Yleisilmailu

Mi-8 pelastui romutukselta päätyen kauppakeskus Tuulosen pihalle. En nyt kuitenkaan kovin pitkää elämää tälle ennustaisi jos / kun tulee jäämään kokonaan säiden armoille.

 
Mi-8 pelastui romutukselta päätyen kauppakeskus Tuulosen pihalle. En nyt kuitenkaan kovin pitkää elämää tälle ennustaisi jos / kun tulee jäämään kokonaan säiden armoille.

Tuuloksessa näkyi olevan H-laatta valettuna Mi-8:lle, saas nähdä tuleeko katosta. Epäilen ettei tule, kun MIG:llä ja Drakkenillakaan ei ole.
 
Romaniassa olisi myytävänä diktaattori Nicolae Ceausescun oma lentokone Rombac 1-11. Lähtöhinta on 25 000 euroa.

 
:salut::salut::salut:

Olen tavannut kyseisen vanhan herrasmiehen. Olikohan 2011 tai 2012 kun sota-ajan lentäjäveteraanit pitivät yleisöluentoja Suomen Ilmailumuseolla. Olin kuuntelemassa. Taitaa olla yksi viimeisistä elossa olevista sotalentäjistä.
 
Olen tavannut kyseisen vanhan herrasmiehen. Olikohan 2011 tai 2012 kun sota-ajan lentäjäveteraanit pitivät yleisöluentoja Suomen Ilmailumuseolla. Olin kuuntelemassa. Taitaa olla yksi viimeisistä elossa olevista sotalentäjistä.
Jutussa ei tainnut olla mainintaa hänen mahdollisista saavutuksista. Oliko hänellä mitään pudotuksia?
 
Jutussa ei tainnut olla mainintaa hänen mahdollisista saavutuksista. Oliko hänellä mitään pudotuksia?

En nyt jaksa enää ulkoa muistaa. Mutta hän taisi tarinoida kokemuksistaan Morane-Saulnier MS.406 ja Mörkö-Morane -kalustosta. Kesällä 1944 joutui käymään ilmasotaa Aunuksen Kannaksella vanhentuneella kalustolla neukkujen tuolloisia ykköshävittäjiä vastaan. Jos en väärin muista niin kertoi myös Lars Hattisesta. Taisivat palvella samassa laivueessa.

 
Finskin Pariisiin matkalla ollut kone tuli juuri takaisin käytyään kääntymässä Gotlannin eteläpuolella.
 
Back
Top