Yhdysvaltain presidentinvaalit 2020

Sorry, en lähde tähän enää ollenkaan. Minulla on oma vakaumukseni demokratiasta ja siihen ei liity lainkaan vasemmistot eivätkä oikeistot eivätkä mitkään muutkaan stot. Kaikki stot ovat alisteisia demokratialle minun näkemyksessäni, enkä minä siitä anna periksi.

Usan tapahtumien vähättely ja pois selittämisyritykset ovat lähinnä naiiveja. Usalla on vakava sisäinen ongelmavyyhti, joka ei poistu millään sto-barrikadisoinnilla, ei takuulla. Jos joku haluaa edes sivulauseessa puolihyväksyä tai ymmärtää tällaisia tapahtumia, minä katson kyllä parhaaksi siirtyä somekeskustelussa kohteliaasti sivuun.

Itse en kyllä näe JHA:n puheissa mitään vähättelyä. JHA vaan ei liity mukaan siihen kilpa paheksuntaan mitä lehdistö koettaa lietsoa. Jos tuohon ryhdyttäisiin, niin silloin valta annettaisiin suoraan vihervasemmistolle ja ymmärtääkseni kumpikaan meistä ei sitä halua.

Itse en kyllä näe JHA:n puheissa mitään vähättelyä. JHA vaan ei liity mukaan siihen kilpa paheksuntaan mitä lehdistö koettaa lietsoa. Jos tuohon ryhdyttäisiin, niin silloin valta annettaisiin suoraan vihervasemmistolle ja ymmärtääkseni kumpikaan meistä ei sitä halua.
Eli Suomessa ei ole kuin persut ja vihervasemmisto? Aika trumpilainen maailmankuva ja eilen näit, mihin se johtaa!

Ja samaan hengenvetoon voinee todeta, että kannattaa yrittää vaikuttaa, ketkä siellä vallassa ovat ja millä agendalla. Ts. äänestää: ajatuksella, pohtien, punniten. Jos ei äänestä tai äänestää mitä saattuu, on lopputuloksena esim. Brexit ja D.J.Trump. Sitä saattaa saada mitä tilaa.
Ja vastapuolelta vertailukohdaksi voi ottaa Ruotsin ja Yhdysvaltojen länsirannikon osavaltiot. Sielläkin on ihmiset saaneet johtajat jotka he ansaitsivat.

Kerrotko vielä, miten eilisten tapahtumien tuomitseminen sataa automaattisesti vihervasemmiston laariin?

– Onko tämä jonkin loppu vai jonkin alku?

Yhdysvallat on – tai on ainakin vuosikymmenten ajan ollut – maailman mahtavin valtio. Sen esimerkkiä seurataan ja sen kehitys valuu myös muuhun maailmaan, hyvässä ja pahassa.

Keskiviikon uutiskuvat ovatkin muille, myös meille Suomessa, varoitus. Ne muistuttavat, ettei tie hirmuvaltaan tai yhteiskunnan romahdukseen ala siitä, kun ihmisiä poltetaan uuneissa tai puretaan junasta tundralle.

Toisaalta se ei ala myöskään siitä, kun vihainen joukko valtaa yhden valtion keskeisimmistä symboleista. Se alkaa jo paljon aiemmin, eikä ennusmerkkejä usein nähdä tai haluta nähdä.

Eli Suomessa ei ole kuin persut ja vihervasemmisto? Aika trumpilainen maailmankuva ja eilen näit, mihin se johtaa!

Kärjistäen voisihan sen noinkin nähdä. Vihreät vievät ja Keskusta vikisee. Kokoomus taas koettaa kovasti miellyttää vihreiden äänestäjäkuntaa. KD yms. eivät ole erityisen merkittäviä.

Juuri näin. Ja kannattaisi uskoa se, että siinä kun Kremlin pojat joutuvat tyytymään pilkantekoon vs. Usan tapahtumat, he eivät pysyttäydy samassa moodissa Suomen ajautuessa samaan kehitykseen.
Näin se on.

Jokaiselle riidankylväjälle voisi sanoa että on ihan yhdentekevää mitä Venäjästä ja venäläisistä ajettelette...Venäjä rakastaa teitä kaikkia ja vahtii kuin äiti lastaan :ROFLMAO:

– Onko tämä jonkin loppu vai jonkin alku?

Yhdysvallat on – tai on ainakin vuosikymmenten ajan ollut – maailman mahtavin valtio. Sen esimerkkiä seurataan ja sen kehitys valuu myös muuhun maailmaan, hyvässä ja pahassa.

Keskiviikon uutiskuvat ovatkin muille, myös meille Suomessa, varoitus. Ne muistuttavat, ettei tie hirmuvaltaan tai yhteiskunnan romahdukseen ala siitä, kun ihmisiä poltetaan uuneissa tai puretaan junasta tundralle.

Toisaalta se ei ala myöskään siitä, kun vihainen joukko valtaa yhden valtion keskeisimmistä symboleista. Se alkaa jo paljon aiemmin, eikä ennusmerkkejä usein nähdä tai haluta nähdä.

Samanlaista viestiä tässäkin.

Toivottavasti päivän dramaattiset tapahtumat avasivat monen Trumpin kannattajan silmät viimein näkemään, millaista miestä ja millaista politiikkaa he ovat vuosien ajan tukeneet. Tuki on ollut usein niin fanaattista, että Trumpin kampanjatilaisuudet ovat tuoneet mieleen totalitaaristen diktatuurien massatapahtumat.

Johtajan palvonta, hänen jokaiseen sanaansa takertuminen ja vastustajiin kohdistuva viha on niin pelottavaa, että eilisiä uutiskuvia katsoessa tuli mieleen 1930-luku ja natsien valtaannousu. Nürnbergin puoluekokousta vuonna 1934 kuvaavassa Leni Reifenstahlin Tahdon riemuvoitto -propagandaelokuvassa tunnelma on samantapainen, kun kansa hurraa führerilleen.

Moneen kertaan vääräksi osoittautuneita vaalivilppiväitteitä tukeneet republikaaniedustajat puolestaan tuovat mieleen kommunististen maiden uskolliset puoluekokouslakeijat. Trumpin kannattajien pelko ja oma poliittinen laskelmointi ovat vaientaneet monen republikaaniedustajan omatunnon.

Neljän vuoden ajan Valkoisessa talossa äänessä on ollut narsisti, jonka viesti on ollut minä, minä, minä – minä teen Amerikasta jälleen suuren. Lujasti vain itseensä uskova presidentti ei voi hyväksyä sitä, että kansa voisi demokraattisissa vaaleissa todella valita jonkun muun kuin hänet.

Tämä. Ja sillä vähällä, ettei vielä todeta tuohon: olet joko puolellamme tai vastaan! Tällä hetkellä vihervasen ja Persu tarvitsevat toisensa perustelemaan itsensä.

Kokoomuksen kannattamisesta tulee vielä helppoa tässä maassa.

uutiskuvia katsoessa tuli mieleen 1930-luku ja natsien valtaannousu. Nürnbergin puoluekokousta vuonna 1934 kuvaavassa Leni Reifenstahlin Tahdon riemuvoitto -propagandaelokuvassa tunnelma on samantapainen, kun kansa hurraa führerilleen.

Optikolla kannattaisi pikaisesti käydä..tosin ei voi ehkä auttaa kun ongelma on syvemmällä

Minulle jos haluat vittuilla, niin tuo kirjoitusvirhe on kyllä tuossa Juuselan omassa tekstissä. Kopsasin sellaisenaan. Mutta natsi-Saksan kuuluisa elokuvaohjaaja LENI RIEFENSTAHL lienee sinullekin tuttu jo entuudestaan.

Leni muuten koki herätyksen Puolassa 1939, kun alkoivat laittaa puolalaisia siviilejä kylmäksi. Siihen taisi loppua filmien teko Führerille.

kron-640x400.jpg

"When Germany invaded Poland on 1 September 1939, Riefenstahl was photographed in Poland wearing a military uniform and a pistol on her belt in the company of German soldiers; she had gone to Poland as a war correspondent. On 12 September, she was in the town of Końskie when 30 civilians were executed in retaliation for an alleged attack on German soldiers. According to her memoir, Riefenstahl tried to intervene but a furious German soldier held her at gunpoint and threatened to shoot her on the spot. She said she did not realize the victims were Jews. Photographs of a potentially distraught Riefenstahl survive from that day. Nevertheless, by 5 October 1939, Riefenstahl was back in occupied Poland filming Hitler's victory parade in Warsaw. Afterwards, she left Poland and chose not to make any more Nazi-related films"

Back