#vihapuhe

Eiköhän isompi riski ole siinä, että "oikeaa" poliisia [Taponen] pitää joku parodiana.

Mikä ei kaukaa kaapaistu ajatus olekaan.

Taponen kyllä osaa parodioida ihan itte ittensä.
 
Empä ole tuonsisältöiseen kirkkosaarnaan vielä törmännytkään ja meillä päin sentään on papisto sitä iha ihtiään wanhaa lestaväkeä.
Itse olen tehnyt sellaisen havainnon että joskus papisto tykkää vähän näpäyttää suurten juhlien yhteydessä. Kirkko on ääriään myöten täynnä, jouluna vieläpä porukkaa joka ei kirkossa yleensä käy (niinkuin vaikka Mikael). Tulee kiusaus sanoa jotain joka joko pahentaa tai parantaa. Erottaa jyviä akanoista? "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla!" Eipä näinä aikoina ei myöskään tarvi sanoa kovin paljon, että tulee paha mieli, niinkuin Mikaelin listastakin näkee.
 
USKONTOVAROITUS: Älä lue jos triggeröidyt kristillisistä sisällöistä.

Semmoinen perusluterilainen näkemys tuohon Jungneriinan postaukseen:

1. Raamatun mukaan Jeesus ei pelasta kaikkia. Pelastuvat ovat se joukko joka kulkee Hänen kauttaan Isän luo.

Vertauskuvana voisi käyttää sitä, että kaikilla on mahdollisuus mennä Hartwall -areenalle, mutta sisäänpääsy ja oikeus nauttia ohjelmasta on niillä, jotka ostavat lipun.

Oma osallistuminen pelastumiseen on siis Raamatun mukaan välttämätöntä. Pitää suostua ottamaan vastaan lahja, jonka hinta on nolla ja arvo ääretön.

Aika monet eivät pidä sellaisen lahjan saamisen mahdollisuutta mitenkään huonona juttuna.

2. Armo on sitä, että oikeus ei toteudu kaikessa armottomuudessaan.

Suvaitsevaisuus on sitä, että pahaa, huonoa, vahingollista tai haitallista siedetään vaikka se tiedetään pahaksi, huonoksi, vahingolliseksi, haitalliseksi...

Suvaitsevaisuus on todellakin mennyt liian pitkälle. Armollisuutta toki tarvittaisiin joskus vähän enemmänkin.

3. Naisella on oikeus omaan ruumiiseensa. Raskauden suhteen se toteutuu parhaiten huolehtimalla sekä itsemääräämisoikeudesta että ehkäisystä.

Vauva/sikiö ei ole naisen ruumiin osa. Vauva/sikiö on ihminen. Ihmisiä ei pidä tappaa - ei etenkään opportunistisista tai hedonistisista syistä. Kaikkein suurimmassa yhteiskunnan ja yhteisön suojelun tarpeessa ovat ne, jotka eivät kykene itse suojelemaan itseään.

Jos me löytäisimme happiaineenvaihduntaan perustuvia monisoluisia liikkuvia ja aistein varustettuja olentoja Marsista, pitäisimme niitä elollisina. Miksi emme pitäisi sikiöitä ja vauvoja elollisina? Jos se on sekä elollinen että ihmislajiin kuuluva, niin se on ihminen. Se ei ole tulehtuneeseen hampaaseen verrattava poistettavissa oleva osa.

4. Kaikki uskonnot - ainakin lähes - ovat sen uskonnon sisältä katsottuna parempia kuin niiden kilpailijat.

Pappi puhuu uskonnon sisältä teologian näkökulmasta eikä uskonnon ulkopuolelta uskontotieteiden näkökulmasta.

Mikä on Jungneriinan älyllinen ja sivistyksellinen taso, jos tämä tulee hänelle yllätyksenä?

5. Hegemonisessa asemassa oleva uskonto tuottaa itsensä näköistä kulttuuria.

Läntinen kulttuuri on kehittynyt lähinnä juutalais-kristillisen uskonnollis-kulttuurilisen pohjan päälle.

Läntinen kulttuuri on osoittautunut mitattavissa olevilla mittareilla aika hyväksi verrattuna vaikka hindulaisuuteen, islamiin, kommunismiin...

Bonuskohta:

6. Jungneriina on muistaakseni talebanateisti, patologinen dawkinsisti ja itsensä korottamisessa erittäin näkyvästi ansioitunut henkilö. Hänen kritiikkinsä siitä, että pappi puhuu edes vähän kristillisesti lienee osa hänen oman uskontonsa levittämiseen pyrkivää epärehellistä propagandaa.
 
Minä en ymmärrä ihmisiä jotka käyvät ainoastaan jouluna kirkossa. Joko on aktiivi kristitty ja käy kirkossa tai sitten ei ole eikä käy.

Minä ahdistuin jo ala-asteella kirkossa olemisesta mutta vasta aikuisena kuitenkin sain aikaiseksi erota kirkosta. Ehkä olisin jo aikaisemmin eronnut mutta silloin oli vaikeampaa kuin nyt jolloin asia hoituu netissa muutamalla klikkauksella.
 
Vähän siinä rajalla että kuuluuko otsikon piiriin vai ei, mutta menköön nyt yhden kommentin verran...

Minä en ymmärrä ihmisiä jotka käyvät ainoastaan jouluna kirkossa. Joko on aktiivi kristitty ja käy kirkossa tai sitten ei ole eikä käy.

Aika monelle kristitylle kyse ei ole suhteesta kirkkoon vaan suhteesta Pyhään Kolminaisuuteen - Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

Aika moni on viime vuosikymmeninä ja etenkin viime vuosina eronnut kirkoista nimenomaan siksi, että uskovat. Usein nämä ihmiset eivät koe niinkään jättäneensä kirkkoa vaan että kirkko on jättänyt heidät, Raamatun ja uskovien yhteisön.

Hyvin, hyvin moni kokee seurakuntayhteyden asuinaluepohjaisen järjestämisen tavan täysin vanhentuneeksi.

Arska käy Seinäjoella seurakunnan nuorisotouhuissa. Sitten hän saa opiskelupaikan Tampereelta. Siellä hän käy Kansan Raamattuseuran ja Kristittyjen Teekkareiden tapahtumissa. Kirkossa hän Ev.Lut Srk:n oppilaitostyön jumalanpalveluksissa ja Tuomasmessuissa. Sitten hän valmistuu ja perustaa perheen jonka kanssa muuttaa Vesilahdelle asumaan.

Noh... Kaikki Arskan seurakunnalliset/hengellisesti sävyttyneet sosiaaliset suhteet ovat muualla kuin Vesilahdella. Ja transgender-meininki ei nyt vain sykähdytä pohjanmaalaista sydäntä ja mieltä. Mutta seurakuntahallinnollisessa mielessä seurakunta on paikallisseurakunta ja sillä selvä.

https://yle.fi/uutiset/3-8907167

Nykyisin ihmiset muuttavat niin paljon ja muodostavat sosiaalisia ja muita sidoksi muilla perusteilla kuin naapuruston mukaan siinä määrin, että olisi kohtuullisempaa jos ihminen saisi pysyä kirjoilla siinä aiemmassa seurakunnassaan jossa on kokenut olevansa omassa yhteisössään tai johon haluaa muusta syystä liittyä.
 
Aika sivistymättömältä juntilta toi Jungner kuulostaa, aiheesta luultavasti, noine havaintoinensa, vai onko Suomessa jo uusi normaali Kirkko jolla ei ole oppia vaan lähinnä on vain yksi laitavasemmistopuolue, minkä takia mä erosin kirkosta. Ei että olisin ollut uskovainen aikoihin jos koskaan mutta vielä vähemmän mä olen viidenpennin filosofiaa viljelevä kommunisti kuten piispa Irja "Islam on ihan yhtä hyvä uskonto" Askola tai Mäkinen. (Askolan olis pitänyt luopua tai olla ikinä ottamatta piispan virkaa kun noin selkästi ilmoitti luopuneensa uskosta.)

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän (Joh. 3:16) (Uimari evankeliumi)
 
Viimeksi muokattu:
Minä en ymmärrä ihmisiä jotka käyvät ainoastaan jouluna kirkossa. Joko on aktiivi kristitty ja käy kirkossa tai sitten ei ole eikä käy.

Minä ahdistuin jo ala-asteella kirkossa olemisesta mutta vasta aikuisena kuitenkin sain aikaiseksi erota kirkosta. Ehkä olisin jo aikaisemmin eronnut mutta silloin oli vaikeampaa kuin nyt jolloin asia hoituu netissa muutamalla klikkauksella.

Miksi ei voisi käydä omien mieltymyksien mukaan vaikka vain jouluna?

Ei kait kaikki jäsenet ole mitää hc-membereitä?

Itse kävin itsenäisyyspäivänä, edellisestä ei hautajaisvierailusta on jo niin kauan etten edes muista. En ole jäsen, mutta päivän aihe kiinnosti ja petyin jälleen.

En jaksa ymmärtää miksi itsenäisyyspäivän jumalanpalveluksen saarnan pääosaan oli valittu siirtolaiset, joista pakolaisina puhutaan...

Jungnerin kuulema saarna taasen kuulosti jopa täyspäiselta...
 
Kaukoidänkin kommunistit ovat heränneet väärien mielipiteiden vihapuheen tarkkailuun.

joulukuu 28, 20176:00
https://www.suomenuutiset.fi/sosiaa...vahvuinen-osasto-vaaria-mielipiteita-vastaan/
Sosiaalinen media työllistää Vietnamissa – armeijalla divisioonan vahvuinen osasto vääriä mielipiteitä vastaan
Politiikka
Vietnamin armeija on aloittanut yli 10 000 henkilöä työllistävän kyberyksikön pystyttämisen, kertoo Financial Times. Divisioonan vahvuisen osaston tarkoituksena on taistella sosiaalisessa mediassa esiintyviä ”vääriä näkemyksiä” vastaan. Yksikön nimeksi tulee ”Voima 47”. Nimen taustaa ei kerrottu.

Kommunistijohtoisessa Vietnamissa on yli 93 miljoonaa asukasta ja 63 prosenttia heistä pääsee käsiksi verkon palveluihin. Väestön lisääntyvä sometus on todennäköisesti kommunistipuolueen silmäätekevien epäluulon takana.

Vietnam taiteilee Kiinan lailla kapitalismin opein kommunistisen hallinnon alaisuudessa. Nykyjohdon vallassapysyminen edellyttää jatkuvaa voimakasta talouskasvua, joka pitää väestön tyytyväisenä ja pois barrikadeilta.

Maan johdon mukaan netillä on sekä hyviä että huonoja puolia. Huonoihin puoliin kuuluu se, että vihollinen voi netin välityksellä saada aikaan jopa kaaoksen Vietnamissa.

Sotilasjodon käsitys on se, että muut maat ovat jo julistaneet kybersodan Vietnamia vastaan. Siksi ”jokainen sekunti, minuutti ja tunti ovat tärkeitä taistelussa vääriä mielipiteitä vastaan”, julisti kenraaliluutnantti Ngyen Trong Nghia joulupäivän puheessaan.

Uusi kyberyksikkö pystytetään Vietnamiin isommalla porukalla, mukana rakentamistyössä ovat sotilaiden lisäksi sisäisestä turvallisuudesta vastaavat viranomaiset ja muut tarpeelliseksi katsotut tahot.

SUOMEN UUTISET
 
Helsinkiläinen virkailija

Ok. Olin vielä Malmössa.

Supon tiedote 14.6.2017:

"Merkittävimmän terrorismin uhkan Suomessa muodostavat edelleen yksittäiset toimijat tai pienryhmät, jotka saavat motivaationsa radikaali-islamistisesta propagandasta". Kohdehenkilöiden määrä on v. 2012 kasvanut peräti 80%"

En silti epäile, etteikö luonnevikaisia kantasuomalaisia joukkotuhoon pyrkiviä olisi saatu kiinni ennaltaehkäisevästi, mahdollisesti paljonkin. Se on sitten eri juttu, ovatko määritelmällisesti terroristeja. Jotain kusipäitä kumminkin.
 
Back
Top