Yleisilmailu

Ilmailun harrastajat kiittää ku pääsevät finaviasta eroon

Ilmailuharrastuksen ja suomalaisen ilmailun kannalta Finavia ei varmasti ole pahimmasta päästä. Tarvitaan isoja toimijoita joilla on oikeasti halu kehittää ennakkoluulottomasti ilmailua. Yksittäisillä harrastajilla on yleensä hyvin vähän annettavaa kokonaisuudelle. Muutamat poikkeustapaukset eivät riitä. Eli pointti on lähinnä siinä että tuollaiset lauseet ovat vain huomion kiinnittämistä vääriin asioihin.
 
Ilmailuharrastuksen ja suomalaisen ilmailun kannalta Finavia ei varmasti ole pahimmasta päästä. Tarvitaan isoja toimijoita joilla on oikeasti halu kehittää ennakkoluulottomasti ilmailua. Yksittäisillä harrastajilla on yleensä hyvin vähän annettavaa kokonaisuudelle. Muutamat poikkeustapaukset eivät riitä. Eli pointti on lähinnä siinä että tuollaiset lauseet ovat vain huomion kiinnittämistä vääriin asioihin.
Niinpä, finavia kehittää liikenneilmailua mutta eipä juuri harrasteilmailu (enemmänkin jarruttaa). Toki trafilla on sitten oma roolinsa, joka on näissä hommissa merkittävämpi ja lopulliset ohjeethan tulee EUsta.
 
Perämiehen virhe johti tapahtumien ketjuun, joka oli päättyä murheellisesti. En ymmärrä , mitä Airbus on tavoitellut sillä, että kaasuvivut eivät liiku autokaasulla? Siis automatiikan käyttäessä tehonsäätöä.

Kapteeni oli siinä määrin ylikuormittunut koneen automatiikan kanssa taistelusta, että lähes menetti hallinnan kaarrossa ja myös asentotajunsa koneen lentotilasta.
 
Tänään viimeksi radiossa hehkutettiin kuinka "kohta" tulee sähköllä toimivat koneet reittilennoille.... Pitäisköhän ensin ratkaista muutama perus pulma, akuthan painavat tunnetusti aivan tolkuttomasti jos mielii moottoreista saada woimaa ja rangea ulos isoihin vehkeisiin. Saati sitten laskeutuminen täydellä kuormalla, sehän tuo pientä haastetta lisää, sillä polttoaineilla toimivissa koneissa yksi kerosiini litra painaa abt. 0,8kg/ltr. , tuo paino joka on jäännyt matkalle kulutetun aineen verran jolloin koneet on tarkoitettu laskeutuvaksi huomattavasti kevyempänä kuin noustessaan. Kerosiinin voi hätätilanteessa jopa poistaa koneesta tarvittaessa, mutta akkujen tiputtelu koneesta ei taida tulla kuuloonkaan, vai tiputellaanko matkatavarat ja matkustajat hyppävät varjoilla??..
 
Viimeksi muokattu:
Siinä varmaan mennään samaan kuin mitä nää autotehtaat nyt suunnittelee. Eli että ei ole mitään akkulastia vaan koko kori toimii akkuna. Ei just nyt ole linkkiä heittää, mutta kehitys on "kohta siellä".
 
Saattaa myös mennä tovi ennen kuin kehittävät lentokelpoisen suihkuturbiinin joka toimii sähköllä. Akkujen pitää keventyä tanakasti + täyttää laakia tiukemmat turva- ja laatuvaatimukset kuin autoissa.
 
Saattaa myös mennä tovi ennen kuin kehittävät lentokelpoisen suihkuturbiinin joka toimii sähköllä. Akkujen pitää keventyä tanakasti + täyttää laakia tiukemmat turva- ja laatuvaatimukset kuin autoissa.
Jep. Kyllähän propelli saadaan pyörimään mutta että sen siirto isoon koneeseen ja mielellään kustannustehokkaasti nykyisiin verrattuna..
 
Saattaa myös mennä tovi ennen kuin kehittävät lentokelpoisen suihkuturbiinin joka toimii sähköllä. Akkujen pitää keventyä tanakasti + täyttää laakia tiukemmat turva- ja laatuvaatimukset kuin autoissa.
Nyt on pakko myöntää tyhmyyteni, mutta mitä ihmettä sähkölentokone tekee suihkuturbiinilla? :unsure:
 
Back
Top