Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuohon nallipiikin ja jousen likaantumiseen liittyen: perinteistä AntiCorrolia ei kannata laittaa mihinkään aseeseen. Se sisältää sen verran parafiinia, että vanhetessaan pihkottuu esim lukkoon niin pahasti, että keittäminen on ainoa keino puhdistamiseen.
Tuohon nallipiikin ja jousen likaantumiseen liittyen: perinteistä AntiCorrolia ei kannata laittaa mihinkään aseeseen. Se sisältää sen verran parafiinia, että vanhetessaan pihkottuu esim lukkoon niin pahasti, että keittäminen on ainoa keino puhdistamiseen.
Ei ole kuin pari kuukautta kun keittelin kaverin 80-luvun Tikan lukkoa, oli ihan jumissa, hyvä että sain edes auki.Kyllä. Hevosmiesten tietotoimiston hirtehishuumori kertoo, Anti-Corrolin laaja käyttö on tuottanut kuulemma enemmän töitä suomalaisille asesepille kun mikään muu asia. Jahtikauden päätteeksi kun on laitettu öljyt piippuun ja pyssy kaappiin niin pystyasennossa anti-corrol on valunut alaspäin laukaisukoneistoon ja jysähtänyt sinne. Seuraavan jahtikauden alkaessa ei pyssy sanokkaan tutulla tavalla "naks" tai "pam", ja reissu sepälle on edessä kun epäillään aseen olevan rikki.
Se on juuri tuo tulenvalitsin. Eli varmistinlirpake rajoittaa vain liipasmen liikerataa siten että "A" auto asennossa lukko suihkii menenään vapaasti ja iskuri seuraa perässä.Mikä on AVT40 varmistimen asentojen merkitys. Keskellä varmistaa. Ja oikean käden puolelle käännettynä laulaa rahamiesten nuotilla. Mutta mitä pitäisi tapahtua vasemmalle puolen käännettynä.
Sen mitä kylmänä kokeilin niin laukeaa kerran, mutta laukaisukoneisto ei virity ellei käännä varmistinta toiseen asentoon. Pitäisikö siellä puolen olla itselataava kertatuli?
Näkyy olevan melkoisen pieni ero osissa eri toimintatapojen välillä (AVT/SVT)...
Se on juuri tuo tulenvalitsin. Eli varmistinlirpake rajoittaa vain liipasmen liikerataa siten että "A" auto asennossa lukko suihkii menenään vapaasti ja iskuri seuraa perässä.
MAT-49 (virallinen nimi Pistolet-Mitrailleur de 9 mm modèle 1949) on ainoa suurina määrinä valmistettu ranskalainen konepistooli, sen edeltäjä MAS-38:n turmioksi koituivat pieni valmistusmäärä ja erikoinen 7,65 Longue -patruuna. Ranskalaisilla ei ollut 2. maailmansodan alkaessa kuin pieni määrä konepistooleja sillä Maginot-linjan rakennuskustannukset hidastivat aseiden hankintaa. MAT on lyhenne sanoista "Manufacture Nationale d'Armes de Tulle" eli Valtion asetehdas Tullessa.
Luin juuri ties monetta kertaa kirjaa Taistelukosketus - konekiväärimiehenä itärintamalla. Siinä kirjoittaja moittii moneen kertaan huonolaatuisia patruunoita. MG34:n lukko repi niitä rikki, patruunoita jäi kiinni piippuun, ja MG42:n tapauksessa mainitaan emalipatruunat.
Mistä johtuu tuo vaiva, että piipusta täytyy poistaa jotain, koko patruuna vai pelkästään luotia vai mitä?
Nyt en ihan äkkiä löytänyt tietoa näistä. Osaisiko joku kertoa Saksan korvikemateriaaleista patruunantuotannossa II maailmansodassa?
Joku viisaampi voinee korjata mutta eiköhän siinä tarkoitettu pesään katkenneen hylsyn poistamista, oma työkalu sisältyy konekiväärin varusteisiin tuota varten.... piipusta täytyy poistaa jotain, koko patruuna vai pelkästään luotia vai mitä?
Luin juuri ties monetta kertaa kirjaa Taistelukosketus - konekiväärimiehenä itärintamalla. Siinä kirjoittaja moittii moneen kertaan huonolaatuisia patruunoita. MG34:n lukko repi niitä rikki, patruunoita jäi kiinni piippuun, ja MG42:n tapauksessa mainitaan emalipatruunat.
Mistä johtuu tuo vaiva, että piipusta täytyy poistaa jotain, koko patruuna vai pelkästään luotia vai mitä?
Nyt en ihan äkkiä löytänyt tietoa näistä. Osaisiko joku kertoa Saksan korvikemateriaaleista patruunantuotannossa II maailmansodassa?