#vihapuhe

Jahah... not pitää vissiin hankkia nelikymppis-lasit :)! Paloittelut siitä... anteeksi, siis pahoittelut
Joo, olin ihan tosissani, eikä ollut mikään vittuilu. Teikäläisen juttuja on aina mukava lukea (varsinkin se remppa-ketju oli ihan hulvaton), ja toivon ihan oikeasti että sulla menee siellä hommat nappiin.
 
Laitetaan nyt kiitokset sparraaja-kaveri @hansai :llekin keskustelusta. Taas tuli vähän tietoa lisää.
Kiitos
 
Oikeusvaltiossa ei kenelläkään voi olla korkeampi lainsuoja kuin muilla. Ei varsinkaan julkisen vallan käyttäjillä. Vain lapset ja muuten vajaavaltaiset tarvitsevat suojelua. Jos olen tyytymätön poliisin, syyttäjän tai tuomarin tekemisiin, en siis voi mainita nimeltä (koska kuva on nimestä yhden googlauksen takana) koska se olisi kielletty.

Well shit. Kasvottomia, koskemattomia vallan käyttäjiä. What could possibly go wrong.
 
A few days later, a team of state prosecutors and officers of the cybercrime unit of the Hamburg police arrived at Kordewiner's apartment with a search warrant, and confiscated his computer, mobile phone and other electronics, allegedly to find "evidence" of the "crime". He was -- and still is -- accused of: uploading the video.

According to the search warrant, Kordewiner is accused of having "invaded the private sphere" of the murder victim, in breach of §201a of Germany's Criminal Code. This so-called "paparazzi paragraph"... In a written statement, Bornemann praised the censorship law for sending "a clear political message that the administration is willing to act against hate crime in social networks."

Pari kuukautta sitten laiton maahanmuttaja tappoi eksänsä ja leikkasi 1 vuotiaalta tyttäreltään pään irti. Valtamedia ollut aivan hiljaa, vain nettiin ladattu pätkä tapahtumista kertoi tapahtumasta kunnes vaihtoehtomedia uutisoi asiasta niin laajalti, että viranomaisetkin joutuivat lopettamaan salailun (ainakin jossain määrin). Tämä on juuri sitä sensuuria mitä pelättiin.

https://www.gatestoneinstitute.org/12618/germany-press-freedom
https://jungefreiheit.de/politik/de...amburger-afd-kritisiert-anfragen-schwaerzung/
 
Oikeusvaltiossa ei kenelläkään voi olla korkeampi lainsuoja kuin muilla. Ei varsinkaan julkisen vallan käyttäjillä. Vain lapset ja muuten vajaavaltaiset tarvitsevat suojelua. Jos olen tyytymätön poliisin, syyttäjän tai tuomarin tekemisiin, en siis voi mainita nimeltä (koska kuva on nimestä yhden googlauksen takana) koska se olisi kielletty.

Well shit. Kasvottomia, koskemattomia vallan käyttäjiä. What could possibly go wrong.
Kai tässä tarkoitetaan jotain mv-lehden kaltaisia julkaisuja, jossa kuvan kanssa möykätään ja laitetaan kyseinen henkilö maalitauluksi. En tiedä,kun en ole tähän ehdotukseen paremmin perehtynyt. Sinänsä virkamiehillähän jo on korkeampi lainsuoja,esim.niskoittelut,vastustamiset,työtehtävässä olevan poliisin asema hänen henkeään uhattaessa. Siihenhän se esivalta perustuu.
 
Tuossa yksi iso epäkohta. Ei oikein osu oikeustajuun nuo tuomiot.

Mutta joo, lainsäädäntö on jo olemassa joten mitään ongelmaa ei sitten voi olla, vai miten se nyt meni.
Ongelmia on mutta ongelma on ennemminkin tuomio käytännöissä. Tuomiot ovat suhteellisen lieviä. Suomessa on liian vähän vankipaikkoja ja uusia ei haluta luoda koska se maksaa. Siksihän sakkovankejakaan ei enään ole. Toki nyt järjestelmää ollaan ilmeisesti siltä osin palauttamassa mutta epäilen, että meillä olisi kapasiteettia kuitenkaan riittävästi.

Eli ongelma ei ole lainsäädöllinen vaan lain tulkinnallinen sekä taloudellinen.
 
Ongelmia on mutta ongelma on ennemminkin tuomio käytännöissä. Tuomiot ovat suhteellisen lieviä. Suomessa on liian vähän vankipaikkoja ja uusia ei haluta luoda koska se maksaa. Siksihän sakkovankejakaan ei enään ole. Toki nyt järjestelmää ollaan ilmeisesti siltä osin palauttamassa mutta epäilen, että meillä olisi kapasiteettia kuitenkaan riittävästi.

Eli ongelma ei ole lainsäädöllinen vaan lain tulkinnallinen sekä taloudellinen.
Olet myöhässä kuomaseni, tuon ongelman ratkaisin jo eilen !;)
 
https://blogit.savonsanomat.fi/mita-sita-tyhjaa/kulttuurien-yhteentormays-on-arkipaivaa/
Kulttuurien yhteentörmäys on arkipäivää
6.7.2018 18:41 0 7 Jussi Kuosmanen
Juhani Kuosmanen, kullttuuri, pahooinpitely, parkkisakko, pysäköinninvalvoja, Rautavaara

Tästä pikku uutisesta on ollut turhan paljon keskustelua somessa: Isä ja poika hakkasivat pysäköinninvalvojan. Selvennän sen verran, että tapahtui Helsingissä ja myös perheenäiti oli kannustamassa miespuolisiaan. Tietenkin. Tuo tietenkin siksi, että tietenkin Helsingissä.
Miksi sitten uutisesta on mielestäni keskusteltu turhan paljon? No, koska kyseessä on vain kahden kulttuurin tavanomainen yhteentörmäys, ei sen kummempaa. Mitäpä tuosta. Normikahinaa nykyisin.
Näin tulkitsen asian katsottuani kohtauksesta videon ja tutustuttuani asiasta saamiini taustatietoihin. Ei kai tuossa sen ihmeempää? Turha vouhottaa. Monikulttuurisuutta tyypillisimmillään ja sitähän me olemme halunneet. Tuolta se suurin piirtein näyttää.


Huomannette, etten vastusta kehitystä, jota minua huomattavasti fiksummat pitävät niin toivottavana. Täällä olikin puuduttavan tylsää, kliinistä ja lainkuuliaista. Tarvitsimme säpinää. Kai. Olen ehkä antanut periksi myös sen vuoksi, koska oleilen nykyisin enemmän metsässä kuin Helsingissä. Joten minulle kelpaa nykymeno, entä muille?
Uskokaa tai älkää, mutta maailma toimii edelleen niin, että on kulttuureja, joissa pyritään noudattamaan jopa liikennesääntöjä ja sitten on sellaisia, joissa niiden valvojat piestään. Joskus nämä kaksi törmäävät ja siinä kaikki.
Tämä oli siis puoleltani pelkkä ilmoitusasia. En ota lainkaan kantaa siihen kumpi kulttuuri on parempi. Itse uskoisin sopeutuvani molempiin, jos vielä jostakin syystä palaisin metsästä ihmisten ilmoille. Pidän palaamista kyllä epätodennäköisenä, koska en enää juuri tykkää itsekkäiden ja pinnallisten egojen mölinästä. Sitä paitsi täällä naputtaa vain tikka, ei pysäköinninvalvojat. Kulttuurisidonnaisuuttaan ei joudu testaamaan.
Me kylmien pohjoisten metsien asukit olemme jostakin syystä kehittäneet kulttuurin, missä laaditaan lakeja ihan sillä tarkoituksella, että niitä noudatetaan ja valvotaan. Liekö järkeä? Useimpien mielestä on, mutta onko kauan? Kulttuurit nimittäin kehittyvät. Omivat toisiltaan.
Joillakin lämpimimmillä seuduilla asiat ovat monimutkaisempia. Siellä lakeja kyllä laaditaan, mutta lähinnä huvikseen. Niitä ei oteta kovin vakavasti, eikä joka rikkeestä passaa viranomaisten tulla naputtamaan. Ei ainakaan ilman riittävän vahvaa tulivoimaa.
On jopa valtioita, joissa ei kymmeniin vuosiin ole saatu pystyyn edes hallitusta. Jänniä sellaiset. Silti niissä syntyvyys on monikertainen Suomeen verrattuna. Että luonnonlait siellä kyllä toimivat, vaikka ihmisten lait eivät toimisikaan. Eipä silti, en ole varma onko Suomikaan hyötynyt hallituksistaan. Ja seuraavasta, jos Antti Rinne sitä johtaa, ei hyödy ainakaan.
Katsoin kerran videon kulttuurien yhteentörmäyksestä, joka sattui Ruotsissa. Siinä ruotsalaisen kulttuurin edustajina toimi pari kilttiä poliisipartiota, joiden neljästä poliisista kaksi oli naisia. He edustivat sovittelevaa ja neuvottelevaa kulttuuria, joka naapurimaassa vallitsee. Kohde ei edustanut. Hän veti lättyyn vuorollaan kaikkia neljää ja käveli tiehensä.
Jos asia ei olisi ollut niin vakava, en olisi kyennyt pidättämään nauruani. En laita videota näkyviin, koska ei ole hinkua saada vihapuhe- vai mitä kiihotussakkoja ne ovat. Vaikka enhän minä itse siinä videolla esiinny. En edes osaa ruotsia, arabiasta puhumattakaan. Mutta sellaisen levittäminenkin on riskialtista. Niin kuin totuuden välittäminen on tässä maassa aina ollut.
Sitä tulee ylivarovaiseksi ja lähtee metsän suojiin.
Vaikka ei sekään pelasta. Syntymäkuntani Rautavaara on pelkkää metsää. Myös taajama umpikorpea. Mutta niin vain eräs kylän vanhus sai taannoin käräjillä vihapuhesakon. Oli dementoitunut sen verran, että meni jakamaan somessa jonkin älykääpäviestin. Niin ymmärtämättömät usein tekevät.
Luuli kai, että vain tutut näkevät sen. Virhe. Isoveli valvoo myös pusikoita, joten rapsut tuli. Ja julkinen häpäisy. Sopivasti ennen kuolemaa. Että sillä tavoin se armo käy nykyisin oikeudesta. Kulttuuri kehittyy. Vaan mitäpä sitä haudassa maineella tekee. Ja lapsenlapset lienevät jo vaihtaneet sukunimensä.
Totta puhuakseni uutinen vanhuksen sakoista korpesi niin paljon, että toivoin myös oikeudenjäsenille jonkin sortin metsäreissua. Voisin ihan itse rakentaa pitkospuut, joita myöten ylittäisivät pahimmat suosilmäkkeet. Olen aika kömpelö puutöissä.
Jussi Juhani
 
Olen saanut jostain käsityksen, että Vaara olisi ollut jossain pikku "pannassa" mielipiteidensä vuoksi?
Nyt on ilmeisesti valo löytynyt..
Tero Vaara koki pahan burn outin: "Heräsin yöllä omaan huutooni"
Muusikko Tero Vaara koki kolme vuotta sitten burn outin. Hän poti kovaa keikkakammoa, joka tuli uniin asti.
VIIHDE07.07. 15.00
JUHA VELI JOKINEN

Mamban keulakuva ja hittien tekijä Tero Vaara selviytyi vakavasta uupumuksesta. Hän lähti reiluksi puoleksi vuodeksi Kaliforniaan parantumaan. Mamba ei enää todennäköisesti palaa lavoille.

Juha Veli Jokinen

Kolmisen vuotta sitten väsynyt ja tuskainen Tero Vaara, 53, lensi yksin Kalifornian aurinkoon Los Angelesiin. Hänen oli pakko vaihtaa maisemaa, elpyä ja parantua. Mamba-yhtyeen keulakuva, hittinikkari ja laulaja koki burnoutin, joka oli hiipinyt hiljaa yli 30 vuotta kestäneellä uralla.

Vaara pani Mamban epämääräiseksi ajaksi jäihin ja päätti tervehtyä uusissa maisemissa.

–Heräsin alkuviikosta aamuyöstä omaan huutooni. Huusin yöllä keikkapelkoani, kun viikonloppuna piti taas antaa kaikkensa alastomana ihmisten edessä.

Olen jännittänyt aina esiintymistä ja hakenut siihen jopa hypnoosihoitoa, podin keikkakammoa, Mäntyharjulle kotiutunut Porin poika kertoo ja katsoo poutapilviä.

Taivaalla ammattilentäjäksikin valmistunut ja 450 lentotunnin Vaara viihtyy. Hänellä on takana lisäksi 150 laskuvarjohyppyä ja mieli tekisi hypätä lisää.

–Opiskelin Losissa reilu puoli vuotta terveysasioita, ajoin kahdeksan kaistan moottoriteitä, katselin sitä monikulttuurista ja monirotuista maailmaa ja sain voimaa. Perspektiivini elämään laajeni. Asuin Burbankissa tv- ja elokuvayhtiöiden keskuksessa.

Soolouralle
Suomeen palasi muuttunut mies ja sävellystyö alkoi taas maittaa. Vaaran kynästä on lohjennut pitkästä aikaa uusi single, rakkauslaulu Ihana voima, jossa ikuinen romantikko pysyy läheisessä aihepiirissään.

Dynamiikka on sama.
–Rakkaudessa on se ensihuuma, flirtti, sitten se itse asia, mahdollinen kyllästyminen, ero ja kaipaus. Suomalaisia kiinnostaa se ero ja kaiho, Reino Helismaan ja Junnu Vainion tietä kunnioittava Vaara kertoo. Raul Reimanin pateettisuuttakin hän on hipaissut ja viihtyy siinäkin, mutta varovasti.
–Miehen pitää viedä riimiä eikä päinvastoin. Liika pateettisuus on komiikan rajamailla. Jos "helmiä kyyneleet ois ", laulaa Paulakin (Koivuniemi) koskettavasti.

JUHA VELI JOKINEN

Vaara elää yksin talossaan Mäntyharjulla ja seurustelee kolmatta vuotta.

Nyt kun sävellystyö taas maittaa, valkoinen paperi ei pelota, entäs Mamba?
–Se pysyy jäissä, tuskin palaamme. En lähde helpon rahan metsästämiseen festarikeikoilla tai "kerran vielä Mamba "-tyyliin.

Olin aikoinaan yhdentoista soittajan työnantaja, sekin oli raskasta ja vastuullista.

Vaaran soittajat työllistyivät muun muassa Jari Sillanpään ja Antti Tuiskun orkestereissa.
–Koko musiikkibisnes on muuttunut, levyt eivät myy, Vaara maalaa Youtube-maailmaa ja kesän festaribuumia.

–Entäs arkipäivät ja syksy ja talvi, hän kysyy.
Nyt Vaara kulkee maata sooloillen ja hitit akustisesti sovitettuina.
–Puhelen ja tulkitsen. Tulossa on pian taas hääkeikka, avajaisia ja syntymäpäiväjuhlia.

Aikansa kollegoista Vaara arvostaa Juha Tapiota, Frediä, Jukka Kuoppamäkeä ja Yön Olli Lindholmia, jolla on myös punk-tausta.
–Kai Cheekit ja Elastiset ovat jotain nykypäivän punkkareita, mutta eivät minua kosketa niinkään. Katri Helenan urassa ja kehityksessä on jotain mitä arvostan kovasti, Tero kertoo.

Käden jälki
Ammattilentäjäksikin valmistuneella Vaaralla on takanaan 450 lentotuntia. Vielä 90-luvun lopulla hän halusi tehdä työkseen lentämistä. Hän lähti tutkailemaan Indonesiaan maan Garuda Airways -yhtiön työmahdollisuuksia, mutta kurssitus olisi omaan piikkiin ollut kallista ja mies päätyi Balille.

–Siellä syntyi Valokuvia-hitti Kummitusjuttu-albumille ja Mamban uusi nousu oli taas totta. Minusta piti tulla käsityönopettaja, kokki tai valokuvaaja, olen rakastanut käsillä tekemistä, Porin lyseon kasvatti juuri Mamban nousun aikaa yo-lakin saanut Tero kertoo.

Selässä miehellä lukee koulunsa tunnus ja vihdan kuva tatuointina: opin sauna . autuas aina. Kädessä on tatuointi: hän turvaa askeleeni, kun eksyn pimeään.

–Jos en osaa jotain, opettelen. Nyt nikkaroin puujakkaroita ja betonista lyhtyjä kotipihallani.

Rakastunut mies
Yksin elävällä, mutta seurustelevalla Terolla ei ole jälkikasvua. Hän oli aiemmin kymmenen vuotta naimisissa. Nyt hän on ollut kolme vuotta suhteessa, jonka hän haluaa pitää vain itsellään ilman julkisuutta.

–Olen tajunnut tässä viime aikoina vahvasti, että aika on rajallinen. En ole täällä loputtomiin. Haluan nauttia, kehittyä ihmisenä, rakastaa ja voida hyvin. Monia ikäisiäni on jo lähtenyt, matka loppunut, Vaara toteaa.
https://www.satakunnankansa.fi/viih...-outin-herasin-yolla-omaan-huutooni-201055898

Yle perui Mamban Tero Vaaran tv-esiintymisen mamu-kriitiikin vuoksi
https://www.is.fi/musiikki/art-2000000667886.html

”Monikulttuurisuus on kuin kommunismi”
tiistai 05.07.2011 klo 2:52
Suositun Mamba-yhtyeen laulajan kotisivut ihmetyttävät yhtyeen faneja.
https://www.iltalehti.fi/viihde/2011070514006815_vi.shtml
 
Back
Top