tulikomento
Supreme Leader
Bob Hoover kuoli tänään 25.10. 94-vuotiaana.
http://blogs.mprnews.org/newscut/2016/10/bob-hoover-one-of-nations-greatest-pilots-dead-at-94/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bob Hoover kuoli tänään 25.10. 94-vuotiaana.
http://blogs.mprnews.org/newscut/2016/10/bob-hoover-one-of-nations-greatest-pilots-dead-at-94/
Eipä kauheasti löytynyt tornista sympatiaa... hauska video kyllä!!!
Pikku-Cessnalla todellisia hankaluuksia 32 kt sivutuulessa laskuun tultaessa. En ihmettele.
Rotax 912:n uusin kehitysversio. Tulossa myyntiin 2017. 135 hp, turbo, välijäähdytys + polttoaineen sähköinen ruiskutus.
Ultrakevyen moottori siis.
http://www.flyrotax.com/produkte/detail/rotax-915-is-isc.html
edit: Verrokkina Cessna 152:n moottori. 108 hp, paino lähes kaksinkertainen tuohon Rotaxiin verrattuna, samoin bensan kulutus.
Tuo Lycoming on ns. suora, ilman alennusvaihteistoa. Korkeammalle kiertävässä Rotaxissa on alennusvaihteisto, joka useimmiten on liukukytkimellä varustettu. Tilanteessa, jossa pyörivä potkuri ottaa esteeseen, tuolla ylikuormituskytkimellä vältetään kampiakselin tuhoutuminen.
Rotaxissa on nestejäähdytys sylinterin kansissa, Lycoming kokonaan ilmajäähdytteinen. Pitkä liuku tyhjäkäynnillä, jäähdytysilman kidusten säätö unohtuu ja sylinterin kannet on Lycomingissä halki.
Jos omistaisin Lycoming osakkeita niin olisin kyllä aika huolissani.
Mallisto on jäänyt viime vuosisadalle verrattuna Rotaxsiin.