount of the claim, demanding to recover from the Uralvagonzavod and its "daughters" of 7.346 billion rubles, as well as $ 30,203,000 for the six credit lines.

In May 2015, Alfa-Bank has already notified the creditors UVZ its intention to apply for bankruptcy of the company. Then in May of Uralvagonzavod requested state guarantees worth up to 60 billion rubles. The representative of the company announced that after "Uralvagonzavod" perekredituetsya, the company end the relationship with Alfa-Bank.

The company complained to the situation Deputy Prime Minister Dmitry Rogozin, supervising defense industry. The report emphasized that the lawsuit, Alfa-Bank has led to the failure of creditors to fund the company Uralvagonzavod on the current conditions within the limits on existing agreements, then the source told "Interfax" circulation content. This leads to a shortage of funding the operating activities of the enterprise.

"Uralvagonzavod" - a diversified engineering industry, which produces about 100 kinds of products, such as military vehicles, road construction machinery, all-metal open wagons, specialized wagons and rail tankers. The owner of 100% shares of the company is the Federal Property Management Agency.
 
Mietin muuten tossa että kun noissa Armatoissa näyttä olevan jo melkoisesti electroniikkaa ja tietokonekin niin mahtaiskohan onnistua saamaan tankkiin virus?
Käskyjähän se ottaa ulkopuolelta vastaan niin jos siihen mukaan saisi jonkin haittaohjelman.
Joku näppärä suomi hakkeri kehittelisi jonkun viruksen minkä saisi langattomasti ujutettua järjestelmään.
Siinä olisi täysin uusi panssarin torjunta keino :D Ehkä ei viellä arkipäivää mutta ei sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 
Noissa kuvissahan tornissa on jonkinlaiset lisäpanssarit.
Armastasta on kuvia, joissa lisäpanssarit on poistettukin tornista, jolloin torni on jonkin verran pienempi.
Katso liite: 8985

Ymmärtääkseni tämä kuva on photo shop - kuvaan on hahmoteltu se miltä Armatan torni suojakatteen alla näyttää. Erilaisia hahmotelmiahan on liikkunut siitä miltä torni mahdollisesti riisuttuna näyttää, kuvan torni näyttää sellaisista koostetulta mutta virallisesti ei ole taidettu julkaista kuvaa, jossa torni näkyy katteet riisuttuna tai itse en ole ainakaan huomannut.

Tai sitten viesti on jokin miina, johon nyt astun.

vlad
 
@Panssarikorpraali
Mielenkiintoinen johtopäätös tuossa linkissä:
Venäjän Armata ei nykymuodossaan siksi sovellu suomalaisessa maastossa taistelemiseen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: krd
Back
Top