Venäjän asevoimien ja turvallisuuselinten suorittamat provokaatiot

Se reikä/reiät mistä puhuin ovat eri asia kuin tämä "uusi ja mullistava löytö".

Nämä dokumentaristit olisivat voineet kerätä edes perustietoa aiheesta. Mutta toki silloin ei saisi aikaan mahtavaa mekkalaa loppuunkalutusta luusta.

Pelkästään tuon IL:n artikkelin perusteella esitetään taas sellaista huttua että oksat pois. Puhuvat suoraan sanottuna täyttä paskaa.

Ja katsokaa nyt videolta tuota "reikää". Räjähdys/törmäys my ass.

Ja "ei voi upota niin nopeasti ilman reikää vesirajan alapuolella". Totaalista scheissea! Lähettäkää vaikka tuo tutkimusraportti näille dokumentaristeille ja käskekää mennä etsimään reikiä pohjasta. Meni nimittäin paremmassa kelissä ja helvetin paljon nopeammin. Ja täsmälleen samasta perussyystä. Jos ei nyt ymmärrys riitä siihen, että alus, josta puuttuu käytännössä keula, saattaa upota, ei kannata kansanedustajan alkaa kommentoimaan asioita.


@Joppe niitä ruumiita ei nostettu koska tiedettiin, että niitä ei saada nostettua kaikkia. Aivan helvetin vaarallista/mahdotonta. Tämäkin muuten lukee ihan suoraan Rockwaterin senaikaisessa raportissa. Sitten tehtiin päätös, että koska kaikkia ei saada ylös, ketään ei nosteta. Tätä päätöstä voi toki kritisoida, mutta se oli puhtaasti eettinen päätös. Ei mikään salailu. Itse asiassa osa näistä salaliittohöpinöistä olisi ammuttu alas jo sillä, että olisivat nostaneet pelkästään bryggalla olleet ruumiit. Olisi ainakin loppuneet puheet salaperäisistä ambulansseista.

Eihän tuo vapaan yrittämisen airut edes uponnut vaan kellahti kylelleen. Eikä etes kääntynyt ylösalaisin eli käpsaizannut.
 
Viimeksi muokattu:
Mahdollista, mutta tuohon voi riittää ihan sekin että tuohon kohtaan on jäänyt ilmatasku esimerkiksi suljettuun vesitiiviiseen osastoon. Syvemmällä vedenpaine on sitten riittänyt painamaan kyljen saumasta auki ja täyttänyt tilan. Siis imploosio joka lienee useimmille tuttu sukellusvenejännäreistä, mutta sellaista tapahtuu myös pinta-aluksille niiden upotessa. Minusta tuo ylempi kuva varsinkin näyttää siltä, että kylkilevy olisi painunut sisään keskeltä kunnes hitsaussauma tms. heikompi kohta on revennyt tukirakenteen vierestä. Alla vielä Jive Turkeyn (nyk. Sub Brief) analyysi aiheesta heille, jotka eivät ole jo tuota katsoneet puhki.


Mutta riittääkö noin 9 barin paine imploosioon, kun se laivan runko ei kuitenkaan ole ihan pahvista tehty?
 
Eihän tuo vapaan yrittämisen airut edes uponnut vaan kellahti kylelleen. Eikä etes kääntynyt ylösalaisin eli käpsaizannut.
Upposi siinä mielessä, että se lakkasi kellumasta. Ja jos syvyys olisi riittänyt, mikä voima olisi pitänyt sen edelleen kyljellään tuossa asennossa? Vedellä oli vapaa pääsy alukseen sisälle, joten eiköhän laiva olisi hävinnyt tutkakuvasta aika hätäseen.
 
Näin lonkalta sanoisin, että kyllä riittää.
Kuulostaa uskottavalta. Havainnollistava ajatusleikki:
- laita laivan kylki vaakatasoon
- pistä päälle rakennelma, jonka runkoon tukeutuva "jalka" on neliömetrin kokoinen ja joka laajenee ylöspäin
- aja rakennelman päälle kaksi maksimipainoon lastattua täysperävaunuyhdistelmää.
9 bar = 900 kPa = 900 kN/m^2 =~ 90 tonnia neliömetrillä.
 
Miten Estonian onnettomuus liittyy Venäjän asevoimien suorittamiin provokaatioihin? Samaa shaibaa käsitellään mm. salaliitto-ketjussa ja varmaan myös UFO-ketjussa....
 
Viimeksi muokattu:
Oiskohan Puuttiini päättänyt taas kiusata Suomalaisten sotaleikkejä? Tiedätkö sinä minä en ainakaan.
En tiedä, mutta kirjoitteletko paljon myös lehtien uutiskommentteihin? Esim. Venäjään ja vaikka mahdolliseen Suomen
NATO-jäsenyyteen liittyviin juttuihin?
 
Oiskohan Puuttiini päättänyt taas kiusata Suomalaisten sotaleikkejä? Tiedätkö sinä minä en ainakaan.

Minulla on asiasta tarkempi tieto, niin voin sen täällä paljastaa: Kyseessä oli Itse asiassa Ruskaa Pakkasella 2020-harjoitukseen liitetty tarkoituksellinen voimannäyttöprovokaatio, operaatio Sirpa Kylmissään!
 
Mahdollista, mutta tuohon voi riittää ihan sekin että tuohon kohtaan on jäänyt ilmatasku esimerkiksi suljettuun vesitiiviiseen osastoon.
Mutta riittääkö noin 9 barin paine imploosioon, kun se laivan runko ei kuitenkaan ole ihan pahvista tehty?
Kuulostaa uskottavalta.
Muuan ajatusvirhe jäi tähän yhtälöön.

Minulla on ollut keuhkoissa noin 6 barin paine, ja tässä edelleen kirjoittelen.
 
Muuan ajatusvirhe jäi tähän yhtälöön.

Minulla on ollut keuhkoissa noin 6 barin paine, ja tässä edelleen kirjoittelen.

Keuhkosi alveolit painuivat tällöin kasaan 5-kertaa enemmän kuin normaalipaineen vaikutus niitä painaa ja rintakehän kudosten mahdollistaman liikkumavaran verran, mutta ne eivät revenneet, koska keuhkorakkulakudos on elastista.

Laivan sisällä oleva kookas "ilmarakkula" ei voi painua samalla lailla kasaan. Estonian jäykkä runko, kannet ja laipiot eivät voineet myötäillä sitä 9 barin alipainetta joka sinne ilmakuplaan pahimmillaan muodostui. Sitten runko antoi lopulta periksi siitä kohdasta, missä ilmakuplan ja laivan seinän kontaktipinta-ala sattumoisin oli melko pieni suhteessa paine-eroon. Ja tämä muutos jäi tietysti pysyväksi. Menikö oikein?

Ja kyllähän ihan huipputason kilpavapaasukelluuspiireissä yleisesti tunnetaan ns. lung squeeze-ilmiö, jossa kudosten sopeutumisraja ylitetään. Voisikin sanoa, että miltei kaikki maailman kovimmat syvyysvapaasukeltajat ovat yskineet verta ja jotkut jopa kuolleet tähän ilmiöön.

Edit. Ja tiedän kyllä, että tämä on pahaa offtopiccia, josta bannit ansaitsisin.
 
Last edited by a moderator:
Minulla on asiasta tarkempi tieto, niin voin sen täällä paljastaa: Kyseessä oli Itse asiassa Ruskaa Pakkasella 2020-harjoitukseen liitetty tarkoituksellinen voimannäyttöprovokaatio, operaatio Sirpa Kylmissään!

Käännösvirhe. Venäläisen operaation nimi taisi olla Sirppi jäässä,kalusto maassa käy lämmin hönkäys Vanjan päässä, kun vodkaa on kun vodkaa on.
 
Käännösvirhe. Venäläisen operaation nimi taisi olla Sirppi jäässä,kalusto maassa käy lämmin hönkäys Vanjan päässä, kun vodkaa on kun vodkaa on.

Ja ulkomininisteriö laukaisee käyntiin operaation Votka Jäillä, mikäli nämä rajaselkkaukset eivät lopu.
 
Ei ole tiedossa kuinka moni Trumpin lähipiiriin - siis myös turvallisuuspoliittiseen johtoon - kuuluva on sairastunut koronaan samasta tartuntaryppäästä kuin Trump ja Melanie.

Oireiden kehittyminen ja paheneminen vie jonkin verran aikaa.

Mahdollinen sairausrypäs ulko- ja turvallisuuspoliittisen johdon parissa voi heikentää päätöksentekoa. Vaalien läheisyydellä on usein samanlainen vaikutus. Edessä voi siis olla USA:n turvallisuuspoliittisen päätöksentekokyvyn keskimääräistä heikompi jakso.

Venäjä jättää hyvin harvoin tämmöisiä mahdollisuuksia käyttämättä.

Varmaan kannattaa pitää tuntosarvet valppaina myös lähes huomaamattomien, mutta merkittävää indikaattoriulottuvuutta omaavien uutisten suhteen.
 

Sopinee tänne. BBCn dramatisointi kirkkohistorian harrastajien käynnistä Englantilaisessa Salisburyn kaupungissa.
Suositus.
 
Back
Top