#vihapuhe

Kummasti vaan viipyy se hallituksen lupaama tarkka selvitys kustannuksista. Saapa nähdä, jos selvitystä koskaan tulee, kuinka laajasti välillisiä kustannuksia uskalletaan ottaa mukaan.

Sun pitää nyt vähän tarkentaa.

Tarkoitatko sitä Astrid Thorsin lupaamaa selvitystä, joka on ollut vuodesta banaani ihan just valmistumassa?

Vai tarkoitatko...?

Voi kun aikanaan olisi säilytetty se hyödyllinen ja turvallinen kansainvälistymispyrkimys eikä lopetettu sitä ja otettu tilalle tuhoisaa monikulttuuristumispyrkimystä!
 
Sun pitää nyt vähän tarkentaa.

Tarkoitatko sitä Astrid Thorsin lupaamaa selvitystä, joka on ollut vuodesta banaani ihan just valmistumassa?

Vai tarkoitatko...?

Voi kun aikanaan olisi säilytetty se hyödyllinen ja turvallinen kansainvälistymispyrkimys eikä lopetettu sitä ja otettu tilalle tuhoisaa monikulttuuristumispyrkimystä!
Lainaus on valemediasta, mutta muistelen että mm Mitävittua olisi vahvistanut tällaisen tiedon.

"Hallitusohjelmassa luvatun selvityksen oli määrä olla valmis toukokuussa."

Perussuomalaisten haluama selvitys maahanmuuton kustannuksista siirtyy syksyyn
Emmi Korhonen


KOTIMAA STT 3.7.2017 17:00 24
Päivitetty 3.7.2017 18:01

Mikko Isotalo

Maahanmuuton kustannuksia koskevan selvityksen valmistuminen ja julkaisu venyy syksyyn. Hallitusohjelmassa luvatun selvityksen oli määrä olla valmis toukokuussa. Selvitys julkaistaan aikaisintaan syyskuun lopulla, kertoo ylitarkastaja Jere Päivinen sosiaali- ja terveysministeriöstä.

Päivisen mukaan selvityksen viivästymiselle ei ole mitään yksittäistä syytä.

Hänen mukaansa selvityksen keskiössä on sosiaaliturva, mutta myös muita maahanmuuton taloudellisia vaikutuksia on kartoitettu.

– Selvityksessä pyritään tuomaan esille vuositason vaikutuksia ja pidemmän aikavälin elinkaarinäkemyksiä sekä tietopohjaa ja problematiikkaa molempien näkemysten taustalla, Päivinen sanoo.

Hänen mukaansa selvityksen luvut perustuvat pääosin olemassa olevaan tutkimukseen, mutta tietyiltä osa-alueilta mukana on uusia laskelmia.

– Pääasiassa ajatuksena on tiedonhyödyntämisen parantaminen, eli parantaa julkista keskustelua ja tietoa päätöksenteon pohjalla.

Perussuomalaiset halusi selvityksen maahanmuuton kustannuksista hallitusohjelmaan. Nyt selvitys on sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattilan vastuulla. Mattila siirtyi kesäkuussa perussuomalaisista irtautuneeseen Uusi vaihtoehto -eduskuntaryhmään. Oppositioon siirrettyjen perussuomalaisten kansanedustajat Sami Savio ja Olli Immonen jättivät viime viikolla hallitukselle kirjallisen kysymyksen, jossa kysyttiin selvityksen valmistumisajankohdasta.

Myöhemmin sosiaali- ja terveysministeriössä selvitetään asumisperusteista sosiaaliturvaa eli esimerkiksi kriteereitä Suomeen tulevien ja Suomesta lähtevien ihmisten sosiaaliturvan alkamiselle ja päättymiselle. Päivisen mukaan hankkeilla on yhtymäpintoja, mutta suoraan selvitys ei vaikuta asumisperusteiseen sosiaaliturvaan, jonka muutoksista on määrä antaa hallituksen esitys ensi vuoden syksyllä.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/35...s+maahanmuuton+kustannuksista+siirtyy+syksyyn
 
Kantaväestön syrjintä työharjoitteluun otossa laillista” – PS:n kansanedustaja ei hyväksy
https://www.verkkouutiset.fi/kantav...ossa-laillista-psn-kansanedustaja-ei-hyvaksy/

Siinä pieni vinkki niille, jotka pohtivat, jotta mistä se "vihapuhe" kumpuaa. Muitakin syitä löytyy, mutta epäoikeudenmukainen kohtelu on ainakin yksi.

Olet asian ytimessä. Hankamäki on käsitellyt aivan samaa kysymystä blogissaan.

Syrjinnästä ei ole olemassa mitään light versiota. Kun ihmistä sorretaan on turha pyytää ymmärrystä - koska ideologia. "Sinua on syrjittävä koska olet kulakin poika." "Sinua on syrjittävä koska olet juutalainen." "Sinua on syrjittävä koska olet musta, keltainen, punainen tai valtaväestöön kuuluva..."

Vammaisten murhaaminen on murhaamista vaikka sitä kutsuisi "aktiiviseksi eutanasiaohjelmaksi".

Poliittisten vastustajien murhaaminen on murhaamista vaikka sitä kutsuisi "erikoiskäsittelyksi".

Positiivinen syrjintä on syrjintää vaikka sillä olisi suorittajan mielestä hienoja poliittisia tarkoitusperiä.

Jos todella samaistuu jonkin ryhmän kärsimyksiin, niin voi antaa heille oman työpaikkasi tai vaikka henkensi, että toiset saisivat ihmisarvoisen elämän.

Sen sijaan jos haluat, että joku toinen antaa työpaikkansa tai vaikka henkensä sinun ihanneyhteiskuntasi puolesta olet - no jotain valkovuodon ja smegman välistä.


9. marraskuuta 2017
Maahanmuuttajien erityiskohtelu lopetettava


Perussuomalaisten kansanedustaja Ville Tavio kirjoitti äskettäin blogissaan työministeri Jari Lindströmille (sin.) tekemästään kirjallisesta kysymyksestä, jossa hän tiedusteli, miksi Suomessa on työllistämisenedistämispalveluita, joihin kelpuutetaan vain maahanmuuttajia. Tavio kertoi esimerkkinä, että Espoossa tiettyyn työharjoitteluun kelpuutetaan vain maahanmuuttajia ja että kaikki harjoittelun läpäisseet saavat kokoaikaisen työpaikan, jossa palkka on 2 500 euroa kuukaudessa.

Koska Suomen valtio tukitoimineen on ensisijaisesti Suomen kansalaisia varten, maahanmuuttajia etuoikeuttamalla ja suosimalla tehdään epäoikeudenmukaista politiikkaa, joka herättää vihaa kantaväestössä. Se on vastoin kansallista etua, rapauttaa moraalia ja heikentää sosiaalista pääomaamme. ”Positiiviseksi syrjinnäksi” (ristiriitaisesti) sanottu kantaväestön polkeminen on myös vastoin perustuslaillista yhdenvertaisuutta. Asiassa ei olekaan mitään ”positiivista”, sillä etuoikeuttaminen ei luo legitimiteettiä vaan murentaa poliittisen toiminnan oikeusperustusta.

Sipilän hallituksen tapa suosia ulkomailta maahanmuuttajina tulevaa vierastyövoimaa on häikäilemätön läimäytys päin niiden kantaväestöön kuuluvien suomalaisten naamaa, jotka joutuvat olemaan työttöminä. Koska maahanmuuttajien keskimääräinen työttömyys on lähes 2,5-kertainen kantaväestöön verrattuna ja kehitysmaista tulleiden keskuudessa luku on vielä pahempi, hallitus yrittää kaunistella itse aiheuttamaansa ongelmaa tarjoamalla maahanmuuttajille ohituskaistan työpaikkoihin.

Hallitus on käyttänyt turvapaikkaprosessia työvoiman houkuttelemiseksi maahamme, vaikka Suomessa ei ole pulaa sen enempää työvoiman määrästä kuin laadustakaan. Enintään pulaa on halvasta työvoimasta. Näyttöä työvoiman ylitarjonnasta antaa työllistämistukitoimien tarve.

Tosiasiassa myöskään turvapaikkaprosessia ja siihen liittyvää humanitaarista maahanmuuttoa ei saisi käyttää työvoiman rekrytoimiseen. Sinipunainen työministeri Lindström onkin pyrkinyt kääntämään asetelman nurin ja peittelee pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden massavastaanotosta johtuvaa ongelmaa piilottelemalla heitä veronmaksajien varoilla tuotettuihin suojatyöpaikkoihin.

Työperäinen maahanmuutto, josta yleensä käytetään nimitystä ”siirtolaisuus”, on kokonaan toinen asia kuin hallituksen harjoittama turvapaikkapolitiikka, jonka välineeksi on nyt otettu suomalaisia syrjivä työllistäminen. Työperäinen maahanmuutto tarkoitaa, että Suomessa olevaa työpaikkaa ei saada täytetyksi, koska sopiva tekijä puuttuu, ja ulkomailta tulee joku suorittamaan työn. Työperäiseen maahanmuuttoon voidaan lukea sekin, että ulkomaalainen hakee Suomessa töitä samoin ehdoin kuin suomalainen. Syrjivää työllistämistä taas on se, että Suomesta löytyisi tekijöitä avoimeen työpaikkaan, mutta siitä huolimatta tehtävään palkataan tai koulutetaan joku ulkomaalainen ohituskaistaa myöten.

Suomalaisen työvoiman pitäisi olla hallituksen erityisessä suojeluksessa, mutta nykyisin myös punavihreä vasemmisto-oppositio haluaa romuttaa tämän periaatteen. Syyskuun alussa kansanedustajat Emma Kari (vihr.), Anna Kontula (vas.), Tytti Tuppurainen (sd.), Veronica Rehn-Kivi (r.) ja Juhana Vartiainen (kok.) jättivät lakialoitteen, jossa ehdotetaan työvoiman saatavuusharkinnasta luopumista. Saatavuusharkinnalla tarkoitetaan käytäntöä, jossa ”selvitetään ennen oleskeluluvan myöntämistä EU:n ulkopuolelta tulevalle työntekijälle, onko työmarkkinoilla jo saatavilla sopivaa työvoimaa”. Periaatteen tarkoitus on ollut suojata suomalaisen työvoiman ja yhteiskunnan edut.

Vihervasemmistolaisten feministien ja kokoomuslaisen punaporvarin aloitteella Suomeen yritetään tuoda maailmanlaajuiset halpatyömarkkinat, minkä tuloksena suomalaiset paperiduunarit, insinöörit, tutkijat ja rakennustyöläiset joutuvat turvautumaan veronmaksajien kustannuksella ylläpidettävään työttömyysturvaan ja sosiaalihuoltoon. Tapauksesta opitaan, kuinka paljon vihervasemmisto ja löperöliberaali oikeisto vihaavat suomalaisia ihmisiä.

Jopa Rakennusliiton toinen varapuheenjohtaja Kyösti Suokas antautui haukkumaan Vasemmistoliiton mädättäjäfeministin Anna Kontulan johtaman aloitteen Ylen jutussa, jonka mukaan ”Kontulan lakiehdotuksen tavoitteena on edesauttaa paperittomien työnsaantia, jotta heidän ei tarvitsisi lähteä maasta”. Aloitteen motiivi on siis puhtaasti maahanmuuttopoliittinen, ja sen tavoite on täyttää Suomi lähi-itäläisellä ja afrikkalaisella joutoväellä. Suokas toteaa, että myös heidän työllistyessään tilanne on paha: ”Me emme tarvitse kehitysmaista kuin 20 000–30 000 työntekijää, niin sen jälkeen suomalaiset eivät enää työskentele rakennustyömailla.” Lisäksi Suokas toteaa, että ”[i]kinä en enää äänestä Vasemmistoliittoa”.

Punaporvariston viha suomalaisia ihmisiä vastaan näkyy siinä, että yli puolet kansanedustajista on allekirjoittanut lakialoitteen, ja allekirjoittajia on kaikista muista paitsi perussuomalaisten ja sinisten ryhmästä. Kun kantaväestön työpoliittiset edut syrjäytetään maahanmuuton edistämiseksi, on poliittinen eliitti lähtenyt pelaamaan kasinoa, jossa oman maan kansalaisten inhimilliset resurssit tuhlataan merkityksettöminä hyödykkeinä ja suomalaiset paiskataan käyttökelvottomiksi esineiksi julistettuina katuojaan. Ei siis ihme, että Yle ei uutisoinut aiheesta, kun asiaa käsiteltiin eduskunnassa viime keskiviikkona, mutta Iltalehti raportoi asiasta ilman kritiikkiä, vasta-argumentaatiota ja pelkästään maininnanomaisesti.

Lopputulos kantaväestöä syrjivästä työllistämisestä on, että työttömyys Suomessa ei laske ja työttömyysmenot pysyvät jättiläismäisinä. Näin on osoitettu, että myöskään myytti maahanmuuttajien työllistymisestä ei oikeuta maahanmuuttoa. Poliittinen vihervasemmisto ja liberaalipopulistinen oikeisto katsovat kuitenkin maahanmuuton olevan oikeutettua, jos maahanmuuttaja työllistyy.

Nimenomaan tällöin oikeutus puuttuu, sillä yhteiskunnan tukityöpaikkoihin (esimerkiksi kulttuurikoordinaattorin tai tulkin tehtäviin) sijoittuessaan maahanmuuttaja aiheuttaa julkiselle taloudelle 3–5-kertaiset kulut verrattuna siihen, että hän on työttömänä ja sosiaalietuuksien varassa. Koska maahanmuuttaja yleensä vie työpaikan suomalaiselta ja estää suomalaisen ihmisen työllistymisen, ei maahanmuuttajan työllistyminen oikeuta hänen läsnäoloaan Suomessa. Työllistynyt maahanmuuttaja on kansantaloudellisesti kaikkein haitallisin.

Parempaa työpolitiikkaa tässä.

Perustuslain vastaista maahanmuuttajien suosintaa

Suomalaisten ihmisten syrjintä on jatkunut työpolitiikan ohella myös sosiaalitoimessa ja sosiaalipolitiikassa. Viime kesänä paheksuttiin sisäministeriön ehdotusta, jonka mukaan ISIS-taistelijoille luotaisiin ohituskaista sosiaalipalveluihin, ja vastustusta herätti myös Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunnan esitys, että laittomasti maassa oleville perustettaisiin parempia palveluja.

Ensin mainittu tarkoittaisi periksi antamista väkivallalla uhkaamisen edessä, ja jälkimmäinen todennäköisesti houkuttelisi maahamme lisää turvapaikkaturismia. Maahanmuuttajien suosiminen suomalaisten veronmaksajien kustannuksella on jo sinänsä väärin, ja se myös loukkaisi perustuslaillista yhdenvertaisuutta. Kirjoitin aiheesta muun muassa tässä.

Harva sen sijaan muistaa, kuinka eriarvoistavasti Suomen verolait kohtelevat ulkomaalaisia ja suomalaisia. Esimerkiksi vuonna 2003 tuli voimaan laki maahanmuuttajien erityistuesta (1192/2002), jolla maahanmuuttajien yritykset vapautettiin veroista ensimmäisten toimintavuosien ajalta. Tämän lain mukainen erityistuki on ollut tuloverolain 92 §:n 9 kohdan (1360/2002) mukaan saajilleen verotonta tuloa, mikä on asettanut kantaväestöön kuuluvat suomalaiset eriarvoiseen asemaan viranomaisten edessä.

ALV-vapautus maahanmuuttajien yrityksille kestää maksimissaan kymmenen vuotta tai siihen asti, kunnes maahanmuuttaja saa Suomen kansalaisuuden. Starttirahaa he saavat enintään kolmeksi vuodeksi lähes sata euroa päivässä, ja se on veroton.

Maahanmuuttajille suunnattujen verohelpotusten ja yritystukien hyödyntäminen ei ole kuvastanut välttämättä maahanmuuttajien yrittäjähalukkuutta vaan yksinkertaisesti halukkuutta käyttää tukia hyväksi. Lehdistön ylistämässä seikassa, että kolmannes yrityksistä on maahanmuuttajataustaisten perustamia, ei olekaan mitään juhlimista. Päinvastoin: veroetu tarjoaa maahanmuuttajille hintakilpailuedun, jonka kautta maahanmuuttajat voivat syödä suomalaisten yritykset pois markkinoilta. Näyttöä löytyy sekä partureista, liikennöintitoimesta että ravitsemusalalta, joilla maahanmuuttajien firmat ovat tehneet myös verorikoksia.

Brysselin säikäyttämä eduskunta sääti jo toistakymmentä vuotta sitten veroedun myös Suomessa työskenteleville ulkomaalaisille ”avainhenkilöille”. Euroopan unionin virkamiehet, pankkiirit ja elektroniikkainsinöörit ovat saaneet Suomeen tullessaan veronkevennyksen, jonka raja kulkee 5 800 euron kuukausitulon tienoilla. Sitä enemmän ansaitsevia 35 prosentin lähdeveron soveltaminen heidän palkkatuloihinsa alkaa hyödyttää. Suomalaisten ihmisten perustuslaillista yhdenvertaisuutta loukkaa se, että valtio kohtelee ihmisiä verotuksellisesti eri tavalla. EU:n toiminta onkin tässä suhteessa sekä valtiota että sen kansalaisia vastaan suunnattua kiristystä.

Häikäilemätöntä suomalaisten ihmisten syrjintää

Maahanmuuttajien suosimista ja suomalaisten ihmisten syrjintää harjoitetaan työ-, finanssi- ja sosiaalipolitiikan lisäksi myös asuntopolitiikassa. Esimerkiksi Helsingin kaupunki on vaivihkaa ryhtynyt vuokraamaan asuntoja turvapaikan saaneille pakolaisille vapailta markkinoilta, sillä kaupungin omat asunnot ovat täynnä, ja tätä kautta verovaroja käytetään asuntotilanteen heikentämiseen myös niin sanotuilla vapailla markkinoilla. Yleisradion jutun mukaan kulut nousevat ”turvapaikkatilanteen” vuoksi noin kymmenellä miljoonalla eurolla vuodessa.

Helsingin kaupungin asunto-osaston päällikkö Markku Leijo arvioi jokin aika sitten, että ”[v]altaosa turvapaikan tai oleskeluluvan saaneista pakolaisista siirtyy oletettavasti pääkaupunkiseudulle ja etenkin Helsinkiin.” Hänen mukaansa ”Helsingin markkinoille tulee ensi vuoden aikana 2500–3000 uutta asunnon hakijaa. Asunnottomina he menevät asuntojonossa suoraan kärkeen.” Koska haittamaahanmuuttona tulleet laittomat maahantunkeutujat eivät voi sopia kunnallisiin vuokra-asuntoihin, Leijon johtopäätös on, että ”vapaat markkinat on se väylä, miten asuminen järjestetään”.

Kunpa pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden asuttaminen jätettäisiinkin ”vapaiden markkinoiden” varaan, mutta nyt kaupunki alkaa hankkia vapailta markkinoilta vuokra-asuntoja ja maksattaa ne suomalaisilla veronmaksajilla. Röyhkeyden huippu on, että kaupungin asukasvalintaperiaatteiden mukaan turvapaikan saaneet asunnottomat ohjataan jonon ohi. Koska pakolaiset ja turvapaikanhakijat ovat yleensä asunnottomia, kaupungin asuntotoimi työskentelee heidän hyväkseen suomalaisia kuntaveron maksajia vastaan.

Tilanne on aivan samanlainen myös taloudellisen sosiaaliturvan alueella, jossa toimeentulotuki takaa varattomille pakolaisille ja turvapaikanhakijoille täyden ylläpidon, kun taas suomalaiselle ihmiselle toimeentulotuki ei myönnä mitään, mikäli hänellä on vähänkin säästöjä tai varallisuutta ja vaikka tulojen saanti päivittäiseen elämiseen olisi katkennut. Syynä tähän on omistamis-, sivistymis- ja yrittämisvihamielinen toimeentulotukilainsäädäntö, joka rankaisee kaikesta yritteliäisyydestä ja ohjaa hankkiutumaan mahdollisimman köyhäksi ja kurjaksi.

Kaupungin asuntotoimessa ongelmaan suhtaudutaan aivan niin kuin maahanmuutto olisi luonnonlaki, maanjäristys tai muu katastrofi, johon kantaväestön olisi alistuttava tuhoista huolimatta. Kaupungin asunto-osaston osastopäällikkö Markku Leijo toteaakin Yleisradion edellä viitatussa jutussa, että ”maahanmuuttajien virta on pysyvä”.

Kaupungin vuokra-asunnot puolestaan ovat pysyvänluonteisia, eikä vuokrasopimuksilla ole takarajaa. Kaupungin vuokra-asunnoissa asuminen ei ole sidottu myöskään tuloihin niin, että tulojen nouseminen johtaisi velvollisuuteen siirtyä muualle, joten maahanmuuttajat saavat helposti alleen kovaa maata. Koska maahanmuuttajat pakkautuvat kasvukeskuksiin, joissa heille tarjotaan kaupunkien tuella asuntoja, he voivat viedä suomalaisilta myös työpaikat.

Tästä kaikesta kärsivät suomalaiset ihmiset, jotka ovat työttöminä Suomen taantuvilla seuduilla mutta voisivat siirtyä työn perässä kasvukeskuksiin, mikäli niistä järjestettäisiin yhtä suopeasti julkisen vallan avulla asuntoja suomalaisille kuin järjestetään maahanmuuttajille. Maahanmuuttajien aiheuttama asuntopoliittinen ongelma on keskeinen myös siksi, että asunnon myöntäminen mahdollistaa muukalaisten läsnäolon, josta suomalaiset kärsivät. Siinä kiteytyy koko maahanmuuton ongelma, ja se on, että maahanmuuttajia ylipäänsä tunkee tänne ovista ja ikkunoista.

Jokin aika sitten raportoitiin perheestä, jonka vuokrasopimuksen Suomen Punainen Risti sanoi laittomasti irti valloittaakseen tilat maahantunkeutujien käyttöön. Vähän sen jälkeen paljastui, että Forssan kaupunki hätistelee vuokra-asunnoistaan pois niiden nykyisiä asukkaita pyhittääkseen asunnot maahantunkeutujille. Sama on nähty Kemijärvellä ja Rovaniemellä. Vuokratessaan asuntoja maahanmuuttajille SPR ei tee mitään järjestääkseen asuntoja Suomen noin 10 000 kokonaan asunnottomalle.

Yliopisto- ja koulutusjärjestelmästä tehty maahanmuuton kanava ja oheiskulu

Poliittinen vihervasemmisto ja sen kanssa yhteistyössä toimiva epäisänmaallinen porvaristo aikovat mädättää myös suomalaisen koulutusjärjestelmän. Yleisradion uutiset kertoivat kuukausi sitten, että ”[s]uomalainen koulutusvientiyritys Edunation aikoo tuoda suomalaisiin korkeakouluihin 150 000 ulkomaista tutkinto-opiskelijaa vuoteen 2020 mennessä”!

Ahneet firmat aikovat siis myydä suomalaisissa yliopistoissa annettavan koulutuksen ulkomaalaisille välityspalkkiota vastaan. Yliopistojen yksityistäminen on luonut tähän mahdollisuuden, sillä yliopistot voivat solmia sopimuksia melko vapaasti, mutta samalla on muistettava, että julkisoikeudellisissa yliopistoissa tulisi noudattaa hyvää hallintoa ja yhdenvertaisuusperiaatteita.

Suomen yliopistoja pyöritetään joka tapauksessa lähes sataprosenttisesti suomalaisilta ihmisiltä ja yrityksiltä kannetuilla verovaroilla. Veronkannon oikeutus perustuu siihen, että varat aiotaan palauttaa takaisin maksajille, vuotavalla sangolla, mutta kuitenkin. Tätä periaatetta rikotaan räikeästi, kun verovaroin ylläpidettyihin yliopistoihin houkutellaan ulkomaalaisia opiskelijoita ja tutkijoita, jotka vievät opiskelu- ja työpaikat suomalaisilta.

Muutamat yliopistot ovat asettaneet oikein tavoitteekseen, että opiskelijoista ja tutkijoista tietty osuus, esimerkiksi 15–30 prosenttia, olisi ulkomaalaisia. Mikään itseisarvo ulkomaalaistuminen ei kuitenkaan ole, eikä siitä ole osoitettu olevan mitään sellaista hyödyllistä näyttöä, joka loisi sille poliittisen tai tieteellisen oikeutuksen.

Opiskelijaliike, joka on asettunut tukemaan ulkomalaisten rekrytointia, ei ymmärrä omaa parastaan eikä todennäköisesti tiedä sitä, kuinka vääristyneitä myös opiskelijoiden vaihtosuhteet ovat. Ulkomailta on tätä nykyä huomattavasti suurempi määrä opiskelemassa Suomessa kuin suomalaisia on ulkomailla, joten lisää tänne ei tarvita eikä voida ottaa myöskään vaihdon verukkeella.

Yliopistot puolestaan muuttuvat sulaksi vahaksi ja hallintovirastojen byrokraatit menevät tainnoksiin, kun sanotaan sana ”kansainvälisyys”. Niissä kansainvälisyyteen pakottamisesta ja ohjaamisesta on tehty ideologinen normatiivi, joka vaurioittaa kotimaista kulttuurielämää ja kotimaisten kielten asemaa ja pyrkii vetämään maton suomen kielellä esitettävän tieteen ja yhteiskuntakritiikin alta. Kirjoitin aiheesta muun muassa jutussani ”Internatsismia yliopistoissa”. On muistettava, että kansainvälisyys ei edellytä maahanmuuttoa eikä koulutuksen jakamista lahjaksi.

On rikos suomalaisia ihmisiä vastaan, että verovaroilla tarjoillaan ilmainen tai puoli-ilmainen yliopistokoulutus muualta tuleville, jotka pääsevät sitä kautta hyödyntämään lähes maksuttoman ja korkealaatuisen koulutusjärjestelmämme edut suomalaisten ihmisten maksaessa kaiken ja jäädessä tulijoiden vuoksi vaille omaa opiskelu- tai työpaikkaa. Käsittelin kysymystä muun muassa kirjoituksessani ”Ulkomaalaisten lukukausimaksuista”.

Koska valtio välittää suomalaisten verovarat ulkomaalaisille ja maksaa lähes kokonaan yliopistojen viulut, olisi tehtävä poliittinen päätös, että yliopistoilta otetaan valtion rahoitus kokonaan pois, mikäli ne valuttavat verovarat ulkomaalaisten kouluttamiseen tai palkkaamiseen.

Sama pätee koulutusjärjestelmään myös laajemmin. Maahanmuuttajien lisääntymisen myötä koko koululaitoksesta, aina alkaen peruskoulujärjestelmästä ja päätyen korkeakouluihin asti, on tullut kehitysavun muoto, jossa koulutetaan vierasperäisiä tyttöjä ja poikia yhteiskunnan verovaroilla. Suuri osa valtion velan kasvua aiheuttavista kustannuksista onkin käytännössä pelkkiä maahanmuutosta johtuvia kuluja.
 
Viimeksi muokattu:
Lainaus on valemediasta, mutta muistelen että mm Mitävittua olisi vahvistanut tällaisen tiedon.

"Hallitusohjelmassa luvatun selvityksen oli määrä olla valmis toukokuussa."


http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/35...s+maahanmuuton+kustannuksista+siirtyy+syksyyn

Ei ole "mitään yksittäistä syytä", eli kyseessä siis nykyajan versio Kekkosen ajan asioista joita monesti tehtiin yleisistä syistä.

Miettivät miten saisivat tehtyä mahdollisimman puutteellisen rajauksen jotta saataisiin "pieni" summa mutta mielellään kuitenkin niin että homma menisi kohoineen ja vapoineen edes laiskimmille ja hömelöimmille #unelma -toimittelijoille.
 
Miettivät miten saisivat tehtyä mahdollisimman puutteellisen rajauksen jotta saataisiin "pieni" summa mutta mielellään kuitenkin niin että homma menisi kohoineen ja vapoineen edes laiskimmille ja hömelöimmille #unelma -toimittelijoille.

Ei maksa mitään veronmaksajille. VM:n uusin laskelma näyttää, että bkt:n kasvun myötä olemme tienanneet noin miljardin joka vuosi(2015-16)
Nyt on vain haastetta saada stabiloitua tulijamäärä tälle hyvän tuoton tasolle..
 
Huh, jos vihapuhujaa ei saada muuten pysäytettyä niin ääritilanteessa vihreä nettipoliisi voi käyttää käsiasettaan itsensä tai sivullisten pelastamiseen vihapuheryöpyltä. Räjähtävä luoti aivojen puhekeskukseen pysäyttää pahimmankin Halla-aholaisen mahorkantuoksuisen vihapuhenarratiiviposmituksen sekunnin murto-osassa.


Huhtelahan mehusteli sitä Staminan kappaletta "Viisi laukausta päähän" (2006). Liittyykö näihin nyt implisiittinen uhkaus meille vihapuhujille? Tuo kappalehan sisälsi kohdan, että Euroopan komissio on huolissaan terroristipropagandasta ja ehdottaa viittä päähän kohdistuvaa laukausta terroristin pysäyttämiseksi. Ei ollut Lemilläkään kristallipalloja vielä WTC-iskun jälkimaininkien jyllätessä, kyllä nykymenossa nimenomaan VIHAPUHE olisi se paha mitä Euroopan komissio lähtisi liiskaamaan...

Huomatkaa muuten Huhtelan ja Hokkasen (HH-tiimi) käyttämät VALKOISET maalit. Olisivatkin olleet aika kaksinaismoralistisia jos olisivat ampuneet näitä klassisia mustia, rodullistettuja miesoletettuja...
71MjTq6Zv3L._SY450_.jpg


Edit: Laitan vähän hymynaamoja tähän kootusti että kaikki tajuavat että tämä on humoristista #kivapuhe'tta
:D :D :D :D

Edit2: Huhtela ei onneksi ammu ihan niin tarkasti. Ehkä niillä on jonkinlainen "good cop, bad cop" -asetelma: Antaudu leppoisalle Huhtelalle ettei noheva vihapuhepoliisi-LJKmies Hokkanen ammu aivojas takaseinään.
 
Viimeksi muokattu:
Riiheläinen kyllä oikeasti heittää jo niin tuhtia tavaraa...

Eräänlaiseksi #somesotahulluksi luokittelen.

Poliitikkoainesta?

Toisaalta on tietysti hyvä että hän tuo erityisesti esille vasemmiston ja vihreiden suuntaan että Venäjä vaikuttaa.
Jos sitä samaa sanomaa sanoisi "tyypillinen porvari" niin menisikö sitä yhtikäs mitään perille. Kun asiasta kertoo henkilö joka pitää monikulttuurisuudesta sekä ulisee koko ajan Trumpista
Janne Riiheläinen@veitera
Donald Trumpin tyhmyydestä. chicagotribune.com/news/opinion/c…
niin ehkä se luo joissakin piireissä uskottavuutta.

Mikään ei ole ikävämpää kuin se että Venäjä saa vaikutusvaltaa (ääri)vasemmistossa.
Natsien aiheuttaman ongelman saa rajattua. Äärivasemmiston sienirihmastot ulottuvat laajalle.

Oulun vasemmistoseuran toverit eivät tykkää Yhdysvalloista eivätkä NATO:sta:
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/o...toimimme-arvojemme-ja-lain-mukaisesti/776351/
Hankkeen tosiasiallisena taustavoimana ja rahoittajana on Yhdysvaltain puolustusministeriö. Tällainen sotilaallinen tutkimusyhteistyö on ristiriidassa Suomen sotilaallisen liittoutumattomuuden ja puolueettomuuden kanssa. Lisäksi tutkimuskeskus militarisoi yliopiston tieteellistä toimintaa, Oulun Vasemmistoseuran keskiviikkona julkaisemassa kannanotossa todetaan.

Tekisi mieli kysyä mitä mieltä herra #mediaturpo on...
 
Viimeksi muokattu:
Sanotaan siitä Riiheläisestä mitä tahansa,niin ainakin se saa kunnon vihapuhujat ja kolonnat esiin piilostansa-


Riiheläinen tuossa ilmeisesti viittaa Bäckmanin viimeisimpään blogiulostukseen. Syyttää siinä mm. Sauli Niinistöä lapsikiistoista ja tietenkin yhdistää NATO:n tähänkin asiaan.

Sauli Niinistön tavoitteena on Suomen natouttaminen mahdollisimman nopeasti ja kansan enemmistön tahdon vastaiseksi. Siihen kuvioon lapsikiistat eivät sovi.

Että näin. :facepalm:
 
Vihapuhetta tieteentekijöiltä.

Valtavan suuri ryhmä tiedemiehiä on uskaltautunut tölväisemään sitä kaikkein suurinta maailman ekologista ongelmaa, eli sitä että väestönkasvu on aivan liiallista.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005447989.html

Hätähuuto ihmiskunnan tulevaisuuden puolesta, 15 000 tieteentekijää varoittaa joukkotuhosta – ”Pitkään jatkunut nopea väestönkasvu on syy moniin ekologisiin ja jopa yhteiskunnallisiin uhkiin”

Hesari kuitenkin (olettaakseni muu media pääosin perässä) kiertää kuin kissa kuumaa puuroa sitä asiaa, että etupäässä tämä on kehitysmaissa tapahtuva ongelma, Eurooppa ja Suomi ovat jo ns. orgaanisesti ilman tuontiväkeä laskevalla käyrällä väestön määrässä ja ekologisuuteen kiinnitetään huomiota paremmin kuin koskaan, vaikka hyvän elintason takia yksittäisen henkilön "jalanjälki" voikin olla kohtalaisen suuri.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005449073.html

Ylläolevan jutun ekologian professori Kotiaho on myös aika vahvasti samassa ajatuskulussa ehdottamalla käytännössä lapsiperheiden aseman heikennystä Suomessa:

”Yleensä keskustelussa päädytään siihen, että että väestönkasvu on vain kehitysmaiden ongelma. Mutta kun ei ole. Länsimaissa syntyvyyteen kannustetaan tukipolitiikalla kuten lapsilisällä ja kuntien vauvarahoilla. Näiden mielekkyyttä pitäisi arvioida uudelleen”, Kotiaho sanoo."

Hesari komppaa perään:

"Esimerkiksi Suomessakin väestö on kasvanut, vaikka syntyvyys on laskenut." Edit: Ei sitten sanota, että se syntyvyys on alle kahden mikä tarkoittaa käytännössä "orgaanisesti" lievästi laskevaa väestömäärää...

Tämä on täysin huvittavaa, kun sama lehti on turvapaikkaperusteisten väestönsiirtojen parissa nimenomaan propagoinut miten vanheneva väestömme vaatii uusia ihmisiä ja alle kahden oleva keskimääräinen lapsilukumme on kuulemma aivan riittämätön.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002820408.html

Suomen väestönkasvu maahanmuuttajien varassa

Ensimmäinen kommentti on aika paljonpuhuva, siihen en ole KOSKAAN kuullut yhtäkään järkevää vastausta:
komm.jpg


Vihreiden asenne on samalla tapaa huvittava, kun pitäisi subventoida kehitysmaiden hallitsematonta väestönkasvua kaikin tavoin - samalla kuitenkin tuoda liikaväestöä tänne kuluttamaan huomattavan paljon enemmän. Vastaajasta riippuen voidaan toivoa suomalaisten joko lopettavan lisääntymisen kokonaan ja antavan tilaa uusille asukkaille, tai sitten hekin pitävät tätä laskevaa väestömäärää suurena ongelmana.

Älyllisesti rehellisesti ajateltuna tutkijoiden päätelmä tarkoittaisi meidän oloissamme seuraavaa:

  • Humanitäärinen maahanmuutto olisi lopetettava (huom! Itsekään en lopettaisi kaikkea), jolloin väestömme hakeutuu automaattisesti järkevälle tasolle joka voi olla erittäin pitkällä aikavälillä vaikka neljän miljoonan luokkaa (tämä riittää koska tulevaisuudessa yhä suurempi osa työtehtävistä automatisoidaan).
  • Kehitysapu on uudistettava sellaiseksi, että se edistää ja jopa luo kannustimia väestönkasvun kuriin laittamiseen: Naisten koulutus, ehkäisyneuvontaa, vallanpitäjiä hyödyttävien tukien ehdollistaminen siihen että hekin tekevät osansa ongelman suitsimiseen ja esim. naisen aseman parantamiseen maissaan.
  • On täysin harhautunutta ajatella että suomalaiset alkaisivat elää jossain savimajoissa metsästäjä-keräilijälinjalla. Ekologisuuden edistäminen on toki hyvä ja usein ekonomia on ekologiaa. On keskityttävä realistisiin muutoksiin ja lopetettava vaikka jonkun yksityisautoilun nostaminen tikun nokkaan ja tuotava matkusteleville cityvihreille tietoon kuinka paljon saastuttaa yksi heidän Kauko-Idän lomalentonsa suhteessa siihen perheeseen joka ajaa vuoden pakolliset ajonsa joukkoliikenteen tavoittamattomissa dieselautolla.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen kommentti on aika paljonpuhuva, siihen en ole KOSKAAN kuullut yhtäkään järkevää vastausta:
komm.jpg

komm.jpg

Olen tätä myös joskus miettinyt. En ole keksinyt muuta syytä kuin kasvu. Kasvu pitää talouden rattaat pyörimässä, kasvulla tehdään rahaa. Tarvitaan uusia taloja, leveämpiä teitä ja isompia tuotantolaitoksia. Kysynnän kasvaessa kasvaa myös arvo/hinta, pääoma tuottaa, maa ja talot kallistuvat, urakat juoksevat. Vauraus tuo vaurautta. Sitten tulee kohuttu huoltosuhdeongelma, vanhuksien osuus väestöstä kasvaa. Vanhukset tulevat kalliiksi ja veroa maksavien määrä samalla supistuu ja mahdollisuus kuluttaa pienenee.

Kasvun puute lienee perstuntumalta kuitenkin ennen kaikkea pääoman ongelma. Väestön hiipuessa talouden kokokin hiipuu, talot jäävät tyhjille, leveämmät tiet jäävät rakentamatta. Arvo/hinnat laskevat eikä pääoma tuota, kaupat myyvät entistä vähemmän kun ruokakuntien määrä supistuu. Keskivertoihmiselle vuokra-asunnossaan tämä on positiivinen ilmiö niin kauan kuin työtä riittää. Mitä väliä sillä on, että työpaikat vähenee tuotannon supistumisen myötä jos työntekijöitäkin on vähemmän? BKT per capita antaa vitteitä keskiverto kansalaisen elintasosta, ei koko talouden koko. Se on pääoman ongelma se.
 
Vihapuhetta tieteentekijöiltä.

Valtavan suuri ryhmä tiedemiehiä on uskaltautunut tölväisemään sitä kaikkein suurinta maailman ekologista ongelmaa, eli sitä että väestönkasvu on aivan liiallista.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005447989.html

Liiallinen väestönkasvu on lokaali (paikallinen, alueellinen) ongelma, jolla on globaalit vaikutukset.

Se on luonteeltaan voimakkaasti leviämään pyrkivä ongelma.

Se leviää aiheuttajiensa kautta, muodossa ja niiden toiminnan seurauksena.

Tämän tyyppiseen ongelmaan on tasan yksi toimiva ratkaisu: rajata ongelma ja sen aiheuttajat alueellisesti ja ratkaista se rajaamisen jälkeen alueellisin tavoin - tai antaa sen ratketa itsestään.

Tämä ainoa toimiva ratkaisu on epäreilu, epäinhimillinen, julma, kärsimystä tuottava ja kertakaikkisen kauhea.

Jos tuo ratkaisu jätetään tekemättä, niin seuraukset ovat vielä epäreilummat, epäinhimillisemmät, enemmän julmuutta ja kärsimystä tuottavat ja vielä hirveän paljon kauheammat.

Hyvien ratkaisujen aika on takana - lähinnä siksi että ongelma on jo päästetty leviämään hallitsemattomasti.
 
Olen tätä myös joskus miettinyt. En ole keksinyt muuta syytä kuin kasvu. Kasvu pitää talouden rattaat pyörimässä, kasvulla tehdään rahaa. Tarvitaan uusia taloja, leveämpiä teitä ja isompia tuotantolaitoksia. Kysynnän kasvaessa kasvaa myös arvo/hinta, pääoma tuottaa, maa ja talot kallistuvat, urakat juoksevat. Vauraus tuo vaurautta...

Tuossa ratkaisussa on iso ongelma.

Meillä on rajallinen määrä maapalloja. Jo nyt luonnonvaroja kulutetaan nopeammin kuin ne uudistuvat. Väestönkasvu on eksponentaalista.

Ongelman syvyyttä auttaa hahmottamaan tämä pitkähkö tuubifilmi.

"Kyvyttömyys tajuta eksponentiaalisia tapahtumakulkuja on ihmiskunnan suurin puute.

 
Tämä ainoa toimiva ratkaisu on epäreilu, epäinhimillinen, julma, kärsimystä tuottava ja kertakaikkisen kauhea.

Jos tuo ratkaisu jätetään tekemättä, niin seuraukset ovat vielä epäreilummat, epäinhimillisemmät, enemmän julmuutta ja kärsimystä tuottavat ja vielä hirveän paljon kauheammat.

Hyvien ratkaisujen aika on takana - lähinnä siksi että ongelma on jo päästetty leviämään hallitsemattomasti.

Näin se vain on. Nyt on subventoitu pitkään väestönkasvua alueilla joissa on mm. aivan alikehittynyt maatalous. Eivät pysty ruokkimaan itse itseään. Ja ongelma sen kun kasvaa ja kasvaa. Nyt ei oikein riittäisi edes porkkana, on jo näytettävä keppiäkin.

 
Back
Top