Paskan marjat. Kyllä he ikänsä tietävät. Lajina älykäs ihminen on oppinut hyödyntämään systeemejä ja siitä on tässäkin kysymys.
Olen täysin sama mieltä. Somalit valehtelevat niin paljon kaikkialla, ja valehtelusta on tullut tapa.
Viimeinen esimerkki. Törmäsin yhden somalinaiseen bussipysäkillä, olen nähnyt sen ennestään usein, asuu tuttavani rapussa naapurissa olevassa kaupunkivuokratalossa.
Nainen joskus yritti puhua minulle aikasemminkin mutta niin hunolla Suomen kielellä ettei korvani kestäneet kuulla, vaikka hän omien sanojen mukaan asunut 20 vuotta maassa. Nyt rupesi valittamaan kuinka raskas ja huono elämä hänellä on
kun kaikki on kallista ja kaiken pitää maksaa itse (!). kyllä nyt minun oli pakko vastata hänelle että hänelle maksetaan asumistukea, kuten kaikille siinä rapussa oleville ikuisesti työttömille, sanoin tietäväni että hänelle maksetaan sen minimi eläke, (hän itse kertoi olevansa eläkkeellä), sanoin että laki määrää ettei ketään saa jäädä vailla toimentuloa; laki on sama kaikille, tuet myös, sanoin että tunnen maahanmuuttajia Venäjältä, jotka olivat kertoneet ettei Suomessa kukaan kuolee nälkään, jopa sillä minimi eläkkellä ja toimentulolla voi elää ja jopa syödä hyvin, kun heille maksetaan asunnot ja terveydenhoitokulut, kukaan heistä ei kävele alastomana, vaan pukeutuvat siististi, asuvat laadukaissa asunnoissa kaikilla mukavuuksilla mm keitiössä kaikki hellät ja jääkapit maksettu heidän puolestaan, kaikilla on tv:t, huonekalut ja tietokoneet ja puhelimet, jotkut jopa säästävät, vaikka saavat sen minimitulon. Jos ei juo alkoa eikä tupakoi ja laittaa ruoka itse, voi ostaa hedelmia ja vihanneksia joka ikinen päivä ja käydä jossain lomailemassa. Jos ei ole siihen vaara, niin lukuiset yhdistykset auttavat..en tietenkään ehtinyt sanoa että suuremmalla osalla Suomessa tuilla roikkuvilla venäläisillä on omaisuuskin rajan toisella puolella, mutta en olisi ehtint sanoa tämän.
Kysyin hänellä haluaisiko hän kenties että ruokaostoksetkin tuodaan hänelle ovelle ilmasena. (Hänen kädessä aina kauppakasseja, josta sojottaa banaaneja ja vaikka mitä) ja btw jopa kuukausilipusta hän saa alennusta kuten kaikki muutkin eläkkeellä olevat, miten niin "kaikki pitää maksaa itse"?! Kyllä hänellekin maksetaan minimitoimeetulo jotta pääsisi hakemaan ne banaanit. Muuten hän on sama nainen joka syö niitä banaaneja bussipysäkillä ja viiskoo kuoret somalilaisittain maahaan. Joku sitten voi liukastua ja vammautua, mutta ei heille tälläinen tulee mieleen, kuten ei vieressä oleva roskiksen tarkoitus.
Yhtäkkiä hän heittäytyi ettei ymmärrä puhettani, vaikka kyllä ymmärsi kaikki. En sentään vitsinyt sanoa, kaipako hän savimajoja ulkovessoineen hietikossa, siellä ei ollutkaan niin raskasta ja huonoa, kun Suomessa, mutta tiesin että sieltä tulee "somaliassa on sota" , vaikka itse mitä todellisimmin tulee alueelta jossa ei sodita.