Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ilja muuttaa kurssia (HS soitti Andorraan)
Janitskinin haukkujen kohteena ovat ne, joiden asiaa hän ajoi lähes kolmen vuoden ajan.
Janitskin sanoo saaneensa tarpeekseen ”siitä paskasta”. Hän tarkoittaa maahanmuuttovastaisia piirejä MV-lehden ympärillä.
”Olen saanut tarpeekseni isänmaallisten skenestä, siitä pelleilystä. Asioita ei osata hoitaa, on hirveitä ristiriitoja, mä joudun kuuntelemaan 24/7 hirveitä löpinöitä. Kaikki valittaa sitä ja tätä toisistaan. En halua enää kuulua tähän rinkiin”, Janitskin sanoo.
-Millä kielellä seuraatte keskusteluita? (Tarkoitetaan varmaan arabintaitoisten vihapoliisien tarvetta)
-Ja jos totta puhutaan poliisissa yli 60% on rasisteja. (minun kommentti tähän: poliisi on realisti, ei rasisisti, sen takia kun näkevät totuuden kentällä).
Hyysärin mukaan yksi sai vakavan kirjallisen huomautuksen ja viisi muuta saanut "työnjohdollista ohjausta" tjs. Some ohjeita päivitetty ja koulutusta lisätty.
Hyvä homma, joka lyönti osuu kohdalleen..Jos oikein kuulin niin yksi niistä huutaa "vitun neeger" ja "kurat". Se viittaisi virolaiseen.
Hyysärin mukaan yksi sai vakavan kirjallisen huomautuksen ja viisi muuta saanut "työnjohdollista ohjausta" tjs. Some ohjeita päivitetty ja koulutusta lisätty.
Itse huomannut kanssa, että Polpon toimintaa Twitterissä on laitettu kuriin.Taposet ja Huhtelat ovat olleet viime aikoina töräyttelemättä pahimpia älyttömyyksiä myös.
Olinko viha-ajattelija, kun nauroin ääneen nähdessäni Puhos-kauppakeskuksen poliisiratsauksesta tuohtuneen Badbaado ry:n (jälleen yksi näistä loputtomista julkisilla avustuksilla pyörivistä järjestöistä) harmittelevan, ettei poliisin ennaltaehkäisevälle tiimille ilmoitettu tutkimuksesta. Jotenkin minun on helppo ymmärtää, ettei Helsingin poliisi ilmoittanut Taposelle ja Hokkaselle viikkoa etukäteen asiasta.
Mutta kun tässä on äidin teksteistä tehty rikosilmoitus, niin ei aivan kevyestä kritiikistä järjestelmää kohtaan ole kyse. On katsottu tarpeelliseksi saattaa tieto sosiaaliviranomaisten tietoon. Ei lastensuojeluilmoitus tarkoita automaattisesti huostaanottoa. Hyvin usein sosiaalityöntekijä soittaa, tai korkeintaan käy kotona juttelemassa vanhemman/vanhempien kanssa asiasta ja asia on sillä selvä.
Entä kun otetaan huostaan oikeasti ilman pätevää syytä?Mielummin tarkistaa kerran liian paljon kuin käy kuten 8-vuotiaalle tytölle joka tukehtui kuoliaaksi.
Luulenpa että tuo pelko on melko turha. Tietysti, aina kun ihmiset tekevät jotakin, voi virheitä sattua mutta en usko että tuota tarkoituksellisesti tehdään.Entä kun otetaan huostaan oikeasti ilman pätevää syytä?
Haluan olla aika helevetin varma tuosta. Suomalaiset byrokraatit ovat maineensa ansainneet.Luulenpa että tuo pelko on melko turha.
Se ei ole tekijällekään mikään iloinen prosessi, joten vähässä ovat he jotka tuota huvikseen tekevät. Kaikkeen inhimilliseen toimintaan liittyy erehdyksen mahdollisuus, mutta mielivaltaista puuhaa tuo ei ole. Perusteetta tuollaiseen ei voi ryhtyä ja jos perusteet eivät ole riittävät, huostaanotto purkautuu nopeasti. Silloinkin ongelmaan tulee tartuttua, eikä sekään huono juttu ole.Haluan olla aika helevetin varma tuosta. Suomalaiset byrokraatit ovat maineensa ansainneet.
Ei rikosilmoituskaan ole syyte tai rangaistus. Se vaan antaa mahdollisuuden tarkistaa tilanteen...Jep, tämä on taas näitä: Jos lastensuojeluviranomainen tsekkaa tilanteen, on se "väärin" koska joku vanhempi pahoittaa mielensä. Jos lastensuojeluviranomainen jättää tsekkaamatta ja myöhemmin selviää ettei tsekattu ja sitten tapahtui jotain, niin sitten vasta väärin tulikin toimittua.
Se on selvä että lasu työllistää joitakin ihmisiä, mutta onko se turhaa työtä VAI onko se juuri sitä työtä mitä lastensuojeluviranomaisen tuleekin tehdä?
Tilanteen tarkistaminen on tilanteen tarkistaminen, ei syyte tai rangaistus.