#vihapuhe

Ollaanko tässä #vihapuheen lähteellä?

Ollaan. Meinasin kirjoittaa pitkän mielipidekirjoituksen, jossa pahoitetaan mieli tästä kirjan saatetekstistä ja sanotaan, miten se legitimoi väitteet siitä että journalistin ohjeet allekirjoittanut, vastuullinen media johon suomalaiset tutkitusti luottavat ( https://yle.fi/uutiset/3-9459549 ) olisi mukamas jollakin tavalla vääristellyt asioita - ja pelaa näin suoraan valemedioiden ja vaihtoehtoisia totuuksia levittävien agitaattorien pussiin. Siinä olisi nostettu esiin, että kirjailija varmaankin sivistyneenä ihmisenä tajuaa kritiikin ja vihapuheen erot, mutta kaikki hänen lukijansa eivät tätä tajua joten tällaisia kirjoittamalla voi saada paljon pahaa aikaan. Sellaista "Erkka Railo ja 217 muuta tykkäsi tästä" -settiä.

Mutta täytyy vissiin tehdä töitä tässä. Perhanan noususuhdanne :)
 
Täällähän on äijät ja daamit olleet liekeissä.

Muutama kommentti.

Siinä vaiheessa kun virkamies astuu ulos roolistaan ja rupeaa politikoimaan, niin hän muuttuu julkisuuden henkilöksi. Taponen on tehnyt näin ja jälki on sen mukaista.

Tällä palstalla nähdään usein Kremlin käsialaa sielläkin, missä sitä ei ole. Yksittäinen töppäily twitterissä, facessa tai muualla somessa ei kerro lähtökohtaisesti agendasta vaan on nimenomaan töppäilyä. Ei se ole sen vaikeampaa.

Tähän vielä lisään, että kunnianloukkausten ja yksityisyyden suojan kohdalla laki ei sinänsä erottele taviksia, virkamiehiä, poliitikkoja ja julkkiksia. Toisin sanoen loukkaavan ja väärän tiedon levittäminen henkilöstä on aina lainvastaista. Tässä monien suomalaisten laintuntemus on ihmeen heikko.
 
Tervetuloa foorumille tohtori, myös foorumin siionisti-siiven osalta... meillä on kokemusta superfeministeistä jotka pakkaavat suomalaisen reserviläisen hyvin pieneen laatikkoon kevyesti.
Hauska nähdä että ukkojen #vihapuhe -ketju on saanut täyshepulin reilussa vuorokaudessa, näin ulkosuomalaisena hyvin hupaisaa seurattavaa :).
Tässäpä vähän @Sardaukar :ille ja @Lone Soldier :ille sekä toivottavasti @John Hilly :lle tuttua kauraa, vihapuheesta en ole varma, vihaisuudesta kyllä!
Toivottavasti @Jantunen jatkatte täällä muissakin ketjuissa, mazel tov!

Aivan loistava!! Repesin sen verran tehokkaasti,että kaveri sai putsata sumpit naamallaan. Toi on kuin mun vaimovainaa konsanaan. Hän iski minut, sitten oltiin jo siellä täällä ja tuolla ja sukulaisilla. Toki sattuuhan siellä kommelluksia kun, kuten se, että hänen eno erehtyi luulemaan minua ryssäksi ja kommariksi. Ei luule enää. Kännissä tuli siinä sen verran suututtaa, että meni nyrkki pöydästä läpi. :D
Tämän jälkeen minulle sitten neiti ilmoitti, että me mennään naimisiin ja saan tänään sellaista seksiä, että oksat pois. o_O:rolleyes: ja kieltämättä taisi olla viikon aivot tauolla sen yön jälkeen.... :D
 
Aivan loistava!! Repesin sen verran tehokkaasti,että kaveri sai putsata sumpit naamallaan. Toi on kuin mun vaimovainaa konsanaan. Hän iski minut, sitten oltiin jo siellä täällä ja tuolla ja sukulaisilla. Toki sattuuhan siellä kommelluksia kun, kuten se, että hänen eno erehtyi luulemaan minua ryssäksi ja kommariksi. Ei luule enää. Kännissä tuli siinä sen verran suututtaa, että meni nyrkki pöydästä läpi. :D
Tämän jälkeen minulle sitten neiti ilmoitti, että me mennään naimisiin ja saan tänään sellaista seksiä, että oksat pois. o_O:rolleyes: ja kieltämättä taisi olla viikon aivot tauolla sen yön jälkeen.... :D

Laitan tämän.. :D :D :D :

 
Meneeköhän nämä nyt sitten #kivapuhe? :D
 
Must kans Jantunen on siisti. Tosiaan siellä Iltavapaiden osiossa on koira-ketju, että ainakin profiilikuvan perusteella sinne kans. Siellä ei ole vihapuheita vaan kavereita.
Tuolla toisessa KOIRATOIMINTA -ketjussa, ei sielläkään varsinaisesti vihapuheita.. mutta kotikuntani Suomussalmen suuren miehen IKI-Kiannon sanoja siteeraten "omat koirat tahtoo joskus purra " ;)
 
Ennen kuin kauheasti innostutte Jantusesta niin muistelkaa nyt itse kukin että satutteko olemaan jo naimisissa.

Ehkä parempi kyssäri on, onko Jantunen naimisissa! :D :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Mä voin ignoorata sut? :p #ratkaisukeskeisyys

Mut jes, no hard feelings. :)
Joo, voit ignoorata jos haluat, mun profiilissa ei ole estoja ja sunkin poistin itseltä, kun tajusin olleeni väärässä. Tämä oli sitten julkinen anteeksipyyntö. Olen ainakin omasta mielestäni tällainen tavallinen suoraselkäinen suomalainen mies. Mutta feministeistä en niin välitä.:)
 
Joo, voit ignoorata jos haluat, mun profiilissa ei ole estoja ja sunkin poistin itseltä, kun tajusin olleeni väärässä. Tämä oli sitten julkinen anteeksipyyntö. Olen ainakin omasta mielestäni tällainen tavallinen suoraselkäinen suomalainen mies. Mutta feministeistä en niin välitä.:)
No en mä ignooraa :) mä oon melko tavallinen suomalainen muikkeli, mutta feministi ikävä kyllä myös. Tai itse asiassa sanon olevani feministi koska se ärsyttää niin monia ja tykkään katsoa kun päät räjähtelee. Oikeesti lähinnä vihaan sovinnaisuutta, keskiluokkaista itsepetosta ja epäempaattisuutta.
 
Tykkään olla perussuomalainen. Linkissä lisää ajatustenvaihtoa.

Perussuomalainen olohuoneessa
https://tinolintunen.wordpress.com/2017/09/21/perussuomalainen-olohuoneessa/

Suomalainen vihapuhe elää ja voi hyvin. Jussi Halla-ahon viemärissä syntynyt ja perussuomalaisten rakkaudella harjaama pökäle on kasvanut muutamassa vuodessa potraksi paskahirviöksi. Se otus on syönyt kasvaessaan aidon julkisen keskustelun kokonaan ja pieraissut tilalle epäkeskustelun keskustelusta. Tämän haisevan olion vanavedessä viisastellaan, jankataan, uhkaillaan ja maalitetaan. Perussuomalainen paskamonsteri on kasvanut jo niin isoksi, että sille ei ole enää pitkään aikaan riittänyt keskustelijoiden ja keskustelujen jauhaminen ravinnokseen, vaan mukaan on otettu myös sivulliset, perheet, ja jopa pienet lapset rottaposteineen. Löyhkäävä otus on vallannut tilan niin perusteellisesti, että kukaan ei enää puhu siitä tai sen luonteesta, vaan sen sivuilmiöistä; polarisaatiosta, ääripäistä ja tolkun ihmisistä. Kansakunnan olohuoneessa istuu jättimäinen sontaläjä, joka ei lähde minnekään niin kauan kuin jätämme sen huomiotta.

Osoitin edellisen postaukseni maahanmuuttokriitikoille. He ovat koko sopan synnyttäneet, joten heillä on myös ratkaisun avaimet. Heidän paskahirviönsä loputtoman ruokahalun vuoksi lukuisat ihmiset joutuvat käymään kamppailua, jota ilman kaikkien elämä voisi olla paljon parempaa. Mutta ei. Nämä ihmiset eivät halua luopua hirviöstään, josta on tullut elämää suurempi. Porttiteoria toimii myös tässä asiassa: Ensin oli tavallinen vihapuhe, joka tuntui varmasti alussa jännältä ja vapauttavalta. Mutta sitten mikään ei tuntunutkaan enää miltään, elämykset jäivät puuttumaan ja tavallinen vihapuhe auttoi vain siihen, että pysyi elämässä kiinni. Oli aika siirtyä kovempiin aineisiin, eli raivohulluuteen. Sen avulla kansallismieliseksi itseään kutsuvat ovat löytäneet aivan uusia tasoja; ihmisiä uhkaillaan avoimesti omilla kasvoillaan, poliiseja ja muita viranomaisia maalitetaan jopa ihan naamatusten. Myös vihaviestien sävy on muuttunut vittuilusta lopullisen ratkaisun kuvailuksi. Nyt vain odotetaan, milloin murhat alkavat.
 
Kerätkää nyt itsenne. Áikuiset miehet yhden professorin perään..

Vaikka pakko se on myöntää..Silloin kun kirja tuli niin meinasin sydänkehyksellisen kuvan laittaa omallekin yöpöydälle.
Se oli niin hienoa huomata, että tavalliset kansalaiset eivät olekaan yksin taistelemassa sitä paskaa vastaan joka oli aivan ihmeellistä ja uutta. Etenkin paljon netissä osallistuvalle.

Sittenhän tuli otsikoitakin taviksista infosodan eturintamassa.
Sellainen torjuntavoitto kuitenkin tuli, että tieto levisi. Se oli tärkeää. Trolli on nykyisin kaikkien tuntema nimitys. Hullut vuodet on siinä mielessä jäänyt taakse.
 
Meneeköhän nämä nyt sitten #kivapuhe? :D

Menee. Taponen saisi taas twiitata jotain että saataisiin taas v-käyrä nousuun. Vaikka eihän me twitteriä seurata :rolleyes:

Muttamutta...iso osa jostain SE-jengistä on tavalla tai toisella joko "päähän potkittua", huonot kortit elämässään saanutta taikka aktiivisesti oman kätensä sössinyttä väkeä. Plus tietysti näitä ryhmiä agitoivat. Itse taas katson, että olen suhteellisen konservatiivinen (Suomen poliittisessa kentässä, jenkeissä olisin liberaalin ja konservatiivin sekasikiö) etupäässä siksi, että olen oikein tyytyväinen monen asian tilaan enkä toivoisi että asioissa edetään huonoon suuntaan. En minä ihmeitä elämässä halua, ja olen oikein tyytyväinen ja iloinen siihen mitä olen saanut ja pystynyt saavuttamaan, mistä kiitos Suomelle koulutusjärjestelmineen, turvallisine ympäristöineen jne. On oikeasti ihan hirveän kiva, kun voi rauhallisissa oloissa koittaa repiä leipää omalle kotilaumalle ja sitten koittaa iltaisin hallita sitä kaaosta. Matkoille en ehdi eikä niihin olisi varaakaan (pl. työmatkat), ajan vanhalla mutta toimivalla autolla enkä kaipaisikaan uutta, harrastamaan en ehdi mutta vielä sekin aika tulee. Ainoastaan nämä MPnetit ym hommat mitä voi tehdä vaikka vasemmalla kädellä kun on käärö toisessa luonnistuu :) Jotain korvikesosiaalisuutta tämäkin.

En millään muotoa "katso peruutuspeiliin" tai toivo Kekkoslandiaa takaisin, töissäkin olen ollut aina uudistaja ja niiden uudistusten jalkauttaja, joskin parhaissa tapauksissa järkipohjalta eli jokaiseen hullutukseen ei sännätä suinpäin mukaan ja liiketoiminnassa (kun ei puhuta mistään high-tech-alasta) on usein hyvä olla maltti mukana ja katsoa ja selvitellä vähän aikaa ennen kuin lähtee johonkin uuteen. Toimivaa ei tarvitse korjata, mutta sitä voi parantaa. Parasta on ollut, kun saa hyvää palautetta "kentältä" jostakin näennäisesti pienestä ja halvasta uudistuksesta joka kuitenkin on vapauttanut osaajia tekemään niitä asioita mistä raha tulee. 20 min päivässä säästettyä aikaa toimipisteen kokeneimmalle tekijälle on vuodessa jo iso asia, ja tämä kertaa vaikkapa 10...

Se ei kuitenkaan ole "peruutuspeiliin katsomista" että tunnistaa hyvät asiat nykytilanteesta. Kaikki kehitys ei aina vie parempaan suuntaan. Siinä missä jossakin on hyvä olla pioneerien eturintamassa, toisissa asioissa ainoa oikea tapa on pitää härkäpäisesti kiinni jostakin tärkeästä asiasta, ajoittain jopa ottaa muutama askel taaksepäin. Joku voi joskus pitää tyhmänä, mutta se on pikkujuttu. Tyhmä Suomi ryhtyi tyhmän kansan tahdon vuoksi vastarintaan 1939 vaikka sotilaalliset päättäjät olivat myönnytysten kannalla eivätkä realiteetit puhuneet sen puolesta, että voitaisiin pärjätä (edes parin onnenkantamoisen kautta, kuten kävikin). Baltian maista nähdään mihin myönnyttely ja virran mukana meneminen olisi johtanut. Tämä on dramaattisin esimerkki, mutta myös näennäisesti kesymmillä hetkillä näillä jutuilla voi olla vaikutusta. Moni päättäjä varmaan olisi kokenut luontevaksi edetä Puolustusvoimien kanssa samaan suuntaan kuin Ruotsi - vielä Georgian 2008 jälkeen. Jos näin olisi tehty, meidän itsenäisyytemme tänä päivänä olisi huomattavasti heppoisemmalla pohjalla kuin nyt, ja huomattavasti heppoisemmalla pohjalla kuin Ruotsin. Ja jopa Ruotsin itsenäisyys olisi mittavasti heppoisemmalla pohjalla kuin nyt jos mekin olisimme samaan menneet.

Nationalismi nähdään monesti jonkinlaisena proto-fasismina/rasismina, mutta kuka tahansa voi olla suomalainen jos haluaa. Eikä se vaadi oman identiteetin tai persoonallisuuden muuttamista, jos vaatii niin silloin on kyllä syytäkin näitä muuttaa. Kaikenlaisen paapomisen ja löysän antamisen vastapainoksi (ja jossain tapauksissa sijaan) täytyy oikeasti vaatia aikuisilta ihmisiltä sitä mitä aikuisilta ihmisiltä pitää voida vaatia. "Matalien odotusten rasismi" on pohjimmiltaan ihan samaa rasismia kuin kaikki muukin, vaikka sen voi pukea hyvyyden ja empaattisuuden kaapuun. Minun mielestäni nationalismi on kuin demokratia - ei se täydellinen asia ole, mutta parempi kuin kaikki tähän mennessä kokeillut muut systeemit. Ja se on oikein ymmärrettynä ihmisiä yhdistävä tekijä, ei poissulkeva. Minä kannatan vilpittömin mielin kansallisvaltioita.

PF.jpg

Arkipäivän turvallisuus on aivan hirveän tärkeää. Pienikin särö siinä kumuloituu pikku hiljaa ja syntyy tilanteita missä ei enää voida ottaa askelia taaksepäin vaikka mieli tekis. Vaikka kannatan kovia panostuksia sekä sisäiseen että ulkoiseen turvallisuuteen, ulkoisen turvallisuuden pieniä laiminlyöntejä voidaan usein paikata epätodennäköisessätositilanteessa sitten nokkeluudella tai jopa verellä (dramaattisen kuuloista, mutta totta). Sisäisen turvallisuuden osalta näin ei ole, pieni säästö poliisitoimesta nyt voi aiheuttaa 30 vuoden sisällä hirvittävää tuhoa. Työkaverin 19-v tytär menee Helsinkiin pitämään välivuottaan, mielessä käy että kun nämä minun nuorimmaiseni (ja toki pojatkin) ovat opiskeluiässä n. 10-15 vuoden päästä, millaista esimerkiksi Pk-seudulla on asua kun ei ole loputtomia rahasummia siihen käyttää - silloin ehkä vielä vähemmän kuin nyt (en ole täysin luottavainen kaikkien tukien ym. säilymiseen edes niin pitkään). Jos tilanne on silloin se, että "väärään aikaan" ulkona liikkuminen on ahdistavaa tai vaarallista monessa paikkaa tai esim. tavanomaisella juoksulenkillä ei uskalla aina käydä (mikä valitettavasti taitaa olla totta jo nyt), niin en pystyisi perustelemaan heille mitenkään sitä, jos en olisi edes yrittänyt saada asioita järkevämpään suuntaan.

Konservatiiviset asenteet edes osaan asioista nähdään monesti jonain hirveän kovana ja ikävänä, katkeruudesta ja ilkeydestä kumpuavana elämänasenteena. Mutta...

tyt_t.jpg
 
Tykkään olla perussuomalainen.

Kieltämättä melkein harmittaa että en ole vielä äänestänyt PerSuja. Sen verran voimallisesti mr. Lintunen tuossa saarnaa, että oikein tulee kielletyn hetelmän himo. Ehkäpä seuraavien edarivaalien jälkeen minunkin olohuoneessani on p***ahirviö... :)

seven_fecal_04.jpg
 
Back
Top