#vihapuhe

#metoo kääntyikin olemaan #shetoo.

Ei varsin yllättävää. Kotiväkivallassa miehet ovat useammin uhreina kuin naiset kun puhutaan törkeistä tapauksista.

Ja jos miesten ilmoituskynnys olisi naisia vastaava, naiset todennäköisesti olisivat syyllisiä useammin myös lievissä tapauksissa.

Ei ehkä yllättävää että tämä tilastollinen fakta ei kiinnosta ketään.
 
Ei varsin yllättävää. Kotiväkivallassa miehet ovat useammin uhreina kuin naiset kun puhutaan törkeistä tapauksista.

Ja jos miesten ilmoituskynnys olisi naisia vastaava, naiset todennäköisesti olisivat syyllisiä useammin myös lievissä tapauksissa.

Ei ehkä yllättävää että tämä tilastollinen fakta ei kiinnosta ketään.

Kaikkein yleisintä kotiväkivaltaa taitaa kuitenkin olla lapsiin kohdistunut, missä tekijänä on äiti.

Ja ei sekään ketään kiinnosta.
 
Syövän hoidossa voi hiilarien välttelyssä olla hyötyä.


Janitskin viimeinen some -päivitys.

27 January at 16:15 ·

Ei Vittu. Tällainen on ruoka-annos Meilahden sairaalassa päivällisellä. Ja mitään ruokarajoitteita minulla ei enää ole, päinvastoin, ravintoa pitäisi saada nyt mahdollisimman paljon.
Riisipuuroa päivälliseksi. Kaksi kuivaa leipää ja laihaa mehua.
On tämä vitun Spede maa!
Image may contain: food and indoor
https://www.facebook.com/photo.php?...MkDXOOjD4ptQ3f3l9tYVvGeezWo5LJtlt9PqyZdQ6krZY
 
Syövän hoidossa voi hiilarien välttelyssä olla hyötyä.


Janitskin viimeinen some -päivitys.

https://www.facebook.com/iljaj.jani...j3GXG2a2mkzzORNyJ1JbdWaVLZx7uuM&ref=nf_targethttps://www.facebook.com/photo.php?...MkDXOOjD4ptQ3f3l9tYVvGeezWo5LJtlt9PqyZdQ6krZY
Syövänedistämissapuskaa?
 
Syövänedistämissapuskaa?

Eikun talouskasvusapuskaa. Jos ihmiset olisivat terveitä niin sehän olisi aivan katastrofaalista Soomen lääke-ja sair... terveydenhoitopisnekselle. Nyt vaan hiilaria naamaan jok'iikka ja talous kohisemaan!
 
Tuomiolle Raamatun opettamisesta? Päivi Räsäsen tutkinta laajenee, seuraavaksi viedään kuulusteluihin pastori Pohjolaa

KUVAKAAPPAUS, LHPK.FI

pohjola.png
Evankelilaisluterilaisen lähetyshiippakunnan julkaisema uutinen.

Kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsänen on epäiltynä kahdestakin kiihotusrikoksesta. Nyt esitutkintaa on laajennettu, ja myös Räsäsen vanhaa kirjoitusta netissä yleisön saatavilla pitäneen kirkkokunnan pastori joutuu poliisin kuulusteluun rikoksesta epäiltynä. Pohjimmiltaan jutussa on kyse siitä, onko uskonnollisilla yhteisöillä oikeus opettaa julkisesti sellaista, mitä pidetään ”poliittisesti epäkorrektina”. Toisin sanoen: päättääkö valtio siitä, mihin ihmisillä on oikeus uskoa.

Suomen evankelisluterilainen lähetyshiippakunta tiedottaa, että pastori Juhana Pohjola on kutsuttu Helsingin poliisilaitokselle 11.2.2020 kuulusteltavaksi epäiltynä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Tapaus liittyy valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen 31.10.2019 määräämään esitutkintaan Suomen Luther-säätiön julkaisusarjassa vuonna 2004 julkaistusta kansanedustaja Päivi Räsäsen kirjoituksesta ”Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi”, jossa Räsänen pohdiskelee sitä, miten homosuhteet haastavat kristillisen ihmiskäsityksen.

Hiippakuntadekaani Pohjola on Suomen Luther-säätiön julkaisusarjan ja verkkosivujen päätoimittaja. Häneen liittyvä rikosepäily koskee kirjoituksen yleisön saataville asettamista ja saatavilla pitämistä.

Poliisilta ensin syyttämättäjättämispäätös
Päivi Räsäsen kohdalla on meneillään kaksikin poliisitutkintaa, joista toinen koskee Raamatun jakeita sisältänyttä Twitter-päivitystä viime kesältä ja toinen tätä vuonna 2004 julkaistua pamflettia. Räsäsen pamflettia koskeva rikosilmoitus tehtiin elokuussa 2019. Syyskuussa poliisi teki yhdeksänsivuisen päätöksen, että esitutkintaa ei ole syytä käynnistää sanan- ja uskonvapauteen vedoten.

Hiippakuntadekaanina toimiva Juhana Pohjola kertoo blogissaan, että syyttämättäjättämispäätös tuli syyskuussa hänelle yllätyksenä, koska hän ei ollut edes tiennyt olleensa tutkinnan kohteena. Räsäsen kirjoitus oli julkaistu vuonna 2004, joten siltä osin mahdollinen rikos oli jo vanhentunut, mutta yksityishenkilön tekemää rikosilmoitusta oli perusteltu sillä, että säätiö pitää yhä julkaisua yleisön saatavilla Internetissä.

– Näin me todella teemme ja tulemme tekemään, pastori Pohjola kirjoittaa blogissaan. Sitä voi siis Suomessa vapaasti lukea ja levittää syyllistymättä rikokseen. Siitä on nyt saatu viisitoista vuotta julkaisemisen jälkeen poliisin tekemä päätös mustaa valkoisella.

Valtakunnansyyttäjä määräsi tutkimaan
Mutta pastorin ilo ei kestänyt kauaa, sillä 31.10. valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen määräsi yllättäen, että poliisin on sittenkin suoritettava asiassa esitutkinta.

Hiippakuntadekaani Juhana Pohjola pohtii blogissaan tapauksen herättämiä ajatuksia.
– Ensimmäiseksi minulle nousee mieleen, olemmeko jo todella tulleet siihen pisteeseen, jossa Raamatun mukaiseen kristilliseen ihmiskäsitykseen perustuva julkinen opetus voidaan nähdä rikoksena, Pohjola kirjoittaa.

– Onko yhteiskunnallinen ilmapiiri muuttunut niin epä-älylliseksi ja suvaitsemattomaksi, että vallitsevaa sukupuoli-ideologiaa vastaan argumentointia ei haluta kohdata niinkään argumentein vaan tunnepohjaisesti loukkaantuneena ja siitä seuraavin vihapuhesyytösten ja oikeuslaitoksen keinoin?
...
 
updated his status.
·

Yle teksti-tv 09.02.2020:
"Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen on huolissan vihapuheen vaikutuksista poliisien ja koko oikeuslaitoksen toimintaan.
Poliisihallituksen tekemän kyselyn mukaan noin kolmannes poliiseista kertoi, että he ovat vuoden aikana joutuneet muun muassa vihapuheen kohteeksi sosiaalisessa mediassa. Vajaa viidennes vastaajista ilmoitti harkinneensa alan vaihtoa. Parikymmentä vastaajaa myös erosi tehtävistä.
Ylijohtaja Kolehmainen harkitsisi myös sitä, onko virkavallan työnsä puolesta aina tehtävä kunnianloukkauksesta rikosilmoitus maalittamisen pelossa."
Itse olen huolissani enemmän poliisin ja sisäministeriön politisoitumisesta. Jos parikymmentä ihmistä on eronnut poliisihommista, se ei liene ongelma - poliiseja on n. 7300 eli 20 on luokkaa 3 promillea - lienee varmaan tämän kokoluokan organisaatiossa jonkinlainen pienuusennätys. Lisäksi arvelisin päälle 30 vuoden kokemuksella että osa eronneista on löytänyt paremmin palkattua työtä ja osa lähtenyt surkean johtamisen vuoksi, osa juoppoontunut jne. Jos pää ei kestä sosiaalista mediaa niin ei se todennäköisesti kestä poliisihommiakaan kovin pitkää aikaa. Olisikin hyvä, jos poliisi voisi keskittyä orwellilaisen ajatuspoliisitoiminnan sijaan ihan perinteisiin poliisitehtäviin ja unohtaa trendikkäät "vihapuheet" ja "maalittamisen" - termejä, joita Suomen Laki ei yksinkertaisesti tunne.
 

Valtio ahtaa monikulttuuria eli näkemyseroja, konflikteja yhden katon alle joten tästä luonnollisesti täytyy syyllistää populaatiota eikä itse organisoivaa tahoa. Jos jonkin ihmisen kotiin tungetaan joitain täysin tuntemattomia ihmisiä, jotka käyttäytyvät täysin vierain tavoin, puhumattakaan siitä että ihmisiä aletaan motittamaan kylki kylkeen, niin tämähän on luonnollisesti ihmisen oma vika kun ei pysty sietämään kommarien politiikkaa.

Poliisi niin ikään organisaationa, jonka osittainen tavoite on paisuttaa tärkeyttään eli kokoaan, tykkää tästä kehitysmallista vaikka hiukan erilaista kuvaa haluavatkin maalata lehdistölle ja täten kansalle. Mitä enemmän lakikirjoihin ujutetaan mitä eksoottisempia lakeja kuten esim. vihapuhetauhkaa niin sitä enemmän tulee valvottavaa, jota varten täytyy palkata lisää poliiseja ja kasvattaa organisaation kokoa. Tämä taasen johtaa nykyisten verojen kasvattamiseen ja/tai uusien verojen kehittämiseen, jotta viulut voidaan kuitata jollakin tavalla. Tavallinen rivipoliisi tosin ei tältä trendiltä voi välttyä joten lisää työtehtäviä ilmestyy velvollisuuksien listaan saman palkkakuitin vastineeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Terrorismintutkija: "Suomeen on kehittymässä ilmapiiri, joka mahdollistaa poliittisen väkivallan" – sosiaalisen median keskustelut voivat toimia yhtenä yllykkeenä
Suomessa on 2010-luvulla aikana tapahtunut kehitystä, jollainen on aiemmin ollut luomassa maaperää poliittiselle väkivallalle, sanoo Helsingin yliopiston yliopistonlehtori Leena Malkki, 44.
..
Muurin takana, mitähän jutussa on?

 
Terrorismintutkija: "Suomeen on kehittymässä ilmapiiri, joka mahdollistaa poliittisen väkivallan" – sosiaalisen median keskustelut voivat toimia yhtenä yllykkeenä
Suomessa on 2010-luvulla aikana tapahtunut kehitystä, jollainen on aiemmin ollut luomassa maaperää poliittiselle väkivallalle, sanoo Helsingin yliopiston yliopistonlehtori Leena Malkki, 44.
..
Muurin takana, mitähän jutussa on?


Kouvolan sanomista löytyi.

Terrorismintutkija: "Suomeen on kehittymässä ilmapiiri, joka mahdollistaa poliittisen väkivallan" – Sosiaalisen median keskustelut voivat toimia yhtenä yllykkeenä
Leena Malkin mukaan yksi väkivaltaa ruokkiva piirre on julkisen keskustelun suunta.
Suomessa on 2010-luvulla aikana tapahtunut kehitystä, jollainen on aiemmin ollut luomassa maaperää poliittiselle väkivallalle, sanoo Helsingin yliopiston yliopistonlehtori Leena Malkki, 44.

Poliittisen väkivallan yleistyminen ei ole väistämätöntä. Riski on kuitenkin olemassa, jos kehitys jatkuu samanlaisena.

Väkivallan uhkaa ruokkii muun muassa se suunta, johon julkinen keskustelu on kulkenut. Suomalaiseen nykykeskusteluun kuuluu esimerkiksi entistä enemmän poliittisten vastustajien toiseuttamista ja jyrkästi ulkopuolisiksi esittämistä. Ihmisiä jaotellaan eriarvoisiksi, ja parlamentaarisen politiikan kyky toimia ristiriitojen sovittelijana kyseenalaistetaan jo lähtökohtaisesti.

Ihmisiä myös epäinhimillistetään käyttämällä heistä likaan tai eläimiin liittyviä sanontoja.

– On puhetta, joka oikeuttaa poliittista väkivaltaa. Ei niin, että menkää ja tappakaa, vaan esimerkiksi niin, että joku tietty ihminen ansaitsisi tulla raiskatuksi tai niin, että ennen tietynlaiset ihmiset vietiin saunan taakse, Malkki sanoo.

– Tällaista puhetta näkyy Suomessa tällä hetkellä eri suunnilla, mutta eniten osana maahanmuuttovastaista keskustelua.

Kovistakaan puheista ei voi suoraan vetää sellaista johtopäätöstä, että keskustelun osallistujat lähtisivät tekemään väkivaltaa.

– Mutta näillä puheilla luodaan sellaista kertomusta, jollaista joku, joka kokee olevansa toiminnan ihminen, voi lähteä tekemään todeksi.

Malkki ja monet muut tutkijat ovat puhuneet epäinhimillistävän kielenkäytön vaaroista jo vuosia.

Silti moni hätkähti kuluneella viikolla, kun eduskunnan kevätistuntokauden aloituksessa sekä tasavallan presidentti Sauli Niinistö että eduskunnan puhemies Matti Vanhanen (kesk.) varoittivat epäinhimillistävän ja jyrkän kielenkäytön vaaroista. Korkein valtiojohto kohdisti varoituksensa ja opastuksena nimenomaan Suomen eduskunnalle ja sen kansanedustajille ja vasta sitten laajemmalle yhteiskunnalle.

Suomalaista keskustelua terrorismista ja ääriliikkeiden uhasta on viime vuosina hallinnut jihadistinen terrorismi ja sen pelko. Osin sen varjoon on jäänyt keskustelu kotimaisesta radikalismista.

Huoli terrorismista ja poliittisesta väkivallasta näkyy konkreettisesti esimerkiksi Maanpuolustustiedotuksen suunnittelukunnan tuoreessa mielipidetutkimuksessa. Sen perusteella 81 prosenttia suomalaisista pitää kansainvälistä terrorismia huolestuttavana ilmiönä.

Poliittisista ääriliikkeistä on huolissaan 75 prosenttia suomalaisista.

Malkin mukaan Suomessa on perinteisesti ajateltu, että elämme turvallisessa lintukodossa. Suomi on kuin pullonpohja, ja terrorismia on pidetty vieraana ilmiönä, joka rantautuu tänne jostakin ulkopuolelta. Terrorismi on julkisessa keskustelussa mielletty nimenomaan ulkomaisten järjestöjen toiminnaksi, etupäässä jihadistiseksi sellaiseksi, Malkki huomauttaa.

Kotimaisia ääriliikkeitä ja -tekoja tavataan katsoa eri näkökulmasta. Malkin mukaan Suomessa on pitkään ajateltu, että jos teon tekijä on suomalainen, teko ei ole terrorismia. Kotimaisten väkivallantekojen taustoja on oltu myös valmiimpia ymmärtämään, ja niiden hillitsemiseen esitetään toisenlaisia, pehmeämpiä keinoja kuin ulkomaista alkuperää olevien tekojen kohdalla.

Kotimaisiin tekoihin ei ole myöskään toistaiseksi sovellettu terrorismilainsäädäntöä, Malkki huomauttaa.

Kun käsitteitä käytetään näin, voi jäädä ymmärtämättä, että väkivaltaan ja ääritekoihin kyetään myös kotimaisin voimin.

– Jihadistisen toiminnan uhka on tunnistettu hyvin ja sen torjumiseen on suunnattu perustellusti resursseja. Muun tyyppisen poliittisen väkivallan uhan tunnistaminen vaikuttaa olevan haastavampaa, Malkki huomauttaa.

Tutkijalle terrorismi on ensi sijassa viestintää, Malkki sanoo.

– Terrorismi käyttää väkivaltaa välineenä. Tekojen pyrkimyksenä on vaikuttaa ihmisten tunteisiin, asenteisiin ja käyttäytymiseen tavalla, jonka teon tekijä arvioi palvelevan poliittisia tai uskonnollisia päämääriään. Tuhon aiheuttaminen on tässä toissijaista, huomion saaminen on pääasia.

Suomessa on jo nähty tällaisia kotimaista alkuperää olevia tekoja.

– Talvella 2015—2016 joitakin turvapaikanhakijoita vastaan tehtyjä iskuja voi pitää sillä tavalla suunnitelmallisina, että ne ovat nähtävissä pienimuotoisina terrori-iskuina. Samoin voi ajatella joistakin eläinoikeusliikkeen iskuista turkistarhoille ja turkiselinkeinoa vastaan. Jokelan kouluampumisessa tekijä oli itse sitä mieltä, että se oli terrorismia, ja teossa oli terrorismin määritelmään sopivia ideologisia piirteitä.

Kauempaa Suomen historiasta esimerkkejä löytyy enemmänkin.

Tämän päivän Suomessa suojelupoliisi on pitänyt järjestäytyneimpänä väkivaltaan kykenevänä ryhmittymänä Pohjoismaista vastarintaliikettä. Liikkeen toiminta on väliaikaisesti kielletty oikeuden lopullista päätöstä odoteltaessa. Poliisi kuitenkin epäilee liikkeen jatkaneen toimintaansa, ja viime aikoina esimerkiksi Tampereella on nähty myös kansallissosialistien julkisia, organisoituja mielenilmauksia.

– Merkittävimpänä uhkana suojelupoliisi pitää kuitenkin yksittäisten ihmisen tai pienten ryhmien tekemiä väkivallantekoja. Esimerkiksi niitä, joissa sosiaalisen median keskustelut ovat rohkaisseet siirtymään tuumasta toimeen, Malkki kertoo.

Pinnan alla pitkään pysyneet uhat eivät ole nousseet Suomessa esiin. Suomea viime vuosikymmeninä poliittiselta väkivallalta suojanneet tekijät eivät ole Malkin mukaan kadonneet. Ne ovat kuitenkin osin heikentyneet.

Yksi yhteiskuntaa suojannut tekijä on ollut suomalainen sosiaalipolitiikka, kiteytetysti hyvinvointivaltio. Se on pitänyt yhteiskunnan jäsenten välisen eriarvoisuuden pienenä.

Toinen syy löytyy siitä, että suomalainen yhteiskunta ja poliittinen järjestelmä ovat kyenneet sovittelemaan ja ratkomaan ristiriitoja. Väkivaltaan turvautumista on Malkin mukaan hillinnyt myös Suomen rauhallinen protestointikulttuuri ja poliisin verrattain maltillinen toiminta protestien aikana.

Yhteiskuntapolitiikan onnistuminen on näkynyt esimerkiksi siinä, ettei Suomessa koettu sellaista väkivaltaisen vasemmistoradikalismin aaltoa 1960- ja 1970-luvuilla kuin monissa muissa länsimaissa.

– Suomessa olisi ollut sotien väliseltä ajalta juontuvia aineksia levottomuuksiin, mutta vasemmistoradikalismi kanavoitui pitkälti parlamentaariseen toimintaan ja rauhanomaiseen kansalaisaktiivisuuteen.

Malkin mukaan tämän hetken kotimaiset protesti- ja katutoimintaliikkeet ovat toistaiseksi pitäneet väkivaltaa kannattamattomana. Yhteiskunnallinen tyytymättömyys on löytänyt kanavansa muualta; kotimaisten ääriliikkeiden varsin vähäinen väkivalta on kohdistunut lähinnä toisiin ääriliikkeisiin.

– Ääritekoihin kykenevät ryhmät vaikuttavat yleisesti katsottuna toistaiseksi ajattelevan, että muut toimintatavat ovat kannattavampia, Malkki arvioi.

Poliittisella järjestelmällä koetaan tällä hetkellä olevan kykyä kanavoida myös sellaista tyytymättömyyttä, joka ei Malkin sanoin ole ”poliittisessa keskilinjassa tai välttämättä liberaalin demokratian periaatteiden mukaista”.

Usko tähän kykyyn oli koetteilla esimerkiksi silloin, kun Suomeen saapui runsaasti turvapaikanhakijoita vuonna 2015. Yhtenä merkkinä uskon horjumisesta olivat yritykset polttaa vastaanottokeskuksia talvella 2015–2016.

– Siinä näyttää olevan sellainen mekanismi, että maahanmuuttovastaista suoraa toimintaa on sitä vähemmän, mitä enemmän uskotaan perussuomalaisten kykyyn vaikuttaa suomalaiseen politiikkaan. Näyttää siltä, että Jussi Halla-ahonjohtamiin perussuomalaisiin luotetaan enemmän kuin Timo Soinin versioon perussuomalaista silloin syksyllä 2015, Malkki sanoo.

Radikaalin ajattelun kanavoituminen valtavirtapolitiikkaan on kuitenkin oma riskinsä. Radikaali ajattelu voi normalisoitua ja olla sitä kautta tekemässä hyväksyttäväksi laittomia toimintatapoja ja näkemyksiä, jotka kyseenalaistavat toisten ihmisarvon.

Luottamus parlamentaariseen järjestelmään voi joutua koetukselle myös toisesta suunnasta, jos koetaan, että järjestelmä ei pysty vastaamaan radikaalin ajattelun valtavirtaistumisen aiheuttamaan uhkaan.

– Jää nähtäväksi, johtaako nyt kehittynyt ilmapiiri poliittisen väkivallan yleistymiseen. Sellainen kehityskulku ehditään vielä estää.
 
Julkaisin hiljattain twitterissä kuvan, jossa minä ja vpj Purra siemailemme kahvia Keijo-mukeista. Tämä käynnisti paremmissa piireissä veikkailun siitä, että jos me emme suoranaisesti olekaan Keijo, perussuomalaisten puoluetoimisto vähintään maksaa Keijolle.
Samalla tavoin arveltiin jokin aika sitten, että jonkun jonnen askartelema pilavideo allekirjoittaneen ja sisäministeri Ohisalon välisestä eduskuntakeskustelusta on varmasti perussuomalaisten ellei laatima ainakin rahoittama.
Äkkiseltään nämä pohdinnat "rahoittamisesta" tai "organisoimisesta" tuntuvat hassuilta. Eihän tviittailu mitään maksa, ja vitsitkin tarjoilee valmiina hopeatarjottimella vastapuoli.
Pohdintojen takana on kuitenkin projisointi. Erilaiset Refugees Welcome -järjestöt ja muu median ja päättäjien siunaama kansalaisyhteiskunta ovat tottuneet saamaan julkista rahoitusta, eivätkä ne saa mitään aikaiseksi ilman apurahaa. Siksi ajatus siitä, että joku tekisi jotain ilmaiseksi ja jotakin tärkeäksi kokemaansa tavoitetta edistääkseen, on paremmalle väelle käsittämätön.
Tästä kuitenkin pääsin tärkeämpään aiheeseen:
On valtiofilosofisesti erikoista, että laitonta ja vahingollista toimintaa (tässä tapauksessa laitonta maahantuloa ja maassaoloa) kannatetaan julkisella rahalla mutta vastustetaan talkootyönä.
Sellainen valtio on jollakin perusteellisella tavalla epäkunnossa.
[]https://www.facebook.com/photo.php?...VnrIIJqlicBuitSF8l_3Sl074ORHETG5i3HGxqH3681tU
 

Vaikka Halla-aho yleensää puhuu järkeviä, niin tämä on kyllä lapsellista nälvimistä ja ihan puhdasta paskapuhetta. Ei taida uuninpankkopoika saada bloginsa pitämiseen julkista rahaa. Nyt julkisuudessa ollut silakkaliike ei sekään taida saada mitään rahoitusta valtiolta. On täysin eri asia verrata jotain yksittäisiä blogien kirjoittajia tai twitterissä huutelijoita kansalaisjärjestöihin.
 
Vaikka Halla-aho yleensää puhuu järkeviä, niin tämä on kyllä lapsellista nälvimistä ja ihan puhdasta paskapuhetta. Ei taida uuninpankkopoika saada bloginsa pitämiseen julkista rahaa. Nyt julkisuudessa ollut silakkaliike ei sekään taida saada mitään rahoitusta valtiolta. On täysin eri asia verrata jotain yksittäisiä blogien kirjoittajia tai twitterissä huutelijoita kansalaisjärjestöihin.
Entä seinin mara? Tai erinäiset taide-apurahat? Jos meillä on miljoonilla rahoitettu yhden sedän teinityttöihin kohdistuvaa seksikulttia niin aika epätodennäköistä on että sitä rahaa ei myös jaettaisi ns. Tiedostaviin projekteihin

Samaten on Ylen tietyt kampanjat tehty valtion rahalla, kuten ne vuoden vanhat vihreiden aktiivin tekemät imastonmuutosvideot?

Samaan hengenvetoon on myös medialta tilattu "myrsky" joka suoraan synnytti mitä vittua- lehden ja joka oli pitkän aikaa ainoa paikka josta sai mitään muuta kuin valtiopropaganda-väritteistä tietoa missä meillä mennään maahanmuuttoaallon kanssa
 
Back
Top