Ikarus
Respected Leader
Vaikea sanoa. Oliko jotain teknistä pulmaa moottorissa, sammui tai ei antanut tehoja.Ihmettelin myös miksi näin on päässyt tapahtumaan, koska noissa korkeuksissa tehon salamannopea lisäys on konsteista ainokainen..... mietin että oliko tarkastuksen vastaanottaja jostain syystä raakasti myöhässä ?, kun noin kävi.
Toki on mahdollista, että yritti väkisin roikuttaa kiitotielle, nopeus meni liian pieneksi ja sakkasi. (Tässä tapauksessa lennonopettajan piikkiin. Lennonopettaja on aina vastuussa koneesta oltaessa koulu- tai tarkastuslennolla. Tekniselle vialle ei voi kukaan mitään.)
Kertauskoululento. Loukkaantunut lennonopettaja tietänee vastauksen. Kertauskoululento on kaikkia pilotteja koskeva kelpoisuuden tarkistus, kahden vuoden välein, jonka lennonopettaja ottaa vastaan.
Perus manööverejä, sakkauksen oikaisua, laskuja, maaliin lasku, lennon kesto 1 tunti. Hyväksytyn suorituksen kuittaa lennonopettaja lentopäiväkirjaan sekä lupakirjaan.
Edit: sakkaukselta vaikuttaa IL:n jutun perusteella.
Hyvinkään turmakone ”putosi kuin kivi” – Sami Saikkosen kuuleminen avainasemassa
Lentokentällä olleet näkivät, kun laskeutumassa olleen koneen vauhti hidastui. Sen jälkeen se putosi nopeasti.
www.iltalehti.fi
Viimeksi muokattu: