#vihapuhe

Jos tällä vihapuhejahdilla olisi piilotettu Venäjä-kytkentä, niin se voisi olla vaikka tämmöinen:

Jos Suomessa alkaa historian uudelleen kirjoittaminen + poliittisesti eliitin kanssa erimielisten jahtaaminen ja syytteeseen asettaminen + sananvapauden kaventaminen + ....

...niin Suomen mahdollisuudet suhtautua kansainvälisillä areenoilla kriittisesti Putinin hallinnnon väärinkäytöksiin kapenevat.

Lisäksi Venäjä voi käyttää Suomea esimerkkinä siitä, että siellä toimitaan samoin kuin lännessä.

Ja pannaan samaan hintaan säkkiin vielä se, että Venäjä voi luoda lännessä Suomesta mielikuvaa slaavilaiseen kulttuuri-ilmapiiriin ja sitä kautta Venäjän etupiiriin kuuluvana maana, jonka puolesta muiden ei kannata uhrata rahaa, hikeä tai verta.

Jos näin olisi, niin kyse olisi erittäin vakavasta asiasta, niin vakavasta, että sota-aikana sitä varmaankin käsiteltäisiin maanpetoksena.

Mutta onneksi valtakunnansyyttäjä on ajamassa läpi sellaista käytäntöä, että sotarikoksista voi rankaista taannehtivasti vaikka ne eivät tekohetkellä olisikaan laittomia. Joten....
 
Alkaako Yle siivoamaan Elävää Arkistoaan ja Areenaa seuraavaksi?
Ylen uutisisa sanottiin tänään, että esim. Hymyhuulten nunnuka-nunnuka -sketsit ovat jatkossakin nähtävissä heidän arkistoistaan, mutta niihin on lisätty infotekstit "loukkaavasta sisällöstä".

Suomessa ollaan tosiaan pian ajautumassa omituiseen joukkopsykoosiin, jossa kukaan ei saisi enää kuulua mihinkään enemmistöksi luokiteltavaan viiteryhmään tai yhteisöön. Onko tulevaisuus se, että valtaosa väestöstö lokeroituu omiin alakulttureihinsa, huutelevat some-kuplissaan ja uhriutuvat milloin mihinkin ideeologiaansa vedoten? Ehkä tämä some-hysteria vaan kärjistää tätä yksilöllisyyttä korostavaa aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: PM
Pahoittelen myös varmuuden vuoksi kaikkea
 
Minä kadun aktiivisesti sitä, että 90 -luvulla humalapäissäni hauskuutin naisia baaritiskillä vitsillä, joka liittyi Brunbergin suklaatehtaaseen ja somalikuljettajaan. Pelkään, että vitsi joissain piireissä elää edelleenkin, ja jos ketju "kuulin sen siltä, joka oli kuullut sen siltä..." johtaa minuun, pelkään että olen syyllistynyt ko. rasistisen vitsin esilläpitoon, tai ainakin avunantoon.

Lisäksi kadun sitä, etten aikoinaan opetellut kunnolla tanssimaan, vaan minun oli pakko turvautua kyseenalaisiin vitseihin.
 
Minä kadun aktiivisesti sitä, että 90 -luvulla humalapäissäni hauskuutin naisia baaritiskillä vitsillä, joka liittyi Brunbergin suklaatehtaaseen ja somalikuljettajaan. Pelkään, että vitsi joissain piireissä elää edelleenkin, ja jos ketju "kuulin sen siltä, joka oli kuullut sen siltä..." johtaa minuun, pelkään että olen syyllistynyt ko. rasistisen vitsin esilläpitoon, tai ainakin avunantoon.

Lisäksi kadun sitä, etten aikoinaan opetellut kunnolla tanssimaan, vaan minun oli pakko turvautua kyseenalaisiin vitseihin.
Minäkin kadun etten aikoinaan kaatanut ihan kaikkia tyrkyllä olleita naisia, nykyään osa näistä on sen kokoisia ettei saa ilman rautakankea nurin ;) . Perskules tuliko taas syyllistyttä vihapuheeseen
 
Jos Suomessa alkaa historian uudelleen kirjoittaminen + poliittisesti eliitin kanssa erimielisten jahtaaminen ja syytteeseen asettaminen + sananvapauden kaventaminen + ....

...niin Suomen mahdollisuudet suhtautua kansainvälisillä areenoilla kriittisesti Putinin hallinnnon väärinkäytöksiin kapenevat

Tässä mielessä siis -suomettuminen2- olisi jo alkanut.

Tämä tulille puhallettu agenda antaa keskushallinnolle hyvän vipuvarren moneen käyttöön. En tiedä oliko se freudilainen lipsahdus, kun tänään korostettiin: henkilölle annetaan mahdollisuus kertoa, onko hän vielä -sitä mieltä- kuin silloin kirjoittaessaan....eli tässä mielessä itse ruma vihakirjoitus ei olekaan SE vaan homman ydin on mielipide.

Olemme nauraa hörisseet -aktiiviselle katumiselle- teemana, mutta herrantähen: siitähän on tulossa vakavasti otettava mahdollisuus.
 
Tässä mielessä siis -suomettuminen2- olisi jo alkanut.

Tämä tulille puhallettu agenda antaa keskushallinnolle hyvän vipuvarren moneen käyttöön. En tiedä oliko se freudilainen lipsahdus, kun tänään korostettiin: henkilölle annetaan mahdollisuus kertoa, onko hän vielä -sitä mieltä- kuin silloin kirjoittaessaan....eli tässä mielessä itse ruma vihakirjoitus ei olekaan SE vaan homman ydin on mielipide.

Olemme nauraa hörisseet -aktiiviselle katumiselle- teemana, mutta herrantähen: siitähän on tulossa vakavasti otettava mahdollisuus.

Jep. Pyrkimyksenä näyttää olevan "julkinen katuminen", joka on tuttua mistä?

Aivan.
 
Back
Top