#vihapuhe

Vihapuhe: kyllä meidän tuomarit on yksiä saatanan tunareita.

10 vuotias .... - jäi näyttämättä, että sukupuoliyhteydet olisivat tapahtuneet vastoin tahtoa
 
Vihapuhe: kyllä meidän tuomarit on yksiä saatanan tunareita.

10 vuotias .... - jäi näyttämättä, että sukupuoliyhteydet olisivat tapahtuneet vastoin tahtoa

Syyttävän sormen tulee tässä asiassa osoittaa lainsäädäntövallan suuntaan, ei tuomiovallan.

Eli tehostamista olisi Arkadianmäellä, ei "tuomaristossa". Suomen laki tuntuu lähtevän siitä, että vankeinhoito on niin kallista että jokainen murhaaja, raiskaaja ja hakkaaja pitää saada takaisin kadulle minimiajassa. Oikeuslaitos ei pysty tätä epäkohtaa korjaamaan, koska sen on noudatettava lakeja ja oltava tulkinnoissaan johdonmukainen.

Viimeksimainitun asian edut tulevat esille siinä vaiheessa, kun seuraava unelmahallitus Vihr+SDP+Vas+Rkp rupeaa ulvomaan oikeuslaitosta avuksi omaan agendaansa.

Disclaimer: En ole tuomari tai juristi ja ystäväpiiriin tai läheisiin ei lukeudu yhtään oikeuslaitoksen edustajaa.
 
tehostamista olisi Arkadianmäellä, ei "tuomaristossa".
Tuomarit ja päätöksen valmistelijat käyttävät lain tulkintaa. Se on se kohta jossa rangaistus muodostuu.
Meidän lussukoiden tulkinnat vaan ovat liian typeriä ja omian rapauttamaan kansalaisten oikestajua juuri tuollaisten tapausten yhteydessä.

Disclaimer: En ole tuomari tai juristi ja ystäväpiiriin tai läheisiin ei lukeudu yhtään oikeuslaitoksen edustajaa.
Olen asioinut oikeudessa kantajana usein ja ystäväpiiristä löytyy kolme juristia. Pidän itseäni keskivertoa kokeneempana, mutta en silti tunne osaavani oikeastaan mitään. Aina voin yllättyä siitä kuinka oikeuden päätös kääntää lain ymmärtämisen kansalaisen kannalta nurinkurin ja koko homma on lopputuloksen kanssa vain hieman lottoa ennustettavampaa.

.
 
Tuomarit ja päätöksen valmistelijat käyttävät lain tulkintaa. Se on se kohta jossa rangaistus muodostuu.
Meidän lussukoiden tulkinnat vaan ovat liian typeriä ja omian rapauttamaan kansalaisten oikestajua juuri tuollaisten tapausten yhteydessä.

Kyllähän se niinkin on, mutta lait voisi säätää siten, että oikeasti tuettaisiin sitä asteikon yläpään ahkerampaa käyttöä. Ja poliittista tahtoa pitäisi tällöin löytyä rahoittamaan vankeinhoitokuluja sen sijaan että vaarallisia henkilöitä kulkee vapaasti ihmisten keskellä.

Oikeasti, minä uskon että hyvin merkittävä lainsäädäntöön ja -tulkintaan liittyvä tekijä on tuo vankipäivän kova hinta. Ihan kuin sillä ei olisi vielä kovempi hinta, että kunnollisia ihmisiä kuolee, raiskataan ja pahoinpidellään.
 
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tur...asta-seksuaalisesta-hyvaksikaytosta-24332635/
""Miestä syytettiin myös törkeästä raiskauksesta, mutta oikeus hylkäsi syytteen. Oikeuden mukaan jutussa jäi näyttämättä, että sukupuoliyhteydet olisivat tapahtuneet vastoin uhrin tahtoa.""

Klassinen puolustus noissa jutuissa.

"Ei se mitään sanonut kun panin sitä!"

"Sit se oppi puhumaan. Eikä se vieläkään sanonut vastaan."

Mitäköhän seuraavaksi? Tytön varmaan pitää mennä "miehen" kanssa naimisiin kun se vapautuu linnasta.
 
Heh, Iltalehti antaa Trumpilaiselle vihanarratiiville kaikupohjaa, tai jotain :)

Mutta suorastaan tuskallista lukea tuota ensimmäistä juttua, kun poliisin ym. edustajat keskittyvät taas oleelliseen, eli "analysoimaan" että minkä syy tämä tilanne ei ainakaan ole ja huhut poliisin toiminnan ulkopuolelle jäävistä "no go" -alueista eivät pidä paikkaansa (joskin on n. 50 aluetta joissa on paljon ongelmia ja 15 erityisen pahaa paikkaa, joissa mm. vastustetaan aktiivisesti virkavaltaa). Hyvä etteivät poliisit yhtään keskity sivuseikkoihin, kuten siihen mitä voitaisiin tehdä asioiden korjaamiseksi!

Muutenkin koko juttu on niin uskomatonta väistelyä ja sanaleikkiä, että tulee suorastaan näppylöitä. Maahanmuuton kanssahan ei ole ongelmia, mm. koska:
  • "Tuoreimmat maahanmuuttaja-aallot eivät kuitenkaan ole rikosten taustalla." (Honcho: Olivatko siis tuoreimmat aallot paljon laadukkaampaa väkeä kuin aiemmat? No hyvä.)
  • "Ampumiset liittyvät usein toisen polven maahanmuuttajiin." (Honcho: Tuohan on jumaliste paljon huolestuttavampaa, kuin jos ilmiö olisi nimenomaan ensimmäisen polven maahanmuuttajiin rajautuva!!!)
  • "Emme voi myöskään syyttää muslimeita, sillä ei ole selvää, onko uskonto rikosten taustalla." (Honcho: Ei kai moni sellaista väitäkään tai kategorisesti muslimeita tuomitse, mutta valitettavasti se tapa millä monet imaamit ym. juurikin näissä Lähi-Idän ja Pohjois-Afrikan piireissä sitä uskontoa tulkitsevat, ei ainakaan auta näihin ongelmiin - päinvastoin!)
  • "Kuolemaan johtaneen väkivallan määrä on edelleen korkeampi Suomessa kuin Ruotsissa, vaikka Suomessa ei ole lähellekään yhtä paljon muslimeita kuin Ruotsissa" (Honcho: Jep, eli Suomessakaan ei ole mitään ongelmaa väkivallan suhteen, koska Pakistanissa kuolemaan johtaneen väkivallan määrä on korkeampi kuin Suomessa...siellä tosin taitaa olla paljon enemmän muslimeita kuin Suomessa. Ongelmaa ei ole missään asiassa jos jollakin menee vielä huonommin?)
  • "Raportin mukaan valtaosa maassa oleskelevista ulkomaalaistaustaisista ei ole syyllistynyt yhteenkään rikokseen." MUTTA "Sen sijaan kantaväestön asenne muslimeja kohtaan on ongelmallinen, ja se näkyy esimerkiksi heihin kohdistettuna uhkailuina sekä jopa fyysisenä väkivaltana." (Honcho: Ilmeisesti kantaväestöstä VALTAOSA siis uhkailee ja harjoittaa jopa fyysistä väkivaltaa muslimeja kohtaan, koska se kerran on "ongelmallinen")
Jutussa haastatellaan myös Bosniasta 26 vuotta sitten muuttanutta Vladimiria, joka vertaa Rosengårdia "kotimaahansa Bosniaan". En tiedä onko sanamuoto Vladimirin vai toimittajan, mutta minun mielestäni jokin on pahasti pielessä jos 26 vuoden jälkeen Vladimir ei pidä kotimaanaan RUOTSIA.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703102200083969_ul.shtml

Naisyrittäjä kuvaa aluetta "maanpäälliseksi helvetiksi" - näyttää tässä vaiheessa sentään menevän vähän toimittajankin ihon alle:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703102200083973_ul.shtml

Toimittajan kommentit - hän resonoi jossakin määrin tuota poliisien ym kiemurtelua ja turhaa todistelua. Mutta tämä kohta on hyvinkin pätevää pohdintaa, joka on täysin relevanttia myös kun katsotaan kotimaisia "unelmapiirejä": "Eroan ulkonäköni lisäksi alueen asukkaista myös siinä, että minulla on vaihtoehto. Pääsen koska tahansa alueelta pois, turvalliseen kotiini." Honcho sanoo: Naulan kantaan!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703102200083971_ul.shtml
 
Ei no, minä kyllä komppaan bosnialaista tuossa. Kotimaa on se missä on syntynyt ja jossa kaikki muut sukulaiset asuvat. Koko ikäni olen Suomessa elänyt mutta jos olisin jonnekin muuttanut niin vaikea kuvitella että kutsuisin sitä uutta maata kotimaaksi. Tämä nyt on minun näkemykseni vain.
 
Ei no, minä kyllä komppaan bosnialaista tuossa. Kotimaa on se missä on syntynyt ja jossa kaikki muut sukulaiset asuvat. Koko ikäni olen Suomessa elänyt mutta jos olisin jonnekin muuttanut niin vaikea kuvitella että kutsuisin sitä uutta maata kotimaaksi. Tämä nyt on minun näkemykseni vain.

No, ehkäpä näin.

Edit: Itse en voisi oikein kuvitella asumista muualla kuin Suomessa, mutta koen kuitenkin Suomen sisällä olevani enemmän karjalainen kuin Helsinkiläinen...vaikka siteet tänne heikommat kuin PK-seudulle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei no, minä kyllä komppaan bosnialaista tuossa. Kotimaa on se missä on syntynyt ja jossa kaikki muut sukulaiset asuvat. Koko ikäni olen Suomessa elänyt mutta jos olisin jonnekin muuttanut niin vaikea kuvitella että kutsuisin sitä uutta maata kotimaaksi. Tämä nyt on minun näkemykseni vain.
Minä en komppa ja Suomi on minun toinen kotimaa. En voi kompata näitä pakolaisia, yms kaaoksen maista lähteneitä muihin maihin elättäväksi, jotka alkavat äänekkästi tuoda esiin omaa "kultturia" sen sijan että ensin oppisivat kunnioittamaan sen maan kultturia joka ottanut ne elättäväksi. Myös yksinkertaisesti tajuaisivat miksi eivät suomalaiset/länsimäiset ylipäänsä pyrki pakolaiseksi jonnekin esim.Somaliaan, vaan päivastoin Ei kai vain johtuu sitä että sen maan "kultturi" kaikkineen tapoineen on niin takapajuinen ja yhteisöllisesti/kansallisisesti järjetön ja sellaisena aivan kelvoton järjenkäyväksi asuinpaikaksi. Eipä ole paljon hinta sellaiselle kulttuurillekaan, jonka tuloksena on kaaos ja ikuinen tappelu. Somalian klaanisodat yms tappelutko eivät loppujen lopuksi syntyneet kolmannesta tahosta, vaan ne johtuvat sitä että kansa on tälläinen. Eikä euroopalaiset opettaneet muille savannien ja viidakoiden asukkeille ihmissyöntitavatkaan, sukupuolielinten silppomiset yms lukuisia järjettömyyksiä.

Mittaan tietenkin oman mittapuuni mukaan. NL:sta muuttaneena tänne en kaipanut sitä paikkaa kotimaana koskaan,ei ollut mitään nostalgiaa. Vanhempia kaipasin, ja kuten kaikki aikuiset ihmiset tyytynyt vierailuihin. Mitään nostalgia ei ollut myöskään paljon kenellä joita tunsin siltä ajalta. Me kaikki etsittiin oma paikan tässä yhteiskunnassa ja tässä kulttuurissa. Panin jopa merkille että jotkut suomalaiset olivat entisen kotimaahaan kultturista kiinnostuneimmat kun itse, voi olla että yrittäneet imartella minua, mutta itse en oikein tykkänyt tälläistä keskustelua. Olin vaivautunut, koska tunsin että minun jotenkin pitää ihan kun auttomaattisesti myöntää että kyllä-kyllä on se ylivoimainen. Joskus kun joku yritti puhua aiheesta "voi Venäjän kultturi on suuri" - vastasin "ei ole niin suuri kun kuvittelet" ja "kuningas on alaston". Minulle kulttuuri on laajempi käsitys. Olen tullut maasta jossa kommunistit saastuneet kaiken, ihmisten moraalinkin, ihmiset olivat siellä vihaisia, tönineet toisia joka paikassa, vittuilleet joka käänteessä, olivat röyhkeitä ja NL:n palvelukultturi oli jo sinänsä ilmiö. Surkeiden valikoimien kaupoissa myyjät saivat vapaasti solvata asiakasta, kaikialla oli jonot, vaikkei mitään ostettava olisi ja rappio ja huonovointisuus. Mistä ihmeen kultturista olisi voitu ylipäänsä puhua?? Muutamasta tsarin ajan palatsista ja kirkosta ja muutaman hienomman pääkadun vanhoista rapistuneessa kunnossa olevista taloista, joiden parvekkeille ei voitu mennä sortumisen varaan takia? Kiihkomielisille tämän hävityksen keskellä "kultturin ihailijöille" rohkenin lopulta vastamaan etten pidä baleetista, en pitä neuvostopopista eikä raaspiäänellä kitaraa reviten huudetuista runoista, en pidä Tsaikovskin musiikistakaan". "Voi miten ihana baletti! Voi miten hieno Bolshoy teatteri, muusikko Vysotsky, Alla Pugatsheva..!". Baleriinat loikkasi länteen, taitavat musiikot myös, koko balettikaan ei ole venäläinen keksintö vaan ranskalainen, se on teennäinen ja hirveä katsottava. NL:n estraadi ja näyttelijat olivat kehnoja, mutta usein etuoikeutettuja, varsinkin kommareita ylistävät kultakurkut. Ns oppositiossa olevat kuten Vysotskyn tyyli on kamala, en tiedä mihin luokkittelisi sitä, esteettisesti nolla. Hyvä runoilija ei tarvitse balalaikoja taustalle. Eikä hänen kuolemakaan ollut mitään sen kummallisempi kun annettiin ymmärttää, humalassa mies sai raivokohtaukset ja kerran rypiskelykaverit laittaneet miehen parveekelle rauhoittumaan, ja sitten unohtaneet hänet jatkettuaan ryypiskelyä. Kun alkaneet ihmetellä missä mies, oli jo myöhässä, mies paleltunut kännissä sinne. Mitä sankarillistä siinä on? Solzhenitsinin kupla myös puhkesi, mutta ei sen enemmän tässä ketjussa. Kuningas on alaston.

Vaikka muuttin sieltä suomalaisen aviomiehen takia, tein muuton suurella ilolla, koska en voinut sietää elämää siellä kansojen vankilassa, enkä kaatunut sekuntiakaan muutosta Länteen. En koskaan tuonut mitään entisen maan kultturista lähtöistä arkkielämässä esille varta vasten huomion herättäväksi, en ruoanlaitossa eikä missään ylipäänsä. Syönyt mielelläni suomalaista ruokaa, ja jos laittoin borssikeittoa, en tehnyt sitä numeroa kun jotkut nykyisin jokaisesta blinista.

Ikoneita ja matrjoshkoja, röyhelöitä ja kirjaavia mattoja seinillä roikottavia yms samovaareja tupaten täynnä olevia joidenkin tänne muuttaneiden venäläisten kodeja pidin mauttomuuden perikuvana. Eikä niitä ollut paljon. Tietenkin ihmisillä on oikeus sisustaa miten huvittaa, kuten minulla oikeus oman mielipiteeseen sitä. Jatkuvat ylistyspuheet jostain Pushkinista ja Dostojevskista olivat rasittavia. Koska ei ne ole sen parempia ja huonompia kun moni muukaan kirjailija ja runoilija. Paitsi niille jotka eivät heidän lisäksi tunne ylipäänsä mitään länsimaisen kultturin paljon rikkammasta antista.

En koskaan voinut ymmärttää kiihkomielisia venäjän kulttuuria kaipaavia joka asiassa, minun aina tekee mieli sanoa heille "Olisi teidän elämä paljon helpompaa jos menisitte takaisin sinne". Putinin vallantulon myöten näille ihmisille myös iskostettu "russkymirin" hourailua, ja nyt jokainen bojaryshnikille haiseva vanja puhuu tyylin "me ollaan suuria koska ollaan muita hengellisempia ja suurisielullisempia, ja meidän kulttuuri on planeetamme ykkönen". Parempia ihmisiä :confused: ja itse asiassa tavallinen fasismi.

Oman entisen kotimaan kultturin ja sen kaipun ylikorostettu merkitys jokapäiväisessä elämässä on feikki, kupla. Se on myös valhe. Kukaan täysjärkinen opiskeleva/työtätekevä ylipäänsä itseään kehittävä ihminen voi päivittäin pyörittää omaa elämänsä oman "kultturi" navan ympärillä.

Siksi minua kuvotti Stubbin hymyirvistys joka seuraasi irakilaiselle pakolaiselle lausuttu: "Kun menet Itikseen niin olet siellä kun kotona". Aivan järkyttävä lause. En todellakaan halua että Itis alkaisi muistuttaa Lähi-Itää tai Somalia. Haluan että se pysyisi nimenomaan skandinaavisen pelkistettynä, siistinä ja sivistyneenä paikkana. En halua asuakaan Suomessa alueella joka muistuttaisi Afriikka ja Lähi-Itää. Jos rupean himoamaan tälläistä lopullisesti seonneena, minun pitää muuttaa sinne itse. Mutta kun tähän mennessä ei tehnyt mieli edes matkustaa sinne.

Mutta tietenkin laumasielullisille tai varsinkin siitä hyötyä ja etuja etsiville kelpaa entisen maan kultturilla/uskonnoilla ratsastaville. Mitä olisi parempaa vedottaa uskontoon/kultturiin ja vieroksuttaa esim työntekoa eri verukkeella?
En esimerkiksi näe mitään eksootista ja vetovoimaista esim Puhoksen Alanja kaupassa. Olen maistanut siellä useita tuotteita ja ne olivat aina pettymyys. Viime kesällä ostettu arbuusi oli huono, mustat oliivit olivat niin pahanmakuisia että meni roskikseen heti, samoin mehut, saksanpähkinöihin oli tarttunut maalin maku ja 10 vain 1 oli hyvänmakuinen. Virossa tehty Airan on paljon parempaa kun moni airan siellä..Mausteet olivat myynnissä Suomessa iät ja ajat. Siellä ei ole mitään sellaista jota ei olisi jo ennestään ihan suomalaisissa kauppoissa. Ainoa mitä siellä hiukan parempi on lihavalikoima. Mutta heidän tuontimakkaroita en maistaisi enää rahastakaan. Luotan myös suomalaisiin tuotteisiin.
Thaimaalaiset etniset kauppaat ja ravintolat tuskin kaipaavat ahtautua tälläiseen "eri kultturista koostuvan ravintola- ja kauppa keidäseen". En usko muidenkaan haluavan sinne. Mutta joku jaksaa paasata juuri tätä ryhmä.
Jos sinne tulee vielä moskeja niin varjelee. Nytkin siellä ympäristössä on aika turvatonta.
 
Viimeksi muokattu:
100 tykkäystä edelliselle :salut:

Itse ihmettelen kaupunkien maahanmuuttopalveluiden pakonomaisesta halusta tukea tulijan omaa kulttuuria kaikin mahdollisin tavoin. Rahaa sataa kun vain osaa pyytää "kulttuuritapahtumiin" yms.

Veikkaisin jonkinlaisen kokemuksen asiasta omaavana, että tämä vain haittaa kotoutumista.
 
Jos sinne tulee vielä moskeja niin varjelee. Nytkin siellä ympäristössä on aika turvatonta.

Mun mielestä Puhoksessa oli ainakin jossain vaiheessa moskeija. Siellä yhdessä porttikongissa oli sitten usein sellainen tummanpuhuva ja pälyilevä miesjoukko. Ihmettelin että miksi kaikki tuntuivat aina katselevan, kun ohitse kulki.

Siksi minua kuvotti Stubbin hymyirvistys joka seuraasi irakilaiselle pakolaiselle lausuttu: "Kun menet Itikseen niin olet siellä kun kotona"

Taisi olla somalille...sanoi että "Itäkeskus on hieno paikka, ihan niinkuin Somalia" tms. Sanomattakin selvää ettei tuo Pepsodent-Aleksi itse asioisi itiksessä mistään hinnasta...
 
Mun mielestä Puhoksessa oli ainakin jossain vaiheessa moskeija. Siellä yhdessä porttikongissa oli sitten usein sellainen tummanpuhuva ja pälyilevä miesjoukko. Ihmettelin että miksi kaikki tuntuivat aina katselevan, kun ohitse kulki.



Taisi olla somalille...sanoi että "Itäkeskus on hieno paikka, ihan niinkuin Somalia" tms. Sanomattakin selvää ettei tuo Pepsodent-Aleksi itse asioisi itiksessä mistään hinnasta...
Tiedän ton Puhiksen moskeijan... oli ennen suomi-baari, siis joskus 1995-96 paikkeilla?
 
100 tykkäystä edelliselle :salut:

Itse ihmettelen kaupunkien maahanmuuttopalveluiden pakonomaisesta halusta tukea tulijan omaa kulttuuria kaikin mahdollisin tavoin. Rahaa sataa kun vain osaa pyytää "kulttuuritapahtumiin" yms.

Veikkaisin jonkinlaisen kokemuksen asiasta omaavana, että tämä vain haittaa kotoutumista.
Tietenkin haittaa. Silloin kun ei ollut mitään kotoutumista, ihmiset oppineet suomen kieltä hyvin nopeasti, oli lyhytkursseja ja jokainen työllistyi, koska oli ihan sama mihin, kunhan aloittaa jostain. Nyt on "kotoutuminen", raha jaetaan, jokainen oppinut mitä hänelle kuuluu niin hyvin, etten lakkaa ihmettelemista, oikeuksista tietävät kaikki, velvollisuuksista ei mitään. Ja onko heillä enää mitään velvollisuutta tässä valtiossa? Ja nokkelimmat sankoin joukkoin ryhtyneet perustelemaan yhdistyksia, jo 20 v sitten, raha kun jaettiin niihin ja ihan mitä tahansa järjettömyys kelpasi, kunhan kuulostaisi hyvältä. Tästä aiheesta haluan kirjoittaa perustellisemmin seuraavalla kerralla, koska tiedän mitä tapahtuu sen sisällä.
Mun mielestä Puhoksessa oli ainakin jossain vaiheessa moskeija. Siellä yhdessä porttikongissa oli sitten usein sellainen tummanpuhuva ja pälyilevä miesjoukko. Ihmettelin että miksi kaikki tuntuivat aina katselevan, kun ohitse kulki.

Taisi olla somalille...sanoi että "Itäkeskus on hieno paikka, ihan niinkuin Somalia" tms. Sanomattakin selvää ettei tuo Pepsodent-Aleksi itse asioisi itiksessä mistään hinnasta...
Ymmärsin että haluavat rakentaa vielä suurempi moskeja sinne. Joku pienempi siellä on päädyssä, katutasossa, lähellä ompelukorjamoa. Itsekin huomasin kerran että ohikulkiessaan suuri miesjoukko käänsi päät joka ikinen ja katsoi. Harvoin näkee tälläistä reaktiota ohikulkeviin, kuljenhan kahviloiden ja baarien ohi, jossa istuvat ihmisia, mutta kukaan ei pälyilee tällä tavalla. Ilmeisesti siellä on niin tylsä..mutta en tiedä onko se moskeja vai mitä ihme kokoontumispaikka, näytti että pöydän äärellä istuvat. Verorahoilla tuettu somalien "vapaaajanviettö" yhdistys? Naisille on omia, siellä opetetaan islamiin kääntyneitä naisia rätittämään päitä. Sitä näytetty tv:ssakin ylpeilleen.
 
Oman entisen kotimaan kultturin ja sen kaipun ylikorostettu merkitys jokapäiväisessä elämässä on feikki, kupla. Se on myös valhe. Kukaan täysjärkinen opiskeleva/työtätekevä ylipäänsä itseään kehittävä ihminen voi päivittäin pyörittää omaa elämänsä oman "kultturi" navan ympärillä

Olen pitkään toivonut ja haaveillut siitä, että jos Suomen on pakko ottaa väkeä kysta kyllin muualta pyörittämään sirkusta, nämä tulijat olisivat itä-euroopasta. Teikäläisiä tunnen jo melko paljon ja Teissä on potentiaalia tuottaa Suomelle arvoa ja käyttäydytte jopa paremmin kuin kalevala-alkuihmiset pääosin. Venäjä, Ukraina, Valko-Venäjä: tervetuloa ihmiset. Noiden lähtövaltioiden hallinnot pitäkööt tunkkinsa, ihmiset ovat ihan jees.
 
Olen pitkään toivonut ja haaveillut siitä, että jos Suomen on pakko ottaa väkeä kysta kyllin muualta pyörittämään sirkusta, nämä tulijat olisivat itä-euroopasta. Teikäläisiä tunnen jo melko paljon ja Teissä on potentiaalia tuottaa Suomelle arvoa ja käyttäydytte jopa paremmin kuin kalevala-alkuihmiset pääosin. Venäjä, Ukraina, Valko-Venäjä: tervetuloa ihmiset. Noiden lähtövaltioiden hallinnot pitäkööt tunkkinsa, ihmiset ovat ihan jees.

Samaa mieltä. Vaikka esim. Baltian venäläisvähemmistö on omanlaisensa ongelma, niin väitän että siellä "sorretulla" vähemmistöllä on parempi elää ja yrittää kuin siellä ihanuuksien ihmemaa Venäjällä.

Mitä on työn puolesta tekemisissä balttiyrittäjien kanssa (lähinnä Viro ja Liettua) niin suurin piirtein puolet nimistä on venäjäksi. Jos saisin kysyä heiltä, haluaisivatko siirtää liiketoimintansa Venäjälle, uskoisin n. nollan prosentin vastaavan "kyllä".

Venäjä koomisesti esittää itsensä venäläisten suojelijaksi kaikkialla, vaikka Venäjä on tällä hetkellä venäläisten suurin tragedia. Venäjällä ei oikeastaan koskaan ole ollut hyvää hallitsijaa tai hallintoa. Isoimmat nimet kuten Pietari Suuri valtasivat maata ja rakensivat hienoja rakennuksia, mutta kaikki tämä on tehty enempi vähempi hallintoalamaisten kärsimyksen ja ruumisröykkiöiden ylitse.
 
Back
Top