Yhdysvaltain presidentinvaalit 2020

Tässä vähän tuoreempi, 6.1. julkaistu selvitys asiasta:

Tilanne 61-1 Demokraateille. Ei kannattaisi kopioida Trumpin propagandaa sellaisenaan kun yhdellä googlauksella saa oikeatakin tietoa. Ja nuo oikeuden päätökset ovat julkisia, jolloin jos aikaa riittää, voi rauhassa lukea tuomarien päätösten perustelut.

En minä tilanteesta valittanut, vaan siitä ettei kannetta otettu käsittelyyn.

Esim korkeimmalle oikeudelle tehtiin kaksi kannetta. Kumpaakaan ei otettu käsittelyyn.
Tehkää joku tilasto, että montako valitusta on oikeasti otettu käsittelyyn. Ehkä ne viisi, jotka on vielä vailla päätöstä.

Tässä vähän tuoreempi, 6.1. julkaistu selvitys asiasta:

Tilanne 61-1 Demokraateille. Ei kannattaisi kopioida Trumpin propagandaa sellaisenaan kun yhdellä googlauksella saa oikeatakin tietoa. Ja nuo oikeuden päätökset ovat julkisia, jolloin jos aikaa riittää, voi rauhassa lukea tuomarien päätösten perustelut.

Erikoisinta oli KO päätöksessä nimenomaan se, että se ei antanut mitään perusteluja. Teksasin lakiprofessori tulkitsi asiaa niin, että se oli signaali, että KO ei halua sekaantua vaaliin.

Erikoisinta oli KO päätöksessä nimenomaan se, että se ei antanut mitään perusteluja. Teksasin lakiprofessori tulkitsi asiaa niin, että se oli signaali, että KO ei halua sekaantua vaaliin.

Korkein oikeus kuten muutkin oikeusasteet oletivat luultavasti saavansa ensin itse lailliset perustelut ja jotain oikeasta todisteesta käyvää materiaalia ennenkuin asiaa voidaan käsitellä. Juttua nostessa todistustaakka on ennenkaikkea kanteen nostajalla. Jos siellä ei lakitekninen osaaminen ole riittänyt validin kanteen nostamiseen tai todisteet siihen että asiaa voidaan käsitellä, niin kyseessä on joko saatanan paska suoritus lakitiimiltä tai tilanne jossa perusteita kanteille ei oikeasti ole. Ei noita kanteita nosteta vain silleen että joku jossain huutaa että vaalipetos ja käsittely aloitetaan ilman mitään käsitystä millainen rikos väitetysti tapahtui, missä, miten se toteutettiin ja millä se todistetaan. Näiden lisäksi kanteet pitää nostaa oikeissa osavaltioissa ja oikeissa paikoissa. Republikaanit toivoivat vain saavansa juttuja auki vitusti ja löytävänsä todisteet näile sitten myöhemmin. Se vaan ei käynyt nyt ainoallekkaan tuomarille.

Business Insider: NATO-liittolaisten tiedustelupalvelut uskovat mahdolliseksi, että Trump aidosti yritti vallankaappausta. Nosto:

US allies say Trump attempted coup with help from federal law enforcement - Business Insider
Tämä artikkeli oli aika suorapuheista tekstiä ja sitä on vaikea suoraan kieltää. Vahvistaa omaa tulkintaani, että Trump yritti vallankaappausta, mutta käytännön toteutus jäi tasolle, mihin Trumpin kyvyt riittivät...

Minun on pakko kysyä: miltä maistuu tämä Hepun viimeisin reilun miehen veto syöstä rakastamansa patriootit junan alle? Onko irvokkuudella enää mitään rajaa?

Trumpin kaudesta jää käteen suuri pettymys niin hänen vastustajilleen kuin kannattajilleenkin. Oikeasti.

Kannattajissa on varmasti paljon pettyneitä myös, ehkä jopa mieleen hiipii, että tulipa perhana vedettyä aisasta kärryä, joka oli täynnä sitä ihtiään.
Trump kuitenkin lisäsi kannatustaan edellisistä vaaleista. Käsittääkseni Trumpia äänestäneet olivat tyytyväisiä presidentin toimintaan, hänhän toteutti lupauksiaan jopa poikkeuksellisen hyvin, ja kannattajien pahin pettymys oli se, ettei hän saanut jatkokautta.

Joko saa sanoa ettei tämä nyt niin iso juttu ollut. Pyhää paikkaa loukattiin,muutama menetti hengen ja se oli siinä. Kun vertaa muiden maiden mellakoihin tai vaikka Usan Blm:ään. Tänään aamutv:ssä kommentaattori sanoi hyvin. Usan demokratia on niin vahva että nimityksessä tuli 12tunnin viivästys. Kuten usein syystä tai toisesta. Ei sen kummempaa. Toimittajat voisi alkaa suhtautumaan viileämmin.

En minä tilanteesta valittanut, vaan siitä ettei kannetta otettu käsittelyyn.

Esim korkeimmalle oikeudelle tehtiin kaksi kannetta. Kumpaakaan ei otettu käsittelyyn.
Tehkää joku tilasto, että montako valitusta on oikeasti otettu käsittelyyn. Ehkä ne viisi, jotka on vielä vailla päätöstä.
Korkein oikeus on nimensä mukaan korkein oikeus. Sen päätöksistä tulee ennakkopäätöksiä jotka ohjaavat alempien oikeusistuinten toimintaan. Siksi korkein oikeus tarkastelee tapaukset hyvin tarkasti ennen kuin hyväksyy ne käsittelyyn. Korkein oikeus käsittelee vain tapauksia joissa on jotain pohjaa, eli on ihan oikea laillinen peruste vaatia korkeimman oikeuden harkintaa asiassa. Liian köykäisiä tapauksia, joissa koetellaan vain kepillä jäätä ilman mitään todellista oikeudellista ongelmaa, ei oteta käsittelyyn. Samaan tapaan korkein oikeus toimii Suomessakin.

Jos joku idiootti valittaa että minua on petetty ilman mitään kunnollisia todisteita että petos on tapahtunut, juttua ei oteta käsittelyyn. Ei kovin vaikea ymmärtää...useimmille ihmisille.

Ja voit ihan rauhassa tehdä oman tilastosi. Pääosa jutuista on ilmeisimmin otettu käsittelyyn, tulos ei vain ole ollut Trumpille mieluinen. Minä tiedän että oikeus on toteutunut, kuten valtaosa ihmisistä.

Todellisuudessa syvä kannatus tulee sieltä missä maksellaan tavallisten amerikkalaisten leivät pöytään ja veroja jolla koko show pyörii.

No tässä on kyllä pointti. Ajatuksena että usassa olisi 70miljoonaa "shamaania" on aikamoinen..

Totta. Ymmärrän nyt kantasi asiaan. Asia on kyllä myös niin, että se veroja maksava Perus-Jim elää paremmin ja voi hyvin, kun yhteiskunta on ennustettava ja rauhallinen ja vihanlietsonta vähenisi puolin ja toisin minimiin. Vähänkään pidemmällä kehityslinjalla tästä ei koidu kenellekään kivaa.

Tässä keskustelussa kun kovasti luodaan yhtäläisyyksiä kotimaan politiikkaan ja Trumppiin, niin miksi ennusteet näyttävät tältä? Tyhmää väkeä?

13-3-11726715.png

Mitä vittua mä just luin:oops::oops:
Ei osaa enää edes nauraa näille, vittu mitä väkeä.
Toi on siis osa kirjoitusta Trumpin ystävät ryhmästä vai mikä sen karusellin nimi olikaan:D

Tämä nyt on vain mun mielipiteeni, mutta vahvasti olisivat hoidon tarpeessa, tai edes terapian. Ihan sulaa hulluutta:cry:

Liitteet

• IMG_20210108_131635.jpg
    IMG_20210108_131635.jpg
    567.6 KB · Luettu: 89
Mitä vittua mä just luin:oops::oops:
Ei osaa enää edes nauraa näille, vittu mitä väkeä.
Toi on siis osa kirjoitusta Trumpin ystävät ryhmästä vai mikä sen karusellin nimi olikaan:D

Tämä nyt on vain mun mielipiteeni, mutta vahvasti olisivat hoidon tarpeessa, tai edes terapian. Ihan sulaa hulluutta:cry:
Onkohan tuo käännetty jostain vai onko jollain suomalaisella unohtunut tapahtumien pyörteessä ottaa aamulääkkeet?

@pi77 on vissiin vaikea ymmärtää että jos kanteen nostajat väittävät että vaalissa annettu n. 40000 laitonta ääntä (enemmän kuin marginaali) ja vaali pitää tuomita Trumpi hyväksi, ei tuomari selvitä kuinka monta laitonta ääntä on annettu todellisuudessa, vaan tutkii annetut todisteet - nyt annetut todisteet eivät pitäneet paikkaansa. Eli ei todisteita väittämälle.

Viimeksi muokattu:
Back