WW II pommittajat !

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juke
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
20- ja 30-luvun brittikoneet erityisesti ovat usein kauhean näköisiä kötöstyksiä. Etenkin tuon ajan brittiläiset matkustajakoneet: kiinnostuneet/masokistit voivat etsiä kuvia vaikka sellaisista ilmailun merkkiteoksista kuin Handley-Page H.P 43, Vickers Valentia tai Short Scylla. Aivan karsean näköisiä virityksiä joihin olisi muka matkustajia pitänyt saada kyytiin ja samaan aikaan amerikkalaiset olivat pykäämässä sellaisia koneita kuin Boeing 247 ja DC-2. Bill Gunston kertoi joskus miten Handley-Pagen insinöörille oli näytetty kuva Boeing 247:n prototyypistä. Insinööri oli sanonut että höpöhöpö, tuo on pelkkä pienoismalli, ei tuollaista ufokonetta ole oikeasti olemassa. Jonkun ajan päästä tuli heillekin selväksi että kyllä oli, ja britti-insinöörit alkoivat vetää henkseleitä piirustuslaudalla olevien kaksitasojen yli...

No näkihän sen vähän kaikesta että olivat jäljessä kunnes kirivät eron umpeen, nykyään taas näyttää siltä että ovat jäänneet tietyissä asioissa jälkeen, esim lämmin vesi ja vesihanat on jotain todella vaikeaa heille? :) Sitä se saarella asuminen teettää.
 
No näkihän sen vähän kaikesta että olivat jäljessä kunnes kirivät eron umpeen, nykyään taas näyttää siltä että ovat jäänneet tietyissä asioissa jälkeen, esim lämmin vesi ja vesihanat on jotain todella vaikeaa heille? :) Sitä se saarella asuminen teettää.

Kuulemma ne vesihanat on esteettinen juttu: britit pitävät yhden vesihanan järjestelmää rumana.

Boeing 247, ensilento 1933:
789px-Boeing%2C_247.jpg



Seuraavana vuonna britti-imperiumi iski takaisin tällä koneella, Short Scylla:
Scylla0334.jpg


Kumman kyytiin lentomatkustaja mieluummin haluaisi kömpiä...?
 
Yritä nyt suunnitella saaressa esmes auto. Ei me odoteta sveitsiläisiltäkään kummoista telakkainsinööritaitoa.
 
Kolme miniä(850,1000 ja 1275) omistaneena, väittäisin että Britti valmisteista puheen ollen ottaisin tuon renkaan päällä pönöttävän neitokaisen meille, vaikkakin hänen esittely vaihessa vaimolle noissa kutimissa, pitää olla olla verbaaliset taidot kunnossa, ettei lennetä pihalle molemmat. Typykkä ja minä.
 
Kerrotaan, että tietty yhteyskin löytyy otsikkomme WW2-koneista Land-Roveriin: Sodanjälkeisessä Britanniassa oli pulaa teräksestä, mutta lentokonealumiinia oli varastoissa riittämiin. Siksi autossa otettiin käyttöön alumiinikori, ja myöskin maalaukseen käytettiin lentokonemaaleja, sen vuoksi varhaisempia Lantikoita sai vain harmaansävyisinä tai vihreinä. Kaksi Range-Roveria ja yhden Series IIA:n omistaneena tunnustan, ettei minun autoni konepellille ole koskaan tuolla lailla kukaan emäntä pötkähtänyt.
 
Ju 287


Junkers Ju 287
oli saksalaisten toisen maailmansodan lopulla kehittämä nelimoottorinen raskas suihkumoottorikäyttöinen pommikone. Suunnittelusta vastasi Hans Wocke. Suunnittelu aloitettiin vuonna 1943 ja ensilentonsa kone lensi 8. elokuuta 1944. Ju 287V-1 prototyyppi käytti Junkers Jumo 004B -moottoreita, joista jokainen tuotti 900 kg työntövoiman. Saavutettu huippunopeus oli 550 km/h.

Junkersin tehtaiden pommituksissa myös Ju 287V-1 kärsi vahinkoja ja tuotanto hidastui. Sodan loppua kohti Junkers kehitti jo seuraavaa versiota, Ju 287V-2, jossa oli kuusi suihkumoottoria siipien alla ja saavutti huippunopeuden 800 km/h. Koneen oli määrä kantaa neljän tonnin pommikuorma.

Neuvostoliittolaiset käyttivät Junkers Ju 287:ää pohjana kehittäessään EF-140 prototyyppiä.

Lähde: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_287
 
Focke-Wulf TA 400;

6a5cc585eaab70b5c23bb519cafae3c0-d3agxvo.jpg


Fw400.jpg


Focke-Wulf TA 400 oli saksalainen, vuonna 1943 suunniteltu pitkän kantaman pommi- ja tiedustelukone. Se oli varustettu 6 moottorilla ja kykeni lentämään potkuriversiona 9000 kilometria. Kone oli varteenotettava kilpailija America Bomber hankkeelle. Koneen maksimi pommikuorma oli jopa 24 tonnia. Koneesta rakennettiin vain yksi keskeneräinen prototyyppi.
 

Ilmeisesti tämä tapaus.

http://www.warbirdinformationexchange.org/phpBB3/viewtopic.php?t=27996

44-62214 LADY OF THE LAKE Submerged in pond on Eielson AFB, Alaska. Name not original to this aircraft and is simply a name the aircraft is referred to. Aircraft was damaged on landing after a gear failure on April 7, 1956. Aircraft was deemed not worthy of repair. After it was cannibalized for parts, it was towed to a frozen pond for use as a "ditched aircraft trainer". The pond turned out to be deeper than anyone thought and the aircraft is almost totally submerged. No recovery is planned.
 
Ei sisällä aitoa sotakuvaa. Syyria -ketjussa oli mainintaa venäläisten pommituksesta CIA:n tukikohtaa vastaan. Tuli tämä elokuva mieleen.

 
B-25 Mitchell aircraft in Catch-22
From Wikipedia, the free encyclopedia


B-25 from the movie Catch 22.
When Catch-22 began preliminary production, Paramount made a decision to hire the Tallmantz Aviation organization to obtain sufficient North American B-25 Mitchell (B-25) bomber aircraft to recreate a Mediterranean wartime base as depicted in the Joseph Heller novel of the same name. Tallmantz president, Frank G. Tallman found the war-surplus aircraft. He also gathered aircrew to fly the aircraft and ground support crew to maintain the fleet.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/B-25_Mitchell_aircraft_in_Catch-22
 
Back
Top