Tänään perjantaina 16.10.2015 kello 9:00 aamulla, kun olin jo saanut siivottua pari tuntia erään ravintolan vessat ja lattiat, menin Aleksanterinkadun Suomalaiseen kirjakauppaan. Ja astuin sisälle ihan ensimmäisenä asiakkaana. Ostin sotatohtori Saara Jantusen kirjan Infosota, joka on saanut käsittämättömästi mainosta Helsingin Sanomien, Iltalehden, Iltasanomien ja muiden medioitten esittelyissä.
Luin kirjan välittömästi pikaisesti noin tunnissa Aleksanterinkadulla Suomalaisen kirjakaupan ulkopuolella. Jatkoin matkaani Helsingin keskustassa, mukanani Fiskarsin iso ja terävä kirves. Helsingin keskustassa ei kuitenkaan tullut näköpiiriin sen enempää Saara Jantunen eikä kukaan Puolustusvoimien informaatiosodan agentti.
Hiukan myöhemmin kuitenkin eräs tunnettu yliopistomies tervehti minua. Hän kysyi, olenko tulossa Moskovasta. Tuota kysymystä hän ei keksinyt kirveestä ja informaatiosodasta, vaan matkalaukusta, jossa pidin kirvestä piilossa, koska en tahtonut säikytellä helsinkiläisiä.
Vastasin yliopistomiehelle, että en ole saapumassa Moskovasta, vaan olen menossa erään vanhemman rouvan varastoon purkamaan perunakellarin lautarakennelmaa. Yliopistomieskään ei nähnyt kirvestä, joka oli matkalaukun sisällä.