ak.tied
Greatest Leader
Ei saatana. Joku marjaanakakkonen vissiin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuon Oulun perusteella jo aikaisemmin ja ilmeisesti venäjältä käsin
Katsokaa nyt mua. Mulla on painavaa asiaa ja mä olen sentään mä. On pakko olla, kun mut on maalitettu sillee. Eihä siis ketää turhaketta maaliteta....
Moro. Voisko kuitenkin siirtyä näistä asiapitoisista hommista esim. Posseen. Turhaan uhriutuu.Katsokaa nyt mua. Mulla on painavaa asiaa ja mä olen sentään mä. On pakko olla, kun mut on maalitettu sillee. Eihä siis ketää turhaketta maaliteta....
http://www.ksml.fi/teemat/sunnuntai...1048758?pwbi=d7d30b57af03afd367a8e23ccac49b65Kolumni: Sosialismin lapset äänestivät natseja
Otto ja Berndina eivät olleet tulleet ajatelleeksi, että AfD-puolueen johto koostuu natseista.
Olin muutama vuosi sitten Greifswaldissa. Se on viidenkymmenentuhannen asukkaan yliopistokaupunki entisen Itä-Saksan alueella, Itämeren rannalla. Tutustuin siellä vanhempaan pariskuntaan, ja hetken rupateltuamme menimme yhdessä syömään pieneen DDR-tyyliseen Kantine-lounasravintolaan.
Berdina oli eläkkeellä oleva apuhoitaja, Otto entinen hitsari. He kertoivat eläneensä hyvän elämän DDR:ssä, mutta pariskunta oli iloinnut myös Saksojen yhdistymisestä. Heidät oli kuitenkin unohdettu ensihuuman jälkeen.
– Rahaa tuotiin lännestä rekkalasteittain, hautausmaita ja kirkkoja kunnostettiin, asfalttiteitä levennettiin, mutta ihmiset unohdettiin. Me idän asukkaat emme tunne enää tätä maata kotimaaksemme. Olemme hylkiöitä omassa maassamme, huokasi Berdina.
– Aina kun luulemme, että nyt me olemme saavuttaneet välinpitämättömyyden ja kaaoksen pohjan, niin alhaalta koputetaan. Viimeksi sen tekivät pakolaiset, lisäsi Otto.
Söimme hiljaisina knödeleitä, keitettyjä sianlihatäytteisiä taikinamöykkyjä ja minä katselin elegantteja metallisia kattovalaisimia, jotka muistuttivat menneestä ajasta. Mietin kuinka nopeasti itäsaksalaisetkin ovat unohtaneet solidaarisuuden ja internationalismin.
– Me äänestämme Vaihtoehto Saksalle -puoluetta, koska se ajaa pienen ihmisen asiaa. Mikään muu puolue ei välitä meistä.
Ihmettelin, kuinka entiset DDR:n asukkaat voivat kannattaa natsipuoluetta. Molemmat katsoivat minua hämmentyneinä.
– Natsipuoluetta? ihmetteli Otto.
Jatkoimme pitkään keskustelua vielä sen jälkeen, kun olimme nauttineet jälkiruuaksi ison kupin kahvia ja apfelstrudelia eli omenapiirakkaa. Kumpikaan heistä ei ollut ajatellut, että Vaihtoehto Saksalle -puolueen johto koostuu natseista.
Keskustelu nousi mieleeni, kun olin Oulun seniorimessuilla kirjailijavieraana. Heittäydyin kirjakahvilassa juttusille vanhemman herrasmiehen kanssa. Joimme kahvia ja haukkailimme korvapuustia.
– Vaimo kuoli vuosi sitten. Hän käytti tietokonetta sen verran, että pääsimme käsiksi terveydenhuollon Omakantaan. Hän vei tiedot ja taidot hautaan. Minä en osaa käyttää tietokonetta enkä älypuhelinta ja siksi olen luisunut maailmanmenosta pois. Olen tipahtanut reunan yli, eikä minunlaisistani ihmisistä perusta kukaan. Me, jotka emme osaa mennä nettiin, olemme omassa kotomaassa hylkiöitä.
Herrasmies pyyhkii hikeä otsaltaan isoon kangasnenäliinaan.
– Sinä kerroit puheessasi ilmastonmuutoksesta, globaalisaatiosta, digitalisaatiosta ja robotisaatiosta. Miksi me vanhukset emme saa elää viimeisiä elonvuosia yksinkertaisessa maailmassa, miksi meidän ei anneta kuolla rauhassa vaan meitä kiusataan kaikella tällä?
Kolumnisti on kirjailija ja taiteilija.
Rosa Liksom
Moro. Voisko kuitenkin siirtyä näistä asiapitoisista hommista esim. Posseen. Turhaan uhriutuu.
https://www.karjalainen.fi/mielipit...sismin-vastustamiseenon-koottava-uutta-voimaaPÄÄKIRJOITUS 1.10.2017 01:01
Rasismin vastustamiseenon koottava uutta voimaa
Vihapuherikosten määrä rikkoo tänä vuonna kaikki ennätykset (Karjalainen, 29.9.). Määritelmän mukaan vihapuhetta ovat kaikki ilmaisumuodot, jotka levittävät, lietsovat, edistävät tai oikeuttavat etnistä vihaa, ulkomaalaisvastaisuutta, antisemitismiä tai muuta suvaitsemattomuuteen pohjaavaa vihaa.
- Karjalainen
Rikosilmoitusten määrä on kolminkertaistunut viime vuoteen verrattuna, vaikka vuodesta on vielä monta kuukautta jäljellä. Määrällisesti ilmoitusten määrä ei ole suuri: poliisi on kirjannut 139 rikosilmoitusta kiihotuksesta kansanryhmää vastaan.
Rikosilmoitukset ovat kuitenkin vain pieni jäävuoren huippu vihapuheen määrästä. Kynnys solvaamiseen ja yleistämiseen on mataloitunut vuosi vuodelta - vihasta maahanmuuttajia kohtaan näyttää tulleen monelle normaali tila ja normaalia puhetta. Karkeaa kielenkäyttöä kavahdetaan yhä harvemmin.
Jos asiassa ei tormistauduta, vihasta tulee uusi normaali. Rasismia ja kiihottamista vastustavat näyttävät sekä pelästyneen raivokkaista some-haukkumisista että väsyneen. Itseä ja läheisiä ei yksinkertaisesti jakseta koko aikaa asettaa alttiiksi solvaamiselle ja suoranaisille uhkauksille. Kukkahattutädiksi haukkuminen riittää enää harvoin.
Rasistisesti puhuvat ja rasistisiin tekoihin ryhtyvät sen sijaan ovat saaneet uutta tulta alleen. Terroriteot ympäri Eurooppaa, Turussakin, ovat oivallista sytytysainetta.
Ne ovat tuomittavia rikoksia, eikä niitä kukaan puolusta. Sellaisen väittäminen on epärehellistä puhetta siinä missä sekin, että yhden rikollisen tai rikollisjoukon teot oikeuttaisivat kokonaisten kansan- tai uskontoryhmien syyttämiseen ja rankaisemiseen - tutkimatta hutkimaan.
Muslimit kertovat kokemastaan syrjinnästä Suomessa useammin kuin muslimit muissa EU-maissa. Parhaimmillaan se on oire siitä, että maahanmuuttajat ovat oppineet kantasuomalaisten tapaan luottamaan suomalaisen poliisin oikeudenmukaisuuteen.
Joka tapauksessa se, että lähes kolmannes Suomessa asuvista muslimeista on kertonut syrjinnästä, on todella karmaisevaa. Vain ani harva syrjinnästä saati useinkaan toistuvista rasistisista puheista ja teoista kärsivä jaksaa edes valittaa viranomaisille, saati tehdä rikosilmoituksia.
Katsokaa nyt mua. Mulla on painavaa asiaa ja mä olen sentään mä. On pakko olla, kun mut on maalitettu sillee. Eihä siis ketää turhaketta maaliteta....
ja prof. Puurosesta paistoi Vasemmistoliittolaisen ajatusmaailma melko selkeään...olisi kiva kun olisi neutraaleja asiantuntijoita keskustelemassa.
Mistä niitä otat???? Mistä otat ns. neutraalin asiantuntijan?
Tähän saakka ja edelleen olen pitänyt Atte Kalevan tavasta tuoda aineksia keskusteluun.
Uutta: väärin tiedoin jankkaus poliisin ennaltaest. & some -läsnäolosta + uusia Tw-tilejä & trolleja putkahti kerralla asiaan. Ping
Niin, kyse kai terminologian osalta on siinä, onko tämä NATSIfoorumi vai kenties maltillisesti vain äärioikeiston foorumi...
IHAN himppasen verran paistoi...
Moro. Voisko kuitenkin siirtyä näistä asiapitoisista hommista esim. Posseen. Turhaan uhriutuu.
Karjalainen näyttää lähtevän tietylle linjalle. Lehti jolla ei ole ainakaan painettuna tulevaisuutta.
Ei vaan tämä on olevinaan maanpuolustushenkinen foorumi, jolla joukko maanpuolustusaktiiveja itkee ja kitisee kuin ämmät...
Todella älykästä ja fiksua kommentointia - olette varmaan ylpeitä itsestänne, minä en olisi. Jos ei ole älykästä sanottavaa, parasta on olla hiljaa, ja luettuani tämän ketjun viimeaikojen viestejä, se älykäs ja fiksu sanottava mahtuu yhdelle sivulle - ehkäpä kouralliseen viestejä.
Jotenkin masentaa se, mihin tämä foorumi on ajautunut muutamassa vuodessa. Rakentava ja perusteltu poliitikkoihin ja keskustelukulttuuriin kohdistuva kritiikki on häipynyt jonnekin taustalle, sitä saa etsiä kissojen ja koirien kera. Sen sijaan saa lukea vittuilua, epämääräistä vihjailua (jos ei tiedä totuutta, älä levitä huhuja!) sun muuta potaskaa. Ja ei, kaikesta ei voi syyttää Sipilää ja olemattomia lupauksia... Peiliinkin kannattaa joskus katsoa.
vlad
Täh? Mihin piti kommentoida? #jetlag
Härkösen saamia kommentteja tutkii käsittääkseni poliisi, ymmärtääkseni oma-aloitteisesti, ja poliisi on ilmoittanut materiaalia olevan paljon.
Jessikka taas tutki terroristeja ja jihadisteja ennen tätä Venäjä-myllytystä. Ne jutut joista myllytys alkoi tuli ulos syksyllä 2014, eli aikaa on kulunut.
Itsellä sama kokemus siitä, että kun kirjoitin kriittistä analyysiä USA:sta, sain kirjotella ihan rauhassa. Venäjästä en saa. On sekä rölllit, mörököllit ja Tuomioja kimpussa nanosekunneissa.
Osasitko odottaa tätä Venäjä myllytystä vai tuliko ns. puskista?
Joo ja en. Oli selvä että palautetta tulisi ja osin hyvin ilkeää, katkeraa ja panettelevaakin kommentointia. Toki osa esimerkiksi Tuomiojan jutuista on ollut niin läpändeeros-tasoa (esim. haukkui mun kirjan Sveitsin Ylelle, sitten blogissaan kertoi ettei ole lukenut sitä) että niitä nolouksien tasoja en osannut ennakoida.
Mutta fyysinen stalkkaaminen, salaa valokuvaaminen, kymmenien disinformaatiojuttujen sepittämiset jne ovat sellaista, ettei niitä varmaan kukaan osaa odottaa.
Joo ja en. Oli selvä että palautetta tulisi ja osin hyvin ilkeää, katkeraa ja panettelevaakin kommentointia. Toki osa esimerkiksi Tuomiojan jutuista on ollut niin läpändeeros-tasoa (esim. haukkui mun kirjan Sveitsin Ylelle, sitten blogissaan kertoi ettei ole lukenut sitä) että niitä nolouksien tasoja en osannut ennakoida.
Mutta fyysinen stalkkaaminen, salaa valokuvaaminen, kymmenien disinformaatiojuttujen sepittämiset jne ovat sellaista, ettei niitä varmaan kukaan osaa odottaa.
Anteeksi tyhmä kysymys (johon olet varmaan jo vastannutkin, en seuraa ketjua kovin tarkasti), mutta tuleeko tuo häirintä pääsääntöisesti Bäckmanin, Juha Molarin ja hengenheimolaisten taholta, vai ihan sieltä Pietarin röllitehtaalta ? Ainakin Jessika Aro on kertonut, että tämä suunta aktivoitui kun hän käsitteli aihetta mediassa.
Siinäpä se on tämän asian hankaluus.Pakolaisten motiivien arvostelu on rasismia, toisteli Karjalainenkin.