Venäläinen sotilaskone ammuttu alas

Jep. Toisinto. Onni vaan, että ei ollut siviilikone merellä. Tuolla kohti Syyrian rannikon edustalla on myös vilkas lentoreitti.
Olisi voinut tulla tapaus 2 ?

Venäjän kannattaisi alkaa harkita, kenelle ohjuksiaan myy/lainaa?

Jos Syyria olisi saanut ammuttua siviilikoneen, niin seuraavaksi se olisi ollut "hei hei" maan ilmatorjunnalle. Israel ja länsi olisivat poistaneet sen. Ja voi olla, että paineita Syyrian ilmatorjunnan tuhoamiseen on tullut lisää? Ja tuskin Venäjäkään hirveästi protestoi, jos toiminnan taso syyrialaisilla on tuollainen, joka aiheuttaa heillekin vaaraa.
Riittääkö kantama todellakin lentoreiteille?
Mielestäni lentoyhtiöt kiertävät aika kaukaa rannikon. Jos kantama oli 240km, niin aika tiukille menee. Matkustajakoneet myös lentävät yli kympissä. Israelin koneet saattoivat lentää taas jopa lähellä merenpintaa?
 
Onko tuossa nyt todelliset syylliset? Jos laitteet on paskat, niin voidaanko muka tuomita?
On tässä muustakin kyse kuin paskat laitteet, IMO suurin syy on koulutuksen puutteissa ääritilanteita varten ja sitten syntyy näitä sotkuja. On helppoa opettaa syyrialaiset laukaisemaan ohjukset vähän sinnepäin missä joku lentää mut jos ei pystytä erottamaan liittolaisen konetta vihollisista niin syntyy vahinkoja.
 
Riittääkö kantama todellakin lentoreiteille?
Mielestäni lentoyhtiöt kiertävät aika kaukaa rannikon. Jos kantama oli 240km, niin aika tiukille menee. Matkustajakoneet myös lentävät yli kympissä. Israelin koneet saattoivat lentää taas jopa lähellä merenpintaa?

S-200, Syyrian versio. 35 km korkeutta, 240 km kantavuutta.. Kyllä tuolla puikolla siviilikoneen tiputtaa 10 000 metrissä 100 km rannikolta...

Suomalaisessa wikissä taas; "S-200D eli Dubna esiteltiin vuonna 1981. Tuolloin suunnittelutoimiston nimenä oli OKB Almaz. Kantamaksi eversti A. Lappi esittää olevan peräti 300 km, mikä on aluetorjunnan it-ohjukselle todella paljon." Ja: " S-200 on hyvin ulottuva, maksimina torjumiskorkeutena esitetään peräti 35 km.[1]"

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/S-200
 
Mikä on mahdollisuus että länsi käy noukkimassa tiedustelukoneen osia pohjasta ennenkuin Venäläiset saa aluksensa paikalle?
 
Mikä on mahdollisuus että länsi käy noukkimassa tiedustelukoneen osia pohjasta ennenkuin Venäläiset saa aluksensa paikalle?
Venäjän SAR alus lähti putoamisalueelle seuraavana aamuna. Tuskin siellä ketään ehti huseeraamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Uskomaton trolli tai ryssävihaaja. Kuuluu jokaisen sotilaan perustaitoihin, että asetta käytetään vain silloin kun kohde on tunnistettu.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin, että minkä verran olet ollut arabien kanssa tekemisissä ja kuinka hyvin tunnet sen, että kuinka turvallisuuspuolen linjaorganisaatiot islamilaisessa lähi-idässä noin keskimäärin toimintakulttuuriltaan ja sisäiseltä organisoitumiseltaan eroavat vaikkapa pohjois- ja keski-Euroopan vastaavista organisaatioista ja niiden toiminnasta?
 
Siis löydätkö sisäisen Aziz-kombat-figterisi?
Tuolla sinunkuvauksellasi, it-miehet roiskimassa ohjuksia merelle joka kaikuun, alkaisin välttämään siviililentoja, jotka pyyhkivät alle 100 km Syyrian rannikosta. Syyrian S-200:sella on 240 km kantavuus..

Sen mukaan mitä olen vuosien saatossa noiden arabien sotimista vuosien mittaan katsellut niin kyllä tuo sinnepäin räiskiminen kuuluu kulttuuriin. Ei asetyyppi välttämättä siihen muutosta tuo.

Sinänsä lentäminen noin sotilaallisesti aktiivisella alueella siviilimatkustajakoneella lähentelee mielestäni törkeää rikosta.
 
Sen mukaan mitä olen vuosien saatossa noiden arabien sotimista vuosien mittaan katsellut niin kyllä tuo sinnepäin räiskiminen kuuluu kulttuuriin. Ei asetyyppi välttämättä siihen muutosta tuo.

Allahuakbar -johtamisjärjestelmän yhdistäminen Inshallah -maaliinhakeutumismenetelmään saattaa tuottaa erilaisia tuloksia kuin tylsempien ja teknologisempien länsimaisten toimintakulttuurien käyttämät menetelmät.

Lisäksi Äläwäbä -viestijärjestelmä on joskus huomattavan viiveinen verrattuna moniin länsimaisiin järjestelmiin.

Noiden järjestelmien kiistämättömiin etuihin kuuluu kuitenkin se, että ns. miekan taloon sijoittuvien liittolaisten tappioista nyt ei ole niin väliä ja taqqiya-tawriyya-kitman-muruna -metodologia tarjoaa mahdollisuuden poistaa mahdollliset virheet jälkikäteen narratiivisin keinoin.
 
Allahuakbar -johtamisjärjestelmän yhdistäminen Inshallah -maaliinhakeutumismenetelmään saattaa tuottaa erilaisia tuloksia kuin tylsempien ja teknologisempien länsimaisten toimintakulttuurien käyttämät menetelmät.

Lisäksi Äläwäbä -viestijärjestelmä on joskus huomattavan viiveinen verrattuna moniin länsimaisiin järjestelmiin.

Noiden järjestelmien kiistämättömiin etuihin kuuluu kuitenkin se, että ns. miekan taloon sijoittuvien liittolaisten tappioista nyt ei ole niin väliä ja taqqiya-tawriyya-kitman-muruna -metodologia tarjoaa mahdollisuuden poistaa mahdollliset virheet jälkikäteen narratiivisin keinoin.
Muuten hyvä, mutta Syyrian it-miehet ovat hyvällä todennäköisyydellä alaviittiuskonnon harjoittajia tai jopa kristittyjä. Nuo Allahiin liittyvät jutut eivät ehkä ole niin suuressa roolissa kuin jossakin muussa arabimaassa.
 
Venäjän SAR alus lähti putoamisalueelle seuraavana aamuna. Tuskin siellä ketään ehti huseeraamaan.

Mites se ranskalainen fregatti? Jotenkin veikkaan, että se ei seilannut yksin... Ja jos kone putosi kansainvälisille vesille, niin siellä voi mikä hyvänsä valtio tehdä mitä tahansa - tosin tässä tapauksessa jäänteet voivat olla Syyrian aluevesillä, jolloin tilanne on tietysti ihan toinen.

Venäläiset toki väittivät löytäneensä heti hylyn ja miehistön ruumiit, mutta epäilen vahvasti. Ohjus on vielä BUK:ia isompi ja kun miettii MH17:n leviämistä... rojujen täytyy olla laajalla alueella. Amerikkalaisiltakin meni jonkin aikaa, kun F-14 putosi lentotukialuksen kannelta mereen.

Bodies of Il-20 crew and wreckage pulled up on board of Russian ships

18 Sep in 12:00





The place where the Russian military aircraft Il-20 with 14 people on board fell into the Mediterranean was spotted, the Russian Defense Ministry said.
The location was found 27 kilometers to the west of the village of Banias in Latakia province.
"The bodies of the crew of the downed IL-20 and their personal belongings, as well as the wreckage of the aircraft, have been located and pulled up on board of the Russian ships off the coast of Syria," RIA Novosti cited the Russian Defense Ministry as saying.
Eight ships, including Russian Naval cutters and supply vessels, are participating in the operation to located the crew of the Russian IL-20 aircraft.
Earlier, the Russian Defense Ministry said that the Il-20 aircraft had been accidentally downed by Syrian air defenses as the Israeli F-16 jets had been using it as a cover. The ministry added that it considered such actions by Israel to be hostile and reserved the right to take retaliatory steps. Fifteen Russian servicemen were killed as a result of the attack.
 
Mites se ranskalainen fregatti? Jotenkin veikkaan, että se ei seilannut yksin... Ja jos kone putosi kansainvälisille vesille, niin siellä voi mikä hyvänsä valtio tehdä mitä tahansa - tosin tässä tapauksessa jäänteet voivat olla Syyrian aluevesillä, jolloin tilanne on tietysti ihan toinen.

Venäläiset toki väittivät löytäneensä heti hylyn ja miehistön ruumiit, mutta epäilen vahvasti. Ohjus on vielä BUK:ia isompi ja kun miettii MH17:n leviämistä... rojujen täytyy olla laajalla alueella. Amerikkalaisiltakin meni jonkin aikaa, kun F-14 putosi lentotukialuksen kannelta mereen.
Fransmanneista viis. Enempi siellä on Venäjän merivoimaa edustettuna.
 
Pariisi - Beirut hetki sitten, olisiko satakunta kilometriä, 25 000 jalkaa

Katso liite: 24122
Toivottavasti lentoyhtiöt todella ymmärtävät riskit näillä tämän päivän sotatoimialueilla missä käytetään ihan kunnon it-ohjuksia, mutta aikalailla huolettomasti/ puutteellisella osaamisella/ huonolla ilmatilannekuvalla jne jne.
Yksi matkustajakone piittaamattoman huolimattomuuden takia (Ukrainassa) tonttiin on jo liikaa, toista ei tarvittaisi.
 
99A284FC-2373-449E-9A25-6006A0FA3CA9.pngIlmeisesti tuo etäisyys rannikolta on turvallinen. Qatar on maailman parhaimpia lentoyhtiöitä eivätkä taatusti ota pienintäkään riskiä turvallisuuden suhteen.
 
Back
Top