#vihapuhe

Oliko tuo nyt sitten sama toimielin missä Kärnäkin meinasi asiaa ajaa? Jos on Kärnä ja Atte Kaleva samaa viestiä viemässä, niin on jo hieman leveyttäkin siellä.
 
37019907626_25c783af4e_o_d.jpg

Kalevalla ollut monia hyviä lausuntoja. Joutuu varmaan YLE:n boikottiin, jos ei ole jo joutunut. Keväällä vielä pääsi ohjelmiin.

Toistaiseksi viikon ainoa hyvä uutinen.
 
Juhammed Al-Sipilä ei ottanut mitään vastuuta rajan pettämisestä pääministerikaudellaan. Se nyt vain tuli housuun, selitteli. Mutta hienosti klaarattiin geelit vokkeihin, ja pari on jo palannut kotiinsa! Ihan kuin kehuja odottaisi.

Eli Suomella ei ollut eikä ole mitään keinoja estää joutoväen tunkeutumista maahan ruokittavaksi. Kiitos tiedosta, pääministeri.
 
Oliko tuo nyt sitten sama toimielin missä Kärnäkin meinasi asiaa ajaa? Jos on Kärnä ja Atte Kaleva samaa viestiä viemässä, niin on jo hieman leveyttäkin siellä.

Kalevallakin on väärät narratiivit. Pakkohan tuon on olla organisoitua? :D

Vieläkö edelleen leimataan kaikki tähän tyyliin ja onkos Atte Kalevakin trolli joka maalittaa vihollisia:

"Uutta: väärin tiedoin jankkaus poliisin ennaltaest. & some -läsnäolosta +
uusia Tw-tilejä & trolleja putkahti kerralla asiaan. Ping"

"Organisoituminen ei tarkoita käskyjä tai ohjeita. Se voi olla verkosto, joka toimii yhdensuuntaisesti ja mobilisoituu itseohjautuvasti"

"Näitähän tulee kuin sieniä sateella. Pun intended: sienet ovat ekosysteemin hajottajia".

Entä mitä sieniä jotkut vetävät? Olisi parempi pysyä tutuissa ruokasienissä.
 
Viimeksi muokattu:

Poliisi hyökkäyksen kohteena verkossa

ec88ee0d6b84321329d3f7bf23aff6e9_XL.jpg


Twitteriin on viime viikkoina ilmaantunut lukuisia poliisin Twitter-tilejä “parodioivia” profiileja. Nämä parodisiksi itseään väittävät tilit hyödyntävät poliisin aktiivista läsnäoloa sosiaalisessa mediassa ja sen graafisia tuntomerkkejä. Samalla ne pitävät tarkasti huolta, etteivät varsinaisesti esiinny poliiseina. Mutta erehtymisen mahdollisuus on olemassa.

Parodiointi näillä tileillä ei ole mitään reinikaistyyppistä, lämmintä naljailua, vaan taustalla on vakaa pyrkimys horjuttaa poliisin uskottavuutta. Tilien huumori tuo mieleen rasistivitsit, joissa huumorin varjolla välitetään rujoja arvoja.

Erityisesti näiden tilien tähtäimessä on poliisin napakoituneet otteet vihapuheen torjunnassa. Ne viestittävät, että poliisin toimet vihapuhetta ja verkossa tapahtuvaa henkistä väkivaltaa vastaan ovat väärin. Tämän mielipiteen taustalla on selvästi rasismi ja maahanmuuttovastaisuus, joille vihapuhe on ollut keskeinen politiikan väline.

Kyseenalaistamalla järjestysvallan uskottavuuden ja legitimiteetin pyrkivät hyökkääjät painostamaan poliisia muuttamaan käytöstään.

Keskeinen väite näillä tileillä on ollut se, että poliisi on itse omalla toiminnallaan tehnyt naurunalaiseksi ja epäuskottavaksi itseään ja siis muutkin voivat niin tehdä. Muutamat onnettomat sanavalinnat keskusteluihin osallistuneilta poliiseilta on käännetty ja väännetty sellaisiksi, että heidän oikeastaan väitetään tukevan terrorismia.

Näin isketään tehokkaasti poliisin turvallisuutta takaavan olemuksen ytimeen ja nakerretaan tietoisesti sen koko olemassaolon oikeutusta.

Kuten tehokkaaseen informaatiovaikuttamiseen aina kuuluu, on poliisien vastaisessa toiminnassa sekä kaapattu termejä vääristeltäviksi että luotu uusia. Selvin esimerkki näistä on #PolPo, joka on lyhenne sanoista poliittinen/politisoitunut poliisi. Tämä tarkoittaa sitä, että maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin muuten kuin äärimmäisen kielteisesti suhtautuvat poliisit katsotaan politisoituneiksi.

Tällä hetkellä poliisi on tiukan paineen alla monesta suunnasta. Aarnion tapaus seurannaisvaikutuksineen on vakava paikka. Turvapaikkaa vaille jääneiden palautusten toteuttaminen on omalta osaltaan herättänyt ansaittuakin kritiikkiä.

Poliisi on tällä hetkellä joka suuntaan kiskovassa tilanteessa, jossa jokainen virhe, tai edes sellaiseksi väitetty, palkitaan valtavalla ryöpyllä.

Työtään tekeviä poliiseja on aiemminkin jo maalitettu rasistisissa valemedioissa. Heistä on julkaistu kuvia, pyydetty tietoja ja sen jälkeen julkaistu niitä uhkailujen keralla.

Heitä vastaan hyökätään siis sen takia, että he ovat tehneet työtään lainvalvojina. Maalituksella on saatu samanmielisten joukko hyökkäämään heitä vastaan.

Sama toiminta on jatkunut viime päivinä Twitterissä, jossa pari poliisia on nostettu tikunnokkaan. Mukana tässä poliisinvastaisessa toiminnassa ovat MV-lehti, Suomi ensin -liike ja muita oikean äärilaidan hörhöryhmittymiä. Mutta myös perussuomalaiset on lämmittänyt kannattajiaan asialla, sekä Suomen Uutisten että puheenjohtajansa tunnetusti tehokkaan some-viestinnän kautta.

Näkemystä Suomen poliisin terroristeja suosivasta linjasta on levitetty myös kansainvälisesti, ja väite ilmestyi muun muassa yhdysvaltalaisella Infowars-sivustolla. Presidentti Trumpin suosiossa oleva salaliittoteoriasivusto levittää miljoonayleisölle järjettömyyksiään. Globalisaatio ulottuu myös ääriajatteluun.

Poliisia saa ja pitää kritisoida, mutta se kannattaa tehdä asiaperustein ja asiallisesti. Äärioikeistolaisten voimien käynnistämä poliisin vastainen kampanjointi ei ole vain kritiikkiä vaan pyrkimystä pyyhkäistä tieltä este oman poliittisen vaikutusvallan lisäämiseksi.

Tämä edelleen käynnissä oleva tapahtumaketju kuvaa hyvin äärioikealla käynnissä olevaa radikalisoitumista. Yhteiskunnallisten instituutioiden kimppuun Punaisesta Rististä poliisiin ja kirkosta koululaitokseen hyökätään yhä selväpiirteisemmin.

Oikeusvaltio instituutioineen ja maltillinen suhteellisuudentaju ovat ääriainesten pahimpia vihollisia.

Tulevina viikkoina kannattaa pitää silmällä, miten Ruotsi ja Yhdysvallat etsivät keinoa päästä yli maiden väliin tulleeseen ydinaseet kieltävään sopimukseen, jonka Ruotsi allekirjoitti.

https://www.karjalainen.fi/mielipit.../155219-poliisi-hyokkayksen-kohteena-verkossa
 
Vitsi tuo ryskyttelijä on pihalla. Kuin Sputnikin uutista lukisi. Aatelasit saavat miehen sokeaksi faktoille. Taposestakaan ei lue mitä se kirjoittaa, vaan mitä haluaisi ajatella siinä lukevan.

Aate ja kiihko on kumma juttu. Oma lähtökohta on se, että on hyvä huomata olevansa väärässä ja myöskään samoin jostakin ajattelevista ei ole tarpeen maalata mitään enkeleitä, asiat asioina ja ihminen vastaa puheistaan.

Mutta kai minäkin tässä taas kerran nyt maalitan kun eri mieltä olen.
 
Heh, tiukkaa #vihapuhe-läpänderiä Keijo Kaarisateelta :D

'vihapuhesotilaspoliisi' :D

Keijo Kaarisade‏ @vihapuhepoliisi 12 t12 tuntia sitten
Minua on pyydetty pitämään koulutus tulevan saapumiserän vihapuhesotilaspoliiseille strategisesta rasismista. #rasismi #turpo @saara_ilo

Keijo Kaarisade‏ @vihapuhepoliisi
Vastauksena käyttäjille @vihapuhepoliisi ja @saara_ilo
Mm. monet toimittajakoulun käyneet on siviilipalvelusaikoinaan opetettu verbaaliseen maalitukseen ja uhriutumiseen pakostrategiana. #toimii


Pistetään kirsikaksi kakun päälle vielä kuvakin:

21743196_529728464043913_3229402395739367027_n.jpg
 
Vitsi tuo ryskyttelijä on pihalla. Kuin Sputnikin uutista lukisi. Aatelasit saavat miehen sokeaksi faktoille. Taposestakaan ei lue mitä se kirjoittaa, vaan mitä haluaisi ajatella siinä lukevan.

Aate ja kiihko on kumma juttu. Oma lähtökohta on se, että on hyvä huomata olevansa väärässä ja myöskään samoin jostakin ajattelevista ei ole tarpeen maalata mitään enkeleitä, asiat asioina ja ihminen vastaa puheistaan.

Mutta kai minäkin tässä taas kerran nyt maalitan kun eri mieltä olen.

Käsitteet! Eri mieltä oleminen ei ole maalittamista. Se on enemmän sitä, että osoitetaan kohde, jota vastaan kerätään koko kansanradio. Tätä varmasti on myös tapahtunut. Samaten poliisiparodiatilien runsastuminen on tyhmää. Laitos toimii hyvin. Miksi ihmeessä sitä repimään? Kenen etua palvelee?

Minä olen eri mieltä Taposen kanssa niiden parin viestin järkevyydestä. En maalita. Olen ottanut kantaa kyllä myös aivan toisaalla ja omalla nimelläni. Olen kuitenkin poliisin tukena heidän tehtävässään.
 
Rohkenen väittää, että aika moni poliisikin pitää tuollaisia HYVIN TEHTYJÄ parodioita mallia Keijo Kaarisade hauskana tai jopa terapeuttisena asiana.

Maalitus on sinänsä helppo väittää tapahtuneeksi vaikka väiteltäisiin vain mielipiteistä. Nimittäin kuvio menee näin:
1) Sanoo tai kirjoittaa jotain täysin päätöntä
2) Saa paljon palautetta, asiallista ja asiatonta
3) Keskittyy asiattoman reposteluun, jättää asiallisen huomiotta (kuten Taponen ja hengenheimolaisensa säännöllisesti tekevät)
4) "Näin paljon palautetta ei voi tulla sattumalta" --> "Joku maalittaa minua" / "Tämä on selvästi organisoitua" jne.

Maalitus on asia erikseen, mutta näille tyypeille eriävä mielipide on jo maalitusta.
 

Enää en ylläty mistään. Siitäkö se johtuu että kun oikeiden Venäjän trollien kanssa päivittäin twiitterissä tekemisissä niin alkaa muistuttaa itsekin sitä itseään?

"Voi pimeyttä"

Huolestuttavaa. Minä vielä tasan 3 vuotta sitten pidin näitä tiettyjä henkilöitä erinomaisina omalla alallaan.

Annan kyllä pisteitä siitä että jotkut keskittyvät mm. ydinvoimalaprojektissa vaikuttamiseen, omituisiin tonttikauppoihin, pakotteiden purkamisen motiivien kyselemiseen ja muuhun isoon. Se on sitä ruplilla vaikuttamista.

Mutta sitten kun mukaan sotketaan aatteet, maahanmuuttopolitiikka ja nyt
jokseenkin erikoinen "väärää mieltä olevien lokerointi" niin ei hyvä ihme sentään.

"Tämä edelleen käynnissä oleva tapahtumaketju kuvaa hyvin äärioikealla käynnissä olevaa radikalisoitumista. Yhteiskunnallisten instituutioiden kimppuun Punaisesta Rististä poliisiin ja kirkosta koululaitokseen hyökätään yhä selväpiirteisemmin".

Punainen Risti instituutio? Kirkkoon hyökätään ja koululaitokseen???

Jos kirkko erosi minusta niin onko se minun vikani. Jos en ole pitänyt SPR:n vastaanottokeskusbisneksestä niin onko sekin minun vikani. Jos vanhemmat ovat huolestuneita siitä millaisia alaikäisiä miehiä 14v tyttöjen seassa on niin onko se hyökkäämistä

Minä en yhtään pidä näistä hyökkääjistä ja maalittamisesta puhujista. En yhtään. Koska kun tuollaista peliä pelataan vaikka vuosikymmen niin sitten aletaan puhua konkreettisesti tähtäimistä ja varmistimista.

Ei ole maltin ja tolkun mies tuo Karjalaiseen kirjoittanut.
 
Viimeksi muokattu:

Kylläpä kyllä, jos näkee tämän asian pelkästään poliisin ajojahtina ja osana rasismia on oma objektiivinen näkökenttä kovin suppea.
Poliisin uskottavuutta ei tarvitse edes trollitileillä alkaa polkemaan, Huhtela ja Taponen&co tekevät sen ihan itse.
@Honcho Mielestäni et todellakaan maalita, vaan esität oman näkemyksesi. Itse omaan hyvin samankaltaisen.

Tulipa mieleen vanha suomi-rap biisin sanat:
Nyt Huhtela ja Taponen pitäkää vittu kiinni päänne.
Mä saan vatsanväänteit, kiitti mulle riitti.

Eiku ei se ihan noin mennyt:D
 
Back
Top